[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:31

tinnie en knolselder gefeliciteerd! Weer 2 merrie's, het lijkt wel een merrietijd!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:43

De merrietjes mogen nog even doorzetten hoor _O-

Mensenogen :D zeggen we hier inderdaad wanneer ze zo een witte oogrand hebben. Een appaloosakenmerk.

Spots N Dots Mona Lisa of Mona’s Lisa. Gezien haar mama’s roepnaam Mona is :D

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:47

Ach wat schattig zeg! Vooral die laatste foto <3

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:52

<3

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:56

Gefeliciteerd tinnie en knolselder !

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:11

Voor wie wil zien hoe een placenta er NIET hoort uit te zien. Ze had niet langer moeten blijven zitten, vieze snot en flinterdun. Scheurde zo in mijn handen.

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:30

Gefeliciteerd met de kleintjes!

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:38

Jeetje Knolselder... is het er wel vanzelf afgekomen of moest de dierenarts er aan te pas komen?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:33

Is er vanzelf vrij vlot afgekomen en compleet

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:48

Gefeliciteerd Tinniie en Knolselder! *\o/*

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:58

Wel heel interessant om te zien knolselder, gelukkig is ze net op tijd geboren!

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 19:11

Gefeliciteerd Tinniie! **\O/**
Knappe dame hoor! Perfect getekend.

Knolselder Gefeliciteerd! **\O/**
Wat een heerlijke foto <3

Kabayo oké nu is het niet grappig meer, ze laat je wel heel lang wachten nu..

Het is nog niet 100% zeker dat we Havanna weer laten dekken. Maar de kans is wel groot. :o
Mijn vriend wil het graag en ik vind het stiekem ook wel leuk, ook al blijft het rijden dan nog een jaar op een laag pitje.
We hebben al een lijstje hengsten op het oog. Ik ben er nog niet uit welke het zou worden, wel een favorietje. En natuurlijk melden we ons dan in het DBT van 2023! :D

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 19:14

Knolselder , agh wat een dotje zo met de droogfoto's. Oef dat ziet er inderdaad niet zo mooi uit. Gelukkig is alles helemaal goed gegaan.

Kayley95 wat is de reden dat je voor een aqha /nrps kruising gaat ? Heb je een bepaald fokdoel?

Linsey1998 , wat fijn je dametje veilig!

Goldenarrow , prganza de foto's van deze veulentjes laten zien wellicht helpt dat.

Luna2006 , ze heeft er echt geen haast mee he.

Nou Indian hier is rustig maar is nu echt uier aan het vullen gegaan.
Ze zit nu op 314 dagen dus bijna veilig.

Allebij rond 1800 uur.
Afbeelding

En verder hoe ze er net bij stond.

Afbeelding

Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 19:19

Gefeliciteerd met de prachtige veulens <3

‘Mijn’ veulen komt bijna! De merrie zit vandaag op 307 dagen. Ze staat sinds gisteren ‘s nachts op stal en mag van de eigenaresse meekijken op de camera :D

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 19:27

Dames. Kunnen jullie Maria even streng toespreken? Uier is gewoon terug gelopen -O- . Op dit tempo vrees ik echt dat ze pas begin april gaat bevallen -O- Het weer vind ze geloof ik nog niet mooi/warm genoeg. Ik snap het niet hoor. Bedoel. Het is toch mooi, zonnig, veulenweer? Heb ieder geval de foto van het veulen van Knolselder laten zien, maar het was nou niet dat ze er heel enthousiast op reageerde. Ze keek mij meer aan van: "Ja wat nou? Die foto gaat mij echt niet helpen om mij sneller te laten bevallen.". Zucht. Merries.
Er zit ieder geval beweging in de uier. Dat is het enige positieve eraan :D .

