[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:36

Idd een leuke verrassing :):)

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:42

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:15

het lijstje, 16 juni:

xDonja - Quality 353 dagen
HCRanch - Kayla 350 dagen
Amandake - Jilleke 348 dagen
Pardy - Djira 341 dagen
Iorr - Pompom 332 dagen
Iorr - Anora 322 dagen

Aanmelden graag per pb o.v.v boktnaam, naam merrie en aantal dagen dracht. Vanaf 320 dagen dracht

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:17

Wat een bagger weer zeg.
De wei moest wat water hebben maar vind het zo wel genoeg :)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:19

Hier nog geen regen, maar het is wel erg donker. Hoop wel lekker wat regen, maar dan graag zaterdagmiddag weer mooi weer! We hebben bij manege Fancy Fair, doen we jaarlijks om geld in te zamelen om leuke spulletjes voor onze clubbpony's aan te schaffen en daar hebben we buiten wel bij nodig voor de ponyritjes en de shows...

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 12:43

DendroFleur wat een mooie verrassing!

Heerlijk die regen! Al zie ik op Buienradar dat het hier bijna voorbij is. Het gras mag van mij nog wel een flinke groeispurt krijgen, dus ben blij met al het water dat er valt.

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:20

@ dendrofleur: superleuk dat ze toch drachtig blijkt te zijn!

kannie schreef:
mijn merrie is vandaag 300 dagen drachtig en sinds gisteren begint nu haar uier te groeien. ze loopt nog dag en nacht buiten. ik ga haar vanaf volgende week snachts binnen zetten. staat een camera op haar stal gericht. het begint nu eindelijk een beetje spannender te worden...:)

Mijn merrie hebben ze vandaag op stal proberen te zetten vanwege het weer. De bedoeling was om gewoon in de wei te bevallen maar omdat we niet willen dat het veulen meteen al in de ....regen staat dachten we toch maar Djira op stal te gaan zetten. Nou! zoals ik heb begrepen heeft mevrouw duidelijk laten weten NIET in stal te willen, ze kwam er bijna overheen! hm :( dus maar weer in de wei gezet. Krijgen we straks een drijfnat veulen met zwemvliezen! Als ze komende dagen bevalt dan dus GEEN droogfoto's :o
Laatst bijgewerkt door pardy op 16-06-11 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:21

pardy schreef:
@ dendrofleur: superleuk dat ze toch drachtig blijkt te zijn!

kannie schreef:
mijn merrie is vandaag 300 dagen drachtig en sinds gisteren begint nu haar uier te groeien. ze loopt nog dag en nacht buiten. ik ga haar vanaf volgende week snachts binnen zetten. staat een camera op haar stal gericht. het begint nu eindelijk een beetje spannender te worden...:)

Mijn merrie hebben ze vandaag op stal proberen te zetten vanwege het weer. De bedoeling was om gewoon in de wei te bevallen maar omdat we niet willen dat het veulen meteen al in de ....regen staat dachten we toch maar Djira op stal te gaan zetten. Nou! zoals ik heb begrepen heeft mevrouw duidelijk laten weten NIET in stal te willen, ze kwam er bijna overheen! hm :( dus maar weer in de wei gezet. Krijgen we straks een drijfnat veulen met zwemvliezen! Als ze komende dagen bevalt dan dus GEEN groogfoto's :o

mijn merrie wil ook absoluut niet in een stal, daarom staat ze altijd buiten, wél met schuilstal, daar wil ze wel in, maar vorige week is ze ook gewoon in de wei bevallen

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:28

jolandje schreef:
mijn merrie wil ook absoluut niet in een stal, daarom staat ze altijd buiten, wél met schuilstal, daar wil ze wel in, maar vorige week is ze ook gewoon in de wei bevallen

vorige week was het mooi weer ;( (geloof ik)

trouwens... voor het gras vind ik de regen wél weer fijn, maar mag het nu dan weer stoppen? :P
Mensen... ik heb jullie er eerder ook wel over gehoord, maar ik zie echt NU pas in dat wachten het moeilijkste is van de dracht! Ik wordt langzaamaan gek! ik wil veulenknuffelen! (zul je zien dat er een heel schuw veulen uitkomt }> )
stuiterdestuiterdestuiter! :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:30

