[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:07

pretty , sblom , arianne en moratoetje gefeliciteerd! Vruchtbaar nachtje was het!

Hier ook een veulen , totaal onverwachts. Geen hars , geen slappe banden en 22 mei normaal uitgerekend. Een zwartbonte hengst , moeite met de speen vinden in het begin. Merrie gemolken en veulen eerst een fles gegeven , daarna vond hij de speen gelukkig wel! Moet nog wel flink uitvouwen.

Afbeelding

Afbeelding

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:09

Gefeliciteerd Tanjaatjuhh!
En ook alle andere dames die vannacht/vanochtend op een veulen getrakteerd zijn!

Mijn merrie zit nu op 352 dagen, maar maakt ook echt nog geen aanstalten...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:10

gefeliciteerd moratoetje, amai wat een hoop veulens ineens

leuke namen pretty, ook die van je zoon hoor
knap ventje wel

sblom mooi getekend inderdaad

arianne ook gefeli en een merrie wow na al die hengsten

andreab een spoedig herstel gewenst, gelukkig licht positief dus, veulenziekte? hoor je nog best vaak en alle jaren zitten er bij die het hebben

DL kom jij eindelijk weer aan je slaap, begint soms zuur op te breken en ik mag zeker niet klagen, heb er maar twee :')

lijstje staat inderdaad toch op de eerste pagina :o

Flo is ook voor 13 mei en maritb ik zie dat ze wel gelijk loopt met gwen zo aan haar uier te zien. Dit weekend een veulen :j , al denk ik pas eerder zondagavond, op Moederdag ook mooi
alhoewel merrie's wie zal het zeggen _O-

happy gaat voor het verbreken van het record :roll:

gefeli tanja, zo onverwachts dan, gelukkig alles goed

bernetteo oh je merrie wil ook in de records komen
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 11-05-17 14:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:10

Ik ben vandaag eens even de wei ingedoken voor wat nieuwe foto's. De veulens doen het onwijs goed. Helaas van 1 geen foto's, aangezien die nu in andere wei staat vanwege het maar de hengst brengen.

Maar toch; allereerst nog een ronde dame: Afbeelding

Dan de kleine bruine schoonheid:
Afbeelding
Afbeelding

Dan hebben we de jongste van het stel (maart):

Afbeelding
Afbeelding

Mijn DBT van vorig jaar is ook al een hele dame aan het worden:
Afbeelding

En dan een plekje voor het meest speciale veulen, een knokker is ze; Koetje!!!

Afbeelding
Afbeelding

Helaas van de moeders even geen foto's.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:13

Mag ik mij hier ook melden?
Eigenlijk een beetje laat, de eerste twee veulens zijn er al. :o

Het wachten is op de laatste die is 26 mei uitgerekend.
Vader Welsh NWR hengst Goldwin's Hoeve's Valerion v. Valerio.
Moeder Welsh NWR ster, sport merrie Kleinroderijs Fleur van Coelenhage's Purioso.
AfbeeldingAfbeelding

Op 20 april geboren, Goldwin's Hoeve's Roxy.
v. Goldwin's Hoeve's Valerion x Aester El Nino:
AfbeeldingAfbeelding

Op 1 mei geboren, Goldwin's Hoeve's Valino.
v. Goldwin's Hoeve's Valerion x Hagelkruis Valentijn:
AfbeeldingAfbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:13

Cesaer wat een knapperds allemaal. <3 I love welshjes!

Elfje welkom!

Gefeliciteerd Tanja!

Het komt dichterbij Fotsy. Ik had vorig jaar ook een veulen op Moederdag,zou wel leuk zijn! ;)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:14

Fotsy, ik vrees het ook... Maar 383 dagen, dat trek ik niet hoor!

Koetje is echt zó leuk!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:14

Yolien, gefeliciteerd met het veulen! Inderdaad tijd voor een foto nu!

sblom, ook gefeliciteerd! En een bont merrie'tje! Was dat ook wat jullie graag wouden?