Vandaag:

Afbeelding

Gisteren:

Afbeelding

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 19:39

Heel interessant knolselder! Alsof ie al aan het verrotten was ofzo? Jullie hebben mazzel gehad dat het zo goed is afgelopen, merrie ook fit? Kan me voorstellen dat ze nog vies kan zijn van binnen

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 19:40

Nou het was een kwestie van “ of je stopt de stekker erin” :')
2 weken lang geprobeerd om de camera aan te krijgen en dan op eens kom je erachter dat de stekker niet in het modem zit _O-

Maar….. :D
We hebben beeld!!! **\O/**
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:21

:') wel handig ja die stekker :P

Ik laat de dames weer insemineren en mijn hengstenlijstje is af. :j

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:24

Rensju de merrie had wel last van napijnen, maar is nu over en ziet er fit uit. Ik hou ze wel in de gaten.
Lijkt wel op placentitis ofzo, maar daar had ze geen tekenen van. in elk geval inderdaad alsof die al aan het afsterven was. Ook echt heel dun, scheurde zo en bleke aders. Doorbloeding was dus niet optimaal. Op de foto valt het nog mee, in het echt zie je dat hetgeen wat rood is, ook al meer bruinig i en waren de bruine plekken groter.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:28

Mukiwacobs hahaha stekker er in is handig ja :D Fijn dat ie het doet!

Mirjamalvaro leuk! Dan zie ik je volgend jaar weer :j

Knolselder wat intressant. Gelukkig is alles goed gegaan. Hoe kan zoiets?
Leuke foto's <3 Wat een dotje!

Xyaartje geduld is moeilijk he hihi. Zolang er vooruitgang in zit is het goed :P

Ketly wat leuk *\o/* Ook dat je mee kan kijken!

Toushie oeh vullen!! Ze oogt relaxt :j

Yvk mee eens _O-
Zou leuk zijn je volgend jaar weer te zien!

Floripori duurt lang!

Luna jij mag ook wel eens een veulentje ontvangen...

Goldenarrow lijkt zo inderdaad heel wat

Ik zie het veulen super duidelijk liggen
Afbeelding
Dit blauwe gedeelte bedoel ik
Afbeelding
En wow!! Kijk dit!! Op haar bips zie ik het veulen bewegen. Net naast de staart. Nog maar 15 a 20 cm tot de uitgang :D

Maar verder helaas weinig verandering. Ze eet, uier even vol, ph nogsteeds een 7, wel veel staart afhouden, losse banden/kling en wat onrustig, maar ze heeft erg last van allemaal kleine mugjes die er ineens zijn...
Uier nu. Heb de harsjes we af gehaald, straks zien of ze terug zijn.
Afbeelding
Ze staat nu in het midden van de box te chillen. Heeft nog kuil liggen.

Wat zegt dat? Als het veulen daar al is?

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:46

Tinnie proficiat! Prachtig veulen!

Knolselder: wow dan heb je echt geluk gehad! Maar ook proficiat met je knappe veulen! Die foto’s zijn echt interessant om te zien!

Muliwacobs: hahaha ja die stekker ook hé. Wel handig als die in zit

Kabayo: nog een klein duwtje en het is er uit! ☺️. Wel leuk filmpje zo die beweging zo hoog! Hij/zij is er klaar voor! Alleen zilver nu nog .

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:00

Gefeliciteerd Tinniie en Knolselder!

Muliwacobs Die stekkers ook altijd, haha! Hier de camera ook vast getest, microfoon werkt ook, dus zowel beeld als geluid *\o/*

Kabayo Leuk filmpje zo met die beweging! Laatste stukje nog..

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:05

Toushie: Ik had inderdaad een doel, ik wou wat verbeteren kwa benen maar wel het lichaam van een Quarter behouden. Mijn Quarter is een pleasure merrie. Heel makkelijk kwa flexibiliteit en bovenlichaam gebruik. Maar haar manier van lopen ( sloffen ) kon echt verbeterd worden. Dat is gelukt! Diamond heeft de benen van zijn vader meegekregen en ook de manier van lopen en galopperen. Maar heeft wel het bovenlichaam mee gekregen van zijn moeder ( kort maar wel flexibel ). Hij is precies zoals ik had gehoopt dat hij zou worden. :) :o

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:16

Baby is er over duidelijk klaar voor Kabayo! Misschien helpt het om de kleine met een wortel te lokken? Wel bijzonder om ze zo te zien schoppen bij de billen! Ook nog nooit eerder gezien zo.
En ja. Geduld is zeker moeilijk. Ben benieuwed hoe de uier er mogen bij staat.
En klopt. De pony's zijn mijn verzorgpony's (om nog op een eerdere reactie van jou te reageren). De enige die echt officieel van mij is is Asfaloth :D . Roep wat betreft Asfaloth zijn kudde vaak wel onze. Loop daar al 10.5 jaar rond en is vaak wat makkelijker zeggen dan anders.

