[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:26

een tweeling wil je echt niet hebben

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:31

Nee inderdaad, vandaar mijn vraag :P

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:39

klopt. De kans is er altijd, dat weet ik.
Maar het heeft ook iets mee te maken dat het in de familie zit. Maar Mendy's stamboom heeft nog nooit 2-ling gedragen.
Neemt natuurlijk niet weg dat het nu niet is.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:42

Je moet daar niet naar kijken, het kan namelijk altijd gebeuren.
Ik zou ten alle tijden scannen maar dat is mijn idee hierover.
Ik zou absoluut geen tweeling willen, puur voor uitsluitsel zou ik scannen,.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:53

beetje laks van de eigenaar. het hoeft helemaal niet perse in de familie te zitten.
en waarom zou iemand het risico willen nemen?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:17

Wat is Emy schattig, zeg! Ik moet NU eten, mama!! :+

Ik scan ook altijd op tweelingdracht (Dais dr moeder heeft er ooit één gehad), maar ik ken ook mensen die niet gingen scannen, want 'in de natuur gebeurt dat toch ook niet?'
Je raadt het al; 9 maanden later twee dode veulens.
Daarom, ALTIJD scannen!
En niet iedere merrie is precies om de 21 dagen hengstig. Dais meestal tussen de 23 en 27 dagen. Nu heeft ze de veulenhengstigheid overgeslagen en werd ze 28 dagen na de geboorte van Ti hengstig (en is het nu nog steeds).
Dus dat jij Mendy niet hengstig hebt gezien vandaag, zegt ook niet alles, aGarcia. Of ze wordt het over een paar dagen, of ze is drachtig, of ze is hengstig, maar toont het niet..

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:02

Maseike schreef:
.

Whisperke & Magic_Ice zoveel kost ze nou ook weer niet hoor, ik fok echt voor de hobby en ik hoef niet te leven van de verkoop van Girlie, als ze maar de juiste plek heeft.
En buiten dat zie ik soms veulens tekoop staan waarvan ik denk daar heb je een prachtige 3 jarige voor.

Magic_Ice jij krijgt ook een pracht van een veulen joh, ben toch al zo,n fan van jou merrie.
Joh anders kom ik Mon wel bij jou brengen kunnen de twee dames samen rellen op de wei als de veulens weg zijn :)

Ze is welkom hoor! :D

Prachtige foto's van veulens zeg!

Mooie Mistique

Gefeliciteerd met Gouvernante, wat wordt haar roepnaam?

Mega Wodka!

Ti-isgegroeid!

En een geschoren schimmeltje, wat een verschil met het bruine vachtje!

Hahaha, YSR grappig veulen!

Scannen op tweelingdracht hoeft inderdaad niet erfelijk te zijn, wij scannen ook altijd mede daarom!

Hier gaat het goed met de veulies, ik zal straks weer wat foto's plaatsen!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:16

ik scan altijd op 18 dagen (tweeling of opkomende hengstigheid, dan wel drachtigheid) en rond de 7 weken omdat de meeste verwerpingen voor de 7 weken voor komen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:20

Ik op 18 dagen en zes weken :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:49

Peeps is op 18 dagen en 3 maanden gescand.
Agarcia: Erg laks van de eigenaar, altijd scannen op tweelingdracht. Kan je je merrie kosten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:50

Ravina op 18 dagen,2 maanden en 3 maanden

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:55

Heel leuk halster heeft Dais Cynthia.
En wat schattig, fries veulentje komt Ti een kusje brengen haha.

Kyra was vandaag in een gekke bui.
Vanaf dat ik ze in het land terug had gezet, alleen maar keihard door heel het land rennen, vliegen en springen en tijdens het rennen vliegen en springen heel de tijd die speenvarken hinnik van haar erbij haha. En Peeps zat alleen maar te flirten met de paarden in het land naast haar, madame is weer hengstig denk ik.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:23

Cynthia, leuk halster!

