[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:56

Lovelyn schreef:
Wat een prachtige veulentjes komen er voorbij! <3

Iedereen nog gefeliciteerd met de pas geboren veulentjes!

Sorry voor mijn afwezigheid. De tandarts is vorige week woensdag geweest en hebben te horen gekregen dat ushi de ziekte EOTRH heeft (ongeneselijke ziekte aan de voortanden, snijtanden) |( ben dus even een paar dagen flink van me stuk geweest, nadat koda is afgespeend moeten we naar de kliniek voor röntgen foto's en word er sowieso al 1 snijtand verwijderd :( dan is het maar afwachten in een hoe ver stadium we zitten..

Met koda gaat het super die is morgen alweer 1,5 maand oud! <3 hij is zo'n knappie! Maar flink baldadig, echt een hengstje haha! Zijn hele snoet is al licht grijs zal van de week eens foto's maken :)

Euforie, wat een plaatje van een veulen heb jij! Van welk hengst is cookie? Hoe groot zal cookie worden ongeveer?

Bij mij op stal ook een paard met dezelfde diagnose. Wordt volgende week geholpen door tandarts en dierenarts
Succes

Rooslover, ik heb helemaal niet beseft dat jij een paard hebt die Duchess heet

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 00:09

Polleman, ushi is nog maar 14 dus nog aardig jong voor deze ziekte.. :(

Wat een leuk filmpje euforie! Van welke hengst is je veulentje? :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 00:31

ik heb het nog eens precies nagerekend, uitgaande van 330 dagen dracht kom ik uit :

Joanna eerste dekking 17 mei( nu 332 dagen), laatste dekking 16 juni( nu 307 dagen)
Glowy eerste dekking 28 mei( nu321 dagen), laatste dekking 22 juni ( nu 296 dagen)

pff lastig hoor, Joanna zit in elk geval in de veilige zone, glowy bijna :j

AstridJ

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 00:54

We hebben inderdaad bijna dezelfde kleur haar. :D

Ik had een paar maanden terug nog nooit van EOTRH en nu zie ik het regelmatig voorbij komen.... heftig Lovelyn! Bij een paard van een kennis zijn vorige week alle snijtanden eruit gehaald, het gaat goed met het paard, past zich snel aan en kan goed eten. Hopelijk gaat dat bij Ushi ook goed.

Euforie ik zou het een aantal keer per week eventjes doen totdat het meer bevestigd is. Je hebt 'r wel erg kort vast vind ik. :o Ik geef Jaycee meer ruimte. Ik heb het trouwens anders aangeleerd, maar da's misschien meer op de western manier :D Ik heb 'r eerst leren wijken voor druk met een touw om de nek, dus naar links, rechts en naar voren, stapje voor stapje. Daarna was het met halster zonder problemen, ze herkent dan het wijken en meegaan op druk.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 06:41

Oef karin schrikken, maar gelukkig goed afgelopen.

Jaycee is :~

Manda, wat een prachtig clever kind <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 07:14

Euforie gewoon om de paar dagen herhalen en net als astrid heb ik het ook anders geleerd, weggaan van druk en geef ze ook veel meer ruimte. Ze leren best wel vlug, goed bezig

Bon ziet er goed uit, buikje zakt duidelijk, wat een prachtige merrie heb jij.

Neon hopelijk is het nu over

Jolandje begint spannend te worden

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 07:20

jolandje schreef:
ik heb het nog eens precies nagerekend, uitgaande van 330 dagen dracht kom ik uit :

Joanna eerste dekking 17 mei( nu 332 dagen), laatste dekking 16 juni( nu 307 dagen)
Glowy eerste dekking 28 mei( nu321 dagen), laatste dekking 22 juni ( nu 296 dagen)

Heb je je niet misrekend? Mijn merries zijn gedekt op 24 juni en zitten volgens dagteller al op 328 dagen! Misschien eens na kijken met de tellers op pagina 1 van dit topic, want misschien zijn je merries al verder dan je denkt!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:20

Inderdaad Jolanda als ik de dagenteller en dan laatste dekking 16 juni neerzet dan is Joanna 337 dagen drachtig! Want dan zijn ze ook 16 en 22 mei uitgerekend...

