[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:20

In Sint-Lievens-Houtem in Belgie.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:25

200 dagen alweer, dat schiet op! Vervelend van de twijfels bij Nikita zeg. Maar idd, om dan 1tje uitwendig te gaan laten scannen is ook zowat.

Ik vind die patroontjes scheren echt tof :D Mooi gelukt ook, lekker strak. Ik wilde eigenlijk een "baby on board" op Miepie, maar nu ben ik daar niet meer zo zeker van....heb het voorlopig maar bij een lelijke racestreep gehouden :+

Hier is plan de campagne uitgepuzzeld. Ik kom er niet uit of die Regumate de resultaten beïnvloedt van een zwangerschapstest, maar het lijkt mij van wel (groot risico op vals-positief). Ik voer dus eerst de laatste helft van de Regumate op (plm 30 dagen nog), dan wacht ik een maand totdat dat zeker verdwenen is uit Miep's systeem, en twijfel ik dan nog steeds dan gaat er een zwangerschapstest komen. Dus nog plm 60 dagen wachttijd :Y) Op die manier minste risico op onjuiste uitkomst, hoef ik niet te wachten tot juni wanneer Pinda eruit zou moeten rollen om zeker te zijn, en hoeft er niet gescand.

Nu nog een voorraadje slaapmiddelen voor het baasje voor de komende 2 maanden aanleggen _O- Madame stond vanmorgen iig weer in haar sinds de dracht gebruikelijke wolk van knorrigheid in het land te dutten...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:30

Kan je bij een groot paard ook niet uitwendig gaan scannen Vientje? Of zien ze dan te weinig?
Die onzekerheid knaagt nog zolang.
Ik scan normaal dus uitwendig en dat kan makkelijk vanaf 5 maanden dracht bij de kleintjes.
Die scan kost hier 15 euro + de visite. (voorrijkosten noemen jullie dat denk ik)
Ik twijfel om het te laten doen omdat ik natuurlijk nog pony's drachtig heb en 1 die niet drachtig blijkt is het einde van de wereld niet. Ik hou ze toch wel heel strak in de gaten.
Maar als je dan maar 1 paard drachtig heb en die blijkt dan leeg te zijn,dat is ontzettend sneu. Y;(
Ik heb eigenlijk dus geen idee of ze grote paarden ook uitwendig scannen!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:34

Ik had daar ook naar gevraagd idd maar begreep dat bij grote paarden het veulen gauw te diep verstopt zit, dus dat je het meestal niet goed kunt zien. Tegen de tijd dat ze daar bij uitwendig wel zichtbaar zijn zijn ze al zo ver dat je er op het oog ook al niet meer omheen kunt zeg maar :=

Mocht ik de 60 dagen onzekerheid niet trekken dan laat ik haar toch gewoon opvoelen binnenkort hoor. Die 50 euries zijn het hem ook niet meer, DA wil het echter liever niet doen omdat je toch niks meer kunt veranderen aan de uitslag en het altijd een (klein) risico met zich meebrengt.

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:37

Ik had gewoon laten scannen. Weet je het maar..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:00

Daar gaat ook mijn voorkeur naar uit hoor, het is dat de DA zo stellig is dat hij dat niet wil doen bij een merrie die zo ver is als Miep tenzij het écht niet anders kan. Had hij niet zo'n pleidooi afgestoken ertegen dan had hij vanmiddag op onze stoep gestaan.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:41

pretty schreef:
In Sint-Lievens-Houtem in Belgie.

Oh maar een uurtje rijden... Om hoe laat begint die?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:50

Had de markt ook gezien maar ik ga passen. Die in lottum ga ik wel kijken, die is dichter. Hoop een paar mooie plaatjes te kunnen schieten.

Mijn da is ook niet van het scannen. Hij geeft de merrie liefst zo veel mogelijk rust en zo weinig mogelijk stress. Hij vond het raar dat er een optie "mismaakt geboren" was.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:55

Oh maar een uurtje rijden... Om hoe laat begint die?

Euhm ik twijfel,dit is het programma. Ik denk dat de echte markt pas de 12e november is maar ik ben niet zeker.

http://www.sint-lievens-houtem.be/?m=p1 ... 814#loaded

Verwacht niet te veel van de paarden,de Nederlandse paardenmarkten zijn véél groter.
Maar er is een heel grote jaarmarkt bij ook,altijd leuk om eens af te lopen!

