Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pikeur schreef:Die tekenen die jij zegt begonnen bij mijn merrie slechts een aantal dagen van tevoren
RivQ, ja lastig is dat dan he. Ik zie er nu al een beetje tegenop hoe ik ze ooit uit elkaar moet gaan krijgen want die band tussen moeder en kind is zo sterk maargoed zal vast wel lukken
Rose_Sonny schreef:Hebben jullie ook de ervaring dat de merries in de weken voor de bevalling ook al tekenen tonen dat er iets gaande is?
Mijn merrie zit nu op dag 310, dus het veulen moet wel even veilig blijven zitten, maar mijn merrie heeft de afgelopen week al dat ze in de avond erg onrustig is. Haar buik rommelt heel veel, ze heeft wel gewoon ontlasting en urine. Ze kijkt heel veel naar haar buik, als ze staat dan trapt ze ook veel naar haar buik. Als ze ligt, dan is ze of heel onrustig, steeds naar haar buik kijkend, of ze gaat plat liggen met uitgestrekte benen.
[ [url=m/9FcILP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze schuurt haar staart al bijna 2 weken nu. De banden worden al slapper, maar nog niet zo slap als het moet uiteindelijk denk ik.
Ik kan me dit van mijn andere merrie niet herinneren dat ze dit ook deed, maar dat is ook al 11 jaar terug, toen ik er zelf ook nog niet zo bewust mee bezig was als nu.
Moet ik haar voor de 320 dagen ook al extra in de gaten houden, eventueel met wekkers om de x uur, of is dit gewoon normaal gedrag?
Maiden merrie, dus ik weet niet wat 'normaal' voor haar is.
Piarens schreef:We hebben melkph is nog wel
Hoog , wilt dit dan zeggen dat het sowieso nog wel ff duurt of kan dit heel snel veranderen ?