Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Finnea

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:31

Gefeliciteerd Irene!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:33

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:42

Party!! Gefeliciteerd Irene! Party!!

Het moest gewoon he Haha! ben benieuwd naar de foto's.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:43

Nieuws van Lady:

Lessen doen we niet meer, vandaag afgesproken met mijn instructrice via de telefoon. Lekker alleen nog maar freewielen buiten (buiten ritjes), longeren en wandelen. Oftewel zwangerschapgym.
Ik had altijd in mijn hoofd om te lessen tot 8 maanden, ze bleef zo lekker lopen dat we door zijn gegaan tot 9 maanden, toen tot 9,5 en nu zetten we er zelf een punt achter. Toch verder dan ik ooit had durven hopen. Gewoon tot 9,5 maand echt doorgetraind (lessen dan op laag vuurtje, maar nog wel gewoon elke week).

Vandaag met mijn dame naar buiten gegaan en ik weet niet of jullie mijn verhalen kennen van naar buiten gaan, het WAS altijd een ramp.
Vandaag super braaf, lekker rustig koppiej naar beneden, wel kijkerig, maar niet wegspringen, omdraaien etc. Heerlijk, ik wil nog wel even buitenrijden hoor Haha!

Ook weer even foto's geschoten van mijn zwarte parel (met nieuw halster, heb dezelfde in veulenmaat Bloos )

Afbeelding
Nog altijd even nieuwsgierig als altijd Lachen
Afbeelding
Jaja...het is geen buikje meer, maar een BUIK!
Afbeelding
Van bovenaf is ze ook breed Haha!
Afbeelding
grazen
Afbeelding
Met effect Haha!

En terug van onze heerlijke buitenrit
Afbeelding
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:45

Gefeliciteerd Irene!
Heeft ze het uiteindelijk toch opgegeven Haha!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:47

Gefeliciteerd irene!! Ben benieuwd naar foto's en verhaal!!

orion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:03

Irene en Kitty, Gefeliciteerd!
Prachtig veulen Kitty, ben ook zeer benieuwd naar de foto's van Irene's veulen.
Ik denk dat Orion dicht in de buurt van het record gaat komen (wiens twijfelachtige eer valt dat nu ten deel, en hoe lang wel niet?)
Als het in dit tempo doorgaat, komen we er dicht bij.
Nu al 9 dagen overtijd, en nog steeds weinig uier. Niks kegelen of tekenen van melk. Gewoon rustig blijven, niks draaien of schrapen.
Ze heeft het wel zwaar met d'r dikke buik, maar dat is dan ook alles. Orion is een heel lief paard, maar een beetje onzeker en bang voor onbekende dingen, zou dat er mee te maken kunnen hebben? De andere merries die zover overtijd, herkennen jullie hier iets van, of ben ik de verklaring nu erg ver aan het zoeken? Tja ik weet het anders ook niet meer. Het is haar eerste veulen.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:23

@ Elady: ze draagt heel mooi! Ik kan me voorstellen dat je heerlijke buitenritten op d'r maakt, die foto met het zadel is echt zo uitnodigend dat ik er zelf zin in krijg Knipoog
@ Orion: Bubbels valt die twijfelachtige eer ten deel Haha!
Als ik me niet vergis was Pride 370 dagen drachtig. Eigenlijk wilde je dat helemaal niet weten Haha!
Siena is nu 8 dagen overtijd, ik herken me een beetje in je typering van onzeker en bang. Siena is nl. niet zo goed verkeersmak en vrachtwagens e.a enge dingen kun je dus niet langs met haar. In die zin is ze bangig. Onzeker niet echt, meer lomp Haha! Ik weet niet of er een overeenkomst in karakters zit tussen de merries die overtijd zijn??? Misschien is het gewoon omdat ze maiden zijn, jouw merrie is toch ook maiden?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:31

Citaat:
ze draagt heel mooi! Ik kan me voorstellen dat je heerlijke buitenritten op d'r maakt, die foto met het zadel is echt zo uitnodigend dat ik er zelf zin in krijg
Ze draagt vrij 'slang' idd. Lekker rond (wat was dat ook al weer? Merrie of hengst Bloos )
Intensief rijden gaat gewoon echt niet meer(zoveer we dat nog deden dan). Buitenritjes vindt ze nog erg leuk om te doen...dus dan maar op deze manier Haha! . Als je wil kom je maar hierheen hoor...ffies een rondje rijden voor een euro Clown

orion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:34

Ja klopt, maar de moeder van Orion die loopt hier ook nog rond (inmiddels 24) die was bij de eerste ook keurig optijd net als bij de andere twee. Die heeft ons gewoon verwend in dat opzicht ben ik bang.
Ik hoop alleen dat Orion snel een beetje meer uier krijgt, dat is nog echt te weinig en sinds vorige week nog geen harsdrupje meer... helemaal niks.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:36

spannend orion! 9 dagen over tijd alweer!