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:37

zeeschildpad wat heerlijk dat je zo op je camera kan kijken, volgens mij zou ik de hele dag niets anders doen wanneer ik die mogelijkheid had, haha, dan kwam er van werk en huishouden niets meer terecht. spannend hoor al die veranderingen, ik hoop dat het niet zo lang meer duurt voor je. ik heb geen ervaring met hartslagmeter voor je paard, misschien anderen hier wel.

euforie, ik vind het nog meevallen van je merrie, maar je kent haar zelf het beste, ik heb wel veel erger gezien helaas. wel goed dat je met haar verhaal de DA er al bij gehad hebt voor overleg over haar rantsoen, met goede zorg komt het vast goed en een kleine terrorist vraagt veel energie. ik zal zo eens een mooie foto opzoeken van onze terrorist haha. heb je cookie al gemeten? hoe groot denk je dat hij gaat worden?

pretty wat een plaaaaaaatje is het! een heel luxe type of niet?

tammiebels wat een stoertje en idd dat gaat super snel, als ik de foto's bekijk van die van ons, dan zie je zoveel veranderingen.

manda wat is die van jou al aan het verharen zeg!! die heb je mooi op tijd in de echte vacht, wie weet al voor de keuring, dat zou mooi zijn.
die van ons is nog niet echt aan het verharen, misschien een klein beetje rond zijn ogen en hij is toch al een maand oud, kun je nagaan wat een verschil per veulen. en ook nog gefeliciteerd met het veulen van clever! leuk! ziet er ook heel grappig uit zeg met al die mooie stipjes! kun je trots op zijn!

rockey, hoe is het bij jou? al een veulentje? je moet wel echt veel geduld hebben bij jou merrie zeg! ik denk al best een tijd dat het ieder moment kan gebeuren met die melk, maar ja....
niet leuk dat ze zo'n last heeft van vocht, hopelijk trekt dat weer snel weg na het veulenen.

inowa ik vind aagje echt leuk, super mooi kleurtje!! haha die foto met de wind in haar manen, geweldig! 10 juni schiet ook al op, denk je dat ze eerder gaat?

oh caesar wat heerlijk zo'n knuffel veulentje!!! en nog mooi ook!

rooslover, bij jou wordt het ook al spannen met de dames

onley, ik vind B'Jay erg mooi getekend, zou het zelf jammer vinden als hij schimmel zou worden. en wat een prachtig koppie zit er ook op. hou je m zelf?

fotsy, mooi om te zien dat de bouw van de veulentjes toch erg verschillend kan zijn in verschillende rassen en fokrichtingen! rij je zelf western? en houd je je veulen?

cemlys jou merrie heeft het er dus ook flink druk mee zo te lezen! onze merrie heeft er ook 3 dagen achteraan gerend en toen dacht ze, bekijk het maar. ze houdt m wel goed in de gaten en hinnikt een keer als hij te ver gaat naar haar zin en soms rent ze er dan toch heen, maar meestal niet meer.

karin, wat een schrik, hoe is het nu met Dora? goede nacht gehad? en wat is Bonnie een lieverdje, ook zo met je nichtje!

en hoe is het met Neon? ook de nacht goed doorgekomen? heerlijk een grote schoonmaak op stal, maar die stekker hadden ze beter kunnen laten zitten, gelukkig had je het op tijd in de gaten.

astridklomp, wat een mooie foto's!!!

lovelyn, wat een naar bericht, je hoort er steeds meer over, afwachten maar hoe ver het gevorderd is, maar ik heb ook wel een heel artikel erover gelezen dat zelfs een paard waarbij alle tanden getrokken zijn, die het weer prima doet en goed kan eten. ze kunnen veel tegenwoordig en hier is zoveel onderzoek naar gedaan de laatste tijd, houd moed hoor. en....ik ben ook erg benieuwd naar foto's van Koda

hoe is het met jou merrie polleman,? Al een beste buik! vandaag een mijlpaal of lees ik dat verkeerd? 320 dagen toch? dan zit ze in de veilige zone!!

euforie, ik doe ghadir s morgens het halster om en zet m dan van de stal in de wei en s avonds weer terug. ook zet ik hem iedere dag even vast aan het halster en poets ik hem en til zijn voetjes op.

