[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 09:22

Ik lees over het algemeen braaf bij hoor mensen, maar ik wou toch even reageren op Rianne :j

Wat lastig dat je je momenteel niet goed voelt. Ik wens je veel sterkte en succes met het overwinnen van de uitdagingen, want dat kun je echt! :j

Hier is het erg druk met allerlei onverwachtse gebeurtenissen waar ik dus niet op gerekend had :+ ik blijf jullie tot die tijd gewoon stilletjes volgen :j

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 13:14

Ik zit er nu aan te denken om bij mijn paard de letter V (zoals ik de vorige keer had gedaan, had een foto toen hier in het topic gezet) en op haar andere bil de letter L te doen want het naam van het veulen moet met de L beginnen :+

Gisteren keek mijn paard vast even de kunst af

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:14

Haha Venthe, leuke foto zo!
Ik had dat met Lies op de regionale keuring dit jaar. Ze keek zo geïnteresseerd naar al die langslopende veulentjes. Heel benieuwd hoe ze haar eigen volgend jaar vindt!

Verder nog interessante discussie gelezen over KWPN. Hengst van Venthe (toch?) die ook erg mooie progressie maakt. Ga proberen morgen hier allemaal op te reageren.
Hele weekend aan het klussen geweest weer. Stal is biiiijjjjjna klaar... Tussendoor nog wat leuke foto's en weer buikfoto's gemaakt, komt ook meer van morgen, maar voor nu:

Dit was toen ik zaterdagochtend op stal kwam, na een lange werkweek...
Afbeelding
Daar word je toch blij van!

En vanmorgen was er nog een waterig zonnetje waar we gebruik van hebben gemaakt.
Afbeelding
Een voorproefje van de buikfoto's. Mijn drachtige kanjers samen :+: :+: Lies vandaag precies op 190 dagen en Roos op 179 dagen *\o/*
Het buikfoto's maken werd nogal een komische sessie, misschien ga ik hier morgen nog wel een topic van morgen :o

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:24

Zoo aniek, wat een bubbels!! Heel leuk om te zien. Ben benieuwd naar je topic.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:33

Hihi ja he. Op de foto's van vorige maand was het nog niet zo duidelijk zichtbaar dat Lies (met de kol) echt breder was dan Roos (bles). Maar geloof dat het hier wel te zien is O:)

Ook eigenlijk wel zin om de rest te laten zien, maar moet nog wat afmaken en bedoeling is om 23u toch wel te slapen met oog op weer vroeg naar het werk morgenochtend ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:44

wow, aniek die zijn al rond zeg :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 00:00

ik heb de dametjes vandaag ook nog op de foto gezet <3

Afbeelding

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 00:44

Lies is echt mooi rond hihi. Is duidelijk dikker als roos. Maar die lijk hoger te dragen klopt dat?

Camille heeft echt amper buik zeg :o als ze niet gescand zou zijn geweest zou ik niet geloven dat ze drachtig is :P

Hoe houden jullie die dames toch zo proper? Marley hier is de hele tijd smerig vanachter. Ze krijgen sinds 2 maanden wel voordroog maar maylinn en dilys lijken daar geen last van te hebben...
Kan dat veulen effect hebben op de darmen?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 00:55

nou camille krijgt nu echt wel een buikje hoor, maar is meer rond, zal eens proberen een foto recht van voor te maken, maar dat is lastig in je eentje, komt ze gelijk knuffelen <3 , en mijn dames zijn ook wel vies hoor, maar niet van achter, maar gewoon van het rollen in de modder :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 07:29

Aniek, wat een knappe dikke buiken dames :D
Ik vind de buikjes ineens heel erg hard gaan, viel me bij mijn merrie ook op... Leuk!!! :)

Jolanda, camille nog zo mooi strak haha ideaal zeg!!

Hier ook een stel modderpony's! Er valt niet tegenaan te poetsen als ze ook steeds zo nat zijn.
Vies van achter heeft niets met de dracht te maken Sara, tenminste ik heb er nog nooit van gehoord. Als je over ben gestapt van hooi naar kuil kan dat wel een groot effect hebben.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 07:55

Kuil zit meer vocht in dan hooi dus dan is het wel logisch dat ze diarree krijgen als ze hooi gewend zijn.
Gewoon weer hooi gaan voeren dan.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 08:56

Wow, de Welsh dames zijn flink rond ja :)) Mooi!

Camille zit nog strak in het pak :j Maar aan Glowy zie je het wel duidelijk!

