Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zebrastreep schreef:Even een paar dagen uit het topic geweest, puur omdat ik mij niet helemaal meer welkom voelde omdat ik niet waakte met een birth alarm ect. Maar goed, het leven gaat ook door en gelukkig is het nieuwe leven sinds gisteren begonnen.
Van do op vrij is mijn Fjordenhengstje genaamd Warian geboren
[ Afbeelding ]
Gefeliciteerd met je veulen.
Hopelijk is alles straks helemaal goed en kun je vol op genieten.
Fijn he die meningen op dit forum.
Omdat je het anders doet als de rest.
Ofira heeft het zelf gedaan en ons eigenlijk compleet verrast. Bijna geen symptomen dat het veulen zou komen. Vlies en nageboorte is er allemaal goed afgekomen.
Maar het was wel een beetje een dummy veulen... hij snapte het drinken niet, stond staand te slapen of ging als een soort van herdershond met schuine rug staan. Hij raakte op den duur in de war en dacht dat ik zijn moeder was ( naar mij hinniken en toe lopen). Op den duur was hij best suf en kreeg steeds minder energie. Dierenarts en snel bij en ze waren er nog maar net en hij snapte het opeens met behulp van een flesje.
Was even flink schrikken maar nu doet precies wat een veulen moet doen. Drinken en slapen. Hij kan nu ook zelf goed liggen en opstaan. Hij is wel wat schuw.
Ofira doet het top zo voor de eerst keer. Ze krijst soms wel eens als hij aan de uier zit maar ook als hij haar neust. Maar ze is wel beschermend. Al mag iedereen er van haar bij in ruil voor wat kriebels of lekkers. Vanmiddag mocht ik kort even oppassen toen hij sliep. Ofira had even een momentje voor zichzelf.
Vandaag al een halster om gehad terwijl hij sliep. Mij zoekt hij wel steeds meer op maar anderen vind hij wat gek.
Beetje opstartproblemen maar alles is goedgekomen![]()
En nu gaan we lekker genieten, ik kan uren in de wei zitten kijken naar ze. Vind het gedrag en het gestuntel erg leuk om te zien. Hij kan ook heel goed zijn lip optrekken.
Het geslacht uitzoeken was ook nog wel een ding. Maar vandaag was het overduidelijk een hengstje.
Maandag komt de dierenarts nog wel een keer om nog wat testjes te doen. En ofira laat ik nog even checken op mijt ze heeft behoorlijk jeuk aan haar benen. Al hebben we nu ook te maken met hele bizarre steekvliegen die nogal naar bijten.
[ Afbeelding ]
Libera schreef:Gefeliciteerd Equinight! Is het een maiden?
De mijne was ook uitgescheurd/ had kleine scheurtjes op meerdere plekken. Was ook flink gezwollen, arme merrie. Ik moest daar van de veearts gewoon honingzalf op smeren. Was na een paar dagen over.
Libera schreef: