[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 07:49

Alles nog rustig overal?

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 07:52

Hier alles nog stil behalve een mega wind amai heb kampje hier hopelijk blijft de regen wat weg :brr:

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 07:57

Het was hier vanochtend rond half 6 echt fiks. Ik dacht.. code geel? Zijn ze nu wat voorzichtig geweest in de voorspellingen:D

Maar nu is het wel te doen en valt het mee. Hopen dat verder alles zo de dag doorloopt.

tinkerbellz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:02

Nog geen veulen, maar wel een hele onrustige nacht.

Draaien, schrapen, gapen, liggen, staan, enz.... het zal wel echt dichtbij zijn denk ik...

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:07

Caesar schreef:
Het was hier vanochtend rond half 6 echt fiks. Ik dacht.. code geel? Zijn ze nu wat voorzichtig geweest in de voorspellingen:D

Maar nu is het wel te doen en valt het mee. Hopen dat verder alles zo de dag doorloopt.

Ja zot hè ik hoop het ook :):)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:32

Hier valt de wind nog wel iets mee

Spannend zeg tinkerbell en cp!!

Amhorses geweldige video <3

Herkenbaar cioccolato. Vooral dat proberen genieten van je paard en vooral niet zo doem denken.

Vasthi hier ook geen halstertje nodig! Toch lief dat je ze aanbiedt. Ik heb inmiddels genoeg aangeschaft O:)

Xpenny het is inderdaad niet meer bij te fietsen hier := Geniet van je weekje vrij!!

Mooie naam Dustinlover! Ze is écht knap <3

Zoo evelien. Die staat ook op knappen.. Gok dat ze niet lang overdraagt

Ik reageer overigens ook op de mobiel. Gewoon 2 paginas open. 1 om terug te zoeken en 1 om te typen. Probeer elke dag even te reageren anders loopt het uit de hand :=

Fotsy knappe bodyguard :)) Dankje!

Staart test ik ook niet. Voornamelijk de uier

Mooi uier siptje :D

Imre je hebt nu geboortealarmen met slaapstanden. Die haal ik ook. Die van mij slaapt ook plat.

Mooi beeld diertjec! Zilver is dus niet de enige met al een uier.

Prachtige blauwe kijkers cp! Hier een hond met een blauw oogje
Afbeelding

Goeroe en az. Sneu he als 1 van de 2 dan wegvalt voor moeder of kind. Mijn merrie van 9 was overleden maar haar moeder van 22 kon t niet handelen. Die is zo weggekwijnd. 9 jaar samen met haar kind en ineens "alleen". Ze stond gewoon in een kudde maar toch. Aandacht van ons rn verwennen deed haar niet zo veel meer. Ze is een halfjaar na haar dochter gestorven. Denk echt dat haar dochter haar altijd zo goed op de been hielp. Sneu is dat...

Nynke je spaart nu welshjes :P En door jou heb ik er zelfs 1 _O-
Afbeelding

Prachtig is Yazhi!!

Afbeelding
Zilver word depressief van de regen :+
Afbeelding
Afbeelding
Haar uier. Dag 253
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 08:51

Ik word ook depressief van de regen.. :(

Hier dus halve nacht wakker gelegen. Niet door de merrie. Neeeee. Door de wind.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 09:19

Goed in de gaten houdn tinkerbellz!

rowan ze is prachtig!

Bay is mijn meest harige veulen ooit, nog niet eerder zo'n pak vacht op een veulen gehad. Scheelt wel op deken gebruik

Verder had ik na 6 pagina's wel een baby verwacht...eigenlijk...

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:52

Wat gaat dit topic snel! Ik lees steeds mee, maar zonder 2 schermen tegelijk open is reageren bijna niet te doen... Daar moet je echt even voor gaan zitten.

Wat een schattig ding Dustinlover! En prachtige naam!
En dat filmpje van Oriana <3
Wat een mooi bedachte naam Alicelover, Juwiel Fan Goud! Klinkt super, al vind ik Lavente ook erg mooi.