Her ook af en toe diarree, maar idd altijd wanneer er meer kuil gevoerd is dan gebruikelijk. Ik probeer madame dus maar zo veel mogelijk op hooi te houden :) Ze krijgt nu een mengeling van beiden.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:12

Jolandje, Camille doet het nog beschaafd hoor. Wel lang in het haar al! Al verbaas ik me er ook steeds over hoe beschaafd winterhaar Lies en Roos tot nu toe hebben...

En zoals foto 1 al verraad, zaten ze ook gewoon onder een dikke plakkaat klei. Maar voor de buikfoto's even globaal een borstel er overheen gehaald ;)

Hier ook geen last van diarree, maar dames staan hier ook op heel droog kuil. Is eigenlijk gewoon hooi. Maar vorige winter hebben ze ook natter kuil gehad zonder problemen. Alleen sommige zullen er misschien gevoeliger voor zijn.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:21

Mijn dames hebben bijna geen wintervacht, daar blijven ze heerlijk bescheiden in. Gebruiken jullie ook een furminator? Wil dat gaan aanschaffen maar ben benieuwd naar de ervaringen hiervan.

Luna krijgt de voordroog sowieso met stro en gewoon hooi gemengd want die moet genoeg binnen hebben van ook het steviger materiaal om het zo te zeggen. Maar die heeft elke winter last van diarree, in de zomer is het ineenkeer weg.
Kan ik inderdaad ook eens proberen met marley, het mixen.
Voordroog is veel voordeliger in de winter als ik ze onbeperkt wil voeren, en helaas zullen ze het deze winter hiermee moeten doen.

Was gisteren marley aan het poetsen en haar buik bewoog wel als ik erover aan het poetsen was. Precies alsof het veulen van links naar rechts ging.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:46

Voordroog is wel een beetje "vet" voor die kleintjes als je onbeperkt wil voeren. Ik zal toch echt overstappen op hooi als je zo veel last hebt van diarree bij de pony's. Luna iedere winter weer diarree lijkt mij ook niet gezond.

Furminator is iedereen die ik ken heel enthousiast over, maar ik vind het zelf de haren te veel afbreken. Dus ikzelf gebruik het niet.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:22

Als ze veel last hebben van diarree zou ik ze mooi terug op droog hooi zetten. Voor die kleintjes ook inderdaad veel minder rijk.

Een furminator is een scheerkop die ze in een handvat hebben gezet. Ik ben er niet wild van en mijn katten ook niet. Je moet goed opletten dat ze geen schaafwonden krijgt, dus absoluut niet drukken op dat ding.

Keek ik vanochtend op m'n telefoon, zag ik dit:
Afbeelding
Gelijk even een screenshot van gemaakt :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:39

Furminator zegt me dan weer helemaal niets... :o

Hier zitten de pony's normaal gesproken ook veel dikker in het haar. Maar ze staan dit jaar wel opeens veel meer beschut. Dus misschien valt het mee met wat ze aanmaken.

Leuk hoor Noisy, voor een perfecte palindroom zou ze op 941 dagen te gaan moeten zitten, maar dat hopen we toch maar niet :P

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:28

Hier nog gewoon ijsbeertjes haha,mega dikke vacht.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:32

Whaaaa Aniek, laten we dat maar niet doen. Is ie wel gelijk klaar om zadelmak te maken :))

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:32

Miep staat hengstig.

Had vd week al twijfels maar staat op de Regumate nog dus kan in principe niet hengstig zijn...maar staat nu te piesen en te knipperen bij een andere merrie.

Ga da bellen voor scan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:43

Ah nee Vientje, gelijk dat je belt voor een scan. Gaan voor je duimen.

Hier ook zeer te spreken over de furminator, ideaal tijdens de verharing van winter naar zomervacht.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:53

Ja nu het is een stuk goedkoper die voordroog dus zal het hier deze winter mee moeten doen, luna kost mij deze winter echt teveel en heb nog altijd een merrie die verkocht moet worden. Dus zit er wat krapper bij. Kan het hooi wel gaan mensen voor de nodige variatie.

Hopelijk wel gewoon goed nieuws vientje!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:55

Ohnee bah vientje ik ga heel hard voor je duimen!'

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:04

Vientje ik duim heel hard mee dat het zangerschaps hormonen zijn die opspelen en geen hengstigheidshormonen!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:06

Luna ik verbaas me nog steeds aan jouw keuzes kwa geld, geen geld voor passend voer, een bevalalarm of een dwergtest, maar wel een extra veulen aankopen.