AndreaB, dat is schrikken om je kleintje zo te zien! Maar fijn dat ze alweer opleeft. Hopelijk is ze er snel helemaal bovenop! :(:)

Jenni_boy, als ik die uiers zie, zou ik zeggen dat de spenen nog veel meer moeten uitzakken/vullen. Is het mogelijk dat het de zogenaamde 10-dagen-draai is wat haar nu zoveel last geeft bijvoorbeeld? En test je melk ook op ph?

Hihi Linda, ik kijk tussendoor ook wel op m'n telefoon. Maar eerste keer dat ik er aan toe kom al zo 2/3 pagina's erbij soms. En op m'n werk vinden ze het ook wel eens fijn als ik niet op m'n telefoon bezig ben O:)
Weet je trouwens al welke 3-jarige merrie er op dit moment bij de hengst staat en als alles mee zit mee doet voor DBT2018, Linda? O:)

Alexandra, spannend hoor! Heb je wel een camera hangen, of stream je met een mobiel vanuit de stal (ook wel eens mensen gehoord die zoiets in de stal hebben hangen).
Wij hebben op stal enkel een buitengebied modem die op databundel werkt, dus helaas geen ervaring met streamen. Weet wel dat Foscam bv. vrij makkelijk over gewoon een pagina van hun te benaderen is als ze online kunnen.

Arianne, wat een knappe dochter van Sonneke!

Moratoetje, ook eindelijk gefeliciteerd!! *\o/* Goed dat je er bij was! Wanneer de pootjes en het hoofdje er goed en wel uit steken maken wij eigenlijk het vlies al open en vrij om de neus.
En soms lastig te zien he, of ze schimmel zijn. Hier veulentje nu 6 dagen oud en dacht gisteren misschien een eerste enkel wit haartje om de ogen te zien. Maar we weten het nog steeds niet zeker :+ Was bij geboorte in ieder geval pikzwart om de ogen.

Pretty ook schattige plaatjes! Ik vind zo vanaf de foto's Vigo het gaafst. Maar komt misschien ook net door hoe hij daar staat ;)

Noisy, extra spannend bij jou! Hopelijk snel duidelijke tekens te zien bij Joan!

Tanjatjuh, ook gefeliciteerd! Flink veulen ook hoor. En soms hebben ze inderdaad even wat hulp nodig. Fijn dat het nu goed gaat!

Caesar, heerlijke plaatjes hoor! En Koetje blijft voor jou ook heel speciaal, of niet?

Verder nog langs heel veel lijstjes gescrollt. Maar eh... dit staat toch gewoon in de openingspost? :o

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:16

Oh en terwijl ik het plaatste, Hilde ook van de partij! Gezellig en welkom!
Roxy staat echt stoer te zijn op die foto hoor!
Zijn er ook alweer nieuwe Valerion-veulens onderweg voor 2018? ^_^

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:17

Eerder mag ook hoor Fotsy Haha!

Ennuh weer een veulen, gefeliciteerd

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:23

Aniek het is een analoge camera die ik live film met mijn ipad. :') Wie niet sterk is moet slim zijn haha. Ik zal eens kijken bij foscam!

Ik had het idee dat de bedoeling van het lijstje was om de merries die nu op springen staan erop te zetten, maar volgens mij staan nu indd alle data erop van merries die bijna zouden moeten. :o

tanjaatjuh gefeliciteerd! wat leuk zo'n cadeautje haha

welkom nieuwe! :D gaaf dier heb je zeg en mooie veulens al!

Mooie foto's Ceasar! En ja de held van dbt2017 koetjeeee <3 <3

Jennybaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:27

tanjaatjuhh schreef:
pretty , sblom , arianne en moratoetje gefeliciteerd! Vruchtbaar nachtje was het!

Hier ook een veulen , totaal onverwachts. Geen hars , geen slappe banden en 22 mei normaal uitgerekend. Een zwartbonte hengst , moeite met de speen vinden in het begin. Merrie gemolken en veulen eerst een fles gegeven , daarna vond hij de speen gelukkig wel! Moet nog wel flink uitvouwen.

