[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 06:42

Afbeelding
Zwarte hengst na een zeer zware red bag bevalling. Dat bij een maiden die dus ook nauw was. Ik voel mijn onderarmen niet meer van de kracht die ik moest gebruiken.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 06:49

Gefeliciteerd, gelukkig is het goed gegaan.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 07:01

Gefeliciteerd! Gelukkig was je er bij

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 07:04

Moeder heeft wel nog last.
Plens vruchtwater over mijn gezicht bij openen redbag. Lekker :=
Afbeelding

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 07:22

Knolselder schreef:
Moeder heeft wel nog last.
Plens vruchtwater over mijn gezicht bij openen redbag. Lekker :=
[ Afbeelding ]

Toepasselijke tekst :=

Gefeliciteerd met het veulen!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 07:32

Gefeliciteerd met de veulens weer! Mijn Mia is bezig hard te stijgen naar de nummer 1 positie straks.

Knolselder wat heftig en als je er niet bij was geweest dan had dit zo anders afgelopen. Gefeliciteerd met dit veulen, ik hoop dat moeders snel in de benen is.

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 07:38

Gefeliciteerd met de veulens

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 07:39

Cioccolato schreef:
Denk dat het niks met aardig zijn te maken heeft. Wel met serieus fokken :)

En onaardige doordram opmerkingen op bokt dragen daaraan bij?

Een tip of commentaar geven is fijn. Maar door blijven zeuren terwijl het al 5 keer was benoemd, heeft niets met serieuze fokkerij te maken. Los van of je wellicht een punt hebt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:01

Nou zoals je hierboven ziet met een redbag is het zeker wel nodig :j

Gefeliciteerd met de geboren veulens.

Fijn dat het goed afgelopen is knolselder.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:09

Equinight en knolselder gefeliciteerd! Fijn dat je erbij was knolselder, en dat het goed is afgelopen!!

Dag 338 vandaag hier, wederom nog geen haast. Vorig jaar ging ze op 346 en aan het uier te zien zal dat dit jaar ook wel weer zoiets worden. Maar ondanks dat houden we het goed in de gaten.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:10

Cioccolato schreef:
Nou zoals je hierboven ziet met een redbag is het zeker wel nodig :j

Gefeliciteerd met de geboren veulens.

Fijn dat het goed afgelopen is knolselder.

Ik zeg niet dat iemand geen punt kan hebben. Maar dat doordrammen…

Ik laat bokt los. Veel paarden plezier mensen!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:11

Gefeliciteerd Equinight!

Knolselder, die tekst _O-
Maar wat fijn dat het goed afgelopen is, zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om erbij te zijn! Gefeliciteerd!
En nu eindelijk weer lekker thuis slapen.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:22

Gefeliciteerd dames met de veulens.

Alleen,, snap ik nog steeds niet dat er geboortes gemist worden .

Er is al zoveel ellende gebeurt de afgelopen weken.

Je weet dat je een veulen verwacht. Sommige merries tonen niks. Dan moet je gewoon waken.

Ik vind dat echt niet oke

Knolselder. Top dat je er bij was. Redbag wil je absoluut niet missen!!
Laatst bijgewerkt door corinadrenth op 18-05-25 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:24

Gefeliciteerd beide met jullie veulens. Goed dat je erbij was knolselder!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:27

Equinight gefeliciteerd mijn merrie had ook een opgezette vulva2 weken later trok dat pas weg. Snelle bevalling maar geen maiden.
Knolselder gefeliciteerd gelukkig was je erbij. Wel heftig zo n redbag bevalling
Corina ik heb mijn eerste veulen 16 jaar geleden ook gemist. Bijna continue op stal en ik ben 10 minuten weggeweest toen was het veulen er. Dus dat je het mist kan maar op zijn minst probeer je het niet te missen. Ik vond de camera met waken echt een uitkomst. Zelfs op het toilet kun je blijven waken.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:34

Gefeliciteerd Valuna, zebrastreep, equinight en Knolselder *\o/*

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:35

Gefeliciteerd allemaal, was weer even echt spannend dan Knolselder. Gelukkig alles goed nu.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:36

sonjim schreef:
Equinight gefeliciteerd mijn merrie had ook een opgezette vulva2 weken later trok dat pas weg. Snelle bevalling maar geen maiden.
Knolselder gefeliciteerd gelukkig was je erbij. Wel heftig zo n redbag bevalling
Corina ik heb mijn eerste veulen 16 jaar geleden ook gemist. Bijna continue op stal en ik ben 10 minuten weggeweest toen was het veulen er. Dus dat je het mist kan maar op zijn minst probeer je het niet te missen. Ik vond de camera met waken echt een uitkomst. Zelfs op het toilet kun je blijven waken.

Dan heb je donders veel mazzel gehad.
Het gaat 9 van de 10 keer goed. Het is alleen de vraag. Ben je nr 9 of nr 10.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:45

Dat je t een keer mist kan echt gebeuren. We zijn mensen.
Het zit in het stukje inzet, het willen waken, het niet willen missen.