Mijn DA voelde mijn grote merrie nog op toen ze al over de 6 maand drachtig was,zij vermeldde nooit het risico daarbij maar ik snap best dat het toch een risico is.
Interessant om te weten van dat uitwendig scannen,ja die grote verstoppen dat natuurlijk makkelijker en je hebt een veel groter vlak om te zoeken. :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:09

Sint-Lievens-Houtem is wel bijna erfgoed :P
Ja pretty uiteraard :j (achter ons boerderij bijna) en heb twee dagen verlof van baas gekregen, kantoor ligt op de markt dus onmogelijk te bereiken :D morgen nadat de sint is geweest ;) gaan we naar daar en uiteraard donderdag ook want dan is het echt voor de paardenliefhebbers.

zou het zekerste toch ook maar voor het onzekere nemen Vientje, heb het ooit eens meegemaakt, maar ik zou nog wat wachten :)
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 10-11-15 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:12

Ik heb het ook eens gehad. Merrie werd mooi dik. Hengstenhouder kwam/komt hier regelmatig langs en die zei nog; de banden worden al slap, goed in de gaten houden!
Ik had de merrie zelf gefokt, geloofde er niks van. Op laten voelen diezelfde week nog; leeg :+
was drachtig gescand op 18 dagen en drie maanden. Dit was einde dracht.

Dus toen maar op dieet gezet..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:27

dat is ontzettend sneu altijd Vulina.
Bah ik kijk elke avond vol twijfel naar Nikita. Misschien moet ik toch gewoon maar scannen ook want je kijkt je er gek op. Vanavond nog eens herchecken. :')

Oh Evelyne leuk dat je dan verlof hebt. :D
Dus de echte paardenmarkt is pas donderdag? Maar de kraampjes staan er van woensdag? Of hoe zit dat?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:08

Ook voordat ik Miep hengstig zag gisteren hield ik haar al twijfelend met argusogen in de gaten :o ik vind dat je er niet zomaar regelmatig even in kunt kijken om te controleren hoe dan ook lastig :+ heb niet gemakkelijk gewoon maar vertrouwen in een goede afloop. nog maar ff aanzien, ik kijk wel of ik met deze planning kan leven.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:14

Je merkt het inderdaad snel genoeg Vientje of je er mee kunt leven! Ik wacht ook nog even af,samen met jou. Wie weet is de DA er opeens voor iets anders en kan die gelijk even kijken dan hé.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:58

Gedeeld leed is half leed dan maar Pretty :D Samen duimen draaien :j

DA moet een dezer dagen ws op stal zijn voor een paard met een -vermoedelijk- tandprobleem, als ik tegen die tijd al half gek geworden ben grijp ik hem dan gewoon bij zijn kraag :+ :Y)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:00

Lottum paardenmarkt ben ik er ook.

Vientje je ziet vanzelf wel wanneer ze dikker word en dan is de onzekerheid ook weg.

Ik snap hoe je je voelt,heb nu al 2x gehad bij pepper dat ik er vlak voor de uitgerekende datum achter kwam dat het veulen verworpen was dus elke dracht is nu zenuwslopend.

Ben ook best wel blij dat pepper nu zo mega dik is.

Zaterdag zie ik ze weer na 3 weken niet geweest te zijn.
Ben vreselijk benieuwd hoe ze er nu uitzien.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 16:07

Vientje schreef:
Gedeeld leed is half leed dan maar Pretty :D Samen duimen draaien :j

DA moet een dezer dagen ws op stal zijn voor een paard met een -vermoedelijk- tandprobleem, als ik tegen die tijd al half gek geworden ben grijp ik hem dan gewoon bij zijn kraag :+ :Y)

Doen! :D

Ja Inowa jij hebt het ook nog voorgehad.

Mijn gevoel zegt wel dat het goed zit,maar de buik klopt er niet bij naar mijn gevoel. Ze heeft nog wel eventjes natuurlijk en ze is gewoon van zichzelf al dik,had ze nu maar een overduidelijk hangbuikje..Ach we zien het wel.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:23

Ik heb in het najaar ook besloten niet meer te scannen. Het is inderdaad nogal wat, met name bij Lies ging het ook niet zo makkelijk.

