Tanjaatjuhh, gefeliciteerd met de geboorte. Hij is leuk getekend! 
Ceasar, wat is koetje toch een leukerd! Fijn dat ze bij je kan blijven.
Hieronder even de update van mijn Facebook gekopieerd. Iemand zei iets over veulenziekte en als ik dat zo doorlees dan komt het aardig overeen. Wat ik op internet lees stemt me alleen minder positief.
Citaat:
May heeft geen koorts meer, maar haar beentje deed wel iets meer zeer. De pijnmedicatie was gestopt om te kijken hoe het ging en vanmorgen was hij best tevreden. Nu ging het iets minder, dus ze krijgt voor vannacht weer een dosis en dan morgenochtend kijken hoe het dan gaat. Ze mocht een stukje lopen en daar knapte het wel van op, dus ze gaan regelen dat ze ook even naar buiten kunnen.
De witte bloedcellen zijn gedaald en zitten bijna op de normaalwaarde.
De antistoffen zijn gestegen van 3 naar 6. Tussen de 5 en 7 is acceptabel, maar de voorkeur gaat uit naar 8, dus we hebben gezegd dat er nog een zakje serum in mag.
De saa zit nog steeds >500, maar boven de 500 meet het apparaat geen verschil, dus het kan zijn dat hij gisteren bv 2000 was en vandaag 1000. Hopelijk zit hij snel onder de 500, zodat we een beter beeld van haar progressie hebben.
In de punctie bij haar knie zijn bacteriën gevonden en morgen is de uitslag binnen welke het is en van welke antibiotica hij houdt (en of ze nu dus de goede antibiotica krijgt).
De dierenarts was positief over haar voortang en wij eigenlijk ook wel, dus so far so good.
Morgenochtend bepalen ze weer een bloedbeeld om te kijken hoe het met de wbc en saa is. Mocht er te weinig vooruitgang zijn zou de volgende stap een CT-scan van haar gehele lichaam zijn, maar zo ver zijn we gelukkig nog niet. We houden hoop dat het serum en de antibiotica haar zullen helpen.
Afgezien van het licht kreupele beeld is ze overigens wel lekker actief. De stalmedewerkster noemde haar een brutale aap en de dierenarts een bijdehante dame. Ze heeft alweer genoeg praatjes en komt graag even knuffelen. Dat geeft toch ook wel een fijn gevoel.
Laatst bijgewerkt door AndreaB op 11-05-17 18:23, in het totaal 2 keer bewerkt