[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_lover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:16

Charaz gefeliciteerd hij is heel gaaf!!

Pretty gefeliciteerd, wat een hompie ;-)

Joyce en Nicole, wat fijn dat Door het veulen accepteert, hoe gaat het nu??

Ohw Christi wat naar, heel veel sterkte.

Mabon, Dora is leuk, ik hoop datz e over haar longprobleem heen groeit. En ik duim voor Floor.

A_Z, ook al zoveel pech!! Ik ga voor jullie duimen.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:25

Ff spammen ;-)
Vind hem zooo stoer :o
Afbeelding
Hij begint nu z'n veulen haar te verliezen, en hij wordt donker joh!!
Afbeelding
Iemand enig idee welke kleur dit gaat worden??

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:26

dank je voor de felicitaties!

Wat een dropje Balou,ik ken niks van kleuren,maar het is wel gaaaaf!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:35

pretty: je ziet niet dat ie zolang in de merrie heeft gezeten, ik bedoel erg groot is ie niet.

balou: mooi kleurtje krijgt ie!
Volgens mij kun je pas echt iets over de uiteindelijke kleur zeggen als ie volgend jaar uit de wintervacht komt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:39

Naamloze K is wel een beauty zeg! Geen wonder dat het lang duurde, een mooi kind kneden heeft even tijd nodig. :D

Balou, inderdaad na de verharing van de wintervacht naar de zomervacht kun je zien wat voor een kleur ie echt heeft. Alle vosveulens (in dit geval vos met creme) kleuren heel donker met de veulenvachtverharing.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:04

zie ik heb goed opgelet met de uitleg van neon -:)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:12

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:18

Charaz en Pretty Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten.

Joyce en Nicole, heel erg veel sterkte met het verlies.
Gelukkig accepteert Doortje het veulen.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:27

Ik ben juist terug van stal en de oorzaak is bekend. Er is een autopsie verricht op Suer en het is raar..... niet te snappen.

Ze heeft waarschijnlijk een koliek aanval gehad die de bevalling op gang gebracht heeft (2 weken te vroeg). Onder het mom van rouwen van het veulen en wat naweeen op stal gezet om bij te komen en de koliek is fataal geworden.

Het was zo'n sterke merrie, meervoudige nationaal en europees kampioen reining, nooit ziek en nu.....

Pretty gefeliciteerd met je veulen, wat een leuk ding

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:29

sterkte Christi!! :(:)

pretty gefeliciteerd!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:31

phoe Christie dat is zo zonde en zo ongelooflijke pech..Een echte nachtmerrie! :(:)

Jenny hij is best groot hoor,hij komt tot boven mn navel en ik ben 1m79,ik schat hem nu al zeker 1m10-1m15,moet hem eens meten.
Maar op die fotos vertekent dat erg. Niet dat ik paarden wil van 1m80 hoor..liefst niet!

Dank je Neon,we zien wel wat het wordt hé. In elk geval voor de verkoop;met die piemeltjes altijd :+

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:34

Bedankt voor de steun allemaal. Ik volg dit topic altijd in stilte, lekker genieten van de veulen foto's en mee in spanning zitten als er weer 1 moet komen, maar dit moest me van het hart.

Ik wilde nog 1 ding vragen. Mijn verzorgpaard staat nu alleen, zit niks leven behalve roepen om Suer. Iemand een idee hoe ik het voor hem kan verlichten? Een ander maatje verdraagt hij nu nog niet en dus staat hij alleen op de wei. Ook mensen zijn niet echt welkom. Is dit gewoon een periode dat we hem rust moeten gunnen?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:38

als hij geen maatje of menselijk gezelschap wil,dan kun je niet veel meer doen of hem rust gunnen vrees ik.
Mijn ruin staat nu ook te treuren doordat zn vriendin op stal staat en veel aandacht zal ze de eerste week niet voor hem hebben.
Dus ga ik proberen van het weekend hem wat extra aandacht te geven,daar geniet ie zo van!
Maar als jouw paard het nu niet wil..even laten rusten,komt nog wel!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:42

Christi heel veel sterkte.

Pretty, gefeliciteerd!!

Wat is River stoer zo! Als hij zo donker-palomino blijft issie echt wel gaaf! Afwachten dus. Hopen dat je een plekje vindt waar je hem kunt blijven volgen (of toch zelf houden hihi)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:45

Afbeelding

Mijn dikkie-dik op ruim 11 maanden dracht. Buik hangt zowat in het gras.
En ik begin te geloven dat ze een veulen liever meesleept dan er achteraan te rennen. Ze is zo mega-fit en heeft geen haast met haar uier.