Ha ha ha ha ha je hebt er duidelijk zin in :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:30

haha, pardy, het wachten duurt altijd te lang he? vorige week was het hier wisselvallig, dus niet écht mooi weer, veulentje staat nu ook gewoon in de regen buiten, ze kunnen schuilen, maar doen dit niet, ik denk ook dat een gezond dier wel tegen een stootje kan ;)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:37

Die van mij gaan met dit weer in de binnen bak en vanavond weer.
Moeders heeft een hekel aan dit weer en vind dat helemaal niks en ze kunnen niet schuilen dus dat word niks met Monchique.

Had nog leuke foto van showgirl.
1 week oud.
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:37

Pardy heb je nog uierfotos? Nu er eindelijk schot in de zaak komt willen wij wel op de hoogte gehouden worden hoor!! :j
Ik had ook zo een merrie die een stal haatte. Maar nu de stal langs alle wanden open is en in een hangaar staat,doet ze niks liever meer dan op stal staan,MITS er nog andere paarden op stal staan ook :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:39

Maseike dat is echt een veulen naar mijn hart!! zou perfect zijn,nog een jaartje of 3-4 lekker laten groeien en dan langzaamaan terug beginnen rijden,tegen dan is peuter (nu 3) ook ouder en zelfstandiger...droom droom... :o

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:41

Ik val met de deur in huis..
Mijn kleine meisje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Overigens heeft ze een bult in de nek en ik weet niet wat het is..
Ze hoest verder niet of zow.. en het zit eigenlijk onderaan de nek waar het over gaat naar de borst..
Ik heb een foto maar die moet nog effe uploaden..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:51

geen droes hoop ik?

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:53

fokfanaat schreef:
geen droes hoop ik?

Ja dat dacht ik ook al..
Maarja ze is verder nog niet ziek en hoest ook niet, geen neusuitvloeiing...
Wat kan ik er aan doen??

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:53

klinkt als droes,maar aan een veulen zou je toch echt moeten zien dat ze ziek zijn,en dat is een veulen met droes! (ik kan het weten helaas)
Mooi meisje wel hoor!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:57

Effe veearts gebeld.. ik denk zometeen droes maar dat kon het niet zijn op die plaats... Merrie kon hem ook gebeten hebben.. Effe in de gaten houden... Ze moet gewoon goed blijven drinken.. En dat doet ze..
Overigens niet dat jullie denken wat hangt die aan de telefoon.. Ik moest hem nog effe hebben voor mijn andere paard, denk dan vraag dat maar meteen.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:59

Trouwens Guusje als spook :P
Afbeelding
Vandaag na flinke plensbuien over zich heen te hebben gekregen..
Mijn verzopen katje
Afbeelding
En nog mams die inmiddels weer goed aan het komen is
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:01

Mmm bij mijn veulen zat de bult toch echt ook onderaan de kin hoor,net voor de overgang naar de hals. En dat was zeker weten droes. Maargoed,voor de rest was dat veulen ook duidelijk ziek! En bellen naar je veearts kan je nooit teveel doen toch!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:14

pretty schreef:
Mmm bij mijn veulen zat de bult toch echt ook onderaan de kin hoor,net voor de overgang naar de hals. En dat was zeker weten droes. Maargoed,voor de rest was dat veulen ook duidelijk ziek! En bellen naar je veearts kan je nooit teveel doen toch!

Even goed lezen..
de bult zit van overgang naar nek naar borst maar dan 10 cm omhoog..

Foto:
Afbeelding
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:28

die bult zit dus op haar hals :j

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:32

jolandje schreef:
die bult zit dus op haar hals :j

ja maar de meeste droes komt voor van hoofd naar hals..
en niet onderaan... verder is het veulen niet ziek.. vandaar dat de DA zei van het kan ook nog best zo zijn dat de merrie der gewoon gebeten heeft en je nog maar niet te veel zorgen moest maken.. gewoon in de gaten houden

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:50

Kwal schiet niet op he! Ook nog geen uier verder... Ik ga binnenkort maar eens laten opvoelen denk ik...