Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Myrdal

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 09:49

@ Merilyn: Arme jij, al 2 weken overtijd Ach gut

@Fnanne: Zo, nu al een enorme uier, heeft ze zeker veel last van vocht.

@ IngLio en Odess: Wat zijn het toch leuke veulentjes en schattige koppies, ben benieuwd hoe die van mij wordt!

@ Sjen: Ondanks dat je nu niets beloofd hebt zitten we nog steeds in spanning Hyper!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:05

We hebben Skippy net weer in de wei gezet, valt nog niet mee zo'n stuiterend veulen in de goede richting krijgen Haha!
Gelijk nog weer foto's gemaakt natuurlijk, hier de 2 leukste Clown De andere 80 zal ik jullie besparen Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:10

Wat een scheetje. Haha!
Bij mijn Showy beginnen de spenen zich te vullen. Knipoog
Begint eraan te komen dus. Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:12

Nou spannend Linda!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:17

Wat een flink veulen Irene!
Ik ga vanmiddag bij een shetlandmerrie kijken die hier in juni komt om af te veulenen.
Moet zeggen dat ik het maar lastig vind om daar iets aan te zien, Ben zo'n kleintje niet gewend.
Dik haar, klein dik propje Bloos!
Volgens de eigenaar begint ze nu een mooie hangbuik te krijgen Lachen
Het is wel een lieve merrie en een hele goede moeder.

Bij Copper was er nog niets. Uier was niet veranderd sinds gisterenavond en ze leek een wat beter humeur te hebben.
Ze loopt weer lekker op de wei en via de cam houd ik haar een beetje in de gaten...

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:28

Het is is heerlijk veulen weer!!!!!! Ben benieuwd wiens veulen er nu gaat komen.

Dus copper heeft weer een beter humeur! Nou fijn hoor. Kan ze nu ook heerlijk genieten van het zonnetje.

Ik hoop maar dat mijn merrie nu heerlijk staat in de zon en zo danig aandrang krijgt dat ze het veulen er vanavond eruit poept.

Leuk hoor die foto's van je veulen Irene. Leuk koppie. Dat dat gepast heeft vraag je dan af.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:28

Merilyn: Ach gut
Succes met de laatste loodjes. Het veulen zal toch echt nu wel snel komen!

Sjen: ook nog niks?

Ik ben zelf wel erg moe. Straks maar eens even naar stal. Misschien de dames even buiten zetten, het zonnetje schijnt.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:54

Nee nog steeds niet totally in love bij een veulen Verdrietig Er is nog steeds niets geboren. Ze had vannacht wel redelijk volle spenen voor haar doen, maar verder had ze niet echt tekenen alsof het zou komen. Vanochtend ook niet. Ik weet niet wanneer ze een keer het idee gaat krijgen dat dat kind er ook uit moet Knipoog

@ Odess: wow wat een lekker ding he! Lief plukje!
@ Inglio: zucht...weer zo'n mooierd! Leuke oren heeft hij Haha!
@ Merilyn: heb met je te doen, twee weken al!
@ Orion: ik geloof dat fabeltje ook niet, of ik wil het niet geloven want een merrie gaan we behouden en een hengst ws niet.
@ Yoline: buikIE....??? Zeg maar gerust: tank!
@ Irene: fijn dat ze goed de nacht doorgekomen is!
@ Myrdal: nou volgens mij gaat ze die dagen niet meer uitzitten als ik die uier zo bekijk!
@ Hannelore: ja het weer zit nu wel weer mee Cool
@ Kitty: je moet natuurlijk nog wel even bijslapen! Dromen

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 11:38

We zitten hier inmiddels op dag 345. Vanmorgen leek ze wat hengstig op de ruin in het land naast haar.....ik hoop toch echt dat ik spoken zie........

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:28

@ Odess
1 Simpel smileytje: Lovers
En dat mestje van Luna was best groot Haha!

@ IngLio
Idem Lovers en ik ga zo in je topic kijken Haha!

@ Elady
Dat schiet ook al mooi op Haha!

@ Merilyn
Merries... zucht

@ Petraaken
Ze laat alles in 1 keer snel plotseling komen Haha!

@ Yoline
Wat is die dik pfff... een tank Haha!

@ Myrdal
Schiet ook al mooi op Ja

@ Fnanne
Ben benieuwd naar de voor en na foto Haha!

@ Irene
Ook een simpel smileytje Lovers ben gek van die kleine wollebolletjes Haha!

@ Meavey
Het begin is er dus Haha!

@ Marije
Maak je ook foto's Haha!?

@ Hannelore
Heerlijk die zon he Haha!

@ Sjen...
Ze houd je bezig he Ach gut

@ Poohbeer
Ai... is er verder nog geen teken dan? Banden slap/uier?

orion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:54

Sjen bij ons geldt hetzelfde een merrietje blijft hier, hengstje helaas niet.
Net trouwens twee kleine miniprutjes aan haar uier ondekt, hopen dat het doorzet deze keer...

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:04

Ze heeft wel de uier voller. Na het wandelen e.d. is dat ook steeds weer minder. Ik ga straks nog even checken...
Ze zal toch niet de zwangerschap ergens verloren zijn?? Dan hadden we wat moeten merken toch?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:11

Aah als uier voller is moet het toch haast wel?
Kun je anders een foto maken...

Mijn merrie had ook drachtig moeten zijn, maar lieten we in januari weer scannen, maar toen niet meer drachtig (andere merrie dan Misty)

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:16

Muzefee en April zijn net even buiten geweest, een dik half uur. Muuz was erg bezorgd. Als April een paar passen te ver bij haar vandaan is of achter haar staat, dan gaat Muuz er meteen weer achteraan of draait meteen om.
De dames liepen trouwens wel heel braaf mee naar het weiland en daarna ook weer heel braaf mee naar de stal.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:25

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:36

@ Faniek: ik heb in je topic gepost Haha! Luna is echt super
@ Kitty: hoop dat Muuz gauw zal merken dat bezorgd zij iet nodig is.
@ Poohbeer: mijn heeft ook nog wel eens hengstig geleken tijdens de dracht hoor. Ik hoor het wel van meer mensen. Alleen bij mijn merrie was het wel in mindere mate dan vroeger, dus geen urine en ook niet blitsen, maar wel hengstig gedrag tegen andere paarden. Hoe merk je aan jouw merrie dat ze hengstig is?
@ Orion: spannend, ik hoop het ook!!! Haha!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:54

@ Kitty, ik zie net dat je in Assen woont zeg. Das vlakbij. Lis staat in Witten. Heel mooi veulen trouwens joh.

@Sjen, gelukkig om te lezen zo. Ze is ook niet zo hengstig als anders. Net wat piesen en zwaaien met de staart. Ze loopt wel gewoon door e.d. Normaal is ze mega*let zeg maar en staat ze heel de tijd met haar kont richting de "man" in kwestie. Nu gaat ze wel door waarmee ze bezig is.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:34

Kitty, dat had Rigaud ook de eerste paar dagen; als Aurora verder dan een halve meter bij haar vandaan was, liep ze er onmiddelijk achteraan. Nu is dat al niet meer zo: Rigaud staat voornamelijk te grazen Vork , en alleen als Aurora naar de andere kant van het weiland rent, rent Rigaud er achter aan. Verder kan die kleine nu wat meer haar eigen gaan gaan.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:55

pff kom net thuis, weer wat meegemaakt vanmiddag.
Mijn eigen merrie is voor het eerst drachtig en op de stal waar ik sta stond een andere merrie op springen, ze was 3 weken over tijd.
Stond ik mijn paardje te poetsen vanmiddag breekt in ene het water bij die merrie. Ik de stalhouders erbij gehaald, die fokken al jaren paarden en weten dus aardig wat ze moeten doen. Eigenaar gebeld en maar afwachten. Ze lag alleen maar naar haar buik te kijken maar er kwam niks uit, ze was niet eens aan het persen. De dierenarts is toen gekomen en ze zijn behoorlijk aan het stoeien geweest. Het ging duidelijk niet zoals gepland, ik heb uiteindelijk niet gehoord wat er nou precies mis was, maar ze kregen het veulen er niet uit. Merrie moest direct naar kliniek om een keizersnede te krijgen. Het leefde nog wel, maar ze moest snel geholpen worden anders zou het voor de moeder ook gevaarlijk worden.
Dacht ik eindelijk een veulen geboren zien te worden, voordat mijn eigen merrie aan de beurt is gaat het weer helemaal fout. Ik weet nog niet hoe het afgelopen is, straks na het eten ga ik even bellen. Ik had het toch liever niet willen zien, nou krijg ik gelijk angst voor mijn eigen merrie... Weet iemand wat de kans is bij keizersnede op gezond veulen en merrie?