Knolselder: Dan heb je echt zeker geluk gehad! Had ze er te lang in gezeten had het dus helemaal verkeerd af kunnen lopen? Heel interessant en leerzaam! Gelukkig besloot je knappe veulen dan vanochtend al te komen! Het is wel echt een schatje zeg <3 .

Mukiwacobs: Ha ja, dat is wel handig om de stekker in de modem te doen :D . Aldoende leert men uiteindelijk :D .

mirjamalvaro: stiekem wel benieuwd welke hengsten je hebt gekozen voor het insemineren?

Ketly: Spannend! Nog even geduld en dan is hij of zij er :D . Leuk dat je mee mag kijken!

Toushie: Indian is al goed bezig met vullen zo te zien :D . En heerlijk buiten aan het genieten!

Yvk: Jij bent zo te lezen ook al plannen aan het maken voor opnieuw te dekken :D ! Heel benieuwd voor welke hengst jullie straks kiezen!

Luna: Sun stelt je geduld wel heel erg op de proef. Kom op Sun! Het is mooi weer! We willen je baby zien!

Maria toegefluisterd dat we met smart zitten te wachten op haar baby, maar ze is nergens van onder de indruk. Zelfs niet van hele schattige veulenfoto's.

Asfaloth was jaloers geworden op Arwen :') . Arwen is de enige die nog wat wilt doen nu. Asfaloth had in de gaten dat ik met haar was gaan wandelen en toen ik terug kwam kwam die gelijk naar mij toe zo van: "Ja maar wacht even baas. Dat kan zo maar niet dat je met haar wandelt. Ik ben aan de beurt nu.". Halster om en werd nog net niet naar de poort getrokken om naar buiten te gaan _O- .
Niet te lang gaan wandelen. Want wat blijkt nu? Hij wilt zijn moeder Maria niet te lang alleen laten. Zo lief <3 .
Op de terug weg wist hij namelijk niet hoe snel hij weer thuis moest zijn om bij zijn moeder te zijn.
Hij stapte netjes mee, maar aan zijn energie voelde ik gewoon dat die wilde gaan en ben met hem gaan rennen. Nou ja. Ik rende en hij draafde netjes mee. Bleef wel heel respectvol naast mij draven en ging mij niet voorbij <3 . In de wei uiteindelijk los geklikt en zjoef. Weg was die. Terug naar zijn kudde en naar zijn moeder.

Het is wel echt onwijs mooi en zo prachtig om te zien dat een van de twee heren wel altijd bij haar in de buurt is en ze Maria geen seconde uit het oog verliezen. Staat Frodo wat verderop is Asfaloth in de buurt van Maria te vinden. Is Asfaloth wat verder weg van Maria staat Frodo aan haar zijde.

Maria zelf vind knuffelen en kroelen prima. Daar kan ze echt van genieten, maar laat ook heel duidelijk merken wanneer ze er klaar mee is. Dan gaat ze gewoon vanzelf grazen. Verder wilt ze echt helemaal niks. Zodra ik aan kom met halster loopt ze al gelijk weg (en ik wilde alleen hoeven uitkrabben, borstelen en uier check doen vandaag. Verder is ze met zwangerschapsverlof :D ). Dus ik denk dat ik borstelen etc, maar gewoon voortaan los in de wei doe. Hoef ik haar ook niet te pesten met halster om doen.
Ze is er volgens mij helemaal klaar mee, maar ja. Zit maar een ding op en dat is bevallen en dat wilt ze ook nog niet :D . Ze weet nog niet helemaal wat ze wilt geloof ik _O-
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 13-03-22 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ljongema

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:21

Ze staat nu in het midden van de box te chillen. Heeft nog kuil liggen.

Wat zegt dat? Als het veulen daar al is?[/quote]

Is denk ik een hengst, komt vanacht

Was teminste toen zo bij ons. Heb precies zo zelfde filmpje. 4 uren later was het veulen er. Hoop voor je dat ik gelijk heb