[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:26

Ljongema dat klinkt heel hoopvol. Alleen verder zijn er dus weinig veranderingen. Benieuwd wat ik zo aantref bij de laatste voerbeurt. Ik zal het zien!

Xyaartje ja heel bijzonder! Wel een idee om te lokken. Wortels zijn op, appel ook goed? :D Super leuk dat je daar al zo lang bent! En asfaloth van jou! Vind zijn naam echt super mooi
Haha geweldig verhaal. Leuke pony's zijn het!

Kayley95 fijn dat het veulen zo goed gelukt is!

SimonDesteny Dankje!

Anso een geel klein duwtje :j Ja nu zilver nog..

Ben heel benieuwd wat ze doet. Maar ze is nog rustig. Laat wel wat eten liggen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:39

Knolselder. Wat een geluk dat het goed is gegaan. Placenta ziet er idd niet goed uit.
Ze is prachtig <3 heeft ze geen tekenen dat ze door gaat kleuren?

Yvk. Leuk, op naar een nieuw veulentje

Toushie. Dat is niet veel uier

Yaartje. Ze vorderd nog niks. Geduld...

Mukiwacobs. Yes beeld *\o/*

Kabayo. Wat mooi om te zien de beweging. Ik ben benieuwd of het nu dan snel komt. Succes weer met waken

Luna. Al het goede kost tijd. Maar nu mag het wel eens gaan gebeuren.ik hoop dat ze vaart erachter gaat zetten

Nigrante is er een beetje klaar mee. Wilt alleen maar knuffelen en achter me aan lopen :')
Afbeelding
Wild nog rondje aan de longe. Maar begint nu toch ook wel zwaarder te worden
Afbeelding
Afbeelding

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:47

Wow kabayo bizar dat filmpje!

Hier doet de uier op 324 dagen nog niks, is dat raar? Maak me soms zo'n zorgen dat ze straks leeg blijkt te zijn...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:49

Gypsy schreef:
Wow kabayo bizar dat filmpje!

Hier doet de uier op 324 dagen nog niks, is dat raar? Maak me soms zo'n zorgen dat ze straks leeg blijkt te zijn...

Raar is het niet

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:52

Wat een mooi filmpje Kabayo, had niet gedacht dat daar nog bewegingsruimte zou zijn

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:04

Wat apart kabayo :=

XYaartje;
Sterre
1. Golden daim F (stal t gruyter)
2. Nässlehults Nobelium RP 187

Chablis
1. Zafferano
2. Zoom in

Eliana
1. Zafferano
2. Zoom in

En ja voor de KWPN/SWB dames dit keer zelfde hengsten gekozen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:21

Baby wil eruuuuuit Kabayo :')

AM, ze heeft wel appaloosa ogen. Ook lijkt de kleur rond haar ogen en neus anders dan bij een gewone bruine, maar dat zal ik morgen beter zien.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:44

Kabayo: Appel is ook goed :D . Vind baby van Zilver ook vast lekker! Veulenbrokjes wellicht ook wel? En anders. Als dat niet werkt: De ontstopper!

Had het 10.5 jaar geleden ook niet verwacht hoor dat ik er nu nog zou zijn, maar ja. Vanaf moment dat ik daar de wei in liep als 19 jarige was ik verliefd geworden op de kleintjes en je ziet het resultaat!
En dank je wel! Officieel heb ik Asfaloth als veulen de naam Sem gegeven (heb hem gekregen toen die zes dagen oud was. No worries. Is pas afgespeend toen het kon), maar dat was meer omdat ik toen geen naam voor hem had en hij een naam nodig had. Naarmate hij ouder werd paste Sem niet meer bij hem. Ben gaan zoeken in the Lord of the Rings namen (goh, waarom lopen er toch een Arwen en Frodo rond _O-) en toen kwam Asfaloth voorbij.
Asfaloth is in de film/boeken zelf ook wit. Vond de naam daardoor ook echt toepasselijk voor mijn pony.

AM_Horses: Geduld is een beetje op vrees ik... Maar die ga ik gewoon weer even zoeken! Knuffel voor Nigrante :knuffel: . Nog even volhouden. Herkenbaar hoor. Maria is er ook klaar mee en wilt ook alleen maar knuffelen en verder niks.