gr. dor

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 17:15

jeetje wat erg missSol! Inderdaad niet leuk om daar bij te zijn! maar je moet niet denken dat het altijd zo gaat, want meestal gaat het gewoon goed Ja Hopelijk overleven beiden het!

sjen: WEER niets? Maak je btw ook weer eens foto's? Haha!

phoobeer: ik hoop echt voor jullie dat ze wel drachtig is!! Maar als de uier voller is, zal het toch wel Lachen Maak anders eens foto's! Lachen

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 17:31

Ik kom net van Myrdal vandaan en ik zit een beetje in dubio over wat ik moet doen. Myrdals uier is vandaag niet afgeslankt, hij is nog net zo dik als op de foto die ik vanochtend geplaatst heb. Wel is de vulva verandert. Hij is rimpeliger geworden, staat nog steeds open aan de onderkant, hij is niet lang. Wel drupt ze een doorzichtige vloeistof, lijkt op urine, ruikt niet zo. Vlak daarna heeft ze wel geplast, ik weet niet of ze daarna og drupte, want toen stond ze alweer in de paddock. ook trapte en beet ze een keer naar de buik, maar ze is niet echt onrustig. Ze eet nog goed (zeer grote eetlust) en verder gedraagt ze zich ook niet anders.

Op mijn stal kunnen ze mij ook niet echt helpen, want daar zijn ze een beetje laks naar mijn smaak. Het is meer hun motto van, tja het is leuk als je erbij kunt zijn, maar reken er maar niet op. Ook is de uier nog hard. En vooral dat ze nog 11 dagen moet, denken de meesten: ach die komt toch nog niet. Maar wat zijn nou 11 dagen op 11 maand.

Ik weet niet zeker wat ik moet doen, ik wil eigenlijk niet te vroeg gaan waken, want straks zit ik daar nog 3 weken, maar nauurlijk wil ik ook geen risico's nemen.... Wat zouden julie doen?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 17:40

Jeetje wat een verhaal MissSol!
Ik ben bang dat het veulen al wel zal zijn overleden voor ze het eruit krijgen, hoop dat de merrie het overleefd...
Ik geloof dat paarden erg gevoelig zijn voor infecties en dat ze daarom eerder een veulen eruit zagen dan een keizersnee doen.
Maar heb wel van (mini)merries gehoord die na een keizersnee nog gewoon een goede fokmerrie bleven.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:10

Citaat:
@ Elady: Wat draagt Lady toch prachtig bescheiden, ze ziet er fantastisch uit!!!
Danku

@ MissSol: Dat is zeker schrikken, hopelijk is het allemaal goed gegaan. Ik zou ook gelijk een beetje (meer) angst krijgen bij de bevalling.

Update Lady:
Lopen gaat héél, héél langzaam, want alles moet rustig op dit moment Haha! . Lekker gepoetst, beetje rondgeslingerd. Ze schrok van een rondvliegende kip...ineens was ze weer mijn snelle showende merrie, alleen dan met een hele bolle buik Clown .
Verder lopen d'r uiers een beetje vol. Volgens Annemarie is het na het bewegen weer over. Dus ik na het longeren even eronder gedoken. Nog precies hetzelfde, dus het einde is in zicht Vingers aflikken

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:15

Is Fnanne "al" 18? Zou ik haar niet geven!

Gitta; we zijn hier met de kraamstal bezig. Of nja, papa is nu weer aan de slag... Ik heb het te druk met mn stage Knipoog. Maar als ik tijd heb, werk ik mee Lachen.

Ik ben benieuwd wie de volgende nu is; Ro, Siena, Copper, Vreya... who knows!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 18:32

Thanks voor de opbeurende mailtjes Haha! nog steeds niets extra's te zien dus misschien gaat ze het in het weekend doen dat zou ivm mijn werk wel makkelijk zijn, maar ik ben gewend dat merries het op momenten doen die normaliter niet uitkomen.