Leonie gefeliciteerd!! Vandaag in t zonnetje was een goed moment

Woogy mooi koppie zit erop!!
Hier 295 dagen. Uier gaat wel beetje door

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knolselder schreef:Dierenarts is hier juist weg
Bientje is niet drachtig. Dat is op zich goed.
Bij Roos was mijn voorgevoel helaas juist en zij is niet meer drachtigin september wel drachtig gescand. Het is de eerste keer dat een merrie hier haar vruchtje verloor.
Maar Bambi is wel drachtig. DA kon nét met haar hand een hoofdje en beweging voelen. Ze zal in haar laatste trimester zitten, maar nog niet voor snel. Heb ze alvast naar huis gehaald.
Laylah2002 schreef:Gefeliciteerd!
Ik heb een vraag vanaf wanneer is het eigenlijk normaal dat een merrie uier gaat maken, een maiden merrie?
Knolselder schreef:Dierenarts is hier juist weg
Bientje is niet drachtig. Dat is op zich goed.
Bij Roos was mijn voorgevoel helaas juist en zij is niet meer drachtigin september wel drachtig gescand. Het is de eerste keer dat een merrie hier haar vruchtje verloor.
Maar Bambi is wel drachtig. DA kon nét met haar hand een hoofdje en beweging voelen. Ze zal in haar laatste trimester zitten, maar nog niet voor snel. Heb ze alvast naar huis gehaald.
Fotsy schreef:Laylah2002 schreef:Gefeliciteerd!
Ik heb een vraag vanaf wanneer is het eigenlijk normaal dat een merrie uier gaat maken, een maiden merrie?
Maidens zijn nog moeilijker te voorspellen dan fokmerrie’s die al vaak veulens hebben gehad.
Maar ik dacht een 55 dagen ongeveer voor de uitgerekende datum dat dit wel normaal is.
Ik neem in men achterhoofd 100 dagen ervoor is te vroeg en sommig vullen op 14 dagen, uitzonderingen van die die niet vullen.
Laylah2002 schreef:[ [url=m/a9ThYf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit bij die van mij vandaag nog niet zoveel bijzonders, met nog 49 dagen tot de uitgerekende datum echt nog theezakjes, ze zijn wel iets dikker en de spenen hebben een andere vorm, er zitten wel wat bultjes zucht voor.
Fotsy schreef:Laylah2002 schreef:[ [url=m/a9ThYf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit bij die van mij vandaag nog niet zoveel bijzonders, met nog 49 dagen tot de uitgerekende datum echt nog theezakjes, ze zijn wel iets dikker en de spenen hebben een andere vorm, er zitten wel wat bultjes zucht voor.
Ziet er goed uit vind ik. Heb liever dat ze wat langer wachten met vullen en ineens doorgaan naar de finish.
Seven schreef:Ach knolselder wat sneu
Gelukkig is de kleine die wel drachtig is in goede handen bij jou
Kwa vachten Noble had ook een flinke vacht als veulen met verharen kwam er wel een mooi donker vachtje onder de dikke rode jas vandaan.
Goh Astrid wat is jaycee toch ontzettend knapwat een prachtige jaarling
Luca die hebben nog ruimte genoeg voor groei
Mooie pony nynkster
Wat een dikke manen
Dustinlover
Knap dier is het en mooi getekend zo te zien
Fotsy
Al best een Uier zo te zien
Angelpam, laylah
Twee uiertjes die nog een flink moeten vullen
Ik vind het altijd heel interessant om te zien hoe het per paard verschillend ontwikkeld