[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:13

Jeej, spannend allemaal...

Btw... gebruiken jullie allemaal een birth Alarm? Of gewoon ouderwets aanvoelen?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:14

Bij twee merries geboortealarm (maar die gaat pas op als ik aanvoel dat er iets te gebeuren staat) en bij de andere merrie ga ik er gewoon vaak uit (omdat ie geen singel niks gewend is)

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:43

Quest: gefeliciteerd!!!! wat een plaatje!!

frenia: ik vroeg of hij nog vaker geopereerd moest worden, ben blij te horen dat hij (in principe) alleen woensdag nog moet!!

wat een heerlijk weertje buiten!!!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 14:57

het is echt superlekker weer!!! alleen beetje jammer dat ik binnen op kantoor zit...

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:00

Ja hier idem dito! Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:00

Suelza schreef:
Jeej, spannend allemaal...

Btw... gebruiken jullie allemaal een birth Alarm? Of gewoon ouderwets aanvoelen?

wij gaan geen Birth Alarm gebruiken.. We gaan der waarschijnlijk in de gate houden als ze een beetje begint te kegelen/weeën krijgt oid Knipoog En dan als we weg moeten hebben we nog een stukje wei voor het huis wat je vanuit de stoep in de gate kan houden.. Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:03

ik ren al de hele dag buiten rond Haha! héérlijk! tis vandaag de laatste dag van m'n vakantie Verdrietig dus das minder... ik hoop dat het weer hetzelfde doet als vorig jaar Haha! Toen Dilhara begin maart geboren werd was het supermooi weer! dus daar hoop ik natuurlijk nu voor F......... ook op Knipoog
half april lag Emaris bij haar eerste weide-uitje in haar dikke veulenvacht te zweten Gestoord

hier birth alarm vanaf ik begin te waken.

quest: van harte gefeliciteerd! die merrie van jou dacht vast: ik profiteer even mee van het mooie weer Knipoog

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:19

Zo hier een paar foto's van Yashilha,316 dagen drachtig
Haar uier groeid enorm
Afbeelding
Dikke buik Haha!
Afbeelding

Afbeelding
uier foto genomen tussen de achterbenen door,is weer eens wat anders Clown

Afbeelding
En wat zeggen de kenners van Yashilha haar uier? Haha!

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:31

Suelza schreef:

Geen birth alarm dus het wordt gewoon aanvoelen Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:40

deze hier (voor zover ik mezelf kenner mag noemen Clown ) zegt dat je merrie aardig op weg zit! uier begint mooie proporties aan te nemen, achteraanzicht is goed, daar zie je mooi op dat die spleet daartussen beide helften nog moet gevuld geraken Knipoog (van een "gemiddelde" merrie uitgaande natuurlijk!)
je gaat nog wat geduld moeten oefenen maar zo te zien niet àl te lang meer Hyper!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:38

Gefeliciteerd met de onverwachtte beeb!

Prachtig weertje vandaag, niet te koude grond ook, dus de beebs hebben de heule dag buiten grassprietjes geplukt. De merrie's hadden geen last van elkaar of elkaars veulen, maar goed die dames leven al 5 jaar samen ook met veulens aan de voet.
Hopelijk blijft dit weer even aanhouden!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:22

quest gefeliciteerd met dat mooie veulentje.

Ik heb vanmorgen ff lekker buiten gestapt heerlijk in de zon en natuurlijk meteen ff nieuwe buik en uier foto's gemaakt. Het gaat echt heel hard nu. Ik zit nu op mijn werk/stage (jaja ff pauze) en vanaaf of morgen zal ik ze ff plaatsen.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:34

Wij gebruiken geen birth alarm, ik geloof dat ze wel een cam in de stal hebben die ze binnen kunnen zien. Roos ligt zo veel in de dagen/weken daarvoor, dat die birth alarm de ganze dag zou afgaan Knipoog

Roos is nu ongeveer 270 dagen drachtig denk ik (ongeveer), maar wel al een buik hoor, voor haar doen. Eerst zag ik het niet, maar vergeleken bij normaal is ze nu opeens vol! Het is al een beetje een scharminkel normaal, dus nu valt die buik wel opeens op. Ze zien er goed uit, Roos (drachtig van Wonderboy) en Rhodi (drachtig van United) samen in de zonnige nieuwe wei Haha!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:00

ben zelf toch iets te enthousiast geweest met dit goede weer....moet nu de hele tijd hoesten omdat ik mijn jas had uitgetrokken...