Gypsy: Komt goed met de uier! Je zult zien dat die straks ineens vaart gaat maken met vullen :j

mirjamalvaro: Prachtige hengsten! Al heeft Golden Daim mijn hart wel een beetje gestolen <3 . Is hij Cremello of?

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 22:47

Knolselder wat een heerlijk veulentje, heel mooi
kayabo het veulentje is er klaar voor
Xyaartje, je weet veel over de pony's te vertellen, wat een waarnemingskracht van jou. Ik zie mijn pony's dagelijks maar kan niet zoveel over ze vertellen.
Luna je geduld wordt wel op de proef gesteld
stekker in het modem, kleinigheidheidje" maakt het verschil

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 23:21

moner: Dank je wel voor je compliment <3 ! Jij kan het ook vast en zeker! Het is echt je oog er op leren trainen.
Dit is iets waar ik mij de afgelopen 10.5 jaar echt volledig in heb verdiept en nog steeds in verdiep. Waarnemen. Kleine signalen leren oppikken. Ook gewoon een half uur tot uur in de wei gaan zitten om het kudde gedrag te observeren. Gewoon simpel kijken van: "Wat doen ze? Wie staat waar etc.".
Van daaruit veel over paarden/kudde gedrag gaan lezen op internet en in boeken. Alhoewel er op internet te weinig kennis over echt kudde gedrag te vinden is helaas. Meeste heb ik echt van de kudde zelf geleerd. Dus wellicht dat ik in de toekomst nog wel iets met die kennis ga doen, maar nog even uitzoeken hoe en hoe het goed te verwoorden om de kennis goed over te brengen.
Toen mijn pony voor het eerst echt in de kudde kwam (heeft er tot aan zijn castratie altijd naast gestaan. Eerst tussen de koeien en vanaf zijn castratie met twee merries en soms een merrie voor hij echt in de kudde met de hengst en merries kwam) ook heel veel geleerd over het samen voegen van hengst/ruin en er toen ook iemand bij gehaald met ervaring van hengsten en ruinen bij elkaar toevoegen. Daar weer veel van geleerd over paarden en kudde gedrag.
Het mooie is dat dit een bijna 'natuurlijke' kudde is dus je echt het gedrag ziet van hoe het er in de natuur min of meer aan toe zal gaan.
Precies de reden ook dat ik tegenwoordig met hoogdrachtige merries heel erg op het gedrag van de kudde let. Een kudde voelt van te voren echt al wel aan wanneer de kleine onderweg is. Maria hoeft geen eens een vol uier te hebben, maar er hoeft maar iets anders te zijn in het gedrag van de kudde en dan kan ik al denken: "Ja. Nu kan het komen.".
Twee jaar terug was mijn pony echt helemaal in de stress dat ik Maria mee had genomen naar de tuin van haar eigenaar om daar te grazen. Stond ook echt onrustig bij het hek. Niets voor hem om zich zo te gedragen en zodra ze terug in de wei was was hij rustig en waakte gelijk over haar. Ja hoor. Volgende dag veulen :j .

Daarom let ik nu ook heel goed op hoe de kudde zich gedraagt. Wat ik al vertelde is dat de heren nu echt aan Maria haar zijde blijven. Ze wisselen elkaar daar in af. De kudde lijkt zich nu ook echt voor te bereiden op de komst van het veulen. Dit is iets wat een aantal weken van te voren al plaats kan gaan vinden. Het is nu goed opletten of ik aan hun gedrag ook echt kan zien van: "Nu komt het veulen er bijna aan.". En uiteraard let ik ook op hoe Maria zich gedraagt. De uier, de banden, de kling etc.
Arwen heeft met regelmaat nog wat steun van mij nodig. Die vind de hele situatie, gek genoeg, toch wel wat spannend. Dat is okay. Het is ook best spannend allemaal. Na even knuffelen is het ook veelal weer goed. Dan gaat ze weer rustig grazen en voegt ze zich weer bij de kudde.
(En soms. Heel soms vertel ik ook te veel over ze hoor haha).

