[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:15

AGarcia schreef:
neegeintje. lekker op tijd komen en jij mag net boodschappen aan het doen zijn. }:0

Ik weet dat dit een grapje is, maar moet heel eerlijk zeggen, dat ik dit een beetje een rare reactie vind. Weet je wat er allemaal mis kan gaan als je er niet bij bent? Helemaal nadat mijn kennis een veulen, en bijna haar merrie kwijt geraakt is, en dat terwijl ze er gelukkig bij was, anders was ze ze beide kwijt geweest, kan ik me niet zo goed voorstellen dat iemand dit als grapje gebruikt.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:25

Al_Zawraa schreef:
AGarcia schreef:
neegeintje. lekker op tijd komen en jij mag net boodschappen aan het doen zijn. }:0

Ik weet dat dit een grapje is, maar moet heel eerlijk zeggen, dat ik dit een beetje een rare reactie vind. Weet je wat er allemaal mis kan gaan als je er niet bij bent? Helemaal nadat mijn kennis een veulen, en bijna haar merrie kwijt geraakt is, en dat terwijl ze er gelukkig bij was, anders was ze ze beide kwijt geweest, kan ik me niet zo goed voorstellen dat iemand dit als grapje gebruikt.

.... hier weten wij ook alles van |( ;(

Hier nog een 36 dagen aftellen ....

Steffi_H

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:26

Ik heb eerlijk gezegd liever dat ik er gewoon bij ben bij allebei en dat veulen en merrie allebei gezond zijn. Ik denk dat ik weet over wie AZ het heeft en ik vond het zo vreselijk toen ik het las. Te vroeg of te laat, maakt mij echt niet uit zolang merrie en veulen allebei maar oke zijn.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:28

ArabianRanch schreef:

Ja bij jou schiet het helemaal lekker op! Hoe is het met de dames?
Ben heel benieuwd naar je Afrikan Shah baby, en natuurlijk naar Aziza's eerste kleinkind! :)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:31

Al_Zawraa schreef:
AGarcia schreef:

O, sorry. Het was inderdaad als grapje bedoelt en ik weet hoeveel er mis kan gaan.. Soms heb ik gewoon even van die momenten, met name in deze tijd.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:44

AGarcia schreef:
O, sorry. Het was inderdaad als grapje bedoelt en ik weet hoeveel er mis kan gaan.. Soms heb ik gewoon even van die momenten, met name in deze tijd.

Snap ik hoor, ach iedereen maakt weleens een slechte grap. ;)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:49

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:52

Heb even niet bijgelezen maar wou even mijn hondje showen :P

Afbeelding
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:54

whahahahaaaa! Arme hond! :+
maar wel met warme pootjes! :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:54

Hier nog 110 dagen te gaan, dus mag ook bijna mee doen met het aftellen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:56

Cynthia82 schreef:
whahahahaaaa! Arme hond! :+
maar wel met warme pootjes! :D

Haha die sukkel laat alles toe.

Charaz: Oeeh schiet ook al op

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:15

Haha dat smoel van je hond! Mijn zus deed vroeger onze kat wel eens een poppenjurkje aan. Pjotr liet dit zeer gelaten toe, maar ook met zo'n dramatisch berustende uitdrukking. Zette je hem dan op zijn pootjes neer, met jurkje aan, liet ie zich zuchtend op zijn zij vallen en bleef dan liggen tot ik hem kwam redden. Jouw hond heeft ook zo'n "Oh God, het is weer zover"-uitdrukking :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:17

Haha ja goedsulletje :P Hij dacht pff zei is gek hoor:p

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:21

***Spiekt in Snoevies onderschrift***

O, hier nog een maand voordat ik kan aftellen, duurt gelukkig nog wel even. 217 dagen staat er, en Neon draagt ook nog over.
En ik zit nog niet echt op een veulen te kijken, dat duurt nog wel even voor het gaat kriebelen. Ik vind het prima zo.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:23

Ja jij heb elk jaar een veulen haha :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:31