Het wordt nu wel erg spannend bij een aantal merries!
Siptje, flinke uier zeg! Duurt vast niet lang meer nu. Maar wat laat ze je al lang wachten... Die van mij is al 2x (bij vorig baasje) vroeg, dus heb goede hoop dat ze dat dit x weer doet...
Tinkerbellz, kan me voorstellen dat je kapot bent na al die dagen op stal slapen en waken. Hoop dat het veulentje vaart gaat maken nu! Klinkt wel alsof het niet lang meer gaat duren nu.
CP112 en Evelien, ook succes met de laatste loodjes en waken!
Ilja1997, lijkt me even schrikken als het birthalarm af gaat snachts. Mijn merrie krijgt eind van de week een om, heb er verder geen ervaring mee dus even zien hoe en wat qua gevoeligheid instellen. Maar liever een paar x voor niets wakker (kan haar op de camera zien dus hoef niet direct bed uit en naar stal) dan 1x te laat...

Kabayo, wat een schattige pup! <3 Mooi ook met zo’n blauw oogje! Wij verwachten volgende week een nestje pups (hoop dat veulen en pups rekening houden met elkaar en niet tegelijk iets plannen... :D ) heb er helemaal zin in als ik die puppy foto’s zie! En wat heeft Zilver al een mooi buikje! Kan me voorstellen dat je enerzijds tegen de bevalling opziet na wat je hebt meegemaakt, hoop zo op een gezond veulen en een mega trotse Zilver voor je! Zilver heeft wel een punt, ik word ook niet vrolijk van dit weer...

Goeroe, mooie merrie! Altijd al een zwak gehad voor Welshjes.
Die van Kabayo is ook supermooi trouwens, valk is een van mijn lievelingskleuren!

Al Zawra, wat bijzonder dat je al een voorgevoel had dat je een merrie en veulen zou verliezen... Raar hoe dat werkt he? Ik ken dat wel, een voorgevoel klopt vaak. Alleen kun je het niet beïnvloeden als je dat eenmaal hebt... Hoop dat je (en Aleeya) snel kan genieten van een mooi veulen!

Lenthe zit nu op dag 314 en is aardig bezig aan haar uier, dit was zaterdagmiddag:

Afbeelding

En gisterochtend net uit de stal:

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:14

Vordert mooi apple!

Lekker woogy met dit weer!

Ik heb een poging gedaan om weer foto's te maken. Paard is zo'n slecht foto model _O- dus sorry voor de gekke houding, de blikken enzo. Ze wil gewoon echt niet fantsoenlij op de foto. Maar de buik staat er op. Bijbehorend aan de uiers alleen dan 1 dag verder. 289

Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:20

Wat voor pups verwacht je Applestar? Drukke tijd voor de boeg met al die kinders.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:28

Pff een paar dagen niet geweest en hop 28 pagina's erbij %) :wow: :')
Heb alles gelezen. Sorry als ik niet op iedereen reageer maar het was nogal veel en misschien dat ik ergens overheen gelezen heb :o

Ik moest vorig jaar de letter O gebruiken, echt een rot letter vond ik! Dit jaar is de P aan de beurt. Vorig jaar had ik Ølvy (uitgespraak als Ulvi), Olein en Otis. Ook een veulen aangekocht uit 2018 en zij heet Oryza.

Wat een verschil met vorige week qua weer vandaag.

Super leuk dat er een babyboom is geweest :))

@ Woogy, gefeliciteerd met je hengstje! *\o/* Wel vervelend dat Pris van die naweeën had. Wat een mooi stevig gebouwd hengstveulen! En een mooi hoofdje heeft hij!

@ AM, gefeliciteerd met je merrieveulentje :):) Blijft ze bij jou? Leuke bles heeft ze! Oriana vind ik een mooie naam. Wat een lieve foto van jullie samen <3
Gefeliciteerd met je mooie resultaten van de wedstrijd!

@ Rowan, wat leuk dat je je nog aansloot bij eind feb :P Gefeliciteerd met je prachtige merrie veulen. Ik hou van valk bont <3 Mooi meisje is het. Hou je haar? Leuke naam heb je haar gegeven!

@ Triple, jeetje wat vervelend dat ze helemaal lekgestoken waren met het goede weer vorige week. :oo Die uier.. Heb ik niet eerder zo gezien..

@ Evisia, wat een buik idd! :)) Wel lastig als je geen datum hebt. Wordt echt een verrassingsveulen :j

@ Kabayo, dat plaatje is echt hilarisch :') En je merrie kan zeker draven!

@ Luca, gefeliciteerd met de nu officieel bevestigde dracht van je merrie :) Ben benieuwd wanneer ze uiteindelijk gaat. Flink buikje heeft ze al

@ Celeste, welkom!

@ Cheyenne, jou merrie ligt er lekker bij :))

@ Alicelover, alleen maar goed om haar op conditie te houden :D Zwangerschapsgym :P

@ Rubi, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.

@ Knolselder, dat is echt een dwarsligger ja :P

@ Caesar, je "oma'tje" ziet er goed uit!! :j En Koetje is nog steeds knap <3 !

@ Phuddle, welkom! :)

@ Tinkerbellz, ze houdt het wel spannend voor je haha!

@ Astrid, wel een leuk hangbuik zwijntje :P

@ baudyh, heerlijk ventje, alweer 2 weken oud, wat snel gegaan alweer! Ik snap dat je nog een keer voor deze combi gaat :)) Zou mooi zijn als je een merrieveulen daaruit zou weten te krijgen :)

@ Al Zawra, goh dat je een boete krijgt. Ik snap wel dat ze willen ontmoedigen om te dekken met een niet ggk hengst. Bij ons stamboek komen ze dan in het hulpboek terecht en dus geen volpapier maar er zit geen boete aan vast.

|@ CP, oeh in ieder geval meer ontwikkeling :D Ben benieuwd wanneer ze gaat.

@ Goeroe, mooie combi! En gefeliciteerd met je stalnaam! :)

@ Fotsy, wanneer is ze ookal weer uitgerekend?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:29

Geniale blikken Cioccolato. :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:40

goeroe schreef:
Geniale blikken Cioccolato. :')

Gelukkig gaat het om der buik. Zodra de camera, of nja telefoon, weg is gaan die oren naar voren en kijkt ze me zo lief aan. Jemig :')

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:55

Dit was mijn lijstje van vorig jaar voor de O mochten mensen nog inspiratie nodig hebben :P ik heb altijd wel de regel voor mezelf dat ik 1 of max 2lettergrepen wil :)

Oiva
Oubrynn
Obrynn
Oda
Oifah
Ølva
Ølvy

Odin
Ozan
Oytun

Ona
Ova
Odett
Olvy
Oisha
Olett
Odeth
Olynn
Olya
Orfa
Oivi
Orly
Orvi
Osca
Olfah
Olsa
Olzie
Omay
Onca / Onqa
Øyvika
Ozar
Ozer
Ozra
Odey
Oliv
Olwyn
Omas
Ouras
Oury
Ølve(r)

Obbe
Ouke
Ofke

Obke
Olke
Oetske

Olya
Otis
Orly
Oryn
Orvyn
Oszy
Ovan
Ovis
Owin
Oxa
Oxley
Oxzy
Oyke
Olijn
Olive
Olyve

Ovie
Odan ..

Oytun
Orbin
Oddy
Orlann
Øwe

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:22

Maris _/-\o_

Tinkerbellz nog even volhouden, het einde is in zicht ;)

Kabayo mooi 1 blauw oog! Ik snap dat Zilver depressief wordt van de regen, daar wordt iedereen depressief van :+

Woogy dat regelt de natuur mooi hè die extra haren. Mijn eerste veulen werd in maart geboren toen het heel koud was en die kreeg ook een megavacht. Het nadeel was wel dat ze het in de zomer heel warm had want het duurde een eeuwigheid voor de vacht er helemaal af was.

Applester dat is een mooi begin voor een uier.

Cioccoiato dat is ook al een aardige buik. Ze vind op de foto gaan niet echt leuk zo te zien idd :D

Ik vind een naam bedenken zonder beginletter al moeilijk :=

Vlinders uier op 292 dagen.
Afbeelding

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:15

Ik ga hier ook even volgen.
We hebben een irisch cob merrie gekocht in januari. Vorige week laten enten bij de da en meteen even oplaten voelen. We dachten en hoopten dat er niks in zat. Maar de da zei je hebt een goede koop gedaan. Hij verwacht dat het veulen in maart-april-mei geboren wordt. Nu maar afwachten en goed in de gaten houden. En daarna maar zien wat we met het veulen gaan doen. Eerst maar eens zien dat er straks een gezond veulen naast staat.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:04

Cio: wat een hangmatbaby!! Bay heeft ook al die tijd helemaal onderin gehangen.

Astrid: ik heb er vier in de vorst gehad. Waarbij Arie zelfs met -15 ter wereld kwam. Die kerel had een vetlaag, maar haast geen vacht. Bay is echt een langharige pluizenbal. Scheelt wel, hij is de enige vorstbaby die geen jas aan hoeft. denk zomaar, dat dit de bikkel wordt die nooit jassen nodig gaat hebben, helemaal mijn type dus <3

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:15

Haha Cioccolato, lijkt mijn merrie wel. Zodra ze een iPhone ziet veranderd ze compleet en staat ze er sullig bij met de oren naar achter. We maken nu zoveel mogelijk stiekeme foto’s, dat gaat wel goed :D

Neonlight, we verwachten een nestje Golden Retrievers. Apple (onze hond) is 15 maart uitgerekend. Qua kleur komen hond en paard aardig overeen, zeker op deze facebookfoto die ik laatst plaatste. Maar dat is toeval :) (we hebben ook nog een zwarte shet :Y) )

Afbeelding

Vlinder doet rustig aan met haar uier zo te zien? Denk dat het er ongeveer hetzelfde uitziet als Lenthe’s uier toen ze net onder de 300 dagen zat.

Welkom Sjanien, wat een verrassing! En al aardig ver in de dracht al dus. Lastig dat je niet precies weet wanneer ze gedekt is, maar andersom, al weet je het wel precies dan nog is het een verassing wanneer het precies geboren wordt... Komt ze uit het buitenland? En kijken jullie -na de ergste schrik- nu wel uit naar de komst van een veulen?

Ideaal dat Bay geen deken nodig heeft, met dit weer -en de verwachting voor de komende weken- twijfel ik of ik nog last minute een veulendeken aan zal schaffen of niet. Kan geen kwaad het in huis te hebben, maar voor niets is ook een beetje zonde...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:17

WoW maris wat een lijst _/-\o_ als jullie nu niks vinden met de o weet ik het niet meer :')
Oh Jessie is 1 mei uitgerekend maar maiden en liep steeds voor op de scans dus misschien komt het wel eerder.

Ik heb de u eens gehad wat ik ook best een vervelende letter vond.

Cio Ohjee wat een foto model NOT :D nou de buik staat er in ieder geval goed op. Ze ziet er ook al heel buikig uit.

Die wind is vreselijk nu en best koud ja.

Welkom sjaniene. Jammer van het extraatje dan ach je moet er maar het beste van maken.

Knappe pup kabayo

Oh en iemand die een nestje verwacht, gezellig lijkt me dat maar nog zo moeilijk afscheid nemen denk ik. Kan al geen paard wegdoen laat staan een pup. :P

Tinkerbellz :(:)

Astrid vlinder ook al zover want die mini’s kunnen best vroeg gaan. Maar ze heeft al veulen gehad zeker?

AppleSter het begin is gezet. Altijd leuk.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:58

Ja de baby hangt goed onderin..
Stiekem foto's maken lukt me niet. Ben al blij als ze blijft staan ipv met haar neus in m'n telefoon _O-

Welkom sjanien
!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:11

Ik ben met mijn Welsh gelukkig ook niet aan een letter gebonden, het is toch al moeilijk zat, haha. Ik moet zeggen dat wij ook nog niet echt met een naam bezig zijn geweest := Ik geef het veulen liever een naam als ik het voor me zie :P Maar wat een naam inspiratie zie ik hier voorbij komen :D

Luna2006 Vorderingen zijn altijd goed *\o/*

Ilja_1997 Dus al wakker gebeld :)) Het is ook wel goed voor de merrie als ze af en toe plat slaapt :j

Al_Zawraa Die van jou ook al wat met de uier bezig zie ik :j Zou wel handig zijn als ze hetzelfde schema als haar moeder gebruikt.

Goeroe Leuk dat je Yazhi drachtig hebt dit jaar *\o/* En een prachtige hengst heb je uitgekozen! Ik ben echt super benieuwd wat daar uit komt :j

Nynkster Welshjes zijn inderdaad verslavend :)) Maar ze zijn dan ook super leuk :D Al heb ik dan de NWR :j

Cioccolato Jou merrie begint ook al lekker vroeg met het uier! Hopelijk blijft alles nog eventjes lekker zitten... En leuke blikken van je merrie :)) Die heeft al een flinke buik :P

cp112 Carrera begint er ook al werk van te maken! Wel vervelend dat ze voorweeën heeft, hopelijk kun je snel een veulentje ontvangen!

Diertjec Die van jou begint al helemaal vroeg! Ook wat zucht onder de buik, of niet? Fijn dat de camera al hangt! Wel heel prettig om ze van te voren al goed in de gaten te kunnen houden. Wij wilden volgende week alles installeren.

Luca03 Lastig dat je geen tijdsindicatie hebt... Maar ik denk dat je dan wel meer let op de kleine veranderingen dan op de tijd waarop ze eventueel moet gaan veulenen. Het zegt allemaal niets helaas... Heb je wel PH-strips liggen voor als je wel kunt melken? De verslappende banden geven iig wel aan dat er iets aan zit te komen, maar wanneer? Dat is altijd een raadsel... Ik kan het op de foto niet zo goed zien, maar de uier lijkt al wel iets gevuld, maar hij kan echt nog véél voller :j Gewoon goed in de gaten houden :) Had je het boek van Paul de Vries ook al in huis?

Caesar is de 1e een maiden? Zeg nooit nooit, voor je het weet zijn ze er ineens helemaal klaar voor :P

AM_Horses Esmeralda ook alweer bijna safe! Gaat lekker vlot bij jou zeg :D En nog gefeliciteerd ook met de behaalde resultaten met Formidable!

Dustinlover Wat een heerlijk koppie heeft Isa <3 En een prachtige naam!

Laylah2002 Een mooi beginnetje heeft ze gemaakt :j

Siptje Sterkte met wachten! Ze heeft al wel een flinke uier zo te zien :j

Knolselder Ik heb een aantal jaar geleden zo'n bloedtest laten doen omdat mijn merrie toen lastig te scannen was. Het laboratorium zegt dat de test heel betrouwbaar is. Alleen niet als ze bijvoorbeeld de dag ervoor het veulen verloren is, maar dat gebeurt eigenlijk zelden :j

Fotsy Leuk zo'n bodyguard :D Myrthe heeft nu ook aanhang, maar die is de laagste in rang, dus vliegt weg als iemand maar in de buurt komt :')

tinkerbellz Jij moet ook wel moe zijn := Hoe lang ben je al aan het waken? Vervelend dat ze je de hele tijd zit te foppen!

Evelien_MG Ze moet het nog eventjes binnen houden hoor, bijna veilig!

Dustinlover Amber is wel heel erg vroeg gegaan dan! Blij dat het veulen er gezond naast staat.

xPenny Hopelijk draagt ze dit keer de dracht gewoon uit... Met mijn merrie sta ik ook altijd op alert, nadat ze de eerste keer het veulen verloren is....

Kabayo Je pup is echt een scheetje <3 Ben benieuws hoe die uitgroeit!

Applester Lenthe boekt ook al vooruitgang *\o/* Er zit wat aan te komen :D En pups, wat leuk! <3 Jij gaat een drukke tijd tegemoet :))

AstridJ Ik zie bij Vlinder ook al een klein beetje vulling :D Nu wordt het echt spannend :P

Sjanien Zo koop je er ineens 2! Wel blij met het aankomende veulen? En heb je ook wat foto's van je merrie?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:23

welkom sjanien, wat een verrassing dat je een veulen van je nieuwe merrie gaat krijgen. Heb je een idee van wie de vader is? Is de merrie geimporteerd? Veel succes alvast.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:27

sjanien schreef:
Ik ga hier ook even volgen.
We hebben een irisch cob merrie gekocht in januari. Vorige week laten enten bij de da en meteen even oplaten voelen. We dachten en hoopten dat er niks in zat. Maar de da zei je hebt een goede koop gedaan. Hij verwacht dat het veulen in maart-april-mei geboren wordt. Nu maar afwachten en goed in de gaten houden. En daarna maar zien wat we met het veulen gaan doen. Eerst maar eens zien dat er straks een gezond veulen naast staat.

Welkom! Spannend, heb je ook foto's van de merrie? :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:48

Wat een bijleesposten zeg _/-\o_