[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:46

pfff ga poging doen van wat ik onthouden heb.

Leuk Marijer de cam *\o/*

Miepje oeie ze ziet er drachtig uit, voorzover je zo iets kan zien natuurlijk :P hoop voor je dat pinda nog aan boord is maar zoals DA zei, je kan er toch niks aan doen, zou wel de laatste maand als je niks opmerkelijks ziet, ze eens laten opvoelen.
Ooit eens gehad dat merrie leeg was :o

Cynthia, maar zij weten toch niet welk kleur je merrie heeft 8)7, zal vast iets zijn geweest grrr, wachten duurt lang

Mensen de discussie over duur of niet duur, ik ben het ook niet altijd eens met iedereen, maar je vraagt toch wat je wil bij de verkoop en eerlijk ik ben zelf van België, sorry maar de pony's zijn hier wel heel duur, ben niet voor niks naar Nederland om pony gereden :P
Heb zelf al shetjes zonder papieren en 2jaar verkocht voor 500 euro.

EF wow wat een prachtige merrie :~

Aniek mooie gepaneerde merrie's :P en dikke buiken al zeg

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:02

Dan weet ik niet waar jij gaat kijken Fotsy, maar er zijn hier toch zeker niet alleen dure pony's te kopen hoor!
Natuurlijk vraag je wat je er zelf voor wilt, maar als je aangeeft dat je geld tekort schiet en wacht op de verkoop van een pony om je andere pony's te kunnen onderhouden... Dan krijg ik toch vraagtekens. En dan kan je niet verwachten dat je pony aan een hoog bedrag voor een onbeleerd klein papierloos dier snel kwijt bent. Een blauw oog hier en daar is voor velen nu niet echt van belang, hoe mooi je het zelf ook vindt.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:15

Marije, wat leuk weer onder de cam! Als het straks weer online gaat, gaat voor ons allemaal het seizoen een beetje van start :D hihi

vanessa, grappig toch juist?! Bij jou mogen ze de 90cm niet overschrijden en bij mij mogen ze absoluut niet kleiner dan 90cm. Dat is juist het mooie van de verschillende klasses bij het nmprs vind ik, iedere "hoogte" zijn eigen klasse waardoor je geen paardjes bij elkaar in de ring hebt die je niet met elkaar kunt vergelijken. Gelukkig maar dat we allemaal wat anders willen, anders zou het veel te saai worden ;)

Buiten het feit of het nu te veel geld is of niet, ik zou persoonlijk liever voor snelle verkoop kiezen omdat je dat "verlies" zo terug hebt verdiend als je haar niet de hele winter hoeft te voeren... En zo te lezen zou dat een stuk beter zijn.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:24

Annelies ik reken niet op de verkoop van Dilys om de rest te kunnen onderhouden. Het feit dat ik deze maand niet heb kunnen gaan werken heeft mij wel doen beslissen om voordroog te kopen van 40 euro inplaats van droog hooi in te doen voor 90euro. Mijn grootouders schieten qua de verzorging dan wel voor dus de paarden komen niets te kort.

Ik had ook liefst de snelle verkoop gehad. De eerste mensen die zijn komen kijken wouden haar meteen hebben normaal en hadden een voorschot betaald dat 20% bedroeg. 2 dagen voor dat ik haar ging brengen zeggen ze af. Zogezegd omdat hun paard in de kliniek stond en ze haar niet meer konden betalen. Ondertussen waren we wel 1,5 maand verder. Achteraf bleek dat paard nooit in de kliniek had gestaan en dat ze er elke week wedstrijd mee reed en rijd.... zo'n mensen snap ik niet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:39

Vientje schreef:
DA aan de foon gehad, ivm de Regumate is het hoe dan ook onmogelijk dat het een hormonale hengstigheid is dus de kans is groot dat het gewoon gedrag is. Zonder de Regumate was dat natuurlijker twijfelachtiger geweest, dus ben meteen blij dat dat spul voor die prijs nog wat extra goeds bijdraagt :+

Hij scant liever niet meer nu, als de beeb weg is dan kunnen we toch niks meer doen dus liever niet onnodig roeren in de merrie. We hebben nu maar afgesproken dat ik even aankijk of ik met de onzekerheid kan leven ( :+ ), lukt dat niet dan toch ff opvoelen/scannen maar bij voorkeur gewoon op zijn beloop laten en doorgaan met rekening houden met dracht, en maar zien of het buikje blijft groeien.

