Mijn merrie is ook wat krengig. Ben ik niet van der gewend. Sta met de hengst te kroelen, loopt ze naar zn zij, Whiiiiiiiii en trap haha trut. Ja lifeforce is mooi spul. Voor spieropbouw voer ik altijd lucerne en derg bij omdat dat extra goede opneembare eiwitten bevat. Morgen zakje Vito voor de merrie en havervrij voor mn hengst. Zomer is wat zwaar voor em geweest. Merk ik nu wel aan zn vacht, beetje schilferig, gok ook dat de regen meegespeeld heeft. En in die muesli zit het dubbele aan vitamines en mineralen.
Waarom ga je eigenlijk niet daar wonen inowa? Pony al daarheen verhuisd nu jij nog
Fijn dat Pinda nog op zijn plek zit!
Zie alweer veel dikke buikjes!
Heb vandaag keuring aangevragem voor lily en hopelijk is die voor vrijdag bij de veearts. Dan wil ik lily keuren voor het stamboek en gelijk scannen. Vetje ben ik wel zeker van dat die dragend is.
Buikjes groeien allemaal goed zeg leuk! Het begint ergens op te lijken zullen we maar zeggen...
Hier hebben we met de voorbereidingen voor de bevalling (tja in april maar het is maar goed dat ik vast begonnen ben) echt de ene tegenslag na de ander... Ik krijg geen internet aangelegd, ik krijg geen sim met vast ip geregeld en dus krijg ik geen camera aangesloten, een birthalarm zonder camera als je 10km van stal woont is geen doen en nu begin ik me langzaam toch zorgen te maken (in het ergste geval moet ik haar wegbrengen voor de bevalling, dat is geen ramp maar ik hou haar natuurlijk liever thuis)
Eilinora
Geplaatst: 11-11-15 07:49
Dustinlover schreef:
Waarom ga je eigenlijk niet daar wonen inowa? Pony al daarheen verhuisd nu jij nog
Als dat toch zo makkelijk ging....
Ik heb ook nog vaste lasten te betalen en moet dus eerst daar een baan hebben. Heb een week of 3 geleden gesolliciteerd bij het nieuwe dierenpark/adventurepark in emmen en daar is mijn hoop toch wel op gevestigd. Heb nog niks gehoord en dat is goed,als ik 28 november nog niks gehoord heb ben ik namelijk geselecteerd om op gesprek te komen begin december.
Dus maar heel hard duimen
MarijeR
Geplaatst: 11-11-15 08:30
Mooie buikjes Aniek!
Zal vandaag proberen ook wat foto's te maken, Snazzy zit op 250 dagen dus al over 3/4 van de dracht. Zelfs de vakantie oppas heeft regelmatig staan kijken als haar buik tekeer ging Snazzy en Amy staan inmiddels ook op merrie muesli, vooral Amy is wat lastig op gewicht te houden omdat ze al snel vol zit en minder ruwvoer eet.
Linda, ja dat is lastig inderdaad. Hier op stal is inderdaad ook geen internet, en waarschijnlijk gaat dat ook niet lukken voor die tijd, maar zit daar ook nog naar te kijken. Gelukkig kan ik dan wel bij stal slapen (ik woon nog iets verder dan 10km er vandaan). Maar ook als je even weg moet, is het wel makkelijk als je een camera in de lucht kan hebben.
Marouschka, ja eerst een baan in toch fijn. En ook al zou je eerst in Limburg iets vinden, kan je in de tussentijd nog wel verder kijken naar iets in Drenthe.
Bij jou gaat het echt hard Marije! Ben benieuwd naar nieuwe foto's.
Dustinlover
Geplaatst: 11-11-15 09:01
Linda met een birth alarm kom je ook een heel eind denk ik. Weet niet precies hoeveel kilometer het van mijn huis is maar ik gok toch ook wel kilometer of 6 a 7 als ik alles binnendoor rijd. Om 23.47 ging mijn alarm en om 23.59 heb ik een vriendin gebeld met wat het was en dat het geboren is. Kwam net aan toen de voetjes en hoofdje er uit kwamen. Dan heb ik ook wel flink door gereden en me niet aan de snelheid gehouden
Inowa, nou goed duimen dan!!
Laatst bijgewerkt door Dustinlover op 11-11-15 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb op stal geslapen, birthalarm en camera. Had ook geen internet maar wel camera dat ik vanuit bed kon kijken. Birthalarm hoorde ik niet als ik sliep hihi echt erg. Dit jaar doe ik alleen camera denk en blijf pas in de buurt als de hars/melk eruit komt. Vorige keer een maand op stal geslapen en deed zelfde als met bevalling er voor. Voordeel is dat me werk naast stal is.
Dustinlover
Geplaatst: 11-11-15 09:38
inowa schreef:
23.47 en 11.59 is bijna 12 uur verschil haha
Ik heb het al aangepast
Maar met die testen en men birth alarm heb ik gelukkig niet zoveel slape loze nachten. Met fab dit jaar helemaal geen een. Bo wel, maar dat is een trutje met alarm. Lily ook niet maar dat komt puur door de testen.
MarijeR
Geplaatst: 11-11-15 10:11
Snazzy vanmorgen, 250 dagen drachtig. Nog 70 dagen tot de uitgerekende datum, 54 dagen tot haar kortste dracht.
Ik ga het dit jaar met camera doen. Birth alarm gaat een hoop valse alarmen geven want marley gaat plat liggen in der slaap of als ze relaxt door de dag. Super grappig om marley en maylinn te zien genieten van de zon. Dan liggen ze beiden languit te zonnen en maylinn kan dan echt zo gelukzallig zuchten
Marijn ik ben echt fan van snazzy! Afgelopen jaar ook gevolgd via de camera, heel erg leuk!
Ik doe het met camera, woon 5 minuten met de auto bij stal vandaan maar zou er eventueel ook kunnen slapen birth alarm word niks bij de mijne, die ligt heel veel..
stal_HD
Geplaatst: 11-11-15 11:56
oooh ik kan jullie niet meer bijbenen.. Lees wel wat mee maar ook niet alles.
Regumate is bij mijn merrie ook gebruikt zonder resultaat. Als het werkt moet er wel wat anders uitgesloten worden. Regumate is trouwens best duur. 100,00 ongeveer per verpakking. Hoe en wat weet ik niet. het werd gegeven bij de hengstenhouder.
Ik zou adviseren bij merries die na twee jaar proberen of eventueel aan het eind van het seizoen van het eerste jaar een swap te laten nemen. Het kan maar zo zijn dat de merrie vuil is van binnen. Ik heb dit bij de hand gehad. Na drie jaar vruchteloos proberen, wisseling van hengst, hengstig spuiten, regumate, bij de hengst in het land laten lopen. Allemaal zonder resultaat. Het vierde jaar de swap laten doen en bij de volgende cyclus was het direct raak. Had ik maar.... Maar dat is achteraf. Als ik ooit weer zoiets eens bij de hand heb, ga ik in de loop van het seizoen echt een swap doen. Scheelt me trouwens ook een boel zorgen geld e.d.
Dit jaar is ze trouwens gelijk van de eerste cyclus drachtig. (2 x gedekt)