jolandje als je merrie 17 mei gedekt is, zat ze 12 april volgens mij al op 330 dagen. onze merrie was 21 mei gedekt en heeft op 17 april haar veulen gekregen op 331 dagen. als ze 16 juni gedekt is, zit ze 11 juni op 330 dagen volgens mij.

nog even een paar foto's van Ghadir, groeit als kool, ik ben nog steeds stapel verliefd!!! hij is echt zo vreselijk leuk. of ik op stal kom of in het land, hij hinnikt altijd en komt meteen. foto's maken lukt dus niet zo best meer, want heb meteen ghadir voor m'n neus staan hi hi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:52

<3 <3 <3 all die veulentjes zooo lief

gister polly en de rest binnen gezet arme pol stond te rillen en te beven nu alles weer rustig
veulen was ook erg druk test zij 7,

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:54

jolandje schreef:

heb met de appe uitgerekend hoeveel dagen die van jou zijn.

Joanna
1ste dekking 17 mei nu 367 dagen
laatste dekking 16 juni nu 337 dagen

Glowy
1ste dekking 28 mei nu 356 dagen
laatste dekking 22 juni nu 331 dagen

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:56

knappe foto's hoor!!

ik zei toch dat ik nergens meer van sta te springen, hier is nog niks veranderd. -O-

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:10

GBlover, oo fijn al op 328 dagen beide merries, aftellen maar!!

Emmy, Ghadir groeit super!! En ook al aan het verharen!!

Suus-elviera, oo die Polly had het koud, het was ook ineens een stuk kouder hoor!

Jolandje, hmm dan zou Glowy ook veilig zijn, kom numaar op met die veulentjes hoor!

Rockey, pfff :(:) , ze zal nu toch wel een keer stoppen met foppen zeg!

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:13

Jobamara, dank je. Ze is nu met Guardian geinsemineerd...spannend.

Emmy, ja he haha. En wat leuk dat Ghadir zo aanhankelijk is...hier juist niet zo terwijl de vorige veulens (merrie's) het wel waren.

Jolandje, ik geloof ook dat ze verder zijn in dagen

Rockey :(:)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:15

Tammiebels,die ga ik is op zoeken vanavond! spannend nu voor de scan suc6!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:22

Dat istoevallig tammiebels, mijnmerrie is ook zaterdag geinsemineerd van guardian

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:27

Dustinlover schreef:
Inderdaad Jolanda als ik de dagenteller en dan laatste dekking 16 juni neerzet dan is Joanna 337 dagen drachtig! Want dan zijn ze ook 16 en 22 mei uitgerekend...

nee, het is misschien wat onhandig geschreven maar de datum is de datum waarop ze 330 dagen drachtig zouden zijn, dus is niet de dekdatum

bij Joanna zijn de dekdata : 21 juni 2014 en 16 juli 2014
bij glowy : 2 juli 2014 en 27 juli 2014

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:28

polleman schreef:
jolandje schreef:

heb met de appe uitgerekend hoeveel dagen die van jou zijn.

Joanna
1ste dekking 17 mei nu 367 dagen
laatste dekking 16 juni nu 337 dagen

Glowy
1ste dekking 28 mei nu 356 dagen
laatste dekking 22 juni nu 331 dagen

nee, het is misschien wat onhandig geschreven maar de datum is de datum waarop ze 330 dagen drachtig zouden zijn, dus is niet de dekdatum

bij Joanna zijn de dekdata : 21 juni 2014 en 16 juli 2014
bij glowy : 2 juli 2014 en 27 juli 2014

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:53

suus-elviera, arme polly en vandaag wordt het alweer niet zo mooi weer.

oooooh rockey, dat is echt niet leuk meer zeg, jeetje, wat een merrie!! ik wens je veel sterkte, je geduld wordt echt op de proef gesteld.

jobamara, wel aan het verharen al? beetje bij zijn oogjes dacht ik, maar wist ik niet zeker, hij wordt zo donker om zijn ogen, hoop toch echt wel dat hij er ook weer een mooi palomino kleurtje voor terug krijgt.

tammiebels en fokfanaat, mooie hengst hoor guardian, heb al even gespiekt... succes dan maar en hopen op mooie veulentjes volgend jaar.
en tammiebels apart dat de merries het wel waren en dan dit veulentje niet.

jolandje dan is het idd een beetje anders, haha ik ging er ook van uit dat de datum die je had neergezet idd de dekdatum was.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:01

Hier ook weer eens een berichtje van mij.

