[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:10

AppleSter schreef:
Haha Cioccolato, lijkt mijn merrie wel. Zodra ze een iPhone ziet veranderd ze compleet en staat ze er sullig bij met de oren naar achter. We maken nu zoveel mogelijk stiekeme foto’s, dat gaat wel goed :D

Neonlight, we verwachten een nestje Golden Retrievers. Apple (onze hond) is 15 maart uitgerekend. Qua kleur komen hond en paard aardig overeen, zeker op deze facebookfoto die ik laatst plaatste. Maar dat is toeval :) (we hebben ook nog een zwarte shet :Y) )

[ [url=m/HfWZb3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vlinder doet rustig aan met haar uier zo te zien? Denk dat het er ongeveer hetzelfde uitziet als Lenthe’s uier toen ze net onder de 300 dagen zat.

Welkom Sjanien, wat een verrassing! En al aardig ver in de dracht al dus. Lastig dat je niet precies weet wanneer ze gedekt is, maar andersom, al weet je het wel precies dan nog is het een verassing wanneer het precies geboren wordt... Komt ze uit het buitenland? En kijken jullie -na de ergste schrik- nu wel uit naar de komst van een veulen?

Ideaal dat Bay geen deken nodig heeft, met dit weer -en de verwachting voor de komende weken- twijfel ik of ik nog last minute een veulendeken aan zal schaffen of niet. Kan geen kwaad het in huis te hebben, maar voor niets is ook een beetje zonde...

Wat een leuke merrie waarmee is ze gedekt?

Siptje

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:17

Gelukkig is het weer hier goed gebleven vandaag..
Ik ben wel kapot na waken en 11 huppelende kindjes ik ga proberen iedereen te antwoorden sorry als ik overlees maar mn ogen vallen bijna toe.. :Z

@ Applester dat hoopte ik ook maar vrees er voor uier is weer minder na dagje buiten straks nog eens kijken..
Lenthe begint ook wel goed te gaan hè <3

@cio mooie buik op de foto
<3

@tinkerbelz hoe ver zit je al spannend hè hopelijk vlot het snel voor je Y;(

@sjanien welkom !!
Heb je foto's :+:

@milan ja had ze pfff vandaag binnen gekomen jammer genoeg weer minder hopelijk zet het opeens door nu .. :)F

Voor de wakers een leuke nacht :*

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:38

Ook nog even spammen de blije kids vandaag *\%/*
Afbeelding

En van de weer legere uier :z

Afbeelding

En ze is er lekker gerust in _O-
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:39

Aah die laatste foto is schattig sip!

En wat een bijleesposten _/-\o_

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:45

Respect voor de mensen die mega bijleesposten weten te typen!

Ik heb wel alles bijgelezen maar momenteel echt geen puf om uitgebreid te reageren Y;(

Vandaag mijn 3 jarige naar huis gehaald dus wij zaten ram in de code geel "storm" (wat eigenlijk wel super mee viel maar goed, dat is meestal zo) en daarna had ik n hele boze merrie :oo die was het er absoluut NIET mee eens dat haar zoon naast haar op stal kwam te staan :oo :oo

Dus dan krijg je dit soort foto's:

Bitchface Jilly
Afbeelding
_O- _O- _O-

Ga proberen om morgen wat uitgebreider op iedereen te reageren maar heb de laatste paar dagen iets te druk gehad (teveel spanning) waardoor mijn lijf en hoofd nu echt even klaar met mij zijn ;(

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:52

Iedereen bedankt voor het welkom heten. Ze komt idd uit buitenland. Handelaar waar ze vandaag komt zei in de tijd dat ze paarden bij die man had gekocht maar 1 keer had gehad dat er eentje drachtig was. We mochten haar wel na laten kijken maar waren er van overtuigt dat ze niet drachtig was. De handelaar zei nog dat ze te dik was en de vetjes eraf moest trainen.

We zijn wel beetje van de schrik bekomen ene kant ook wel leuk een veulentje erbij. Maar andere kant zal die waarschijnlijk wel verkocht moeten worden. Dus hopen dat die niet te lief en knap wordt. We hebben al 5 paarden. 2 paarden een twenter. En dan nog 2 shets voor de dochters. We rijden allemaal paard. En de bedoeling was dat de oudste dochter over 2-3 jaar op het nieuwe paard zou gaan rijden. Ik op de twenter en mijn man op mijn huidige paard Maarja we zullen zien hoe het loopt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Eerst twee fotos zijn van 4 weken geleden de onderste van vorig week. Niet echt duidelijk Maarja we wisten ook niet dat ze drachtig was. Wel fijn dat we het nu weten dan kunnen we het werk ook aanpassen. We waren net begonnen met haar onder zadel weer oppakken. Ik verwacht als ik zo naar haar kijk en naar het uier dat het zeker nog wel 4 weken of langer gaat duren

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:19

@sjanien: ze is wel echt superleuk <3

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:20

oh spannend zeg! dan is het helemaal een verrassing wat je krijgt en wanneer...

wauw die is chaggo! haha hormonsters

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:27

Ik kan jullie zo echt niet bijhouden :')

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:41

Hier ook een stille 'elke dag bij - lezer' maar ik kan het zo ook niet meer bijhouden whaha! Al moet ik ook zeggen dat we hier vandaag pas op 240 dagen zitten dus er ook nog niet zoveel te melden valt. Ik volg mee of er veulens (bijna) geboren zijn maar red het niet op iedereen's verhaaltjes te reageren! Ik denk als het straks mei/juni is dat ik wat actiever wordt omdat het hier dan ook spannend wordt, leuk om dan ook de spanning, slapeloze nachten en sensatie met lotgenoten te kunnen delen ;)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:57

Gaat inderdaad snel hier!!