Als je nog ergens aan een wee-foal testje kunt komen dan kun je dat nog doen?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:43

Ohhh merrie-tv <3 Leuk zeg!

Ik ben geen expert wbt Regumate (ik heb het buiten deze dracht nooit eerder gevoerd), maar ben wel benieuwd naar waar je tegenaan loopt Laereas :) Ken wel wat mensen die het voeren vanwege echte pismerrie-problemen nl.

Wee-foal testje? Wat is dat? :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:48

Mja wat is duur. Het is maar wat de gek ervoor heeft. Dilys staat er niet super voor op dit moment voor de verkoop vind ik. Uit verhouding, leeftijd, zoals je zelf zegt te dik. Wat mij persoonlijk zou tegenhouden is alles wat je er al mee doet. Verder is voor deze tijd van het jaar de pony wellicht te duur.
Ik heb raszuivere pony s altijd voor een goede prijs verkocht tot nu toe. Een jonge 3jarige gaat hier niet onder de 1000 weg en een bomprofe beleerde kan tussen de 2000 en 3000 opleveren. Maar dit zijn pony s die correct gebouwd zijn, goed papier erbij, net dat extraatje meer, fok waarde en goede keuringsresultaten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:48

Vientje schreef:
Ohhh merrie-tv <3 Leuk zeg!

Ik ben geen expert wbt Regumate (ik heb het buiten deze dracht nooit eerder gevoerd), maar ben wel benieuwd naar waar je tegenaan loopt Laereas :) Ken wel wat mensen die het voeren vanwege echte pismerrie-problemen nl.

Wee-foal testje? Wat is dat? :)

Urinezwangerschapstest voor een paard haha

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:49

Ja Vientje, een Wee-foal testje is zoals een zwangerschapstest bij mensen. Je moet alleen urine opvangen. je kan ze vaak kopen in de Mini Horse Shop! Moet je wel de juiste pakken. Je hebt er 1 om voor de 100 dagen te doen ofzoiets en eentje voor erna.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:51

Ohhh da's nog eens een plan! Thanks! *\o/* Ik ga Googelen :j

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:52

Sorry dames, ik kan jullie echt niet bij houden! Probeer af en toe wat te lezen, maar om te reageren heb ik gewoon te weinig tijd.

Marije, wat leuk dat binnenkort de camera's alweer online gaan! Altijd zo leuk om te zien. En dan krijg ik altijd direct het idee dat het bij Aziza ook alweer dichtbij komt, omdat ze altijd wel een beetje in de buurt van jouw merries uitgerekend is.

Mausi is vandaag voor de laatste keer gescand, vandaag op 68 dagen, en alles zag er goed uit. Dus ik en de leaser weer helemaal blij :)
Aziza zit inmiddels op 232 dagen, dus nog een goede 100 dagen te gaan.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:06

Argh, Wee-foal is tot en met dag 120, Miep zit morgen op dag 118....met verzending erbij redden we het ws nèt niet :\

*edit: he, de bijsluiter zegt 120-300, maar mini Horse Shop zegt tot en met 120 dagen. Pfff %) *Googelt verder*

*nogmaals edit: moet brilletje B-) Komt wél overeen :Y) Nog ff tijd om over na te denken dus!
Laatst bijgewerkt door Vientje op 09-11-15 22:09, in het totaal 2 keer bewerkt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:07

ik kan het hier ook niet bijhouden haha, ik gooi mezelf er maar weer tussen zo nu en dan :+

over prijzen , tjah, moeilijk hoor, als ik iets perse wil hebben ben ik bereid er goed voor te betalen, dan maar wat langer sparen he

leuk marije, ik heb er weer zin in :D

Vanessa, ja helaas zijn mijn merries echte viespeukjes, maar ach, het is maar modder :+

vientje kun je nog niks voelen dan?

