[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:05

Cynthia82 schreef:
Aniek, wat zijn ze toch heerlijk bol die twee van jou <3

Thanks! Altijd fijn om te horen. Heb gisteren ook weer staan genieten.
Toch al vijf jaar mijn meest dierbare bezit. Maar altijd leuk om te horen dat anderen ze ook mooi vinden ;)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:10

Pepijn was ook een mooie verschijning met zijn wit hoofd en 2 blauwe ogen en grillige vlekken :) Dat maakte hem daarom niet 400 euro duurder.
Mensen die dat formaat zoeken, is meestal om te rijden. EN hoewel een kleurtje altijd leuk is, is dat dan vaak toch niet het belangrijkste. Tegenover bij de mini's waar het vaak nog als te veel als een belangrijk punt wordt gezien.
Mensen die naar een rijpony zoeken kijken naar de berijdbaarheid, aard van het dier onder het zadel (wat ze bij Dilys nog niet weten en volgens mij zei je ook dat ze helemaal niet makkelijk is op de baan),...
Het blijft een onbeleerde kleine papierloze rijpony (die dan nog veelal geschikt moeten zijn voor kleine kindjes, tenzij men er puur mee gaat mennen) en een te grote 'mini' met halve afstamming. Weet je al of ze opgenomen kan worden als moederdier bij het Nmprs en haar hengstveulens goedgekeurd kunnen worden, gezien de vader een ongekend dier is?

Dit is maar puur om er objectief naar te kijken he :) Subjectief zijn ze altijd meer waard, en blijft het wat 'de gek' ervoor geeft.
Maar elke maand kost ze je inderdaad meer geld. Nu is het weer winter. Meer eten, straks wordt ze eens ziek, weer kosten,... En dan ben je vaak uiteindelijk meer kwijt, nu je bespaart op hooi.

Maar haar nadeel is nu ook dat je al enkele malen hebt verkondigd dat ze verkocht is. En telkens staat ze toch weer te koop. Mensen zien dat en worden achterdochtig. Verkoop wordt nog moeilijker.

Elmars_Floor

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:16

Ooh vientje hoop echt dat ze de schijn op houd.. ben erg benieuwd duim voor je hoop echt dat ze nog steeds keurig drachtig is.

gisteren floortje
Afbeelding
Afbeelding

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:17

Ik zoek voor onze stichting een leuke pony. Heeft inderdaad geen haast en vaak zie je dezelfde pony's vaker voorbij komen. Dat geeft inderdaad het gevoel dat er iets niet bij klopt.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:35

Ja dilys is wel 100% correct maar telkens mensen gehad die haar willen (2 keer zelfs met voorschot!) en dan ineenkeer afbellen omdat ze een shet hebben gekocht op de markt.
Qua verkeersmak kan ik niets zeggen, dat durf ik niet met mijn rug. Moest ze dan schrikken kan ik haar niet houden met zo'n slechte rug. Maar de verzorgster is er vaak mee gaan wandelen, helaas komt zij niet meer dus kan ook niet met zekerheid zeggen dat ze bomproof is langs de baan.
Qua tuig is ze wel helemaal mak. Zadel en hoofdstel geeft ze geen kick naar. ook het koetstuig niet, en dat in alle 3 de gangen.
Ik zou ze sowieso ook aanbevelen aan een menner omdat ze dan veel langer mee kan en ik denk dat ze zeker niet misstaat voor de koets. Als ik actief met haar bezig ben toont ze echt hele knappe gangen en heeft ze een nette springtechniek. Netjes over de rug en voorbeentjes gelijk zonder natrappen.

elmars_floor: ze ziet er goed uit!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:55

Hè bah Vientje, niet leuk. Ik duim voor je hoor. Je hoort wel vaker dat merries toch nog hengstig gedrag tonen tijdens de dracht.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:05

DA aan de foon gehad, ivm de Regumate is het hoe dan ook onmogelijk dat het een hormonale hengstigheid is dus de kans is groot dat het gewoon gedrag is. Zonder de Regumate was dat natuurlijker twijfelachtiger geweest, dus ben meteen blij dat dat spul voor die prijs nog wat extra goeds bijdraagt :+

Hij scant liever niet meer nu, als de beeb weg is dan kunnen we toch niks meer doen dus liever niet onnodig roeren in de merrie. We hebben nu maar afgesproken dat ik even aankijk of ik met de onzekerheid kan leven ( :+ ), lukt dat niet dan toch ff opvoelen/scannen maar bij voorkeur gewoon op zijn beloop laten en doorgaan met rekening houden met dracht, en maar zien of het buikje blijft groeien.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:07

Pfff gelukkig dat is positiever nieuws. En als de kans klein ia met dat spul zal het wel gewoon haar gedrag zijn

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:16

Gelukkig wat positiever nieuws Vientje!!!!
Moet trouwens wel zeggen dat er hier een nieuwe drachtige merrie op stal kwam en die kwam naast een andere drachtige merrie te staan in de paddock. Nou het leken wel 2 mega hengstige merrie's incl gillen.
Maar beide vooralsnog gewoon drachtig

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:25

Gelukkig maar, Vientje!
Nogmaals, ze ziet er drachtig uit als je het mij vraagt :)

Net VHL gebeld: Het monster van Fiore (Fiore ís een monster :+) is in hertest genomen, omdat de eerste test niet goed is gegaan (misschien kwam daar wel geen agouti uit en is ze stiekem SB :+ Hoe kan een test anders niet goed gaan, vraag ik me af ;) ) Ze verwacht de uitslag nu eind volgende week.
'Geeft niets, hoor' zei ik 'het heeft geen haast' Maar dacht: Schiet op! :D
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 09-11-15 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:32

Haha dan moet je gewoon hysterisch roepen "schiet nou ooohhoopppp!"

Fiore is wel heel mooi geworden.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:37

Wilde ik ook, maar ik zit in de metro :D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:41

Hihi, en dan maar proberen politiek correct te zijn :)) Wanneer verwachten ze de uitslag nu?

Thanks voor de bevestiging, ik ben er idd van overtuigd dat ze op die foto netjes drachtig is :j Over 3 dagen ga ik de 120-dagen-buikfoto's maken, dan maar eens zien wat dat toont...

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:53

Oh wat een goed nieuws Vientje! Scheelt denk ik toch wel in de zenuwen dat de DA dat zegt. Maar dan even een vraag van een leek: wat is regumate en waar geef je dat voor? Ik begrijp een beetje uit je verhaal dat het de dracht ondersteund?

Elmars_floor, wat een gave foto die onderste! Heel mooi met die herfstkleuren op de achtergrond. Ik heb sinds mijn vorige pony, die een fikse scheut arabierenbloed had, altijd een zwak gehouden voor arabieren. Ben heeel benieuwd wat voor moois daar uit komt rollen.

Vandaag was ik bij Wings eens onder de buik gaan hangen en zag dat de uier zich begint te ontwikkelen. Ik dacht, goh dat is wel erg vroeg! Gelukkig is de eigenaresse van onze oppashond dierenarts. Even een foto laten zien. Vond ze toch ook wel erg vroeg, maar kon door hormonale schommelingen nog wel eens gebeuren. Dat is gelukkig ook weer een zorg minder.
Verder voelt het echt alsof ik zelf een kind krijg, alleen dan zonder de ongemakken hahaha. Ben helemaal in de wolken, luister regelmatig aan haar buikje en kan niet stoppen met dagdromen over een onwijs mooi paardenkindje. Wie had ooit gedacht dat het zo leuk was om een veulen te fokken?!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:07

Heel herkenbaar Wings, ik knuffel ook dagelijks met Pinda (zie Vientje rond grote witte Miep-buik gedrapeerd hangen :)) ) en begroet Miep tegenwoordig met "Goeiemorgen Miep en Pinda!" :') Aanstaande paardenmoeders zijn wij :))

Regumate is een hormoonspulletje wat je normaal gebruikt bij pismerries die moeilijk zijn tijdens de hengstigheid of merries die problemen hebben met cyclus/hormonen. In principe is het gewoon zwangerschapshormoon, het onderdrukt de hengstigheid en kan ondersteunend zijn bij dracht (dat laatste schijnt niet wetenschappelijk bewezen te zijn, meer iets van "kan geen kwaad als extra steuntje"). Het is daarom heel raar als een merrie terwijl ze Regumate krijgt hengstigheid vertoont. DA vermoedt daarom vergreldheid door de zwangerschapshormonen :P , puur gedrag. Maar dat is niet 100% zeker.

Deze twijfels halen ineens wel een hele hoop verheugen op Pinda weg zeg....het is nu weer meer twijfel dan wat anders :\ Ik wil ook gewoon kunnen genieten van de dracht! -O-

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:13

Wauw Annelies wat is die gaaf!!!! Als ik ooit kinderen zou krijgen dan wil ik er ook zo een voor ze :P

Floor is mooi!

Zag Tisento nog voorbij komen, wat een prachtig paardje was dat toch!

Tja en over Dilys ik riep al maanden geleden dat ik het veelste veel geld vond, ik heb best interesse in die pony om haar kinderpony te maken, maar absoluut niet voor dat geld. Mijn 3 jarige C pony vos ruin ging voor dat geld en die was super braaf bereden en met wat oefening bijna B klaar:

Afbeelding

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:15

Hahaha ik begroet ze tegenwoordig met winny en winnykind :D

Oh dan snap ik het! Als ik de reacties zo lees en met wat de DA zegt, zal het waarschijnlijk wel een gedragsdingetje zijn. Maar ik snap heeel goed dat je onwijs twijfelt nu. Al vind ik haar op de foto inderdaad ook nog gewoon drachtig uit zien. Ik duim voor je dat je binnenkort goede tekenen ziet van drachtigheid. Dan kan je weer met een gerust hart tegen pinda kletsen :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 17:41

Vientje schreef:
Hihi, en dan maar proberen politiek correct te zijn :)) Wanneer verwachten ze de uitslag nu?

Thanks voor de bevestiging, ik ben er idd van overtuigd dat ze op die foto netjes drachtig is :j Over 3 dagen ga ik de 120-dagen-buikfoto's maken, dan maar eens zien wat dat toont...

Precies.. en zo goed ben ik daar niet in :D
Eind volgende week... pfffff... het is nog lang geen dekseizoen voor haar, dus in principe heb ik geen haast, maar dat heb ik wél! :+
Ik ben benieuwd naar de 120 dagen foto!

Thanks, DL.. mijn lieve, knappe Ti <3

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:12

Pfoe dat is een flinke wachttijd zeg! Wat balen :\ :(:)

Zo, deze neuroot heeft eens een foto uit Miep haar "spek-tijd" opgezocht, aangezien mensen opperden dat haar buik dan misschien toch gewoon een foodbaby zou zijn. Zie hier de vergelijking :Y)

Miep (a.k.a. Blubberbol) met foodbaby in 2011:
Afbeelding

Miep met vermoedelijk een 100-dagen-Pinda, en ook wel wat spek erop (foto met meest overeen komende beenstand genomen):
Afbeelding

Ik zie toch wel heel veel verschil tussen foodbaby en huidige buikje...buik is ongeveer net zo bol maar iets puntiger naar onderen, maar het spek eromheen is véél minder dus kan me niet indenken dat dit nu een foodbaby-buikje is. :o

*En nu hou ik op met neurotisch doen, zo.*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:15

Ik zie wat jij ziet. Haar buik is nu iets puntiger en dat bij 'pas' 100 dagen hè. Ik merk altijd dat na de 100 dagen de buik ineens echt gaat groeien. Dus ik denk niet dat je kang in onzekerheid hoeft te zitten :) (hoop ik)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:19

Ik hoop het ook dat buikje snel verder groeit en er meer zekerheid komt! En idd, dit al bij 100 dagen... Nou heb ik haar hoogdrachtig gezien van haar eerste veulen, op het eind was ze toen breder dan ze hoog is en zeppelin-vormig dus ik verwacht idd dat er nog een overduidelijke groei gaat komen indien Pinda nog braaf is waar hij/zij hoort :P

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:20

Vientje, ik zie toch eerder een drachtig buikje dan een vetbuikje hoor, ik denk ook niet dat je bang moet hebben!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:28

Dan zit miep ongeveer even ver als marley? Die zit op 108 dagen. Ik zie wel een verschil qua buik hoor.

Ik heb nu nog een paar kijkers voor Dilys. Dus hopelijk wordt dat wat. Weet iemand heel leuk die wel interesse heeft in haar maar dat zou ook een ruil zijn. En dat zie ik (vooral de oma die ze moet voeren) in de zomer niet direct zitten.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 18:56

Vientje, ze lijkt mij ook wel drachtig hoor.

Hier heb ik vandaag de drachtige dames naar stal gehaald. Komen ze 's nachts weer binnen en kunnen ze hun eigen portie voer krijgen en overdag gaan ze in de paddock. Zal wel even wennen zijn voor ze, normaal lopen ze in de winter ook op het gras maar dat deel is afgelopen jaar opnieuw ingezaaid en de nieuwe grasmat is nog niet vast genoeg om de hele winter op te laten lopen. Dan liever sparen tot de veulens er zijn zodat ze dan wel direct op het gras kunnen.
Daisy lijkt nog steeds weinig tot geen buik te hebben dus die heb ik maar buiten gelaten. Zal haar over een week of 3 nog een keer uitwendig laten scannen als de DA er toch moet zijn voor enten maar ik ga er vanuit dat ze nu leeg is.

Merrie-TV is in huis weer aan <3
Afbeelding
Binnenkort komt de cam ook weer online.

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:28

Wow, zoveel pagina's erbij na een weekend! :wow: Op alles gaan reageren is best onmogelijk zo, het is best druk op het werk dus heb weinig tijd om echt te reageren maar ik lees wel braaf mee hoor als ik even kan tijdens de pauze's. Ik werk voor het grootste speelgoedbedrijf in België en met Sint en Kerst voor de deur is het natuurlijk mega druk bij ons. :D

@Venthe: Wat een uitdaging om die mooie KWPN hengst keuringsklaar te maken. Zo te zien al best op de goede weg, op die foto's is al duidelijk verschil merkbaar.

@Pretty, Cas wist inderdaad niet waar eerst te kijken, hij was op die keuring best levendig toen maar inderdaad thuis is hij vast al een beter engeltje. Mijn hengsten zijn echt lieverds, ben er dolblij mee, zo'n gouden karakters.

Wat ze op keuringen belonen is ook niet altijd mijn smaak hoor, zo heb ik het zelf ook niet zo voor hackney's of ASPC, die zijn gewoon te groot voor mij. Mijn mini's mogen echt niet over de 90cm van schoft gaan, en daarmee is het zeker mogelijk correcte luxe en goed bewegende dieren te fokken.

@Cubalibre, mooi geschoren hoor zo! :) Alleen nek en hals scheren doen ze bij de Amerikaanse minipaarden in de winter ook zo, dus ben het al best gewend om te zien.

@Inowa, ook drukke dagen maar dan al met geboortes van kalfjes, ook lief zeker? :)

@Vientje, die stamboeken zijn meestal toch ook altijd voor het geld te vinden. Bij minipaarden heb je zo meer dan genoeg stamboeken en clubs, aan lidgeld alleen al kan je je jaarlijks blauw betalen.

@Cynthia, mooie buik van Keesje al zeg! Maar vijf maanden, dat kan al tellen. En bedankt voor je lieve woorden voor Spirit, het is echt een mooie valkkleur. Fiore is ook heel mooi hoor! En TiSento... :9

@AniekR, mooie buikfoto's van Lies en Roos. En ja, kan zeker deugd doen het weekend doorbrengen met je paarden.

@Jolandje, je merrietjes hebben modderbaden genomen zeker! :D Maar ze zien er goed uit hoor! Heb ook foto's genomen van mijn meiden de afgelopen weekends... moest iemand ze willen zien, maar ik had ze ook al op facebook gezet, heb de meeste ook daar als vriend, vermoed ik.

@Luna, een paardje dat diarree heeft, zou ik zo niet laten hoor, blijven zoeken naar oorzaken, die moeten er toch zijn? Hier heeft geen enkel paardje diarree en elk paardje staat momenteel op hetzelfde voerschema met hun dagelijkse weidegang. Zo krijgen ze onbeperkt droog hooi in de hooiruifs onder de schuilplekken. En s'avonds krijgen de merries nog muesli, pulp en luzerne erbij. Hengsten krijgen twee maal per dag dezelfde mengeling samen met het hooi natuurlijk. Ze doen het zo al jaren prima elke winter. Kuil heb ik éénmaal geprobeerd maar paardjes lusten het niet graag en ik vond het zelf ook helemaal niet praktisch.

Prijzen van welshjes heb ik geen verstand van. :) Die Welsh die Annelies had, is wel een heel mooi dier zeg!

@Vientje, positief nieuws over die hormonale hengstigheid, ik zou eerlijk gezegd ook niet meer scannen. Is natuurlijk lastiger, wegens je onzekerheid. Over die regumate zou ik ook graag wat meer te weten willen komen wegens een eigen merrie die het me erg lastig maakt. Als ik haar verhaal eens mag doen, want ik zou graag advies willen inwinnen over haar probleem.

@Elmars Floor, mooie herstfoto's zo!

@MarijeR, bij jou is het bijna terug waaktijd! :D Zo'n leuke TV programma's dat jij daar hebt!