[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:20

Mijn hengsten vinden het allemaal drukte om niks :O

De merries vinden het minder grappig... de grootste zenuwpees (Jupi) heb ik op stal gezet, tot nu toe gaat het redelijk, stalgenootje Pippa geeft er niet om dus hopelijk brengt die wat rust over op Jupi. Bucks en Angel blijven buiten, Angel laat zelfs haar eten staan (echt NIKS voor Angel!!) maar van die 2 is bucks de meest relaxte en angel raakt niet in paniek gelukkig! Dus hopelijk komen ze er onbeschonden door... blijft spannend met dieren!!
De honden hebben er meer moeite mee (althans 1 dan).

Maar uiteraard wens ik iedereen;

Afbeelding

juval

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:39

Zoëy is helaas al weer aardig bezweet. ze staat nu op stal met veel hooi en licht en radio aan. Nog een paar keer checken, en dan wat later op de avond toch de domosedan er maar in..

rotvuurwerk :(

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:27

Kabayo, waarom eet ze haar eten niet op dan?

Trysteffy, ok, een emmer met luzerne en brokjes, dan zit je zo op een halve emmer vol. Waarschijnlijk, en hopelijk, het grootste deel luzerne :)

Jakkes Juval, wat sneu zeg.. Hopelijk komt ze de nacht wat ok door.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:32

Kabayo, gefeliciteerd met je aankoop! Ik ben benieuwd naar een foto! :D
Ik zie ze al! Leuk ding!

Mooney, het lijkt er wel een beetje op, ja, maar een insectenbeet lijkt me onwaarschijnlijk nu.
Ik kijk het even aan en als het niet wegtrekt, laat ik een veearts komen.
Het lijkt in ieder geval niet op oedeem zoals ze ook had in de laatste weken van haar dracht, want dat was hard en kon je een kuiltje in prikken met je vinger.

Fotsy, volgens mij zit haar navel een stukje verder naar achteren.

Ow, Faline, mijn god!!! :~ Als smokey black er toch eens zo uit zag, was ik heel hard daar op gaan hopen!

Vulina schreef:
2 volle emmers brok := Dat hoop ik toch niet hé?

Jeetje, bitch _O-

Joan heeft een lekker pensie :)

Fiore is nu ruim 7 maanden en ik begin met merriebrok als deze zak Juniorix op is. Ik denk dat ze dan rond de 8 maanden zit. Mooi moment.

Jeetje, Caesar, dat is echt vervelend. Gelukkig reageerde de buurvouw goed :)

Coole foto die bovenste, Dyonne! Ik vind jouw foto's altijd zo mooi! Als je een keertje tijd over hebt O:)

Superleuk kaartje, Linda!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:45

Vulina schreef:
Kabayo, waarom eet ze haar eten niet op dan?

Trysteffy, ok, een emmer met luzerne en brokjes, dan zit je zo op een halve emmer vol. Waarschijnlijk, en hopelijk, het grootste deel luzerne :)

Jakkes Juval, wat sneu zeg.. Hopelijk komt ze de nacht wat ok door.

Heeft ze wel vaker ;)
Misschien nu door het vuurwerk.
Ze doet altijd lang over haar eten, al 9 jaar

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:51

Haha Cynthia, tijd over niet. Maar ik geloof dat ik toch al keertje vlakbij jou nieuwe stal langs wilde. ;)

Brr Juval balen.
Hier met de camera bezig. En mijne staan rustig te eten. :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:35

Hahaha! Langs mijn buurvrouw aan dezelfde weg maar in een ander dorp bedoel je? :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:40

Cynthia _-:(

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:41

Zo, vanaf nu wil ik weer proberen actief mee te doen in dit topic. Een behoorlijk heftige tijd achter de rug met de verkoop van ons melkveebedrijf. Alles was geregeld, getekend, afspraak gemaakt bij de notaris en 2 uur voordat de deadline voor de financiëring rond moest zijn kregen we het bericht dat het niet doorging..... Ik kan je vertellen dat de grond dan even onder je voeten wordt weggeslagen en dat de Kerst niet was zoals andere jaren.....

Maar we gaan weer "vrolijk" verder, genieten nog elke dag van ons bedrijf en de dieren <3 Lara doet het erg goed en de koeien houden ons lekker bezig met al het jonge grut wat wordt geboren.
Vanavond kreeg ik tijdens het eten een kaartje van mijn man, zo lief <3 Na alle tegenslagen van het afgelopen jaar wordt het tijd om weer vooruit te kijken en er zat een tegoedbon voor een dekking naar keuze in en hij vond dat Luna voorlopig toch nog maar bij ons moet blijven en moeder moet worden, ook dat neemt hij voor zijn rekening. Moest wel even janken, want het was idd een heftig jaar voor ons :(:)

Dus dames, vooruit kijkend ben ik er waarschijnlijk in het DBT 2018 ook weer bij *\o/*

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:42

Wij hebben ze een uurtje terug binnen gezet, maar buiten leken ze rustiger dan binnen gek genoeg. Zal wel zijn dat ze buiten eea kunnen zien en ruimte hebben. Ze hadden helemaal geen haast om naar binnen. (Doen we hier altijd los, ik moest ze ophalen met touwtje.)
Maar opzich valt het nog mee met hoe onrustig te zijn.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:44

Jeetje Suffie, dat is goed rot ja. Financiën niet rond kunnen krijgen? Balen zeg.. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel, nu kan Luna nog mooie veulentjes brengen :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 21:50

Vulina schreef:
Jeetje Suffie, dat is goed rot ja. Financiën niet rond kunnen krijgen? Balen zeg.. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel, nu kan Luna nog mooie veulentjes brengen :)

Drie keer is scheepsrecht toch :+

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 22:08

Kabayo, gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf! Ziet er goed uit op de foto's! (wordt ze komend jaar drie of nog twee?)