hier heb ik ook liever paardjes onder de 90 cm. ik vind dat zelf gewoon mooi en leuk en lief :j

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:08

Fotsy, ik bedacht zelf nog het volgende:
Misschien doen ze voor één onderzoek wel meerdere testen en als daar niet unaniem dezelfde uitslag uitkomt, de test dan als mislukt wordt beschouwd en hij over moet. Zou dat kunnen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:08

Vientje schreef:
Argh, Wee-foal is tot en met dag 120, Miep zit morgen op dag 118....met verzending erbij redden we het ws nèt niet :\

*edit: he, de bijsluiter zegt 120-300, maar mini Horse Shop zegt tot en met 120 dagen. Pfff %) *Googelt verder*

Je hebt er twee. Een Tot 120 en een Tot 300 ;)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:10

Ja idd Cemlys, ik keek duidelijk met mijn neus :D Juist de 120+ dagen test hebben ze nog, ik dacht dat ze de andere alleen hadden. Mooi! Volgende week testje doen bij madam. Nu wel nog ff neuzen of hij het hormoon meet wat juist die Regumate kunstmatig opkrikt of een andere (in eerste geval heeft testen alsnog geen zin).

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:11

AZ, daar zit veel verschil tussen dan... Fijn dat alles goed gaat :)

Ik scan ook niet meer, als het weg zou zijn is er toch niets meer aan te doen. Bij de kleintjes is dan scannen sowieso al extra lastig en buitenaf scannen heb ik eigenlijk nog niet geinformeerd wie dat hier in de buurt doet...

Ik blijf de besparing op hooi heeeeel bijzonder vinden. Maar ik ga er verder niet meer op in.

Als een koper zomaar afzegt is daar natuurlijk niets aan te doen, dat is heel vervelend!!
maar eerst wilde je haar houden want zij was "het helemaal", toen verkopen omdat je er niet mee kon fokken omdat ze ZE had, toen wilde je haar verkopen vanwege je rug, daarna werd jij ineens de eerste waarbij ze hebben kunnen testen dat ze geen ZE zou hebben, toen wilde je haar houden en als moederdier bij het nmprs laten opnemen, en nu moet ze toch weer verkocht.... Over het veranderen van gedachte van potentiele kopers, kun jij dus weinig zeggen vind ik. :o sorry!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:29

....
Laatst bijgewerkt door Luna2006 op 09-11-15 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:34

Cynthia ja dat zou wel eens kunnen de reden zijn, lijkt me nog een logische verklaring ook, tja dat ze creme is, kan ze niet wegsteken :P

AZ wat goed van Mausi

scannen doe ik ook niet meer aan mee en nu jullie beginnen over whee foal, ik heb ook nog eentje liggen van vorig jaar, pas te testen na 120 dagen, dus nog even wachten en we gaan ook eens poging doen bij Elsa, maar Vientje de urine opvangen lijkt makkelijk dan het is :') heb vorig jaar vele pogingen ondernomen en ben dan maar verslagen gestopt :o je moest me bezig zien als ze plots ging plassen 8)7 gelukkig hebben we geen buren :=
Trouwens de hengst staat er nog bij en die krijgt nog steeds klop :D

Kopers die afzeggen, nog nooit gehad maar lijkt me heel vervelend. Wat ik wel al eens gehad heb, is dat mensen komen kijken en verliefd zijn, terwijl ik duidelijk zag dat dit geen match was, heb ze dan na een week mogen terughalen. >;) en dan denk je, had ik het niet gezegd ~~}>

