[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:13

Ja dat klopt maar met snijden bestaat het risico dat het veel erger terug komt dan het nu is. Ik wil haar vooral veel leed besparen. Als ze alles weg gaan snijden dat doet zo ongelooflijk veel pijn voor een paard. Maar eerst vrijdag met de dierenarts overleggen.

Tanja84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:23

Jacky84 schreef:
Tanja wat mij dan ook direct in het hoofd schiet als de ruimte straks wel wat krap word en je het veulen wilt houden om aan te geven bij de pensionhkuder dat je de box naast jouw pony er graag bij wilt huren als die vrij komt. Mocht dat al snel lukken dan kun je misschien in overleg van de beide boxen 1 grote box maken. Geen idee wat de mogelijkheden daar zijn. Ik heb de mazzel dat ik mn inloopstal eraan bast heb zityen, maar is jouw situatie zou dit een hele mooie oplossing zijn denk ik.

2de box is gereserveerd, maar kunnen er niet 1 grote van maken. Ook willen we na toekomst kijken en als we moeten spenen is best dat ze niet naast mekaar staan denk ik dan.

OYYO

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:32

paardje2013 Dat is wel treurig nieuws. Zet eerst alle voors en tegen op een rij en neem dan de beslissing. Veel wijsheid toegewenst.

Parisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:43

Hier een stille meelezer maar toch even reageren op mijn reden om te fokken: mijn merrie is mentaal echt kapot gereden, ze wilde niet meer, kwam met een dikke burn out bij mij. Ze had enorm last van haar maandelijkse hengstigheid, en de mannen net zoveel. Ze heeft al twee veulens gehad waarvan een al inter1 loopt, dus leuk als er een mooi veulen uit komt! Na het dekken meteen een totaal ander paard, ze voelt zich zo veel beter! Dus ze mag dat nig een paar keer blijven doen (merrie is 14)

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:43

Paardje , wat een spijtig nieuws. Hopelijk hoeft het beestje Idd niet teveel pijn te hebben, dat is toch altijd het belangrijkste...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:49

De Pavo kit bevat idd biestpoeder en veulenmelk. Je moet eerst de veulenmelk aanmaken en dan de biestpoeder erdoor mengen.
Met alleen een sachet biestpoeder ga je het niet redden.

Ik verwacht dat het gevriesdroogd is en daardoor lang houdbaar.

Paardje neem eens contact op met Vulina, zij had vorig jaar ook een merrie met straalkanker en heeft haar er volgens mij redelijk goed doorheen gekregen.
Laatst bijgewerkt door suffie op 02-02-21 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:50

Dan ga ik denk ik toch maar de pavo kit bestellen. Heel erg bedankt allemaal voor jullie lieve berichten.

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:01

Tanja goed te lezen dat jullie goed nadenken over alle stappen,doe je super hoor! Begreep dat dit jullie eerste pony is,maar je bent erg zorgvuldig! Chapeau!

Paardje wat een naar bericht. Heel veel stermte met de dilemma's waar je dan ineens voor komt te staan.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:08

paardje2013 schreef:
Ja dat klopt maar met snijden bestaat het risico dat het veel erger terug komt dan het nu is. Ik wil haar vooral veel leed besparen. Als ze alles weg gaan snijden dat doet zo ongelooflijk veel pijn voor een paard. Maar eerst vrijdag met de dierenarts overleggen.

He gets.. dubbel vervelend dus.. sterkte zeg!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:13

Paardje wat een naar bericht... heel veel sterkte :(:)

Welkom venthe! Jullie verwachten nog wel een aantal :D

Anso die is vies :+

Ik kan 24/7 poedermelk/biest bij de dierenarts krijgen. Ik haal dus van te voren niks is huis. Heel grote kans dat je het niet gebruikt.

Stalmelyn fijn dat je camera probleem is opgelost :)

Fotsy heerlijk grote stal. Ze ligt er lekker bij <3

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:28

Paardje heel veel sterkte

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:44

Paardje, het is niet het einde :) Wij hebben het weg gekregen door weg te snijden, en te laten uitdrogen.
Vorig jaar in de dracht onder narcose geweest, ze is ondertussen ook alweer 8 maand drachtig van haar 2de veulen nadien. Ze had het echt heel heftig; net voor het échte wegsnijden. Afbeelding
Tijdje later;
Afbeelding
Afbeelding
Ondertussen zie je geen kanker meer :)

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:02

Vulina mag ik je PB sturen ? :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:21

Ai paardje dat is geen leuk nieuws. Hopelijk slaagt de behandeling aan!

