[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:59

Amandake: Gefeiciteerd!

heb je al droogfoto's Dana? :D

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:02

amandake! Ah mooi! Gefeliciteerd! Wel foto's laten zien straks hè!

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:07

Kom net terug van weekendje Texel en kon direct 20 pagina´s bijlezen pff :\
Maar iedereen gefeliciteerd die een veulentje hebben gekregen! *\o/*
en sterkte voor degene die ze zijn verloren :(:)
Manueeltje, hier staat ook een westpoint veulen, is ook naar de hengstenshow geweest, echt een heel mooi veulen. en er is nog 1 merrie drachtig van hem die is al uitgerekend maar laat nog even op zich wachten
ik ga nu ff naar mijn paardje toe, heb dr wel gemist ;)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:08

nee, Marije komt zo hierheen. met camera :D dus ik begin er niet eens aan :=

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:21

Oh een zwarte, leuk zeg!! SPEKKIE!! haha..
Ben heel benieuwd naar hem nu hij droog is..

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:27

pippalex schreef:
jennyk schreef:
savath: geen pb gezien nog maar ze staat erbij ;)

De pb was bij mij terrecht gekomen.. Whaah, heb ik er zomaar een nieuwe functie bij?!haha..

_O-

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 13:53

*\o/* GEFELICITEERD Dana, Natalie, mayday en amandake met de poesjes!!!!
Hannanas: wat fijn een beetje meer hoop!

Porva geen veranderingen, kling is weer uitgezakt nadat hij gister "gekrompen" was. 1x vals alarm maar vannacht rustig. Vanmorgen tegen 5 uur iets onrustiger. Ze wil geen biks. Uiers zijn hard van binnen, klopt dat of moet het toch wel "kneedbaar" zijn?
En oh, wat ben ik blij met die camera en het BA!! Ben wel moe, maar kan gelukkig blijven liggen als het alrm gaat.....;-)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:02

ja de combi alarm en cam is echt ideaal!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:18

Ik heb gewoon last van stress ofzo......ik kan alles heel goed relativeren als er iets mis is gegaan bij merrie of veulen hier in het dbt, maar nu het dichterbij komt krijg ik het af en toe op de heupen. Dan zie ik Por staan en dan kan ik ineens heel bang worden dat er iets mis gaat tijdens de bevalling.
Ik ga maar even slapen denk ik, dan kan ik mezelf beter een schop oinder de kont geven als ik weer zo aan het doem-denken ben.........;-)

Step en Ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:26

Na de tweede nacht waken: 3maal vals alarm in 5uur tijd! slaapzak in slaapzak uit. Alles klaar voor de bevalling banden slap, kling staat open en uier gaf deze morgen geen harsjes meer maar melk....
Verder is ze nog heel rustig, eet goed en draagt de BA alsof ze nooit niets anders aan heeft gehad.(dag 336)

Dus duimen voor deze nacht!
Toptoys ik ken het probleem ik woon maar 1.5 km van mijn weide maar BA trekt dat niet, dus mijn woonst tijdens het waken ziet er zo uit
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=8OMWVTSD
;) :D ;) :Z :D
plus heb een group vanachter in de weide staan voor electriciteit :D

Over bezoekers die de paarden voeren ! Heel voorzichtig mee zijn, heb 70 euro dierenarts kosten gehad omdat iemand appels in de weide had gesmeten. Paarden lopen er als gekke heen en eten voor het snelst==> gevolg darmobstuctie en 3xdierenarts (de mensen doen het voor goed maar.....)

Quintus: dat gevoel heb ik dus ook, heb meer zenuwen dan mijn merrie! en meer schrik ook....

En niet te vergeten iedereen gefeliciteerd met de kleintjes!!
Laatst bijgewerkt door Step en Ras op 13-04-09 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanessa83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:27

Nou hier is ze dan eindelijk:
[b]Cheriva[b]Geboren 07-04-09 *\o/*
Moeder: Carly uit de duinen
Ras: Haflinger
Vader: E.S. Proshnec(v. kubinec, v.v balaton)
Ras: A.V.
Afbeelding
Afbeelding
[img]http://whttp://www.mijnalbum.nl/Foto-DMYN8IDI-1.jpg(img]
Afbeelding
Ze doet het ontzettend goed, zal van de week nu even foto's plaatsen van het buiten spelen, nu het eindelijk lukt, wat een gedoe die foto's plaatsen :D

