Heb even gegoogled en wow wat een knapperd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ShamalArabs schreef:onley schreef:zo de deken is omgewisseld echt fijn als ze zo dichtbij staan
deze deken heeft ook geen bilriemen en haar singels moest ik al groter maken haha
ik meende dat haar uier weer wat gevulder is dan op de foto
ik lach me dood als die nog dit jaar bevalt
maar goed we zullen zien hopelijk geen complicatie's en gaat alles goed met de merrie
We hebben nu een paar dagen dooi te gaan, dus als je vlug wilt afbouwen nu overdag zonder deken buiten en 's nachts een fleecedeken, 2 nachten, daarna zolang het dooit geen deken meer op en als het weer erg koud wordt even kijken of ze het niet koud heeft, heeft ze het wel koud dan gewoon een fleecedeken om doen (indien echt nodig kun je tot de bevalling een fleecedeken omhouden met alleen voorsluiting en een dekensingel, zo zitten er geen banden/riemen in de weg als het onverwachts ineens komt). Extra hooi voeren trouwens zodat ze zich nog beter warm kan houden.
Bij ons op stal heeft bijna niemand een "echte" wintervacht, het is hier nu zo'n 6 tot 10 graden op stal 's nachts en rond de 4 graden overdag wanneer alle deuren open staan.
Je zit zeker op de hoogte van limburg over de grens?
Neonlight schreef:Ben ik dan net als Naat de enige die denkt dat het nog wel even duurt met die merrie? Die uier stelt nog niets voor, heeft Neon ook en die moet toch ook nog tot mei. En ik ken meerdere merries die zo'n uier hebben.
Echt groeien en vullen zie ik ook niet op die foto's, hooguit wat zucht maar dat kan ook maar weer zo weg zijn.
Neonlight schreef:Ben ik dan net als Naat de enige die denkt dat het nog wel even duurt met die merrie? Die uier stelt nog niets voor, heeft Neon ook en die moet toch ook nog tot mei. En ik ken meerdere merries die zo'n uier hebben.
Echt groeien en vullen zie ik ook niet op die foto's, hooguit wat zucht maar dat kan ook maar weer zo weg zijn.