SA, gefeliciteert! Mooie buikjes verder! Valt me op dat de tinker eigenaars toch wel meeste posten, lol.
Farita was echt zooo timide vandaag, van alles bang, hoofd in een hoekje, steeds wegkijken van alles... Heeft echt moeite gekost d'r weer wat ontspannen en vrolijk te krijgen :| Man, hoop dat ze dat niet te vaak krijgt... Vandaag wel lekker gelest, ging echt super, ik ben zooo blij met mn nieuwe methode Ze lijkt hetzelf echt heel fijn te vinden ook! Hihi, instructrice, zag haar voor het eerst, keek eens goed naar d'r en zei "weet je zeker dat deze drachtig is joh?" Hihi
KootMiraDrum
Geplaatst: 19-01-09 19:31
Amandake schreef:
KMD : die merrie van jou valt niet in te halen denk ik
PARDON????
Citaat:
Valt me op dat de tinker eigenaars toch wel meeste posten, lol.
laatste inseminatie datum van je merrie en de naam van je merrie uiteraard
Twinklebel
Geplaatst: 19-01-09 20:42
Het bewijs dat Vienna toch wel een beetje buik heeft, gemaakt door een vriendin vorige week, op 249 dagen dracht: Al mijn andere foto's zie je amper iets, ze draagt heel hoog, en dat met haar schimmelvachtje vertekend zo dat het amper opvalt dat ze drachtig is. Maar hier zie ik serieus wat uitsteken, al is het niks vergeleken met enkele anderen hier..... En dan nog een bewijs dat mijn merrie best sociaal kan zijn, al hangt ze meestal de bitch uit :
KootMiraDrum
Geplaatst: 19-01-09 20:42
Maseike schreef:
hahahaha die foto is echt geweldig KootMiraDrum.
Ik probeer haar te leren haar lip op te krullen, maar ze vatte em nog niet helemaal. Vanochtend leek het wel alsof ze het ineens snapte.
Dilema...... kom maar op met jullie ideeen Porva heeft chronische bronchitis. Niet super erg, ze hoest alleen als ze de 1e x aan draaft en als ze zich te druk maakt in de galop. Nu zegt de 1 dat je dan de DA bij de bevalling MOET hebben en de andere weer dat het ook zonder kan.....
Ik weet nu niet meer wat ik het beste kan doen (bel sowieso nog even de DA morgen aangezien ik het vandaag vergeten ben te vragen, maar wil ook wel weten hoe jullie erover denken), heeft iemand van jullie eerder een merrie met bronchitis gehad?
De DA gaf het, toen hij haar checkte of ze wel gezond genoeg was om te laten dekken, toen niet aan dat dat een probleem zou zijn........ Maar het is misschien ook sowieso wel goed om eens te kijken hoe men erover denkt.......heb me nl gek gezocht op internet, maar kan er niets over vinden......
quintusgl
Geplaatst: 19-01-09 20:59
Nicole; dat ze misschien gaat hoesten en het slijm niet kwijt kan en dan evt stikt???!!! (jaja, hoe maak je iemand gestresst) *dit is trouwens wel een opmerking van iemand die nog nooit een drachtige merrie in de hand heeft gehad*, maar dan ga je toch nadenken
Nicole288
Geplaatst: 19-01-09 21:02
Jouw DA weet dat ze drachtig is en weet dat ze dit heeft en die heeft er zelf niets over gezegd? Ik zou het ook even aan de DA voorleggen, kijken wat hij zegt. Ik denk wel dat het heel lastig is om de DA er vanaf het begin bij te krijgen, maar mss dat je zelf iets kunt doen of geven om te voorkomen dat ze er last van krijgt?
Als ze 1 beginkuch geeft met rijden, zal ze echt niet stikken van een bevalling denk ik.....ander verhaal als een paard zware brochitus heeft of dampig is (maar lijkt me dan ook niet zo slim om te laten dekken).
Heb laatste post even gewist.....ik bel morgen gewoon even, dan weet ik het zeker......
Twinklebel; leuke foto's en idd een nog zeer sociale merrie Dank je voor je antwoord. KMD: misschien leren met snoepje hahaha, VEDA's zijn het (Voor Eten Doe ik Alles)!
KootMiraDrum
Geplaatst: 19-01-09 21:51
Dat doe ik natuurlijk allang, Quintus
Niet fijn van die wondjes door dekens, kun je nagaan hoe erg dat knelt als ze liggen...... ben blij met mijn paarden hun eigengemaakte winterjas
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 19-01-09 21:54
KMD, wat is de laatste dekdatum van onze beesten? Kan ik het doorgeven aan PVD. Ik had het in mijn agenda staan, maar ja, was 2008, nu 2009, die is een tijd geleden al in de kliko gemikt. En ik heb nog steeds geen dekbewijs.