Twee jaar geleden veulende ons Farenca ook drie weken te vroeg en was alles perfect gegaan,gezond volgroeid veulen,maar ons cara heeft weinig buik ,ze is wel dik,maar niet zoals al mijn andere merries tegen eind dracht.
Ze is maandelijks gescand en is in de hand gedekt en op 18 dagen twee maand en 4 maand nagekeken,we zijn zekers van de dekdatum.
Ze eet niet ,keuveld wat in der stro,gisteren avond was alles nog mooi op schema(uier kling en banden),vanmorgen dikke gele keiharde harsjes en vanaf vanmiddag druppeld de melk. Banden zijn giga slap en kling staat open.
Ik merk dat jullie hier niet zo snel meer gaan,dus ik ga proberen bij te houden met lezen en meer reageren,dan hebben de mensen met late veulentjes ook nog wat gezelligheid. Voor hier is het het laatste voor dit jaar,er zijn alwel weer vier drachtig gescand,en 5,6,7 en 8 zullen hopelijk gauw volgen.
Hier wordt een merrie geboren,ik hoop het toch,en een bont hoop ik ,het is het eerste veulen van onze farid(hengst) het was een proefdekking hij was nog geen twee,maar de dekking was door stamboek aanvaard.
Nu hij goedgekeurd is hebben we nog twee merrie gedekt van hem,dus volgend jaar februari komen de volgende eraan.
Inderdaad,het is het paard(tinker) van mijn dochtertje en dan mijn hengst. We zouden cara moeilijk drachtig krijgen daar ze zo onregelmatig was met hengstig komen,wel na twee pogingen raak.
Cara is een ranke irish cob tegenover ons isa. Ik wou gewoon weten of hij een verfijnd hoofd doorfokte en dat kun je best op een cob proberen he. Nu ga ik bed in,kan ik beter naar cara tv kijken . Slaapwel en aan andere wakers GO FOR IT!
Ziet er goed uit hoor! Veulen zal al niet beter meer weten of Doortje is haar mama .
Nicole288
Geplaatst: 29-05-10 00:23
Ik heb ook babyfoto's gemaakt vanmiddag, ze stonden heerlijk in het zonnetje
Doortje is er helemaal blij mee
Gem
Geplaatst: 29-05-10 00:45
Eigenlijk wonderlijk dat paarden vaak helemaal niet moeilijk doen over een pleegveulen, maar dat het voor mensenbaby's geen optie is (*denkt hier hard over na*).
Het gaat lang niet altijd goed hoor, iig niet zonder veel doorzetten en soms zelfs rake klappen van zo'n merrie, soms moeten ze er van af zien en het veulen weer bij de merrie weghalen. Door is gewoon een super moederkloek type, ze pikt niet voor niets het liefst andermans veulentjes in als ze er zelf nog geen heeft.