DDDara, persoonlijk zie ik daar geen meerwaarde in. Moedermelk is normaal zo samengesteld dat het perfect is afgesteld op de behoeftes van een veulen. Zeker als je merrie gewoon een gezonde voeding krijgt.

Ik heb ondertussen nog wat meer gelezen over de koeienbiest en blijkbaar zou het sowieso beter zijn dan kunstbiest? Is en blijft natuurlijk soortvreemd, maar als kunstbiest ook gebaseerd is op koeienmelk... Maar dat heb ik dus al in de vriezer steken en aan verse koemelk kan ik ook wel aangeraken als ik de boer lief aankijk :D

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:27

@Paardje wat een naar bericht zeg balen..

@stalmeyn absoluut geen dank helpen elkaar gewoon zo dat vind ik nou leuke van bokt! +:)+

Ga ook maar die pavo kit bestellen alleen had net flesje al gekocht :+

@Venthe wauw super mooi paard! Leuk ben benieuwd naar je veulentjes

@Parrise wat fijn dat nu zo goed gaat!!

Helaas kan de camera niet anders geplaatst worden anders kan ze erbij de container is niet heel hoog..
We moeten het er maar mee doen zodra er tekenen zijn blijf ik daar slapen!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:53

paardje2013 schreef:
Vulina mag ik je PB sturen ? :)

Natuurlijk :)

Tanja84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:39

Jacky84 schreef:
Tanja goed te lezen dat jullie goed nadenken over alle stappen,doe je super hoor! Begreep dat dit jullie eerste pony is,maar je bent erg zorgvuldig! Chapeau!

Dankjewel, we doen idd alles wat we kunnen voor zover dat kan. Idd onze 1ste pony. Tot voor kort eigenlijk helemaal niets te maken met paardjes

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 07:48

Paardje2013 dat is geen mooi nieuws. Hopelijk vinden jullie een zo pijnloos mogelijke manier om het te bestrijden.

Tanja ik vind ook dat je heel goed en bewust ermee bezig bent hoor, top!

Venthe welkom!

Anso lekkere smeerpoets.

StalMelyn fijn dat het cameradrama nu is opgelost.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:15

Paardje wat rot zeg!

Vulina wat "mooi" om te zien zeg. Interessant!

Venthe welkom terug!

Anso die is niet meer wit haha

Stalmelyn fijn dat het werkt. TOch fijn als het gewoon doet zoals het moet :P Bij mij werdt voor de camera ook KPN of Vodafone geadviseerd. Ik heb dus vodafone erin.

Kan over de biest niet meepraten. Nooit voor ogen gehad eigenlijk en hoop het ook nooit te hoeven, maar wel goed om overna te denken om keer kunst zakje in huis te halen. Vandaag toch naar de kliniek met een pony dus zal het daar eens vragen.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:16

Afbeelding

Afbeelding

morgen zitten we veilig

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:18

corinadrenth , Voor jou begint het nu echt spannend te worden!

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:20

corinadrenth, dat is al goed gevuld. Ga je het ook nog bijhouden met pH strips?

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:23

OYYO schreef:
corinadrenth, dat is al goed gevuld. Ga je het ook nog bijhouden met pH strips?

ik heb wel strips maar kon er vorige keer niet zo heel veel wijzer van worden. dus ik kijk nog even wat ik doe. zwz birth alarm gaat morgen om en camera erop

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:28

Ben nieuwsgierig om het verloop te volgen met PH strips. Dus als je zin en tijd hebt mag je dit graag posten. Wil het zelf namelijk ook gaan doen maar zoek ook een beetje een referentiekader. Gewoon praktische dingen waar je tegen aan loopt

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:28

Ik ben al een tijdje een stille meelezer omdat ik het erg leuk vind om jullie verhalen te lezen!

Maar mag ik mij hier ook melden?
Ik heb namelijk een prachtige (vind ik <3) friese merrie drachtig. Ze is uitgerekend op 5 april :)