Wezenlijk verschil wel

Kim1982v

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:59

Goedemorgen,

Slapeloze nacht, geen veulen. Merrie bleef enorm onrustig tot 02.00 uur en daarna ineens helemaal zen. We zijn aanbeland bij dag 333 vandaag, dus blijven netjes opletten. Wellicht dat ze toch heel nerveus was van het feest dat in een nabijgelegen boerderij hier gehouden werd. Veel muziek en herrie. Ging de hele dag en avond door. Ik zie nu geen tekenen van onrust meer.

Gefeliciteerd met alle mooie veulens en gelukkig is de spannende geboorte goed afgelopen.

Ik ben geen serieuze fokker. Ik heb een tweetal pony’s, een valk merrie van 9 jaar en haar merrieveulen van vorig jaar. Ze hebben ruime stallen en mooie weides, die luxe heb ik, omdat mijn vader veel ruimte heeft. We hebben niet alle kennis van de wereld op het vlak van pony’s. Mijn dochter van 10 is er gek op en van haar opa kreeg ze deze pony. We hebben wel veel ervaring en kennis van andere diersoorten en die ervaring nemen we natuurlijk mee.

Wat betreft de “kritiek” die hier op bokt soms geuit wordt;,Ik zou me niet beledigd voelen wanneer iemand iets “vindt”, ik zie het als een leermoment en neem de tips mee. Ik zou het zo zien. Goed bedoeld advies, soms wat onhandig en cru geformuleerd, maar niet iedereen is even handig met woorden, zoals ook niet iedereen even handig is met paarden

Ik ga weer Ponykontstaren, zo noemen mijn man en kinderen het en voor iedereen; fijne zondag!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 09:32

Ik vind vaak de meeste kritiek wel terecht. Als je geen stro mag hebben van stal, waarom staat je drachtige merrie daar dan nog. Je hebt letterlijk wel 11 maanden aan tijd gehad wat anders te regelen. Daarnaast als de vliezen breken kan je er bij wijze van al een pak bij gooien. De ellende van uitglijden hebben we helaas al gehoord van corinadrent. En zoiets komt best vaak voor. Op bokt word zo vaak gewaarschuwd dat vlas of ander soort zaagsel heel erg glad word. Tuurlijk, ze kunnen gaan klauwen. Maar als je ziet dat je merrie aanstalten maakt en het is kaal, dan pak je toch voor 2 tellen de hooivork. Ik denk er niet eens meer over na :o Ik doe het niet ‘voor bokt’ of voor het ‘commentaar’. Ik doe het voor m’n merrie, het veulen, de veiligheid en de hygiëne. Zo’n navelstreng is een open wond naar de buikholte. Daar wil je geen ellende mee. Wbt het missen van de geboorte, tuurlijk, kan iedereen overkomen. Paarden zijn stiekem. Volgens mij hebben we dat hier meer dan genoeg gelezen. Zelf ook, 7u van bed, camera kijken, niks loos. Ik kom in de stal om half 8. Een nat veulen. Je vraagt je soms echt af, hoe dan? Maar ik heb wel altijd een camera, meerdere wakers (met z’n 4en), ph strips en een birth alarm. Ik gebruik alles. En nog, is dat geen zekerheid… Maar het gaat er een beetje om hoe je er mee om gaat denk ik. Maar helaas denken nog steeds teveel mensen dat fokken een grote roze wolk is. Ik heb ook enorme zwarte wolken gezien waarbij ik 2 veulens en 2 merries ben verloren. Maar als het goed gaat, is het inderdaad het mooiste wat er is.

Wat ik wil zeggen, de meeste kritiek hier is van ervaren fokkers óf van fokkers die de ellende van heel dichtbij hebben gezien. Het is ook voor hun een steek eigenlijk dat een ander er zo laks mee om gaat, terwijl ze zelf alles kwijt zijn geraakt. Ik kan daar zelfs een beetje boos om worden, dat je je paard daarmee in gevaar brengt omdat jij vind dat alles heus wel goed gaat. Laten we het vooral op een educatieve manier benaderen. Als je je aangesproken voelt zal er dus vast een stukje waarheid in zitten. Hopelijk leren mensen hier vooral van!

Ik blijf vooral lekker meelezen en genieten van al het kleine spul <3

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 09:38

Mooie post :)

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 09:45

Mooi gezegd kabayo
Ja natuurlijk is dat soms moelijk

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 09:52

Ik ben een stille meelezer in dit topic. We fokken dit jaar ons eerste veulentje. Ik wil gewoon even zeggen dat ik door dit topic er echt bewust van geworden ben dat je moet waken. Het idee was om een paar keer per nacht de wekker te zetten maar dit zal nu dus echt anders gebeuren met bewust waken. Ik begrijp dat het voor sommigen als harde kritiek aanvoelt maar het is voor mij echt een heel leerzaam topic die me bewust maakt van alles wat mis kan lopen.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 09:52

Goeie post kayabo