Suffie, dat is inderdaad erg balen. Dan ben je er al zo op ingesteld dat het verkocht is... Hopelijk komt snel de juiste koper!

Wat het voeren betreft, Roos heb ik vorig jaar februari de dierenarts nog bij gehad omdat zij tochwele erg dun werd. Alles nagekeken, gebit nog laten checken, ze was zo gezond als een hoentje in zijn ogen en moest toch maar meer gaan voeren.
Vorig jaar hadden we wel onbemest kuil, dus best schraal, prima voor pony's die niets doen, maar toen toch wat bemest kuil van de buren geregeld. Verder qua krachtvoer fiks omhoog gegaan en uiteindelijk toen het veulen geboren was, was ze mooi in conditie (en had ze een heeeeeuuuul klein veulentje, die i.v.m. niet helemaal uitgedraaid zijn er toch lastig af kwam). Lies daarentegen had een grote langpootmug die er in twee keer persen ongeveer naast lag...
Dit jaar hebben we voor alle pony's bemest kuil, onbeperkt, maar ook zo vlak na het spenen van de 2016 veulens, krijgen mijn merrie's -in mindere hoeveelheid- nog merriebrok. Dichter bij de uitgerekende datum wil ik dat ook weer combineren met Cavalor Probreed.

Dit filmpje moest ik toch even delen. Eindelijk teken van leven in Lies haar buik, en hoe!
Geloof dat ik niet meer zo hoef te twijfelen :o

Ze stonden vanmiddag rustig met zijn vijven in de wei, met hier en daar een knal in de verte waar ze niets om gaven. Maar toen moesten Lies en Roos even naar binnen voor hun merriebrok en toen was het toch wel een beetje stress, met name bij Lies. Heb het idee dat het veulen daar wat op reageerde, dat Lies het wat samentrok of toch wat adrenaline wat dan in het bloed vrij komt.
In ieder geval stond Lies hier -eindelijk- te eten, maar was veulentje lekker wakker! ^_^

En nog een laatste foto'tje van 2016, mijn bollies samen. Zie je wel duidelijk het verschil tussen Roos en Lies:
Afbeelding
Fijne jaarwisseling allemaal!!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 23:00

Wel verschil, maar allebei toch mooi buikje!

Suffie, jeetje wat balen zeg. Maar wel een mooi cadeau!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 23:40

He dat is echt balen Suffie! Ik denk voor die kopers ook.
En wie is Luna? :)

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 23:49

Suffie, wat balen zeg van de verkoop!
Maar wat leuk van luna!

Aniekr, dat is idd zeker een verschil op de laatste foto!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 23:56

Ik las op Facebook: honden die heel bang zijn voor vuurwerk. Een sjaal om de ribben kast van de hond binden. Natuurlijk niet al te strak. Ik lees bij mijn vrienden op Facebook dat het ontzettend helpt :)

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 01:32

Iedereen een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst, dat veulentjes van alle paardjes zonder problemen ter wereld mogen komen.

Mijn paardje heeft gelukkig geen last van al het vuurwerk en de shetten zijn enkel licht onrustig.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 01:33

Afbeelding
Vulina schreef:
Ik las op Facebook: honden die heel bang zijn voor vuurwerk. Een sjaal om de ribben kast van de hond binden. Natuurlijk niet al te strak. Ik lees bij mijn vrienden op Facebook dat het ontzettend helpt :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 01:48

Beste wensen!!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 01:56

Silly1972 schreef:
He dat is echt balen Suffie! Ik denk voor die kopers ook.
En wie is Luna? :)

Allereerst allemaal de beste wensen voor 2017 en dat er maar veel gezonde veulentjes geboren mogen worden in dit topic *\o/*

Luna is de merrie die vorig jaar :+ een dood veulen heeft gehad d.m.v. foetotomie. Tja, de kopers hadden achteraf hun huiswerk niet zo goed gedaan :(

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 01:57

Ja zonde hoor.

Ik ga even Googlen naar foetotomie.

Hé bah! Dat hoop ik echt nooit mee te maken :(

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:48

*\o/* we zitten in het jaar waarin onze veulentjes hopelijk gezond geboren mogen gaan worden :D

Aniek, inderdaad een heel verschil, en wat een leven <3 leuk!! Geeft toch wat extra zekerheid!
Wat heb je toch een knappe dames :j

Bucks, die vanavond nog het minst gaf om het vuurwerk, is het meest van slag geraakt uiteindelijk ;( ze staat nu helemaal beduust voor zich uit te staren... pas toen ik er een snoepje in kreeg ben ik gegaan. Hopelijk staan ze morgenochtend weer gewoon lekker te eten, ik vind het allemaal maar niks :n

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 03:20

Hier alles weer overleefd! Moet zeggen dat ik bijna meer stress had dan de dames zelf. Vind het toch altijd weer heel spannend met die drachtige dames. Goldy was altijd super chill maar Rose en Nina zijn nog niet zo oud en hebben er wat meer last van.
Gelukkig hebben we sowieso 3 paarden op stal, oudjes al, die ook heel rustig zijn en gewoon lekker door blijven eten. Daar heeft de rest wel steun aan.

Nog ff wat lekkers om t af te sluiten
Afbeelding

Iedereen hier ook een heel gelukkig 2017 gewenst met allemaal gezonde merries en veulens!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 09:24

Goedemorgen,ja eindelijk 2017. Allemaal een gelukkig nieuwjaar!
Hier waren de pony's eigenlijk super met de jaarwisseling. Niet gerend, vooral staan eten en slapen. Natuurlijk keken ze wat rond, maar geen gekkigheid.