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:07

He Quest dat is nog eens een leuke verrassing. Gefeliciteerd.Fijn dat alles is goed gegaan en genieten nu van je mooi dame!!

Van dit mooie weer krijg je echt lente gevoelens. Ook nog een veulentje geboren....
Voor mijn gevoel wordt het nu spannend.

Ik heb de 300 mijlpaal door omstandigheden helemaal gemist.
Joy zit nu op 304.

Ze hebben voor het weekend ook dit mooie weer voorspeld dus maar weer aan de foto's denk ik.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:47

kao.....(ik vond twinkel toch makkelijker Bloos ) dan alsnog gefeliciteerd met je mijlpaal hoor Go jij! Go jij!

Ik denk dat we hier ook de singel wel weer gebruiken al was het bij sjanty niet echt een succes (ze ligt veel op haar zij) en op hèt moment voelde ik het geloof ik aan en keek op de cam en zag de blaas komen. Dus voor het alarm kòn afgaan was ik al in de stal Haha!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:55

bij mij hangt er een camera in de stal die ik vanuit huis in de gaten kan houden, ik ga waken zodra ze kegelt en in de tijd ervoor houd ik haar ook al goed in de gaten. maar zodra het spannend wordt komen er altijd een paar meiden van stal me gezelschap houden en slapen we om beurten. lekker gezellig met stokbroodjes kruidenboter enzo. we maken er een feestje van Knipoog
morgen wordt het weer mooi weer, dan ga ik ECHT foto's maken, beloofd...
@yashila; ziet er al veelbelovend uit, maar moet nog een stuk voller, maar je weet zelf; dat kan snel gaan. jij bent er al bijna...leuk hoor!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:57

Bij ons heeft madame een singel om en hangt er een camera in de stal. Helaas heb ik daar in mijn eigen huis weinig aan, maar mijn moeder kan zo wel alles goed in de gaten houden. Knipoog

Dat begint te komen, Yashilha!! Lachen Spannend hoor.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:09

proficiat Quest! Het is een prachtig veulen! (heb even in je andere topic gespiekt!)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:19

Whis krijgt een birth alarm om en een camera in haar stal.

Ik heb vandaag van me meissie weer eens wat foto's gemaakt.
En ben super trots op haar en het is en blijft mijn mooie kanjer.

Afbeelding

Afbeelding

Zie hier de rest van de foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album=O7FGIWU4

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:21

Uier ziet er al aardig gevuld uit Sue! Heb je het nog vergeleken met andere jaren of heb je daar geen foto's van?

Quest: gefeliciteerd! Wat een apparte bles! Staat wel erg mooi!

Ik ga waarschijnlijk gewoon waken zonder birth allert, maar misschien kan ik m wel van iemand lenen, ligt eraan hoever zijn eigen merries zijn op dat moment, maar weet niet of ik t dan wel zou doen.. Heb een draadloze camera gekocht dus al het goed is kan ik dan vanuit mn bed op de camera kijken.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:22

inderdaad zaaalig weertje vandaag !

Dus effe de kudde pony's uit stal en samen de bak in lekker spelen....Beetle heeft Cartouche dus zomaar effe 6x gedekt ,dus die mag al geschrapt worden uit mijn lijstje Boos! ,en hij had ook intresse in Tessa dus vermoed dat ook zij niet drachtig is.
Als deze dekking aangeslagen heeft ,zit ik volgend jaar met een veulentje in Januari !

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:31

Dat is balen Amandake! Is echt een tegenvaller, als er 2 niet drachtig zijn. Ach gut

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:35

tja niets aan te doen ,en het zijn de kleintjes maar is geen ramp hoor Knipoog
We laten de natuur zijn gang gaan , ze lopen heel de zomer in kudde bij elkaar ,vanaf December gaan ze op stal ,dus goed dat ik ze vandaag even samen liet "spelen" buiten , anders had ik het mss niet geweten Knipoog

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:57

Heb vandaag weer een paar foto's van Donna gemaakt, ze zit nu op 236 dagen.

Ik moet nog even oefenen met mijn nieuwe camera, dus hier een scheve horizon en wijd staande voorbenen voor het grazen waardoor ze wel heel erg overbouwd lijkt!
Afbeelding

Vanaf achter nog steeds erg weinig te zien:
Afbeelding

Hier haar uier met wat zucht erin:
Afbeelding