[ [url=m/N5VE4Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dO8Ywf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!!!!
En wat een mooie merrie zeg!!!!

Jenni_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:32

AniekR schreef:
Jenni_boy, als ik die uiers zie, zou ik zeggen dat de spenen nog veel meer moeten uitzakken/vullen. Is het mogelijk dat het de zogenaamde 10-dagen-draai is wat haar nu zoveel last geeft bijvoorbeeld? En test je melk ook op ph?

Ik denk zelf dat het ook nog even duurt. Alelen je weet maar nooit, ze kan zomaar bedenken de baby er wel uit te gooien :P Melk test nu op 6.8 / 6.5. Temp is nu steady rondom de 36.5. ze is al drie dagen vrij onrustig. Is dat ook normaal voor die 10 dage draai? Het is haar eerste veulentje

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:34

sblom, Gefeliciteerd *\o/*

Yolien, Gefeliciteerd *\o/*

AndreaB, Ach arm ding, fijn dat het al weer wat beter met haar gaat!

Jenni_boy, Spannend hoor....

Crines, Ze weet je lekker bezig te houden, fop merrie }>

Alexandra__, Handig een vriendin op afstand die mee waakt.
Geen idee hoe hoe je het probleem met de stream kan oplossen

Arianne, En weer zo'n beauty <3

Moratoetje, Gefeliciteerd *\o/* Maar goed dat je er bij was dus

pretty, Scooter, ik vindt het een geweldige naam :D
Heerlijk stel heb je zo lopen <3

Noisy , Ziet er nu toch veel belovend uit...

Bellarose, Blijf het een beetje een apart aanzien hebben roze tieten :D
Beginnen al leuk te vullen

MaritB, Gefeliciteerd met Gwen haar verjaardag *\o/*
Nu nog een veulen...

Soezee, 11 april :oo

tanjaatjuhh, Gefeliciteerd *\o/*
Zo kan het dus ook, en wij ze maar in de gaten houden.

Caesar, Wat een geweldig stel pony's heb je lopen, prachtig!
En Koetje blijft voor velen denk ik favoriet <3

elfje72, Welkom!

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:07

Wauw wat veel veulies <3
Moratoetje, Yolien, Arianne, Tanjaatju gefeliciteerd! Hoop dat ik niemand vergeet...
Nog ffies n foto spammen hoor

Afbeelding

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:29

AniekR schreef:
Oh en terwijl ik het plaatste, Hilde ook van de partij! Gezellig en welkom!
Roxy staat echt stoer te zijn op die foto hoor!
Zijn er ook alweer nieuwe Valerion-veulens onderweg voor 2018? ^_^
De eerste is geïnsemineerd maar weet nog niet of ze drachtig is. (stermerrie v. Heitrak's Marvin)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:09

AniekR schreef:
Caesar, heerlijke plaatjes hoor! En Koetje blijft voor jou ook heel speciaal, of niet?

Zeker heel speciaal. Om die reden ook de beslissing genomen om toch naast de valk merrie ook een veulen te verkopen, zodat de andere 3 en mijn jaarling kunnen blijven.

Leuk hoe jullie ook op Koetje reageren en meeleven!! Bedankt!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:15

Tanjaatjuhh, dat zijn nog eens mooie verrassingen! En ook alweer zo'n leuk getekende bonte, ik vind 'm leuk.
Oh Caesar, wat een prachtige foto's van prachtige dieren. Ik ben echt fan van jouw kudde <3 En ook mijn hart is gestolen door Koetje...
Elfje72, welkom. En ook al zulke mooie chique veulens. We hebben weer een boel beauty's in het topic dit jaar.
Bedankt voor de felicitaties voor Sonnekes babygirl :D Ze is achter nog heel slap en scheef, maar ze is ook 3 weken te vroeg, dus dat kijken we eerst maar eens rustig aan. Verder gaat het super met beiden, heerlijk!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:36

Ooh wat een mooie vlekjes <3

Heel fijn Caesar dat ook Koetje kan blijven op die manier. Mijn hart had ze al gestolen.
Zo'n vechtertje <3 En dat super schattige snoetje. het is bijna zonde dat ze straks schimmel wordt en je het niet meer zult zien :')

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:17

Tanjaatjuhh, gefeliciteerd met de geboorte. Hij is leuk getekend! :D

Ceasar, wat is koetje toch een leukerd! Fijn dat ze bij je kan blijven.