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:31

Oh gefeliciteerd met hetveulen, ziet er goed uit! Al lekker actief zo te zien!!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:33

Wat een mooitje :)

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:56

Middag, ik ben even een paar dagen niet online geweest, maar wat moest ik veel bijlezen zeg :D 30 pagina's :oo . Maar, gelukkig met veel goed nieuws, want ik moet veel mensen feliciteren dus:

Toptoys, Froukje_daan (nogmaals :D ), Digo, Danae, Jufmim, Hiboune, Pauk, Dana, Mayday, Nathalie83 en Vanessa83 gefeliciteerd allemaal! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Hele rits zo zeg :D

_________________________________________________________________________________________

Helaas ook triest nieuws voor Cireano en Bokje, veel sterkte met jullie verlies :(:)
_________________________________________________________________________________________

En Frenia, Hayo verkocht al, gefeliciteerd!

Haflingertje, sterkte met je zieke veulen!

Hannana, gelukkig voorzichtig positief lees ik. Duim voor je dat het hoefje zich alsnog normaal gaat ontwikkelen!

Hier ook een mijlpaal gepasseerd in de afgelopen dagen, want mijn merrie zit nu op 322 dagen! (Jenny heeft al pb :D ). Ook heb ik al de eerste harsjes gespot :D . Uier is verder nog gelijk aan hoe ik vorige week zondag heb geplaatst, en aan het einde van de dag (ze loopt nu de hele dag in het weiland) nog helemaal leeg. Banden al wel slapper aan het worden, maar nog lang niet voldoende dus verder nog niet echt spannend.

Maarre, dit mooie weer en het verse gras moet haar maar goed :P stimuleren.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:29

Mayday: Gefeliciteerd! Gisteren nog geboren of vannacht/vanmorgen?

*duimt mee voor Dancer*

Nathalie: Gefeliciteerd! Wat een knap mannetje!

Haflingertje: Goed dat de DA niet zo heel ongerust was, maar snap dat je je zelf wel bezorgd maakt :(:) AB slaat iig goed aan, hopelijk is hij snel weer beter

Hannanas: Oh dat valt iig mee dat het er wel zit! Geeft het zonder verhoging lopen geen kans op andere klachten door het ongelijke niveau?

Amandake: Foto’s van de kittens!

Dana: Prive-fotograaf aan huis, toe maar! Dan zou ik ook rustig afwachten :j :D

Quintus: Jezelf niet druk maken voor de tijd, je hebt er nu genoeg gezien inmiddels, als er iets mis zou zijn herken je het, maar het overgrote deel gaat gewoon goed, dus geen stress, komt allemaal goed.
(en als je in de aanloop loopt de hyperen bel je maar, dan doe ik mee :) )

S&R: Dat is ook leuk zo in de trailer!

Vanessa: Wat is ze leuk!

Het gaat langzaam, maar het groeit bij pona:
324 dgn
Afbeelding

330 dgn
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 13-04-09 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:37

hallo! ben ik ook weer, had ook aardig wat bladzijdjes om mee te lezen vanaf zaterdagavond!

belangrijkste dingen:
@pauk: gefeliciteerd, mooi hengstje!
@bokjes: sterkte met het verlies, wat vreselijk jammer dat het toch niet beter ging...
@dana: gefeliciteerd wat een mooierd
@haflingertje: komt vast wel weer goed als het zo'n stevig snel gegroeid mannetje is, succes ermee iig!
@mayday: ook gefeliciteerd!
@nathalie: gefeliciteerd, ook een hengstje, leuk!
@vanessa: oook gefeliciteerd! wat een mooi lief meisje!

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:51

Iedereen met een veulentje: van harte gefeliciteerd. Ik heb er al mooie zien passeren.

Quintus: het wachten duurt lang hé. Het klinkt precies of de halfzusjes, gaan toch nog voor dezelfde dag gaan. Als er grote vorderingen zijn, plaats ik nog wel een foto. Momenteel loopt ze buiten.

Nicole: Daar zit al een goed verschil in. Van wie zijn ze eigenlijk?

