Weer leuke foto's gezien, mooie buiken

Ontwormen doe ik gewoon volgens schema. Pas na de bevalling pas ik dat wat aan, dan doe ik op dag 7 merrie en veulen tegelijk.
Een veulen krijgt voor de geboorte ook niets mee van het ontwormen van de merrie.
Alleen met enten heeft dat invloed en dan nog niet eens direct maar alleen via de biest.
Gisteren dacht ik slim te zijn

Ik had de halster alarmen e.d. eens opgezocht en wilde het testen.
Nu staat de ontvanger aan de andere kant van de stallen omdat ik dan ook nog goed bereik in de paddocks heb. Vorig jaar ging dat prima.
Alleen heb ik nu de trailer voor de winter binnen gezet en die staat dus precies voor de ontvanger en het is een extra grote aluminium Ifor Williams.
Ik heb hem een nachtje getest maar het is geen platslaper dus nu weet ik nog niet of ie goed werkt...
Straks maar eens op een aantal plaatsen in de stal dat ding scheef houden

Isis doet trouwens erg haar best met het uier. Liep ze eerder duidelijk achter op haar schema van vorig jaar, nu heeft ze dat ingehaald en is het zeker voor 3/4 vol. De spenen gaan al naar buiten staan.
Ook staat ze regelmatig te rekken en te strekken op stal, ze heeft duidelijk last van het veulen.
Dag 297 vandaag dus nog 3 dagen tot het mág komen en 11 als ze net zolang draagt als vorig jaar.