Aangezien onze cam van vorig jaar overleden is hebben we vanmiddag een nieuwe gehaald en m'n broertje gaat die online zetten.. Apart op een eigen computer dus iedereen kan meekijken. Vind ik ook wel fijn, vorig jaar was het nog voor een bepaald aantal, dit jaar niet meer.. Hij gaat nu ook zo snel mogelijk aan en dan ga ik beetje observeren wat de normale gang van zaken is.. Dan zie ik ook eerder wat ze anders doet tegen de tijd dat het komt. Pauk zit nu op 303 dagen dus mooie tijd dacht ik zo.. Als haar veulen er is gaat de camera op Alonna.. Waken doe ik in princiepe in m'n eentje of ik vraag iemand online op te letten enzo.. M'n vader waakt nooit mee.. Die heeft een zwaardere baan dan ik dus ik vind het wel goed zo. Mocht het veulen komen maak ik m'n vader (en de rest van het huis) uiteraard wakker
Waar kun je zo'n cam kopen, hoe installeer je dat, heb je goed bereik.... Ik wil dr zelf namelijk ook wel eentje maar ben echt een ezel met dat soort dingen.. Dus misschien dat jij het me kunt vertellen??
dit zijn de eerstvolgende in februari: 16 – Sue_ - Bayliss x Westpoint 16 – Quest - Dietlinde x Locksley II 26 – ShamalArabs – Shanaia x Hallim’s Shah JC
Zo er word hier nog al gekletst hou het haast niet bij met lezen 16 – Sue_ - Bayliss x Westpoint 16 – Quest - Dietlinde x Locksley II En wie gaat er eerst ??
Ik ga zometeen ff naar whitney , ik heb sinds een aantal weken nog een verzorgpaardenmama er bij een kwpner ( Nidou ) die is nu ook zo wel rond de 6 maanden dracht en heeft nog een veulie staan van vorig jaar , alleen jammer dat Whitney & Nidou elkaar niet zo lief vinden maja je kan niet alles hebben gelukkig is deze drachtige dame wel goed in haar hum
Vandaag weer heerlijk gereden en ik heb madam nou mag ik niet liegen. nu voor de 3e keer deze week gereden, maar het lijkt wel alsof ze een week stil stond om het zo maar te zeggen. morgen wordt ze gelongeerd dan heeft ze in totaal 4 dagen gelopen. en je merkt er niets van wat doen we toch fout, ik dacht dat ze rustiger waren maar het tegendeel blijkt.
de andere merrie die niet drachtig is, vertoond vaak rustig gedrag zullen ze van hormonen gewisseld hebben? we zullen het 1 mei wel zien dan is wel de verkeerde merrie weg gebracht.
Vandaag hoefde ik minder ver onder de buik te hangen om de velletjes te zien. Ze is aan het ont-rimpelen, de huid word dus gladder en gaat meer hangen. Onder de spenen, heel ver bovenin, is de spons duidelijk te voelen, het heet al de vorm van de uier zoals het later gaat worden als de uier zich vult, dus dat is ook een goed teken. Als ze nou eens flink doorzet, dan hebben we een veulen vóór de hengstenkeuring, dat zou eens fijn zijn! Normaal als er een evenement is waar we naar toe gaan en een merrie tegelijk uitgerekent, dan betekent dat meestal dat we waken tijdens het evenement en dus opsplitsen...
Wordt hier en daar weer spannend... Kwam Sue en haar moeder gisteren tegen op concours, die kunnen veulen er wel uitkijken!!
Ik vandaag de dames even op de foto gezet. Althans geprobeerd... De eerste bruine is Nieke, die is begin april geïnsemineerd. Die staat nu apart en begint echt te veranderen nu. De 2de, zwarte, is Rebble, 6 mei geïnsemineerd. De 3de, weer een bruine, is Jasmin die is pas in augustus geïnsemineerd.
Ik wil eerst het veulen zien voordat ik het een naam geef, ik heb wel wat namen in m'n hoofd, maar ik wil eerst het veulen zien en dan krijgt het een definitieve naam. De naam moet wel passen bij het veulen vind ik.
ik heb namelijk zo,n speciaal elastiek die ik op de rug tussen de benen door aan het bit bevestig.....dit gaat dus echt super en mijn merrie loopt heerlijk ontspannen over de rug....
heb net dus een topic geplaatst met foto,s maar krijg ineens reactie,s dat dit onverantwoordelijk is.....
Laatst bijgewerkt door Eilinora op 07-02-08 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik zat 't net te lezen. Heb het idd wel vaker gezien op deze manier, maar vind het er toch een beetje 'eng' uitzien. Maar ik hb het zelf nooit zo gedaan, dus kan er niet zo goed over oordelen
Nou nou Rebble.... Nieke begint echt al op te schieten! Dat wordt ook al bijna spannend.
Inowa: ik vind het ook geen vreemde manier van longeren. Heb toendertijd op advies van een hele goede Fysio mijn paard ook zo moeten longeren. Die had een spierscheuring en is door het longeren enorm opgeknapt en sterker geworden!
Laatst bijgewerkt door Sue_ op 07-02-08 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Sorry Inowa, ik wil niet lu*llig overkomen ofzo hoor..... maar ik vind dat je het wel heel erg overdrijft allemaal.
Ik kan me wel voorstellen dat mensen je commentaar geven etc. Daar is dat forum volgens mij ook voor bedoeld. Toch?? Echt erg vind ik het niet hoor. Het ziet er ook niet echt vriendelijk en comfortabel uit, maarja, je pony loopt er wel lekker bij zo te zien. En jij zal als baasje ook alleen het beste voor je pony willen dus je zal ook wel weten waar je mee bezig bent.
Daarom plaats ik géén rij/longeer/werk foto's iedereen zijn/haar eigen manier, iedereen zijn/haar eigen keus... De 1 vouwt de dekens op een bepaalde manier op en vouwt ze op een bepaalde manier over het paard uit, de ander hangt ze over een deur heen en flikkert ze gewoon op het paard, werkt allebei, allebei hetzelfde resultaat, maar ow ow ow het commentaar van iemand die het wéér anders doet... Ik werk met dieren, niet met mensen, godzijdank!!