Paarden van andere voederen, dat probleem ken ik ook. Mensen snappen dat niet dat ze meer verkeerd doen dan goed. Vroeger, kende ik mensen met een a ponietje dat stond op een weide achter een paar appartementsblokken. De mensen dachten ook dat het allemaal geen kwaad kon. Iedereen zei "dat ene boterhammetje kan geen kwaad". Maar als twintig mensen dat denken heb je een probleem. Op een bepaald moment was dat beestje hoefbevangen en stond het op een klein stukje weide. Dat vond men helemaal zielig en men ging nog meer voederen. Op een bepaald moment heb ik een bordje aan de weide gehangen en daar stond op "Doe zo voort en binnen een paar weken ben ik dood." Dat heeft een tijdje geholpen, maar hij is er toch aan gestorven.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:55

Gefeliciteerd met de leuke veulens!

Update van hier..

De Melkbarren zijn er helemaal klaar voor!
Indira had vannacht vals alarm. Geen hars of melk maar dat komt ook niet bij haar.
Greta heeft de spenen ook sinds vandaag uit elkaar staan dus zal geen eeuwigheid meer gaan duren.
En toch denk ik dat Indira eerder gaat.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:00

sandra: van upona, heb het er even bij gezet (is de enige waar ik nu al over post voorlopig :) )

Jee wat erg, paardje gewoon hoefbevangen geraakt door het voeren.

Hier komt af en toe een oude man langs op de fiets en die heeft dan een zakje bij zich met wat fruit. Nillis eet op wat ie er lekker van vindt en die man straalt helemaal, dus ik vind het wel leuk. Als meer mensen het zouden doen zou ik ook wel iets neerhangen, maar zo voor die keer kan het wel

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:06

meike: heb je pb ontvangen :j morgen staat Venus erbij!

Joto: zal dat 2 vlak na elkaar worden net als bij froukje_daan?

Ik ben blij dat we geen directe buren hebben dus ook niemand die ze extra hapjes toestopt.
Het is toch vreselijk dat er paarden overlijden door verkeerd of teveel bijvoeren.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:12

Hehe.. Ben bang van wel ja.. (Ook wel fijn natuurlijk)
Greta laten we op t land (of bak) bevallen die breekt de stal af. (Loop je dan in het donker met je zaklampje een zwart paard te zoeken)

Maar is wel grappig, zo zie je gelijk weer hoe erg sommige merrie's verschillen..
Indira loopt al dik een maand met uier. En Greta sinds een week.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:12

Weer veulens gefeliciteerd iedereen!!

Yew is heeft net weer leker vna het gras kunnen genieten. Toen we weer op stal kwamen nog even lekker gepoetst, tijdens het poetsen viel het mij en mijn vriend op dat ze begon te zweten op haar schouders en tussen de voorbenen, een kwartier later voelde ze weer minder warm aan. Maar goed in de gaten houden dus. Ik hoop zo dat het deze week komt, aangezien de BA aan het einde van deze week weer terug moet

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:28

Hannanas klinkt al beter dan dan de vorige keer. Hoop dat het goed komt. Wel lekker dat ie naar buiten kan!

Vanessa jij ook gefeleiciteerd met je mooie merrieveulen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:30

fantst: de ba weer terug eind van de week! Dat zal balen zijn als ze dan het veulen nog niet heeft zeg! Je kunt het niet regelen dat je hem nog wat langer mag houden?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 16:33

:oo Ik heb Glimmen onveilig gemaakt net!!!!!!!!!!!!!!Ik lag te slapen en krijg een alarm, ik denk: ach Porva zal wel even aan het liggen zijn in de zon", uitgezet. 2 minuten later weer!!! Ok, ik ga toch maar die kant op. Sta bij de voordeur om weg te gaan............weer een alarm!!!! 3x dus!!!! (hij staat niet op de stand van plat liggen, maar van plat liggen en hals/hoofd omhoog aangezien Porva plat slaapt).
Wist niet hoe snel ik erheen moest en met alle ruiters, paaswandelaar-gezinnen etc is dat geen makkie.
Op het land stond por met haar koppie naar beneden, was erg aan het zweten en warm. Weer onderaan de kling gele druppel. Ben er een half uur bij blijven zitten en mevrouw begon gewoon weer te eten en koelde weer af. Ook weer droog nu. Ga toch nog maar weer even pogen om te slapen al twijfel ik wel....
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 13-04-09 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt