[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:03

dat duid er toch op dat het veule "aan het rommelen "is Myrdal ..dat was hier net ook met beide merries ook zo ..maar zette niet door ..Marien beval dan de avond erna ...Zakira deed zo rommelig om een uur of 7 s'avonds en beviel dan later om 03.00 uur ... toch opletten voor overdag bevallen !!!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:11

Bedankt voor de tip! Ze staat hier recht achter het huis, dus kan haar goed in de gaten houden.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:34

dat heb ik ook ..eerste landje kan ik heel de dag goed in de gaten houden zonder steeds naar achter te moeten lopen ...Dit jaar is dat alleen wel heel kaal doordat ze allemaal zoveel overtijd gaan Clown Clown
en in de avond zet ik ze dan in de paddock ..kan ik hun gedrag ook lekker in de gaten houden terwijl ik in de keuken bezig ben of als we eten in de tuin ..

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:36

Mabon: In het uier van maaike zit zeker vooruitgang Ja
Richtje: Ik heb het veulen ook de hele dracht niet gevoeld of zien bewegen, terwijl anderen ervan overtuigd waren dat ze wel wat voelden.
Milly_: Zo zou je zeggen dat het snel moet komen!

Ik heb even een vraagje voor de mensen die hun paard bij een ander stallen. Moeten jullie ook stallingsgeld voor het veulen betalen? Of is het normaal dat dat gevraagd wordt en hoeveel moet je dan betalen?
Ik heb het vermoeden dat de boer waar mijn paard staat over een maand gaat zeggen dat ik voor het veulen ook moet gaan betalen. Gister begon hij over dat het veulen straks toch ook gras gaat eten enzo. Ik ben het er eigenlijk helemaal niet mee eens als ik moet gaan betalen omdat hij zeker de eerste tijd bij zijn moeder drinkt en ik Pi mijn zelf betaalde merriebiks voer.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:46

odique schreef:
Richtje: Ik heb het veulen ook de hele dracht niet gevoeld of zien bewegen, terwijl anderen ervan overtuigd waren dat ze wel wat voelden.

Ik heb even een vraagje voor de mensen die hun paard bij een ander stallen. Moeten jullie ook stallingsgeld voor het veulen betalen? Of is het normaal dat dat gevraagd wordt en hoeveel moet je dan betalen?
Ik heb het vermoeden dat de boer waar mijn paard staat over een maand gaat zeggen dat ik voor het veulen ook moet gaan betalen. Gister begon hij over dat het veulen straks toch ook gras gaat eten enzo. Ik ben het er eigenlijk helemaal niet mee eens als ik moet gaan betalen omdat hij zeker de eerste tijd bij zijn moeder drinkt en ik Pi mijn zelf betaalde merriebiks voer.

Ik heb in het verleden idd ook bij andere mensen op stal gestaan, maar heb nooit moeten betalen voor het veulen hoor.
Ja heb wel ooit extra betaald omdat ik graag een dikke laag stro in de stal wilde hebben, maar dat was eigenlijk meer eigen keus.
In ieder geval nooit extra betaald voor voer of gras wat het veulen zou eten.....

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:50

Hyper! het zal misschien toch voor vandaag zijn...
venna kapt meer, ligt vaker plat, volgens mama zit het veulen lager ook.... spannend toch!!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:51

hier word pas betaald als veullie afgespeend is.... dan is het een zelfstandig dier, en daar word dus ook voor betaald...
heb je dat trouwens niet besproken voor je je merrie liet dekken?? Bloos

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:09

Toen Myrdal drachtig was stond ik ook nog op een pensionstal. Ze had voor dezelfde prijs een grotere stal ivm het veulenen en geen extra prijs voor het veulen. Pas toen het veulen afgespeend werd.

Wel heb ik zelf het veulenbix betaald (Myrdal leverde veel in, dus voerde ik het veulen veulenbrok bij).

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:10

@SS, gefeliciteerd met je veulen Go jij! Go jij!

Verder geen geboortes??
Wel uiers gezien die behoorlijk op knappen staan.

@Odique, wat raar, extra betalen voor het veulen, je gebruikt toch geen stal erbij, zou maar eens met de stalhouder praten ook omdat je zelf bijvoert, heeft de stalhouder toch geen extra kosten.

Gisteren Deluxe haar kontje Knipoog maar eens gewassen, ze heeft wat diarree en alles zit onder, haar beentjes, staartje en kontje, ze vond het wel lekker, was Relana aan het kriebelen, terwijl ik aan heb boenen was.
Vanavond gaat Relana weer naar de hengstenhouder.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:14

Ik moet na 3 maanden de opfokprijs betalen voor mijn veulen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:27

oeeeeh er hangen nu wel hele grote kegels Haha!
En als ik voor de merrie sta is haar buik ongelijk, links hangt die heel laag/ver naar achter, rechts gewoon een dikke bolbuik. Dat was gisteren nog niet.
Ze staat wel nog altijd heel normaal te vreten Clown

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:36

Suelza: wat is predict a foal?

oehh ik hou het hier in de gaten, maar ben wel een beetje jaloers op jullie ik wil ook een veulen!!

odique: ik sta bij een boer op stal, ik hoop dat ik niet voor het veulen hoef te betalen, maar ik denk het niet hoor

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:39

odique schreef:

Hier wordt pas betaald op het moment dat het veulen bij de moeder weggaat. Er is 1 maar, dat is na 5 mnd. Anders heb je nog van die mensen die het veulen tot 8 mnd erbij laten lopen zodat ze dan niet hoeven bij te betalen haha.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:40

Het is weer spannend vandaag zo te zien Knipoog kletstantes Lachen

Hier alles rustig.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:48

Ja

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:55

Rustig nachtje geweest hier!

PVD: het lijkt er toch op dat het gemiddelde 340 is. Ook al houden aardig wat mensen hier de 335 aan.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:00

Kannie: Oh, bij Zita duurde het dus ook zo lang. Ik heb 1 keer de wekker gezet om 3 uur. Het was toch de eerste nacht he. Knipoog Maar Brynn was lekker aan het slapen, en Blos stond te eten. Dus die had nergens last van. OK dan! Nu heeft ze volgens mij wel gemest (en het door de stal heen gelopen) maar het is nog niet veel. Komt vast goed. Ja

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:01

Wij hoeven ook niet extra bij te betalen voor het veulen, maar biks en stro kopen we zelf, dus ze kosten eigenlijk alleen meer ruimte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:11

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:13

Haha Judith, iedereen wil dat het veulen geboren wordt, en kijkt het er bijna uit Haha!
En jij zegt gelukkig ze heeft het nog binnen gehouden, hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:16

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:23

volgens mij zijn er maar bijzonder weinig gehoorzame merrie's Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:24

jennyk schreef:
volgens mij zijn er maar bijzonder weinig gehoorzame merrie's Knipoog

Nee.. Idd. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:26

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 13:27

Die van mij is ook al niet gehoorzaam... zomaar het bazinnetje voor de gek houden...