Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vulina schreef:Sofiehavan, ik vind het er niet erg ontstoken uit zien. Maar een veearts check kan nooit kwaad.
Zelf doelde ik meer op de naar binnen slaande bacterie..
grappig!!
gelukkig geen weer voor

Cemlys schreef:Mja mss is de merrie wel verkocht zonder veulen. Is een dekbon betalen niet goedkoper dan dna testen en alle trammelant (want met een beetje pech heb je een eigenaar die je flink zwart maakt bij jan en alleman)
Wouden eerst Deli maar een hele goede vriendin wordt zo genoemd dus dat vond ik maar niets. Toen zijn mijn opa dat het net een muisje was dus ja muis was geboren haha!
Zo is ie ook al knap,kan niet wachten op betere foto's.
Helaas al mijn merrie's zijn te klein voor hem.
Maar het was niks. Straks gaan kijken.

Neonlight schreef:Ik snap de hengstenhouder ook wel. Een hengst houden is echt niet zo winstgevend als iedereen maar denkt. Als iemand een dekking niet betaald, terecht dat er dan geen dekbon uitgeschreven wordt. En als de merrie dan weer doorverkocht wordt en je koopt zo'n merrie, tja, je weet dat er geen dekbon bij was. Wil je een dekbon zul je alsnog de dekking moeten betalen.
Heb zelf een dekhengst gehad, ik weet wat de kosten zijn.
ze had gewoon netjes een dekbon moeten uitschrijven toen ze de merrie drachtig had gescand. Had ze maar meer voor de merrie moeten vragen toen ze haar drachtig verkocht.

Tjinta schreef:Onze dierenarts geeft voor de veulens wel pyrantel (panacur). Nu lees ik dus hier dat dit middel op 10 dagen geen zin heeft?