Het gaat gewoon bij iedereen goedkomen

Als je toevallig een paardenmelkerij in de buurt hebt, kun je daar altijd wat biest halen.. meeste hebben dit wel op voorraad..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ponyparadijs schreef:Een kennis van mij heeft altijd biest in de vriezer. Dat is biest van een belgisch trekpaard. Schijnt erg rijk te zijn. Ik weet niet precies hoe dat werkt hoor. Maar in geval van nood kan ik daar een beroep op doen.
Hopelijk hoeft het natuurlijk niet.
Moet ook zeggen dat we bij ons op stal de merries altijd vlak na de geboorte melken. En deze biest dan met de fles aan het veulen geven!
Nicole288 schreef:Belgengek: 4 mnd heeft geen toegevoegde waardeLiefst binnen een maand voor de bevalling enten, dan zou het veulen nog mee profiteren
desillies: ik heb een tasje graai-klaar staan voor als ik ga checken of als het alarm gaat, met daarin ontsmetting voor de navel (flesje spray), draad om evt naveltje mee af te binden, handdoeken, desinfecteer voor mijn handen, een touwtje om de nageboorte op te binden, een extra lampje (bevallen buiten), een zak voor de nageboorte, mijn fototoestel en mijn telefoon met verschillende nrs voorgeprogrammeerd, waaronder verschillende DA en natuurlijk de eigenaar.
desillies schreef:Maar hoe komt hij dan aan de biest? dat heeft het veulen van de Belg toch zelf nodig?
Of is deze merrie haar veulen vorig jaar verloren bijvoorbeeld?
En Danae, ik hoop met heel mijn hart dat er alleen maar voorspoedige bevallingen plaats gaan vinden, maar ik ben toch graag voorbereid zodat ik niet achteraf moet zeggen, had ik maar......
Ik heb van de week dus ook al een fles glijmiddel gehaald en gelijk een fles spul voor de navel, daar kan ik gelijk wel 10 jaar mee doen, ware het niet dat er een datum op staat, allemachtig wat een grote fles! hahahahaa
Wat halen jullie verder in huis? Ik heb een paar boeken op komst waarion vast lijstjes staan maar ik hoor het graag van ervaringsdeskundigen