[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:57

Dan zitten we vlgend jaar misschien weer samen in het DBT :)
Ik probeer toch een merrie uit de combi Dais x Sublime te krijgen. Ti is mijn grote liefde, maar ik vind het fokken zo leuk, dat wil ik liever niet missen.
Dus mocht er een merrietje komen in 2013, dan wordt kleine Ti verkocht :(

Wat fijn dat het goed ging! Volgende week gaat mijn verzorgster weer voor het eerst 20 minuutjes rijden, dan blijf ik Ti in de gaten houden (op zo'n manier dat hij me niet ziet). Ik wil graag weten of hij rustig blijft, dan voel ik me beter op mijn gemak en kunnen we Dais weer op gaan pakken. Ti is dan 6 weken.

Ik ben benieuwd naar je foto's, Wendy! :)

wendy1987

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:59

Is Ti al wel eens alleen geweest? Kayenne vond 5 min alleen geen probleem, alleen Shanti was er niet zo van gecharmeerd.. :+ Dus maar niet meer geprobeerd, is ook een heel gedoe, want mijn schuilstal kan wel dicht, maar dan moet ik eerst lading zand opzij schuiven enzo. Dus als Kayenne wat ouder is probeer ik het wel weer, dan hoop ik dat ze achter de draden blijft :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:00

spannend Cynthia,maar er is iig gebleken met kleine Ti dat de combi wel super is.

ik heb voor Ravina wel een hengst in mijn hoofd voor volgend jaar,alleen hoop ik wel dat er dan al mensen geintresseerd zijn voor de kleine spruit,want verkopen is volgens mij ook niet vanzelfsprekend vandaag de dag,en 3 paarden is echt teveel

Hercules heeft zich keurig gedragen alleen,al was hij erg blij dat Ravina er weer was

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:17

We oefenen bijna dagelijks. Dan zetten we Ti in de stal en gaan we 5 tot 10 minuutjes lopen met Dais.
We hadden eerst een stalletje naast de wei met onder- en bovendeur. Maar er is nu een paard hoefbevangen, dus die staat in die stal.
Nu hebben we een stal met een schuifdeur (zonder bovenluik, dus helemaal dicht). Dat is wel handiger, maar aan de andere kant is de 'wand' tot 1.20m, denk ik. Alleen is die bovenste plank jarenlang kapot gebeten, dus het zijn nu 2 planken geworden ;) en beide helften hebben een enge punt. Ben bang dat hij er overheen sprint en zichzelf doorboort..
Dus ik blijf er maar even bij als Dais wat langer weggaat en als het zieke paardje weer beter is, kunnen we die stal weer gebruiken, die is veiliger :)

Kan best dat Shanti het nu prima vindt, hoor. In het begin zijn ze heeeeeeeel beschermend, maar bij Dais wordt dat snel wat relaxter.

Dankje, Snoevie, ik vind de combi ook erg geslaagd! Dus een merrietje lijkt me geweldig! (ik ben nu al benieuwd naar de aftekeningen :D) Ik wil heel graag volgend jaar alweer een baby, maar ik wil Dais niet ieder jaar laten dekken. Dan mis ik de eerste weken van het veulen en moet Dais én een veulen voeden én een veulen laten groeien in haar buik.
Ik weet dat dat prima kan, maar ik geef Dais liever een jaartje rust :)

Nee, verkopen lukt nu niet zo makkelijk, nee :) Maar ik denk/ hoop dat je in de 5 maanden dat een veulen bij de merrie staat, best wel een koper kan vinden, als je er maar veel tijd in stopt.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:54

Ik weet dat jullie woorden goed bedoelt zijn ;)
Maar als ik mag zeggen dat ik Mendy goed ken, dan zou zij inderdaad niet een van de makkelijkste zijn in het scannen.
Ze knijpt 'm al als je haar staart omhoog doet, laat staan dat er dan ook nog een arm in moet :n

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:06

Dat doet Dais ook en scannen is ook echt niet makkelijk bij haar. De DA bij de hh is vorig jaar ook 3x geweest, toen pas lukte het.
Maar voel je niet bezwaard. Wel of niet scannen is niet jouw keuze :)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:07

Dames op houden nu.

Is allemaal lief bedoelt :)
Maar nu weten we het wel, de een zegt het anders en het komt dan ook weer anders over bij een ander.
Dat is internet en ja op Bokt uhmmmmmmm ook maseike houd er over op.

Waar blijven de rest van de veullie,s ??