Weer veel veulentjes geboren. Gefeliciteerd iedereen.
Pauk, wat vervelend dat je merrie leeg blijkt te zijn. Balen zeg!

Ook een paar merries met koliek, altijd schrikken he, gelukkig gaat het al een stuk beter!

Manda, Emma verhaart echt heel snel.

Las wat over sooty bij palomino's
Zal Levi dat ook zijn? hij verhaart ook super donker. Zn neus is gewoon bijna zwart.
Het is lastig op de foto te krijgen, want de frummel staat nooit stil:P
Als hij dicht bij staat moet ie altijd aan me frummelen, zo lief! Hij groeit als kool en word al pittig bijdehand. spring aldoor tegen mama op. Die corrigeert hem nog niet heel erg. Hij heeft het ook een keer bij mij geprobeerd, maar toen heb ik hem wel even heel streng toe gesproken en hij heeft het daarna niet meer gedaan gelukkig.

Donkere ogen en zwarte neus
Afbeelding

Paar dagen eerder in de wei
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:14

Tammiebels wat een sterke kerel lijkt het zo al op die fotos!

Manda zo die verhaart al flink! Zou ik alleen maar blij mee zijn,Joey staat hier nog vol in de vacht. Al kan het met dit weer nog niet zo veel kwaad..

nee Caesar niet het witte meetrekken!! |( :')

Rockey ik durf het bijna niet meer vragen,maar en??? Jee met zulk een uier..kan toch niet anders dan haast maken?
Echt niks???
:(:)

Inowa Aagje is flink zwaar aan het worden! Komt straks een joekel uit denk ik.

Rooslover als ik Sally zie zou ik niet twijfelen,wat een buik!

Onley wat een knapperd! <3

Fotsy wat was ze nog kleintjes hé op die foto,pasgeboren. :D

Karin flink schrikken! Het heeft Dora eigenlijk nog nooit meegezeten,arme pony. :(:) Ik hoop dat Bonny wat meer geluk krijgt! Gelukkig gaat het nu weer goed.

Manda wat een leuk ding dat veulen van Clever!

Neon bah voor Neon zit het ook niet mee? Hopelijk snel terug de oude!

Prachtige fotos weer Astridklomp

Lovelyn oei slecht nieuws. :(:) Ik ben me niet bekend met de ziekte..hopelijk valt het mee.

Polleman wat staat Bonita er knap bij!!! Nog heel even en ze is weer zo ver als bij het vorige veulen. Waar hoop je zelf op?

Jolandje volgens mij ga je toch mogen uitgaan van de laatste dekdatum. :j
Oei misteld?? :D

Emmy inderdaad ze is heel luxe van type! Ik begrijp er niks van want ze heeft geen luxe ouders...Ze is echt 100% nsps en ze ziet er uit als een minipaardje,vreemdgegaan?? :')
Helemaal verliefd op jouw veulen,en zo hoort het ook!
Wat is ie toch ook mooi en niet alleen zijn kleurtje. :D

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:29

Hey, inderdaad toevallig fokfanaat haha

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:30

wat leuk al weer geinsemineerde merrie's! ik wil cach mits alles schoon etc is veulenhengstigheid dekken, anders komen we wel laat in het seizoen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:34

Kan ook prima toch, weet je iig dat er een goed ei is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:35

Zo, weer heel veel gepost, en niet eens nieuwe veulens. -O-
Rockey, ze wil niet echt opschieten he. :(:)

Met Neon is alles weer goed, ze staat er rustig bij. Dadelijk maar weer eens bij haar kijken, vannacht hebben we via de camera gevolgd. Ze ziet er nu ook weer normaal uit, ze was gisteren echt bol en opgeblazen van een hoop gassen.
En Fast 'n Furious staat in uitgelicht! *\o/*