[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:17

Bij ons doen volgens mij alleen de Q en de X niet mee. Dit jaar de W (vreselijk!) dus volgend jaar de Y denk ik. Tenzij ze de Y toch overslaan, dat weet ik zo snel even niet.. :')

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:20

En toen waren er ineens 2

Kom net op stal ligt deze kleine man in de stal

Afbeelding

Afbeelding

XxDiandraxX

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:25

Gefeliciteerd!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:25

Gefeliciteerd

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:43

Nou dan hoef je in ieder geval niet meer te waken. Gefeliciteerd! Wat grappig dat witte hoofdje aan 1 kant

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:51

Gefeliciteerd :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:53

Gefeliciteerd Valuna <3

Bedankt voor de naam suggesties en de complimenten over de naam die hij nu heeft gekregen.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:59

Gefeliciteerd met de laatst geboren veulens.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:08

Tijd niet op bokt geweest.
Lees de laatste pagina's terug.
En dan voel ik me erg aangesproken.
Over het veulen dat op een betonnen kale vloer lag in het vruchtwater en naast een bult mest.
Alsof je het erom doet.
Dan zijn de meningen en conclusies weer typisch bokt.
Voor mij een reden om geen foto's meer te plaatsen.
Mijn pony's zijn niet afgericht zodat ik ze stipt in het midden kan laten liggen en te verbieden alle strooisel niet in een hoek te krabben.
Daarnaast voldoen ze wws niet aan jullie ideaal plaatje aangezien ze niet op stro mogen staan.
Ik ga het hierbij laten, anders ga ik woorden gebruiken wat niet de bedoeling is.
Ik wens jullie het allerbeste met jullie voorbeeldige paarden/pony's.
Want hier kunnen die van mij niet aan voldoen.

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:15

Is wel fijn dat ik niet hoef te waken en meer te wachten had het toch wel fijn gevonden om er bij te zijn maar goed 2 veulens op de zelfde dag

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:35

Valuna gefeliciteerd met beide veulens! Fijn dat de laatste goed gegaan is, ondanks dat je er niet bij was. Wat zijn ze beide apart getekend.

Seven, stoere naam!

Ponytante, wat lastig. Ik had vorig jaar voor het eerst in 17 jaar een veulen waar ik echt niks mee kon. Maar ik heb de luxe dat ik mijn eigen stal heb, dus ik heb het gelaten. Wel geprobeerd meer met haar te kunnen doen en als er echt iets moest, moest ze. Maar verder maar gelaten. Met een maand of 8 begon ze bij te draaien en nu is ze best braaf. Inderdaad heel veel kriebelen!
Wel lastig als je die luxe niet hebt en ze echt mee moeten lopen omdat je op een pensionstal staat. Ik las dat als je ze ergens anders zet je niet meer terug hoeft te komen, geldt dat ook als je gewoon stalgeld (evt voor lege stal) doorbetaald?

Kim1982, volgens mij kan haar uier, vooral aan de achterkant, nog een stuk voller. De onrust is natuurlijk wel afwijkend, dus ik zou wel opletten, ze bevallen niet allemaal met een vol uier.

Lyona, gefeliciteerd! *\o/* Ik snap dat je die niet verwacht had :+ Gelukkig is alles goedgegaan!

Equinight, dat wordt spannend!

Knolselder, wat vervelend dat je allerlei dingen af moet zeggen omdat Merel maar niet gaat.. Is er niemand die het even een paar uur van je over kan nemen? Toch niet te doen, zolang in je eentje waken :(:) Ik hoop iig dat ze eens op gaat schieten en je niet te lang meer laat wachten..

Nieky, gefeliciteerd met de verkopen! Leuk dat ze bij elkaar blijven.

Ik ben blij dat we bij ons stamboek geen vaste letters aan hoeven te houden, lijkt me nog lastiger dan ik het nu al vind.

Even een foto update van mijn tweetal, nu 8 en 5 dagen oud.

Fayza

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Munir

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

The difference a year makes :D De grijze is haar halfzus.

Afbeelding

Moeder en dochter <3
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:17

Even een paar dagen uit het topic geweest, puur omdat ik mij niet helemaal meer welkom voelde omdat ik niet waakte met een birth alarm ect. Maar goed, het leven gaat ook door en gelukkig is het nieuwe leven sinds gisteren begonnen.