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 23:32

Ik wilde even een kleine bijleespost maken, maar de WiFi is hier echt heel slecht.

Ik zag nog wel dat Knolselder en Tinniie er weer hele mooie veulens bij hebben. Gefeliciteerd!!

Twee jaar geleden begon Fi op dag 296 met haar uier, vorig jaar op dag 295.
Nu ben ik op vakantie en ik had aan mijn verzorgster gevraagd om in de weekenden als zij naar Fi gaat, even een uiercheck te doen.
Vorig weekend was er nog geen verandering.
Gisteren ineens wel! Maar dat was een foto van bij het binnen halen. Dus vandaag kreeg ik een foto van voordat ze naar buiten ging.
Dag 292
Afbeelding
Bij het binnenhalen was hij gelukkig weer een stuk leger, maar het zou me niets verbazen als ze dit jaar nog eerder dan dag 326 gaat.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 23:45

Afbeelding
Sinkie , ruim 2 weekjes oud alweer.

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:13

*\o/*
Tinniie schreef:
[ [url=m/Uw5FRX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qcGBcY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EJab20.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/awgm12.jpg]Afbeelding[/url] ]

Smoky Black splash merrietje !

*\o/* Gefeliciteerd!!!

For_Que

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 00:14

*\o/*
Knolselder schreef:
[ [url=m/9hvtE9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bruine merrie
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Gefeliciteerd!!!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 01:32

Gypsy. Is niet raar. Er zijn meer merries die wat later ontwikkeling in de uiers krijgen

Mirjamalvaro. Heb je al aangemeld in de nieuwe dbt?

Knolselder. Ooh dat zal wel gaaf zijn. Een toverballetje

Tinniie. Ze is prachtig met de blauwe ogen

Yaartje. Geduld wordt uiteindelijk beloond :j Nigrante heedt haar knuffel gehad. Lekker gepoetst en getut vandaag met haar

Mooi dat je het kudde gedrag zo goed kunt monitoren. Verandering in gedrag heb ik ook altijd snel door. En meestal klopt het dan ook wel dat er dan wat gaat gebeuren.

Cynthia. Al flink uier. Gelukkig wel terug gelopen na buiten staan

Baudyh. Knappe sinkie <3 daar heb je vast al wel aanvragen voor?

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 01:49

Wat een knappe veulentje zijn er intussen weer geboren! Gefeliciteerd dames! <3
Erg interessant ook, die placenta!

Hier zitten we intussen op 328 dagen en dus hard aan het aftellen.

Uier was al eventjes aan het vullen maar is dan enkele dagen onveranderd gebleven. Sinds vandaag is er weer verandering te zien! :# Ik zie nog geen harsjes en de spenen zelf zijn ook nog niet gevuld. Ik vermoed dat ze zal gaan veulenen rond de uitgerekende datum. Ik kan er ook grandioos naast zitten gezien dit ons eerst zelf-gefokte veulen zal gaan worden. :o Gelukkig worden we fijn omringd!

Tiara zelf doet het nog steeds erg goed. Lijkt er nog steeds weinig last van te hebben en is ook niet echt "dik". Ze is nog steeds haar behoorlijk fitte en alerte zelf en denkt occasioneel nog steeds een rodeopaard te zijn.. :')

We volgen nu alles nauwlettend op via onze stalcamera. Heel handig ding trouwens! https://4gcamera.nl/shop-2/draaibare-ca ... -batterij/
Ik, mijn vriend en onze pensionhouders kunnen hierop meekijken. Camera draait nu dus overuren! Ik check vanop mijn nacht-werk vrijwel elk uur, en mijn pensionhouders kijken vaak overdag. Als we verandering zien contacteren we mekaar. Wel makkelijk zo. :D

Counting down! :D

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 05:21

Gefeliciteerd Tinnie en Knolselder! Mooie veulentjes weer! Ben benieuwd naar meer foto’s! <3
En baudyh Sinkie is ook prachtig!

Ben heel benieuwd wie de volgende is!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 08:38

Vandaag moeten wij nog 40 dagen vandaag. Foto’s van gistermiddag.