Fanny zit nu op dag 249, en verder dus ook niet zoveel te melden nog.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:59

Hier weinig verandering dus wordt een lekker nachtje slapen :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:10

Wat een leuke tinker heb je!

Jill is echt een bitch. :=

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:17

Cioccolato schreef:
Aah die laatste foto is schattig sip!

En wat een bijleesposten _/-\o_

Hihi cute hè heb ik daarnet genomen <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:34

Ik probeer actief mee te reageren, maar is soms lastig. Zeker als het zo snel gaat :j

Siptje ze maakt nog niet echt vaart...

Cp. Vannacht misschien?

Esmeralda is morgen veilig *\o/*
Uier is al veranderd, spenen moeten nog vollerAfbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:36

Ik was vrij vandaag. Kon het redelijk bijhouden, niet eens helemaal.
Morgen weer werk, dus dan kan ik het ook'n iet meer bijbenen :')

Dat is al wel een mooi uier!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:42

Cio ach is toch ook niks aan om op de foto te moeten met dit weer :P

Welkom sjanien, toch nog een kadootje in de buik :D

Cl zag het op fb al. Jill is niet zo blij met haar zoon terug hahaha

Am die begint al goed te vorderen, misschien dit keer minder lang wachten tot het veulen er is.

Hier helaas een veulentje met wat minder vacht en heeft het ook snel koud. Eventjes naar buiten en weer naar binnen als ze moe wordt.
Afbeelding

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:04

Zooooo en toen ging de vaart er in. Heb braaf bijgelezen na 3 dagen carnaval.... zag een heeeeeeel boos kijkende merrie, een knappe ierse cob, mooie uiers en lieve veulie spam. Voor wie moet waken veel sterkte! Ik moet er morgen om half 6 weer uit dus ik ga gestrekt om hopelijk lekker te slapen.
Mijn dame vandaag 325 dagen maar die laat nog geen tekenen zien van een naderende bevalling dus geduld geduld...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:17

Zo, Jill moet haar puberzoon niet meer. Dat is duidelijk :')

Welkom nieuweling! Wel knappe merrie hoor. Zwart met net niet teveel wit. Heel mooi getekend.

Sorry, moet ook even snel sbel tussendoor reageren...

Hoe gaat het met de nieuwe (en 'oude') telgen?

Morgen komt de DA Bientje en Bambi scannen op dracht. En bij Roos nakijken of er nog wel wat in zit. Omdat ze zo dun is.
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 04-03-19 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:17

Zo’n cutie DL! <3

Het gaat hier idd haaaaard.. en weer veel merries die safe zitten.. babyboom komende weken denk ik.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:26

Welkom Sjanien! Leuk getekende merrie! Komt vast goed hoor, het is te leuk hahaha

@Tinnie; nou ik hoop het... hier 2 die binnen 1.5 zouden komen maar uiers zo minimaal dat ik het betwijfel... jammer weer ;)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:29

Ik heb niet zozeer moeite met het bijlezen, maar wel met het reageren :') Dan wordt het allemaal heel veel en raak ik snel het overzicht kwijt haha :=

Wij gaan ook steeds meer richting het einde van de dracht. We zitten vandaag op 295 dagen, dus nog 25 tot we veilig zijn. Super spannend! Eigenlijk alles ligt al klaar, alleen nog aan het twijfelen of we jodium of vetericyn gaan gebruiken.... Gisteren is ze een klein beetje aan haar uier begonnen, ik vond het persoonlijk nog ietwat vroeg, maar als ik die volle uiers met minder dagen als die van mij bekijk zitten we volgensmij wel goed :j Ze heeft ook bijna iedere dag een andere vorm buik :P Ik zie/voel het veulen nog iedere dag, dus die is alive and kicking :D

Mijn moddermonstertje gisteren :D
Afbeelding

Uierfoto van gisteren :j
Afbeelding

En madame 2 weken geleden
Afbeelding

Zijn er trouwens meer mensen die slecht krachtvoer eten? Myrthe die neemt 2 happen en loopt er gerust bij weg om hooi te gaan eten, wat ik haar ook geef. Ik sluit haar nu eerst op met alleen haar bak zodat ze dat eerst moet eten en dan het hooi en dat gaat redelijk, alleen het gaat suuuper traag...

En ik heb iij een leuke puppyspam :D Dakota is 2 weken terug bij ons komen wonen!
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:32

Milan_lover schreef:
Zijn er trouwens meer mensen die slecht krachtvoer eten?

Ja, ik eet mijn krachtvoer ook niet zo vlot.

Sorry, kon het niet laten :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:38

_O- _O- _O-
Mijn merrie eet ook altijd een hap krachtvoer, een hap hooi. Bak gaat altijd wel leeg. Ben er blij om dat ze dat zo doet, omdat het veel beter is, hooi voor en tijdens het krachtvoer eten.
Ze is alleen dus geen trage eter, het gaat er in moordtempo bij haar in.
En nog zo'n schattige puppy. <3
Ik wil eigenlijk ook weer een puppy, manlief ziet het alleen niet zo zitten. -O-

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:38

Knolselder schreef:
Milan_lover schreef:
Zijn er trouwens meer mensen die slecht krachtvoer eten?

Ja, ik eet mijn krachtvoer ook niet zo vlot.

Sorry, kon het niet laten :')

:')

Snurk :Z
Afbeelding