Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LaDonna75 schreef:Gefeliciteerd Koetjeboe, wat een verhaal, gelukkig goed gegaan.
Miekies ik doe in het begin merrie en veulen tegelijk, dus naast elkaar erin, en direct de klep dicht. Geen tijd geven voor twijfelen of achteruit lopen enz. En dan ook gaan rijden, dat bevalt mij het beste.
Miekies0710 schreef:Gefeliciteerd koetjeboe!
Hoe trainen jullie met de trailer? Merrie laadde voor het veulen ook al moeilijk en nu dus helemaal. Ik had het veulen al in de trailer en merrie kwam erbij, maar ze wordt dan onrustig en schiet weer achteruit. Resultaat veulen ook paniek en rent de trailer uit.
Ze moet naar de DA om te scannen, maar vindt het een hoop gedoe zo.
Dit wordt voor mij de eerste keer dat ik met merrie en veulen ga reizen, dus weet niet zo goed hoe ik dit moet trainen
Balko schreef:Miekies0710 schreef:Gefeliciteerd koetjeboe!
Hoe trainen jullie met de trailer? Merrie laadde voor het veulen ook al moeilijk en nu dus helemaal. Ik had het veulen al in de trailer en merrie kwam erbij, maar ze wordt dan onrustig en schiet weer achteruit. Resultaat veulen ook paniek en rent de trailer uit.
Dit wordt voor mij de eerste keer dat ik met merrie en veulen ga reizen, dus weet niet zo goed hoe ik dit moet trainen
Balko schreef:Miekies0710 schreef:Gefeliciteerd koetjeboe!
Oei dat is erg lastig trainen met veulen erbij.
Kan een sterk iemand het veulen in de trailer houden? De merrie zal daar graag bij blijven.
Rijden zonder stang zou ik echt niet willen. Tevens als ze achteruit gaan als jij de klep sluit wil ik ook niet meemaken.
Vaak oefenen ook als je niet weg hoeft. Bij mij ging het na 3 keer een stuk makkelijker.
Hier veulentje 10 dagen oud en super fit. Gelukkig dus inderdaad geen veulenziekte geweest.
Wel nog kromme voorbeentjes.
Hoelang duurt dat meestal? Natuurlijk weinig buiten geweest met de navelontsteking en alle regen...
[ [url=m/rjc2Pv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kabayo schreef:Miekies ik laad ze eigenlijk altijd alleen. Ik hou ze beide vast en sta rechts in de trailer. Ik leid de merrie naar de linkerkant en doe de stang er achter. Ze staat verder nog los maar kan niet achteruit. Daarna begeleid ik het veulen met een arm onder de billen naar de rechterkant van de trailer. Stang vast, klep omhoog.