Van do op vrij is mijn Fjordenhengstje genaamd Warian geboren

Afbeelding

Ofira heeft het zelf gedaan en ons eigenlijk compleet verrast. Bijna geen symptomen dat het veulen zou komen. Vlies en nageboorte is er allemaal goed afgekomen.

Maar het was wel een beetje een dummy veulen... hij snapte het drinken niet, stond staand te slapen of ging als een soort van herdershond met schuine rug staan. Hij raakte op den duur in de war en dacht dat ik zijn moeder was ( naar mij hinniken en toe lopen). Op den duur was hij best suf en kreeg steeds minder energie. Dierenarts en snel bij en ze waren er nog maar net en hij snapte het opeens met behulp van een flesje.

Was even flink schrikken maar nu doet precies wat een veulen moet doen. Drinken en slapen. Hij kan nu ook zelf goed liggen en opstaan. Hij is wel wat schuw.

Ofira doet het top zo voor de eerst keer. Ze krijst soms wel eens als hij aan de uier zit maar ook als hij haar neust. Maar ze is wel beschermend. Al mag iedereen er van haar bij in ruil voor wat kriebels of lekkers. Vanmiddag mocht ik kort even oppassen toen hij sliep. Ofira had even een momentje voor zichzelf.

Vandaag al een halster om gehad terwijl hij sliep. Mij zoekt hij wel steeds meer op maar anderen vind hij wat gek.

Beetje opstartproblemen maar alles is goedgekomen <3

En nu gaan we lekker genieten, ik kan uren in de wei zitten kijken naar ze. Vind het gedrag en het gestuntel erg leuk om te zien. Hij kan ook heel goed zijn lip optrekken.

Het geslacht uitzoeken was ook nog wel een ding. Maar vandaag was het overduidelijk een hengstje.

Maandag komt de dierenarts nog wel een keer om nog wat testjes te doen. En ofira laat ik nog even checken op mijt ze heeft behoorlijk jeuk aan haar benen. Al hebben we nu ook te maken met hele bizarre steekvliegen die nogal naar bijten.

Afbeelding

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:44

Zebrastreep schreef:
Even een paar dagen uit het topic geweest, puur omdat ik mij niet helemaal meer welkom voelde omdat ik niet waakte met een birth alarm ect. Maar goed, het leven gaat ook door en gelukkig is het nieuwe leven sinds gisteren begonnen.

Van do op vrij is mijn Fjordenhengstje genaamd Warian geboren

[ Afbeelding ]

Gefeliciteerd met je veulen.
Hopelijk is alles straks helemaal goed en kun je vol op genieten.

Fijn he die meningen op dit forum.
Omdat je het anders doet als de rest.

Ofira heeft het zelf gedaan en ons eigenlijk compleet verrast. Bijna geen symptomen dat het veulen zou komen. Vlies en nageboorte is er allemaal goed afgekomen.

Maar het was wel een beetje een dummy veulen... hij snapte het drinken niet, stond staand te slapen of ging als een soort van herdershond met schuine rug staan. Hij raakte op den duur in de war en dacht dat ik zijn moeder was ( naar mij hinniken en toe lopen). Op den duur was hij best suf en kreeg steeds minder energie. Dierenarts en snel bij en ze waren er nog maar net en hij snapte het opeens met behulp van een flesje.

Was even flink schrikken maar nu doet precies wat een veulen moet doen. Drinken en slapen. Hij kan nu ook zelf goed liggen en opstaan. Hij is wel wat schuw.

Ofira doet het top zo voor de eerst keer. Ze krijst soms wel eens als hij aan de uier zit maar ook als hij haar neust. Maar ze is wel beschermend. Al mag iedereen er van haar bij in ruil voor wat kriebels of lekkers. Vanmiddag mocht ik kort even oppassen toen hij sliep. Ofira had even een momentje voor zichzelf.

Vandaag al een halster om gehad terwijl hij sliep. Mij zoekt hij wel steeds meer op maar anderen vind hij wat gek.

Beetje opstartproblemen maar alles is goedgekomen <3

En nu gaan we lekker genieten, ik kan uren in de wei zitten kijken naar ze. Vind het gedrag en het gestuntel erg leuk om te zien. Hij kan ook heel goed zijn lip optrekken.

Het geslacht uitzoeken was ook nog wel een ding. Maar vandaag was het overduidelijk een hengstje.

Maandag komt de dierenarts nog wel een keer om nog wat testjes te doen. En ofira laat ik nog even checken op mijt ze heeft behoorlijk jeuk aan haar benen. Al hebben we nu ook te maken met hele bizarre steekvliegen die nogal naar bijten.

[ Afbeelding ]

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 23:05

Wat veel veulens zijn er geboren, sommigen doen het stiekem, omdat ze vinden dat ze het wel alleen kunnen, gelukkig allemaal een goede afloop.

Gefeliciteerd allemaal en genieten van al die mooie gezonde veulens.

Lastig hoor ponytante met een eigenwijs veulen en dan in een pension stal.

Knolselder wat een lastige merel, hopelijk snel een leuk veulen.

Nieky elk jaar verbaas ik me over hoe makkelijk jij je veulens kan verkopen.

Leuk om al die mooie fotos van veulens te zien en wat een verschil per ras

Onze veulens doen het goed, Sterre is echt enorm, maar moet echt nog even.
Heerlijk met dit weer dat de veulens zo lekker veel naar buiten kunnen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 23:42

Zullen we aardig blijven voor elkaar?
Vooral wat Astrea en zebrastreep hebben ervaren. Ik vind ook wel dat de grens tussen een keer wat benoemen en maar door blijven drammen ook dun is.

Dus.. laten we het leuk hebben?
Genieten van onze aanwinsten en meegenieten van andermans veulens?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 00:40

Denk dat het niks met aardig zijn te maken heeft. Wel met serieus fokken :)

Equinight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 02:47

00.45 geboren, merrietje (denken we, lekker druk ding) staat heeft gedronken, nageboorte eraf, alleen de darmpek nog.

Hebben Midnight wel overeind moeten zetten om te verplaatsen begon met haar bil tegen het enige schot in de paddock bij de schuilstal te persen
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

We denken valkbont, veel wit

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 03:03

Equinight gefeliciteerd! Inderdaad valkbont

Valuna nogmaals gefeliciteerd!

Equinight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 03:17

Midnight is wel een beetje uitgescheurd kleine beetjes op meerdere plekken en ziet er flink gekneusd uit vanbinnen. Dierenarts om advies gebeld maar gezien ze gewoon eet en niet actief bloed en geen koorts komen ze er sochtends naar kijken en bellen met verandering, dus wel nog een aantal x de wekker vannacht

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 03:20

Gefeliciteerd Equinight! Is het een maiden?

De mijne was ook uitgescheurd/ had kleine scheurtjes op meerdere plekken. Was ook flink gezwollen, arme merrie. Ik moest daar van de veearts gewoon honingzalf op smeren. Was na een paar dagen over.

Equinight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 03:25

Libera schreef:
Gefeliciteerd Equinight! Is het een maiden?

De mijne was ook uitgescheurd/ had kleine scheurtjes op meerdere plekken. Was ook flink gezwollen, arme merrie. Ik moest daar van de veearts gewoon honingzalf op smeren. Was na een paar dagen over.

Ja klopt maiden! En een vrij snelle bevalling met extra op staan en verplaatsen ivm muurtje ervoor, en de kleine begon al pogingen doen met staan voor de achterhoede en er helemaal waren. We houden haar vannacht in de gaten en anders komt morgen de veearts even kijken voor de zekerheid

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 03:51

Dit was Raven haar achterkantje, was ook een maiden met een vlotte bevalling.
Afbeelding

Equinight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 05:26

Libera schreef:
Dit was Raven haar achterkantje, was ook een maiden met een vlotte bevalling.
[ Afbeelding ]

Hier al schoongemaakt ? Midnight ziet er wel wat pittiger uit maar heb nog geen kans gehad om het even rustig schoon te maken, als ze straks zelf wat rustiger is en minder achter dochter aanzit (moet perse op neusadstand zijn en dochterlief is een stuiterbal dus achter schoonmaken is niet te doen temperatuur opmeten gaat net) dan valt het misschien minder op, ze is grotendeels wit achter dus je ziet alles heel snel donker kleuren en bloed valt op,.
Ze is heel beschermend en eet goed, temperatuur was wel iets hoger dan normaal (38) maar ze is ook erg druk achter dochterlief aan het aandraaien en draven

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 06:00

Merel gat zo beginnen denk ik

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 06:22

Gefeliciteerd ewuinight.
Succes knolselder.

Eli staat te slapen. :\