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:07

wat leuk dat er verschillenden uit het topic volgt jaar weer gaan proberen. Mijn dames mogen ook volgend jaar weer naar Don Cremello als het allemaal goed gaat.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:08

Ja, Maseike, kappen nu! :+

Gezellig, Jenny! Dan ben jij er volgend jaar ook bij :)

Maseike niet :(

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:37

pardy schreef:
Hier nog even een vraagje:
Djira heeft veel jeuk/irritatie aan haar kont. Ik denk dat het voor een groot deel is dat ze tegendruk wil geven aan het veulen, maar omdat ze 24/7 in het weiland staat is dat moeilijk daarom gaat ze vaak heel stom zitten (heb hier al eens een foto van geplaatst) Daarnaast draait ze telkens haar kont naar iedereen die langskomt omdat ze gekrabbelt wil worden of gewoon dat je duwtjes geeft.
Ik heb hier in dit topic nog niemand daarover gehoord.... is dit herkenbaar? of kan er nog iets anders zijn?
In eerste instantie vond ik het wel grappig en ging telkens "kontje krabben" maar het begint nu een beetje een manie van haar te worden. En mocht het de komende tijd noodweer komen of er lijkt iets niet goed te gaan dan moet ze op stal waar we een kraambox hebben gemaakt voor noodgevallen, maar zoals ze nu doet zou ze zo de staldeur eruit drukken!

Het kontje krabben gaan we haar dus nu weer afleren, maar ik ben gewoon erg benieuwd of dit iemand bekend voorkomt.

... niemand?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:46

pardy , mijn merrie tammara doet dat ook, en hoe verder ze in de dracht komt hoe lekkerder ze het "kontjekrabbelen"vindt, ik geef haar daarin gewoon haar zin, na de bevalling voelt alles weer anders en vraagt ze er niet meer om, wat je doen kunt in de stal, er zijn een soort borstels te koop, die bevestig je aan de wand in de stal en daar kan ze heerlijk aan schuren zonder dat ze kaal word ofzo ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:04

Pardy, bijna alle merries hebben dit. De merries op stal hebben het makkelijk, die gebruiken de muur en maken zo hun "coupe pleeborstel".

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:06

Ravina deed het ook op een gegeven moment. zoals neon al zegt idd,dan krijgen ze een prachtig kapsel ;)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:07

Oef, coupe pleeborstel... die is moeilijk weg te kammen.. :=

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:11

ik heb trouwens twee jonge merries bij de hengst staan nu, allebei zijn ze gedekt , nu de scan afwachten of er ook écht iets in zit :=

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:13

Hier ook de laatste paar dagen voor de bevalling coupe pleeborstel, die ik zelfs met de zeer geliefde fles Cowboy Magic niet meer glad kreeg. Maandagavond laat bevallen, daarna niet meer zien schuren en staartje weer keurig plat. Helaas wel aardig wat haren afgebroken, mevrouw heeft nu een "sportstaart".

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:15

hier ook schurende dames gehad. Al een paar weken voor de bevalling begon dat. Staart van loes heeft het echt moeten ontgelden in duurt wel even voor die weer mooi aangegroeid zal zijn. Bij Sjanty is de schade mee gevallen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:22

ik moet even mijn blijdschap delen,volgende week krijg ik trailer-rijles,ben blij :D *\o/*

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:34

Leuk Snoevie! Ik heb helaas geen trailerrijbewijs. Wil dit wel graag, maar manlief en vriendin (met wie we de stal doen) hebben beiden en ik ben ook nog eens nachtblind, dus naar les 's avonds wordt al helemaal niks. Dan vind ik het toch beetje zonde van de kosten, maar wie weet toch maar een keer halen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:40

ik ga eerst oefenen met een kennis met heel veel trailer/paarden ervaring,en daarna lekker een dagcursus oid doen. volgende week krijg ik les van die kennis,ik ben zo benieuwd.

ik mag met 'onze' combinatie wel rijden met mijn B rijbewijs,maar een beetje feeling met de trailer is wel fijn.
mijn vader heeft een opel astra station en er gaat een 1,5 paards trailer van 560 kg achter.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:46

Leuk Snoevie! Succes, het is fijn hoor als je je papiertje haalt!

Hier helaas geen drachtige merries volgend jaar, maar misschien 2013 of 2014, ligt er even aan.
Ik vind het fokken wel erg leuk, maar dat de veulens verkocht moeten worden vind ik wel lastig..
Toch zal ik volgend jaar of het jaar erop een keus moeten maken wie er weg gaat van alle paarden.. er zijn er zowiezo 2 die nooit weggaan tenzij ze dood gaan.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:35

Cynthia82 schreef:
Ja, Maseike, kappen nu! :+

Gezellig, Jenny! Dan ben jij er volgend jaar ook bij :)

Maseike niet :(

Wat ik niet ?? :Y) :+ ;) :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:41

Eeehmmm... Girlie is toch Mon dr laatste veulen? :)
Ik dacht trouwens ook dat ze zou blijven, maar blijkbaar heb ik niet goed opgelet :o

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:39

Paar fototjes van de shoot.
Niet bewerkt, Kyrtje renden en zwom los.

<3 <3 <3 <3

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:44

Ik was helemaal verbaasd vandaag. Veulie achtervolgde me, niet normaal, stal vanavond nog gedaan, stond ze de hele tijd alleen bij me in de stal :? , ze liet zich zomaar de hele tijd aanhalen 8)7 , sprong ongeveer 10x in en uit de wei toen het hek wat openstond }:) enzovoort, ze was zowaar lief vandaag <3 <3