Bij vreya verwacht ik voorlopig nog niets. Uier is nog niet super (wel een stuk groter dan paar dagen geleden!! en banden vallen er nog lang niet af!n Clown

de spenen zijn vooral wat groter!
Afbeelding

even een verschil met 4 dagen geleden, toen was alles nog helemaal strak. Je ziet dat het nu meer hangst en gekreukeld is, dat kan geloof ik wel vollopen nu! Haha! Het is ook meer 1 zak i.p.v 2! Ja

Links is van vanmiddag, rechts is van 4 dagen geleden:
Afbeelding

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:57

@ Elady: haha alleen is Maassluis een beetje ver weg Knipoog Anders was ik graag gekomen Haha!
@ Orion: frustrerend he, als je helemaal niks merkt. Ik had trouwens van Siena verwacht dat ze te vroeg zou zijn, omdat ze al heel vroeg begon met kont tegen de muur enzo, maar nu is ze dus gewoon aan het overdragen en dat had ik echt niet verwacht! Jouw merrie verrast je misschien ineens, terwijl Siena het hele scenario al heeft gehad Boos!
@ Vrijalover: zo wat een verschil, ik vind 'm wel mooi vol al!
En Vrija moet nog wel een paar daagjes toch? (staat vast in je onderschrift maar dat kun je niet zien als je een post doet)

Ik ga weer naar Siena!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:59

owww VREYA (sorry voor foute naam net Bloos ) is al op 328...maar dan kan het toch al wel.... Haha!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 19:59

Maassluis is idd vrij ver weg ja. Zó'n 2,5 met de trein schat ik zo?
Ik ga wel eens naar Barneveld (ligt er dus vlak bij)

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:04

Ja, ik denk nog wel langer omdat Barneveld ook nog wel een halfuurtje is vanaf hier met de trein. Hee maar ik ga, zal jullie zo weer updaten (ben zelf ook verslaafd aan die updates dus we moeten onze verslaving bijhouden he Clown )

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:38

ik ben benieuwd sjen! Misschien wel een bijna bevallende siena als we een update krijgen? Haha!
Trouwens helemaal niet raar dat jullie vrija schrijven hoor Knipoog Toen ik me aanmeldde op bokt dacht ik dat je het zo schreef maar toen ik de papieren zag bleek het vreya te zijn Schijnheiliglukkig Haha!) Ze zit trouwens alweer op 330 dagen! ik vergeet m'n onderschrift wel eens Schijnheilig

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:40

@ Elady
Ze ziet er echt zo goed uit elke keer weer prachtig als ik haar zie Ja

@vrijalover
Begint te komen duurt nog wel even denk ik Haha!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:40

Irene: gefeliciteerd een merrie leuk hoor ben benieuwd naar de foto's
Kitty: het is een lekker ding hooor!!!!
Elady: Ze ziet er top uit en lekker hoor dat je nu rustig kan buitenrijden!
Orion: Mischien gaat ze al de tekenen vlak na elkaar doen en dan ineens boem een veulen het kan hoor zo ging er hier ook 1 niks moelijk doen gewoon s,avonds uiers vol s'nachts kegelen volgende ochtend veulen Knipoog
Vrijalover: mooie speentjes al hoor is al beetje geplopt(raar woord)
Sjen: Hou ons idd maar up to date kan nooit meer lang gaan duren!!!

Nou eindelijk kan ik dan de foto's van jasmijn erop zetten!!
Zoals ik al zei ze is op haar kraamstal gekomen en boem er gebeurt ineens vanalles Knipoog ze krijgt oedeem heet het geloof ik onder haar buik eerst 1 verdikkinkje maar wordt per dag meer ook rond haar uiers gaat het werken ook plast ze steeds vaker kleine beetjes !!
Hier dan wat foto's van haar! hier zie je een beetje het vocht wat ze krijgt onder haar buik
Afbeelding
Afbeelding
Dan nog de uierfoto's
Deze van 10 dagen terug niks te zien dus!!!
Afbeelding
En deze van vandaag !!
Afbeelding
Verder is ze nu dus echt met verlof ze loopt meerdere keren per dag in de paddock en gaat eind volgende week lekker de wei op!!!