Rifi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:02

Gefeliciteerd allemaal! echt leuke veulens allemaal!
Diane_basje: zo die is goed dik ja! zal vast niet heel lang meer duren de uier kan ook nog met de bevalling vol lopen!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:06

Ja en aangezien dit haar eerste veulen is weet ik niet hoe dat bij haar gaat. Het is op de foto hierboven niet zo heel goed te zien, maar haar kont wordt echt al plat van de slappe banden. En als ik een soort van in haar bil prik drilt het helemaal door.
Ach ik kan niks anders doen dan wachten maar zou het er wel uit willen kijken.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:19

Christie wat vreselijk.. sterkte :(:)

Charaz en pretty gefeliciteerd met de nieuwe baby's!

Hier liep Doortje gisteren dus met witte waskegels en later op de dag met melk. Grote stal schoongemaakt voor als ze binnen zouden moeten, andere paarden binnen gezet en toen ging ze net liggen.
Geen stress, niet rollen of zo, niets wees er nog op dat er iets niet goed was. Toen we er bij kwamen was er al best wat blaas maar nog geen voetje eruit. Dus gevoeld en ik voelde twee voetjes en het hoofdje, tot zover lag het dus goed en we zijn mee gaan helpen want het vlotte verder toch niet zoals het hoort. Eigenaar gebeld en toen die kwam was hij er met het hoofdje net uit, ze hebben hem er verder afgehaald en wat een groot veulen was het, een enorme knaap. Een hengst dus, super mooi, bruin met een smal blesje en voor en achter exact hetzelfde wit.
Hij heeft nooit ook maar 1 teken van leven gegeven.

Doortje had het zwaar gehad en heeft nog een tijdje gelegen. in de wei hebben we al de veulencentrale gebeld en toen we merrie en veulen in het voorste weitje hadden belden de mensen van het pleegveulen al terug. Die hebben het meteen op de wagen gezet en hebben zo'n 2 uur gereden om hier te komen.

Nageboorte wilde natuurlijk ook niet vorderen en de DA heeft hem eraf gepeld, verser dan vers dus nog om het pleegveulen mee in te smeren.
Eigen veulen uit de box getrokken en het nieuwe erin gezet, ze rook eraan, baby wandelde 1 rondje om haar heen en begon meteen te drinken.
Ze kende gelukkig het uier al omdat ze nog een halve dag bij haar eigen moeder heeft kunnen drinken.

Vanochtend is Doortje weer gespoeld en is bij het veulen bloed afgenomen om te testen op antistoffen.
Daarna zijn ze naar de wei gegaan, veulen volgt Doortje goed en in de wei ook, Door bewaakt haar echt, schermt af bij de draad en andere paarden, staat er met haar neus op als ze ligt te slapen en baby drinkt dat het een lieve lust is.

Wat kunnen dingen ontzettend dubbel zijn. Zo zonde van haar prachtige kerel. En zo blij als ze nu is met haar mooie meisje.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:19

Joyce en Nicole sterkte!
christi ook sterkte,wat naar zeg

Charaz gefeliciteerd!
en pretty ook gefeliciteerd.

baloulover; ik denk dat ie vrij donker palomino word.
diane_basje; zo ze is echt dik!!

hier gaat het aardig met de kleintjes,presca moet voortaan buiten blijven en dat vind ze niet leuk,heb ook het idee dat ze een beetje verkouden gaat worden,ze is best sloom

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:23

Inderdaad heel dubbel Nicole. Maar wat mooi dat jullie direct de veulencentrale gebeld hebben, en wat super dat die mensen nog zo laat zijn gaan rijden met hun veulen. Hadden jullie het nummer nog kunnen vinden of heb je nog op mij moeten wachten?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:47

Nee, we hebben in de wei nog gebeld, nog voor 9 uur, dus dat is haast binnen een kwartier na de geboorte geweest, gem was de eerste die het nr smste.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:07

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:20

jeetje nicole, inderdaad heel dubbel. wordt er nog gekeken waarom het veulen niet leefde?
echt superfijn dat ze het pleegveulen heeft geaccepteerd!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:32

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:36

Nee, geloof het niet lisanne.