Maar zag ze toen ook al duidelijk groeien. Lies is nu sowieso al zo onnatuurlijk breed.
Daarnaast is Roos een stuk dunner dan ze de afgelopen 3 jaar is geweest na de zomer. En wel een flinke buik terwijl ik haar dit weekend op de schoft en kruis juist wat bloot vond worden. Dus kan ook moeilijk geloven dat het vetzucht is...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:35

nee ik ga ook niet meer scannen, marley wordt mooi dikker dus daar voel ik me wel veilig over.

Say hello to the baby belly. Marley is de laatste week echt aant verdikken gegaan. Morgen zit ze op 110 dagen

Afbeelding

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:11

Nieuwe mijlpaal *\o/* 150 dagen *\o/*
Ter ere van deze mijlpaal haalde ik vandaag een mooi krokant paard uit het land :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Na een grondige poetsbeurt ziet ze er toch een stuk aantrekkelijker uit :)
Afbeelding
Afbeelding
Vanaf nu ga ik die buik mooi bestuderen op leven van binnenuit. Zal vanaf nu of eind van deze maand toch wel te zien zijn, hoop ik?
Afbeelding

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:53

@pretty mooie bijleespost ;) Dank je wel.. wel balen dat je bij Nikita zo in onzekerheid zit.

Ik ben pas 1x naar een paardenmarkt geweest. Had net onze oude merrie ingeslapen. Kwam op de markt en daar stond ze.. exacte kopie van onze net ingeslapen merrie. Alleen ook oud. Met pijn in onze hart hebben we deze merrie laten Staan.
"Gelukkig" heb ik ook niet de ruimte om even pony extra mee te nemen. Al droom ik nog wel verder over een eigen stekkie :p

Noisy alweer 150 dagen. Ze ziet er goed uit en wat een poetsbeurt een verschil kan geven.

En luna, marley ook alweer op de 110 dagen. Die heeft echt een schattig en duidelijk buikje ♡

Bij de meeste merries zie je nu echt wel de zwangerschaps buikje. :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:03

Pfff ik wou dat ik dichterbij mijn vriend woonde,mis pepper zo erg.

Heb al 3 weken geen paard/pony meer van dichtbij gezien.
Wil weer ff tutten en borstelen.
En dikke buiken op stal foto's maken.

Vreselijk zo zonder pony's.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:07

Wat een prachtige buiken komen er voorbij!
Ik ben weinig actief hier sorry, lees wel regelmatig mee.
Maar ik kan het niet bijhouden.
Whisper gaat goed, vorige maand koliek gehad gelukkig geen verstopping.
Vind het snel gaan....209 dagen alweer.
Ben erg benieuwd naar het veulen...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:14

Ik ga nog even staartje wassen. Merrie is altijd gevoelig voor kuil overgang. Gister gelijk finidiar erbij en lifeforce. Geen nieuwe natte plekken meer gezien. Hier doen ze het goed en weinig stress haha. We zien vanzelf of er wat uitrolt. En de hengst loopt erbij, die vertelt wel als er wat aan de hand is.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:35

Lifeforce is goed spul! :j Heb er een hoop van zien opknappen ook wbt diarree. Voor Miep deed het niks (bespiering moest beter), maar verschillende paarden bij ons gingen echt zienderogen vooruit erop :)

Krokant gepaneerd mijlpaalpaard :D Mooie buik al!

Ponies moeten missen is echt niet leuk Inowa :(:)

Marley groeit ook goed!

Oei koliek :\ Gelukkig goed afgelopen!

Ik ben alweer wat gerustgesteld :D Miep vrat de ruinen vanavond tijdens het poetsen zowat op, ze vloog van woede de tralies in := En dat de hele poetsbeurt van 3 kwartier lang, elke beweging of geluidje was een nieuwe reden tot aanvallen :o Dit extreme gedrag heeft ze vóór de dracht nooit vertoond en doet ze sinds ze drachtig is tegen alles wat mannelijk is, dus volgens mij is Pinda nog veilig waar hij/zij hoort te zijn :)