YSR, leuke foto's. Het schattig ook, dat bijten zonder tandjes. :D

Over scannen, er zijn genoeg oudere fokkers die het onzin vinden en het doen zoals vroeger altijd gedekt werd, schouwen en dekken, 3 weken later weer schouwen en eventueel weer dekken. Vroeger kwam er nooit een DA aan te pas, en als het nooit is misgegaan en je dekt natuurlijk en je zit vlakbij de hengst kan ik me best voorstellen dat die keuze wordt gemaakt. Zelf zou ik het nooit doen en altijd scannen, maar het gebeurd op deze manier nog heel vaak en het gaat ook heel vaak goed. Denk eens aan de shetlanders, die kunnen niet eens gescand worden, of je moet het geluk hebben dat de DA hele kleine handen heeft. Zijn al die mensen die met shetlanders fokken dan onverantwoordelijk? AGarcia is jong en de verzorgster, en ik vind het niet netjes dat er zo gesproken wordt over de eigenaar naar haar toe. Beetje respect mag ook wel, ze heeft het hardstikke getroffen met die eigenaren.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:29

Ik ben het niet helemaal met je eens,ik neem agarcia helemaal niks kwalijk maar ik vind de eigenaar laks ja. En het zal best vroeger anders gegaan zijn en volgens mij is het ook geen shetlander. Als het niet past houdt het op,maar als het mogelijk is...het gaat gelukkig heel vaak goed,maar je zal net diegene zijn waarbij het misgaat
Ik zie niet zo wat daar niet respectvol aan is. Mag je dan geen commentaar meer geven?

Het is niet naar bedoeld,maar ik heb wel gezien hoeveel verdriet en ellende het geeft als een veulen het niet overleefd vanwege wat voor reden ook. En als je die kans een stukje kleiner kan maken...
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 13-06-11 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:42

GJ9 schreef:
Spannend Pardy, we liepen gelijk. En jouw merrie is vele malen dikker. Succes!!

dikker wel ja maar uier nog niet, maar nu wel elke dag verandering! elke dag zie ik het uier een beetje groeien (wel afhankelijk van welke tijd ik kijk) het vocht wat er uitkomt is nog steeds doorzichtig, maar de spanning bij mij stijgt wel! :):) haha!

Enne scannen... ja dat zou ik ook doen, maar ach dat hebben ze met Djira ook 2 x gedaan en die bleek niet drachtig :') (dachten ze) Ben het met neon eens dat Agarcia hier verder ook niets aan kan doen en dat ze het heeft getroffen met zo'n verzorgpaardje(s)/eigenaars. Maar denk dat de opmerkingen ook niet als aanval zijn bedoeld maar meer om de zorgen te uiten?

Oh mensen! ik wil zooo zooo zooooooo graag een veulen!
De lijst is mini geworden maar IK sta dr nog op! was eerst blij om op de lijst te mogen maar nu wil ik er weer AF! |o

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:44

ja nekje is heerlijk, maar dat is typisch voor die hengst, lopen nou een paar jaarlingen bij deano en die hebben stuk voor stuk dit halsje, helemaal gweldig, ben echt fan van die nekjes. :)
Haha hier is hond ook lief hoor, maar ze draait zich maar zo om om een trap te verkopen als ze het niks vind, hond hoeft niks te doen. En toen was ze hem beu, oren in de nek en stijgerend en springend erachteraan, het is me een ding hoor die kleine.
Cynthia82 schreef:
Zitake, dat nekkie! :~

Kyrtje, wat is ze knap :)

GJ9, vandaar :) En Gouvernante komt dus op jouw naam te staan?
Heb jij de hengst ook uit mogen zoeken?

Honden en veulens.... Ti vond de bouvier eerst een beetje eng. Maar Bouviertje is heel erg lief naar paardjes. Dus gisteren liep Ti een paar keer naar hem toe (hij is natuurlijk heel stoer) en Bouviertje snuffelde lief terug.
En toen ging Ti zachtjes in Bouviertje knabbelen en de brave hond deed niets :)

Wat vinden jullie van Sjees dr nieuwe halster? :D
Afbeelding
En deze moet ik ook echt even met jullie delen. Ti kreeg een slaap-lekker-kusje van de Knappe Vrouw :)
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:45

En wat is kiki der veulentje schattig!