Hieronder even de update van mijn Facebook gekopieerd. Iemand zei iets over veulenziekte en als ik dat zo doorlees dan komt het aardig overeen. Wat ik op internet lees stemt me alleen minder positief.

Citaat:
May heeft geen koorts meer, maar haar beentje deed wel iets meer zeer. De pijnmedicatie was gestopt om te kijken hoe het ging en vanmorgen was hij best tevreden. Nu ging het iets minder, dus ze krijgt voor vannacht weer een dosis en dan morgenochtend kijken hoe het dan gaat. Ze mocht een stukje lopen en daar knapte het wel van op, dus ze gaan regelen dat ze ook even naar buiten kunnen.

De witte bloedcellen zijn gedaald en zitten bijna op de normaalwaarde.
De antistoffen zijn gestegen van 3 naar 6. Tussen de 5 en 7 is acceptabel, maar de voorkeur gaat uit naar 8, dus we hebben gezegd dat er nog een zakje serum in mag.
De saa zit nog steeds >500, maar boven de 500 meet het apparaat geen verschil, dus het kan zijn dat hij gisteren bv 2000 was en vandaag 1000. Hopelijk zit hij snel onder de 500, zodat we een beter beeld van haar progressie hebben.

In de punctie bij haar knie zijn bacteriën gevonden en morgen is de uitslag binnen welke het is en van welke antibiotica hij houdt (en of ze nu dus de goede antibiotica krijgt).

De dierenarts was positief over haar voortang en wij eigenlijk ook wel, dus so far so good.

Morgenochtend bepalen ze weer een bloedbeeld om te kijken hoe het met de wbc en saa is. Mocht er te weinig vooruitgang zijn zou de volgende stap een CT-scan van haar gehele lichaam zijn, maar zo ver zijn we gelukkig nog niet. We houden hoop dat het serum en de antibiotica haar zullen helpen.

Afgezien van het licht kreupele beeld is ze overigens wel lekker actief. De stalmedewerkster noemde haar een brutale aap en de dierenarts een bijdehante dame. Ze heeft alweer genoeg praatjes en komt graag even knuffelen. Dat geeft toch ook wel een fijn gevoel.
Laatst bijgewerkt door AndreaB op 11-05-17 18:23, in het totaal 2 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:19

Afbeelding
Flamous begint ook flubberig te worden.
Afbeelding
En de tietjes lijken weer groter... verder is ze rustig.
De urine is donkerder van kleur dan normaal. Is dat gewoon?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:25

AndreaB schreef:
Tanjaatjuhh, gefeliciteerd met de geboorte. Hij is leuk getekend! :D

Ceasar, wat is koetje toch een leukerd! Fijn dat ze bij je kan blijven.

Hieronder even de update van mijn Facebook gekopieerd. Iemand zei iets over veulenziekte en als ik dat zo doorlees dan komt het aardig overeen. Wat ik op internet lees stemt me alleen minder positief.

de veulens vorig jaar met veulenziekte, zijn er ook allemaal doorgekomen hoor, dus we blijven positief en duimen heel hard voor je mee

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:35

Spannend!

Donkere urine? Dat heb ik nog niet terug gezien. Ja ooit, toen ze spierbevangen was..

Mijn paard schijnt nogal veel te 'proesten' vanmiddag. Vanavond nog maar eens bij dr kijken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:49

Niet iedereen die zich aangemeld heeft, post nog in dit topic, of wel?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 18:59

Nou ik lees trouw elke dag mee en post heel soms nog wat. Maar ja, heb ook geen veulentje in de wei lopen. Helaas...