Had toch nog gevraagd over dat nat zijn op stal of dat normaal was uh ze krijgt nu 3x per dag hooi ipv 2x enne ze sopt met haar hooi in haar water nu das heel de dag tja dan wordt je stal nat Bloos

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:50

Kitty: wat een mooi veulen. Geweldig......dat koppie. Gefeliciteerd met je veulen.

Irene: gefeliciteerd met je veulen. Ben beniuewd naar je foto's.

vrijalover: Jou merrie heeft net zoveel uier dan die van mij. Ik wil graag dat het meer wordt maar dat wil nog niet echt komen.

Elady: Lekker buitenrijden zal lady wel fijn vinden. Nog rustig naar einde van dracht hobbelen. Ze draagt mooi hoor!

Sjen: Nou ik dacht vanmiddag haar veulen is er! Maar helaas. Nou hopelijk laat ze je niet te lang meer wachten.

orion: Oeps 9 dagen overtijd. Dat schiet op. En nog geen uier. Misschien gaat ze je nog verrassen.

Even updat van mijn merrie:
banden zijn keurig slap.
humeur is in orde
eetlust is prima
flanken ingevallen
uier is nog niet voldoende

Het enige waar we nu op wachten is haar uier. Zondag op maandagnacht had ze haar stal helemaal overhoop gehaald. Nu is ze weer netjes op stal. Blijkbaar was ze even onrustig geweest. Voor de rest staat mevrouw je aan te kijken van : is er iets aan de hand?
Ze heeft nog geen haast met het veulen. Ondanks dat het vandaag mooi veulenweer was. Dus hier komt vanacht niks.
Hopelijk hebben andere meer geluk.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:54

Irene Gefeliciteerd!!!! Skippy is een prachtige naam voor zo'n klein lief mormeltje....

Ben vanavond weer bij Myrre geweest, uier was iets geslonken, dus het is nog gewoon vocht en geen melk. Maar goed, we zien wel hoe het morgen weer is!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:57

Volgens mij! Heb ik een Lunapoepje gevonden Go jij! Go jij!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:01

Gitta: allereerst, wat glimt ze mooi! Kwijl Ze heeft ook een mooi buikje en de uier is in wording zo te zien! Haha!
spannend! Ze heeft al wel een heel erge puntkont of niet? Wat een vormen/spieren zeg! (weet ik veel) Daar heeft vreya vast te veel vet voor Schijnheilig

Hannelore: ze mag nu wel of niet! 335 daagjes alweer Haha! spannend! die van jou is zo te horen toch echt verder dan vreya hoor! Ja Die uier kan heel snel vollopen! hopelijk houdt ze je niet te lang in spanning.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:02

Citaat:
Faniek: Ze ziet er echt zo goed uit elke keer weer prachtig als ik haar zie
Ze wil gewoon niet eerder op de foto voordat haar haar netjes zit Clown

Ze glimt idd, gewoon vanzich zelf, elke dag poetsen helpt wel een handje hoor Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:11

Hier ook nog maar een uierfoto van koei Copper...
Afbeelding
Dit was vanmorgen, inmiddels lijkt het uier nog wat voller en de spenen lijken wat meer te zakken.
Straks met afvoeren nog maar eens de camera meenemen...

Ik heb haar vandaag ook voor het eerst op de veulenweide gezet. Ze was de laatste dagen zo woest op ieder paard wat maar naar haar keek dat ze heel de tijd aan het aanvallen was in de wei.
Normaal is Copper de laagste in rang en loopt ze overal voor weg Verward
Ze gaf iig duidelijk aan dat ze niet meer gesteld is op gezelschap Knipoog

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:29

Zou dat misschien betekenen dat ze dichtbij bevallen zit? Schijnheilig Uier ziet er al goed uit!

Elady; lady ziet er goed uit, mooi rond draagt ze idd Ja .

Sjen; toch mooi om te zien hoe iedereen met je meeleeft he *LOL* . Haha, maar doe ons dit NOOOOOOIT meer aan Tong uitsteken!

Ik ben vanavond nog een het klussen geweest. Er staat nu een muur van ongeveer een meter hoog op 1 korte en 1 lange zijde... En ik vind het er nu al geweldig uit zien Haha! . Ik zie Ivanka er al helemaal in staan *LOL*.