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 00:06

Hier nog even een vraagje:
Djira heeft veel jeuk/irritatie aan haar kont. Ik denk dat het voor een groot deel is dat ze tegendruk wil geven aan het veulen, maar omdat ze 24/7 in het weiland staat is dat moeilijk daarom gaat ze vaak heel stom zitten (heb hier al eens een foto van geplaatst) Daarnaast draait ze telkens haar kont naar iedereen die langskomt omdat ze gekrabbelt wil worden of gewoon dat je duwtjes geeft.
Ik heb hier in dit topic nog niemand daarover gehoord.... is dit herkenbaar? of kan er nog iets anders zijn?
In eerste instantie vond ik het wel grappig en ging telkens "kontje krabben" maar het begint nu een beetje een manie van haar te worden. En mocht het de komende tijd noodweer komen of er lijkt iets niet goed te gaan dan moet ze op stal waar we een kraambox hebben gemaakt voor noodgevallen, maar zoals ze nu doet zou ze zo de staldeur eruit drukken!

Het kontje krabben gaan we haar dus nu weer afleren, maar ik ben gewoon erg benieuwd of dit iemand bekend voorkomt.

Voor de duidelijkheid nog even een filmpje van een maandje geleden ongeveer:

edit: nu blijft ze gewoon een paar minuten zitten en gaat van de ene naar de andere bil wiebelen. Verder komt ze dus in de wei eerst naar je toe voor wat lekkers en daarna draait ze haar kont (op de meest lompe manier) naar je toe en als je wegloopt zou ze je zo achterwaarts volgen
Laatst bijgewerkt door pardy op 14-06-11 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 00:07

Snoevie, het is gewoon niet netjes om iemand die niet op bokt zit, niets met bokt te maken heeft, en je alleen van verhalen van iemand anders kent, zo uit te maken voor laksheid. Ja, we kennen allemaal de risico's van tweelingdracht, maar om erover door te blijven gaan en zo de eigenaar van laksigheid te beschuldigen, wat bereik je ermee? AGarcia kan er niets aan doen, die mag al in haar vuistjes knijpen dat ze daar mag verzorgen en rijden en zo'n fantastische tijd heeft met Mendy. Als je het wil zeggen, zeg het dan rechtstreeks tegen de eigenaar, maar niet op zo'n manier. Dit is ook niet leuk voor AGarcia.
Weet je, de eigenaar van de hackney's waarmee ik rijd scant ook niet op tweelingdracht. Je kunt hem dan ook voor laks uit maken, maar je kunt zo iemand ook in de waarde laten. Wie weet hebben ze een hele goede reden voor niet scannen. En die kun je zo niet aflezen. Ik haal er bewust even mijn eigen voorbeeld bij, want daar zit een verdomd goede reden voor niet scannen aan vast. Wat ik dus bedoel, je weet niets van de situatie af, en dan is het gewoon niet netjes.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 00:10

Ik blijf het niet met je eens,sorry.
Maargoed ieder zijn ding.

Overigens zei ik erbij dat ik agarcia niks kwalijk neem. Want ik weet dat het niet haar pony is. Ik zeg verder ook helemaal niks over de eigenaar,en waarom word erbij gehaald dat ze in haar handen mag knijpen met zo'n eigenaar,mag je dan niks meer zeggen?
Ik gun zeker iedereen zo'n eigenaar en verzorgpony.
Maar ik blijf bij mijn standpunt,maar okee ik zal eraan toevoegen,dat ik me bv kan voorstellen dat als de merrie zich bv moeilijk laat scannen je dat dan niet wil doen

Nogmaals het is zeker niet om iemand te irriteren of zwart te maken,maar zoals ik al zei geeft het zoveel ellende en verdriet als het wel mis gaat....

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 00:19

Cynthia: ja Gouvernante komt op mijn naam, en ik heb idd ook de hengst uitgezocht. Alles in overleg met de eigenaar uiteraard, maar wij zijn op paardengebied 2 handen op 1 buik hoor :) Ze denken altijd dat ik zijn dochter ben, maar ik heb al een andere hele lieve vader ;)

En dank voor de leuke reacties! Ik ga even een topic met foto's maken. Ik ben zo verliefd op haar!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 00:21

Wat leuk en fijn dat je het zo hebt kunnen regelen

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 00:28

Zeker weten! Ik ben er heel gelukkig mee. Een heerlijk merrieveulen met een super karakter, het is niet bij alleen dromen gebleven!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 01:00

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:29

snoevie: je hoeft niet te blijven zeggen dat je het er niet eens bent, dat weten we wel.
Laat het dus gewoon. Ja ook ik laat vaker scannen maar dat is ook omdat ik hele makkelijke paardjes heb èn zeer nieuwsgierig ben of het nog goed gaat.