Bijna ieder jaar. :+ Sla ook wel eens een jaar over.
Maar zelfs bij het eerste veulen was ik zo. Het begint pas te kriebelen wanneer ze bij de 320 dagen komt bij mij. Eerder maak ik me niet zo druk. Ook met namen ben ik nog niet bezig. Daar begin ik ook pas op het laatste mee. De eerste 3 veulens hebben zelfs nog een aantal dagen naamloos rondgelopen. Reedhill's Dot Com had ik al in gedachte vlak na de geboorte van Devdan, dus toen er eindelijk een spikkel geboren werd had die ook direct een naam. Reedhill's Salt 'n Pepa had ik een week of 2 voor de geboorte verzonnen voor een bruin appaloosa veulen. Met het overdragen was dat dus een weekje voor de uitgerekende datum.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:50

vandaag is me wel het een en ander duidelijk geworden, dat ze last van haar buik heeft is onzin, haha.
of alleen gister.
aangezien ik morgen niet zo veel tijd heb, had ik besloten om haar vrije daagje door te schuiven naar morgen. zo even lekker aan de longeerlijn, ging ze er bokkend in ren galop vandoor. dit duurde zeker 15 min, toen draaide ze om, en deed ze het aan de andere kant net zo erg.... bitch dat het is!
wel weer een lekker trappelende baby :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 00:09

war doen jullie eigenlijk als de merrie bevallen is kwa buiten zetten
gaan die direkt mee in groepsverband of alleen de wei op
ik weet namelijk niet zo wat ik moet doen als het veulen er is kwa buiten zetten

ze word namelijk behoorlijk dominant beschermt door 1 ruin hier op de wei (waar ze zelf ook erg aan plakt)
en niemand mag ook maar 1 voet in haar buurt zetten want die krijgt die ze namelijk gepoeierd van die ruin
en ben dus een beetje bang dat die naderhand het veulen weg jaagt :o van mams af
maar ik weet dus niet of hij dat ook daadwerkelijk doet in de groep hier loopt ook een veulen mee
die hij verder ook met rust laat maar wel beschermt tegen vreemde paarden zeg maar.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 00:16

Al_Zawraa schreef:
ArabianRanch schreef:

Ja bij jou schiet het helemaal lekker op! Hoe is het met de dames?
Ben heel benieuwd naar je Afrikan Shah baby, en natuurlijk naar Aziza's eerste kleinkind! :)

Jaaa, gaat goed met de dames. Zijn gangetje.
Ben een beetje aan het stoeien met 'namen' {:)
Ben ook heel benieuwd, maar vooral hoop ik dat alles goed gaat.
Bij jou schiet het ook lekker op *D

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 01:33

Gaat de tijd weer hard he! Zondag heb ik "hellup" om de buikjes op foto te zetten..Alhoewel greet lukt zo wel, steekt 20 cm onder deken uit :D

Onley, ik zet ze dag na de bevalling eerst in de bak, en ligt er aan hoe snugger ze zijn, aangezien ze eerst 4 x tegen het draad lopen. Ik gooi ze dan wel eind die week in de groep mee naar buiten, de pitbull haal ik dr wel uit (Indira) want die steelt letterlijk de veulens.

Namen is drama hier.. Althans Paulien is 1 naam voor merrie en hengst, met betekenis (niet om Imara), en Greta wordt afwachten of ik een koe krijg, of dat ze toch ouderwets voor zwart gaat.. Ben dr normaal snel uit.. Maar breek nu mn kop

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 08:39

wat gaat het hard hier

@Cynthia82: ja ik heb mijn weg tot hier gevonden.
Ik had van in het begin reeds een naam voor een hengst, maar tot nu toe heeft mijn andere merrie altijd maar hengsten gegeven.

Alhoewel ik de vorige dracht ook spannend vond is deze van lady toch iets anders, waarschijnlijk omdat ik weet dat het de eerste maal is dat ze moet bevallen en bij mij brengt dit wel enorme stress mee.
Ik zet meestal de moeder en veulen de dag na de bevalling op de weide wel alleen want de andere merrie is nog iets te wild.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:23

Zo ik meld me ook maar weer eens... Internet thuis is stuk, vandaar!

Las de vraag over het buiten zetten. Hier gaan moeder en kind één of twee dagen alleen naar buiten en dan gaan ze gewoon bij de (drachtige/net bevallen) merries in.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:38

Ik weet eigenlijk niet hoe dat hier gaat met de merries en veulens.
Weet wel dat er een hoop merries met veulen zijn.
Ze staan wel van tevoren al met ze alle op t land :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 09:57

Hier gaat ravina met kleine H een stukje land op met een andere merrie van stal en haar veulen. Wbt het erbij zijn,ik zal alles doen wat in mijn bereik ligt om het niet te missen. Ik moet er niet aan denken dat het misgaat omdat ik er niet ben. Aftellen ben ik nog niet heel erg mee bezig,ze moet nog 122 dagen

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:00

36 dagen, jeetje, dat duurt echt niet lang meer, ik nog n kleine 70 geloof ik.

Namen nog niet over nagedacht eerlijk gezegd, en over de volgende hengst ook niet, laat ze nu n goeie maand overgaan, anders zit ik volgend jaar veel te vroeg.

Mijn merrie gaat altijd alleen de wei op met dr veulen, moet er niet van weten.