Giolli: Jeetje wat een schrik! Ik denk persoonlijk dat je merrie haar veulen niet verworpen heeft. Aan haar buik te zien lijkt het of ze nog drachtig is en de nageboorte is ook erg klein. Ik zou voor alle zekerheid z.s.m. een veearts bellen. Met even opvoelen weet je zeker of ze nog drachtig is.
Giolli, hoop dat ze nog gewoon drachtig is. Vermageren kan best heel hard gaan hoor, niet zozeer van die ene week slobber, maar ook van stress en pijn kunnen ze ineens sterk vermageren en dat heeft ze natuurlijk door die slokdarmverstopping en de sondes wel gehad.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 18-03-12 20:12
Giolli, volgens mij is je merrie wat teruggevallen van de slobber, maar is ze nog gewoon drachtig hoor. Ik zie nog steeds een buikje. Je merrie is maiden en een maand of 8-9 drachtig?
Dit zijn foto's van Neon toen ze maiden was, foto's zijn gemaakt op ruim 11 maanden dracht, dag op 2/3 voor ze beviel.
Mooie buik Sannah! Apart die achterhand zo donker.
Naranga
Geplaatst: 18-03-12 20:33
Op de foto's vind ik de buik niet echt minder dan op de foto's van een tijdje terug, denk dat het puur gewichtsverlies is. Zonder da gewoon niet met 100% zekerheid te zeggen helaas, zeker niet vanaf de pc.
Sannah
Geplaatst: 18-03-12 20:41
Muzefee schreef:
Mooie buik Sannah! Apart die achterhand zo donker.
Ja apart he. Alleen als ik op wedstrijd ga, denken ze altijd dat ze vies is
Sannah, wat ziet ze er netjes uit!! Iid apart die donkere achterkant.
Giolli, paar weken terug was onze shet ziek. Hij heeft toen een week amper gegeten, wel gedronken en wat slobber binnen gekregen. Hij is in die week van mollige shet naar nu wel redelijk slanke shet gegaan. (in 1 week behoorlijk afgevallen) Ik denk, aan haar buik te zien, dat er nog wel wat in zit (haar achterhand lijkt idd wat spekjes verloren te hebben) Maar snap je zorgen... Misschien toch je vader overhalen om VA te laten komen... Sterkte!!
En we zijn terug van de bevallingsstal, waren supervriendelijk daar! Paar toffe veulentjes gezien ook! Hera stond in de wei toen ik daarkwam en ze gaf meteen een boksalvo weg toen een andere merrie met veulen de paddock inging geen last van haar 11e maand dus Banden waren goed slap en uier lekker gevuld, maar die liep nog terug na beweging, dus het was nog niet voor dadelijk. De zender werd ook pas in de vulva genaaid als de uier niet meer terugliep, dus hij hield haar goed in het oog. Denk dat het pas ten vroegste voor na volgend weekend gaat zijn, zeker met het mindere weer nu. We zullen zien.
Sannah: het is schrikkeljaar geweest dus er is een dag extra, heb het handmatig uitgeteld vanaf de dekdag, en Hera zit vandaag op dag 320, dus denk jouw merrie op 321?! Hera is 4 mei gedekt.
Giolli: wat een naar verhaal seg! Idd denk ik dat je voor zekerheid te willen de DA moet laten komen!
Sannah
Geplaatst: 18-03-12 21:00
Thnx! Ben zelf ook tevreden over hoe ze eruit ziet en in de goede conditie waarin ze verkeert. Heb haar tot een ruime twee weken terug ook gewoon nog aan het werk onder de man gehad.
Charisma, de mijne op 3 mei. Ik reken gewoon met een programma op internet, heb voor de zekerheid meerdere geprobeerd maar kan ook nog met hand gaan tellen
Hihihi, ik ook eerst hoor en dan zat ze op 19/3 op 320 dagen, maar die tellen volgens mij schrikkeljaar niet mee, ik heb het dus handmatig gedaan en dan kwam ik vandaag op 320 uit ach maakt ook niks uit, ze zitten allebei in de veilige zone!!
Gaat goed hoor, nog wel dikke uiers en komt wat vocht uit en speentjes gaan naar buiten staan dus we wachten het rustig af Zou bij eerste hengstigheid moeten weg gaan en dan laten we een rietje komen van een mooie hengst Ze krijgt straks ruimte zat op de wei dus ik geloof nog wel in de dracht en goede afloop en dat ze volgend jaar lekker op de wei loopt met veullie.