Cemlys als je kwaliteit levert dan kan je veel geld vragen en krijgen, en terecht ook :j , je ziet in België duidelijk dat alles onder de 250 euro (wat toch beperkt is als je op Kapaza kijkt) van 'bij de boer' komt of tussen de kippen ergens staat te verkommeren.
En ergens normaal, een paard in België chippen kost al 100 euro.
En paardenmarkten zijn hier een uitzondering in tegenstelling tot in Nederland. De enige die ik ken in de buurt is nu woensdag _/-\o_ , daar moeten ze zelfs alles overdekken voor de paarden en ongezonde dieren komen er niet in.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:36

Hier wordt qua medische zorg op paardjes zeker op niets bespaard, ben dan ook goede klant bij klinieken en dierenarts, tja, als je er tien hebt met af en toe bevallingen dan hoort dat erbij, het is een dure hobby.

Ik heb een merrie die niet drachtig wil worden, heb al van alles geprobeerd behalve die regumate... zou het de moeite zijn om het eens te proberen? Mijn merrie haar halfzusjes ken ik beide als goede moeders die prachtige mooie veulens krijgen en dan vind ik het altijd zo spijtig dat ik van haar geen veulen zie.

Overzichtje van mijn merries, ééntje staat er niet bij, zie ik, die zal net achter het schuilhok staan zeker?
Afbeelding

Mijn dekhengstje Spirit met wintervachtje, hij heeft drie van mijn merries gedekt.
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:40

:D , ja Laureas ik zeg altijd tegen mijn DA dat ik eens een abonnement ga nemen, 10 beurten, eentje gratis :P

Het proberen waard zou ik zeggen, er zijn er hier nog die regumate gebruiken.

oh wat een schoonheid :~ :~ mijn lievelingskleur qua valk en zo gitzwarte benen, ik smelt langzaam weg :evaw:

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:44

Op dierenarts bespaar ik ook helemaal niets. Die is zondag nog hier geweest voor luna. Voor haar heb ik hem sowieso elke maand hier. Hij zegt ook beter een abbonement te nemen op hem of een vriend dat da is zoeken.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:47

Fotsy, ik heb als koper wel eens afgezegd hoor :o maar nooit omdat ik me "zomaar" bedacht had, altijd wel een goede reden voor. Stomtoevallig vorige week nog voorgekomen :o

Sara, je was anders wel aan het informeren om haar eventueel te laten dekken................ :?

Vanessa, mooie plek zo zeg!! Jemig! Spirit heeft inderdaad een droomkleur met die zwarte benen :~

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:53

Sorry, Linda, maar waarom maak jij je zo ontzettend druk om Luna? Laat haar toch.
Ik kan ook zo denken; verkopen, nee toch niet, of toch wel, eerst maar veulen, of toch verkopen.. het komt me soms echt vervelend over, dat er op alles wat ze doet zo gereageerd wordt. Ik ben het ook vaak niet met iedereen eens, maar dan reageer ik gewoon niet. Wel zo aardig O:)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:55

Mooi valk wolletje heb je Laureas! Mooie plek ook zo. Boel dames :D

Regumate wordt idd veel gebruikt bij merries die veulen vroeg verliezen, maar hoe het zit met überhaupt niet oppakken en dan Regumate bij geven weet ik niet :o Ben pas op dag 23 ermee begonnen, toen was er al een pinda.
Het simuleert uiteindelijk gewoon dracht. Maar wordt hoe dan ook best wel vaak gebruikt bij opstartproblemen bij dracht, kan nooit kwaad eens bij je DA te informeren. Is wel duur spul trouwens %)

Mijn DA verdient ook goed aan mij, en dan heb ik zelfs nog maar 1 komma Pinda aan paard :+ Gelukkig ben ik ook een kritische zeur, anders zag ie me nog graag als klant ook nog :+

Vanmorgen nog, er was een berg wormkuren opgehaald voor de hele stal met uitdrukkelijk vermeld dat er 2 drachtige merries bij zitten, staat er toch mooi een doos Equest Pramox op de keukentafel....da gaan we nie doen nie :n Risico loop ik niet. Dus arme DA maar gebeld, mogen andere spuiten voor de dames ophalen. En zo heb ik de beste man vandaag 3x aan de foon gehad :Y)