Afbeelding
Mijn oudere merrie denkt: mijn buik is groter dan die hoor :D

Afbeelding
Maar ze is toch echt drachtig, uier toont dat meer dan de buik. Ook van voren zie je er niet veel van.

Gister had ze een hele zwaaaaaaaare dag. Ik wilde even foto’s maken, maar ze sjokte me elke stap achterna om tegen me aan te gaan staan, want we moesten knuffelen. Dus dat deden we dan uiteraard maar fijn.

Ik moet toch echt maar gauw dingen gaan regelen. Haar weilandje moet nog omheind worden enzo. Zal de stallenbouwer even mailen hoe het met mijn inzetrekken voor de stal zit.
En camera’s moeten nog even verplaatst worden.
Ja, moet toch echt wel in actie nu!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:50

Spannend Kabayo! En leuk filmpje, hi/zij moet niet ver meer :D

Mukawicobs: beeld!! *\o/*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:52

AM is er nu al dbt2023?? :oo Zal eens zoeken :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:23

Hier flinke vooruitgang in de uier van Prganza, dit begint er inmiddels op te lijken. Vanavond nog niet denk ik, maar misschien dat ze morgen wel zover is :)

Vanochtend
Afbeelding

Gisterochtend
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:30

Mirjamalvaro haha joh die link heb ik hier al eens gedeeld :P Bijzonder he van die beweging!

Goldenarrow spannend!!

Charisma nee inderdaad! Klein stukkie :j

Sanet nog maar 40 daagjes. Ziet er strak uit. Uier doet al wat :j Is ze trouwens maiden?

Kellykeuh spannend hoor! Leuk een eerst gefokte eigen veulen :D

Baudyh knap kind <3

Cynthia ze heeft er zin in!! Ze wil gewoon graag haar meisje ontmoeten

Moner veulentje wel, zilver nog niet -O-

Xyaartje haha veulenbrokjes heb ik nog niet hoor. Ze eten de eerste maand toch nog geen brokjes. Alleen wat van mama mee snoepen. Ah zo! Vind het alsnog een mooie naam!

Knolselder vind ik helemaal geen slecht idee van baby :P

Rensju nee ik ook niet! Leuk om te zien.

Gypsy ja ik vond het ook zeer bijzonder! Mooi om te zien

Amhorses ik had lichte hoop :+ Arme Nigrante :(:) Wild nog lekker trainen, ze ziet er inderdaad zwaar uit!

Nou hier dus niks. Aan 1 kant is het uier ineens leger? -O-
Afbeelding
Grapjas..
Afbeelding

Merries veilig!
_Natasja_ - Babs - 346
Knolselder - Quinn - 346
Luna2006 - Sun - 344
Goldenarrow - Prganza - 344
Goldenarrow - Intissima - 334
Jennyk - Goldy - 326
Moosss - Mae - 326
Mer1980 -  Solo - 325
Tinkels- Zoé - 323
Moosss - Rose - 322
XYaartje - Jenny - 315
Knolselder - Desi - 312
XYaartje -Maria - 311
RanjaRietje - Chloë - 309

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:35

Kabayo jullie kletsen te veel :')

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:41

Jeetje wat gaan jullie weer hard! Tijd voor een bijleespost ik zal m’n best doen die zsm te maken!

Bij ons gelukkig iets rustiger qua uier, de da moest vorige week toch komen om te enten dus die heeft gelijk even gekeken en opgevoeld om toch placentitis “uit te sluiten” en het zag er allemaal netjes uit gelukkig! Ze is zaterdag overgegaan naar de merriebox en dat bevalt haar wel (een nog groter toilet om te bevuilen en chaos te maken :Y) ) gisteren tevens de 300 dagen aangetikt dus het begint op te schieten, maar van mij mag ze nog gerust een dag of 25/30 wachten hoor bak nog maar even door _/-\o_ Afbeelding

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:54

Ik lees mee maar het gaat mij hier te hard. Gefeliciteerd met de veulens en spannend voor diegenen die al aan het waken zijn.

Zonnebloem nadert de 320 dagen al, maar er gebeurt nog niet zo veel.