[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

inge176

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:13

Jeetje Christi, wat een drama. Veel sterkte.

Nicole en joyce, fijn dat ze het pleegveulen heeft geaccepteerd.
Nogmaals gefeliciteerd Charaz. Wat bijzonder mooi getekend!
En weer een hengstje ;-) Hengstjes zijn goed vertegenwoordigd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:26

Hengstjes zijn over vertegenwoordigd dit jaar..... :D

Bij ons gaat trouwens super nu. Merrie doet het goed nu ik de training weer opgepakt heb. Helaas leek ze dinsdag ff wat koliekerig. Gelukkig was dat snel over.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:28

Christi, wat erg zeg! Heel veel sterkte. :(:)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu met Doortje is.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:32

Jeetje wat een slecht nieuws hier. Veel sterkte hoor.

Trouwens, hier nog wel iemand die een veulen verwacht!! En de 300 dagen is gepasseerd! Ik stem voor een lijstje vanaf 300 dagen!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:36

wat een naar nieuws christi, sterkte

jennyk: van mij mag het hoor :)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:50

bah wat een nieuws christi! veel sterkte..

gelukkig gaat het bij ons ook goed, flipje is ontzettend brutaal.. als ik in de stal sta om deken om te doen is die alleen maar overaan op aan het bijten... dus probeer het maar beetje te temperen, lukt nog niet echt :+ en in de wei zit soms behoorlijk tegen merrie op te steigeren, gekke dier :=

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:01

Iedereen met een veulen van harte gefeliciteerd.
--------------------------------------------------------
Joyce, Nicole en Christi heel veel sterkte met het verlies.
--------------------------------------------------------
Ik heb vorige week overleg gehad met de DA wat ik zou doen met Floor het ging nog steeds niet heel lekker met haar het is wel beter dan het was maar ze is er nog niet. Ze krijgt nu voor de spierbevangenheid Vitamine E + Selenium en mag een ½ uur per dag op het land voor de rest staat ze in de paddock met wat oud hooi. In overleg met de DA heb ik besloten om haar niet te laten dekken dit jaar en ook Bonnie blijft nu nog een jaar leeg volgend jaar maar weer proberen. 1 veulentje fokken is ook zo zielig vind ik, ik merk aan Dora dat zij een speelkamaraatje mist. Over 3 maanden gaat ze wel naar mijn vriendin die dan ook een veulen heeft als dat een merrieveulen is kan ze daar blijven de winter mits het goed gaat met de longschade anders komt ze na 2 maanden weer naar huis. We hopen dat ze over de longschade heen groeit maar dat kan de DA pas zeggen als ze een ½ jaar oud is.
2de pinksterdag hebben we de buik van Dora kaal geschoren om te zien of ze dan beter haar temperatuur kan regelen en dit is gelukkig wel het geval ze zat vaak 's avonds aan de 39 of hoger nu komt ze niet meer boven de 38.6 uit.
Het enige wat mij opvalt is dat Dora meer rust als een normaal veulen en dat ze sneller en zwaarder ademt dan een ander veulen voor de rest is ze gelukkig een vrolijk veulentje die af en toe haar gekke buien heeft.
Ze is nu bijna 3 maanden oud. :D
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:09

Jeetje Christi en Nicole£ Joyce,héél veel sterkte...de kant van fokken die niemand wil zien.. :(:)

Spannend Fokfanaat,gaat ze straks toch nog lekker luisteren naar je!

Gefeliciteerd Charaz,wat een cutie!

Mabon hopelijk volgend jaar starten met een schone lei!

Merrie heeft hier ook mooi geluisterd naar me en is in alle vroegte vanmorgen bevallen van haar 3e hengstveulen op rij.
Maar hij bevalt me en ze is een super moeder,dus ' t is haar vergeven :D
Ze bleef aan de nageboorte staan maar met een spuitje was die meteen af,dus temperaturen maar dat komt wel goed.
Toen het alarm afging stond ik met 1 minuut op stal en toen lag het veulen enkel nog met de achterbenen in de merrie,dus wéér gemist. }:0
Hij wou al gaan staan maar toen heb ik toch even die benen uit de merrie gehaald en een 15 minuten later stond hij :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:14

Pretty, eindelijk dan, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!

Mabon, het is wel een minder jaar voor je zeg. Maar wat een leuke foto van Dora. :D

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:17

Pretty gefeliciteerd!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:20

gefeliciteerd pretty!!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:23

Oh vreselijk Christi, sterkte!

Gefeliciteerd Pretty!
Ben natuurlijk super benieuwd naar foto's!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:28

pretty eindelijk hij is er ben benieuwd na foto,s :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:29

fotos volgen zeker vandaag nog,moet eerst even wat werken,kom zo terug!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:31

nou pretty eindelijk is ie er dan! Gefeliciteerd!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:38

Christi sterkte, wat een naar verhaal.

Mabon wat een schattige foto. Hopelijk blijkt straks alles goed te zijn.

Pretty proficiat!

Fandango doet het goed, is de eerste dag en nacht goed doorgekomen heeft alleen flink diarree (geel-bruin) maar verder niet ziek. Kijken we dus nog even aan, hebben ze hier als ik het me goed herinner toch allemaal wel gehad de eerste dagen. Vanmorgen maar even babybillen gewassen met warm water daarna beetje sudocreme erop. Hij kan al flink naar achter slaan als het hem niet bevalt trouwens, ging net langs mijn been gelukkig. Marlet heeft enorm veel melk, en hij maakt er dankbaar gebruik van.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:39

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:40

Nicole en Joyce, wat fijn dat ze haar pleegveulentje accepteerd!
Charaz, gefeliciteerd met je hengstveulentje.
Christie, wat een drama! Sterkte.
Mabon, wat een geweldige foto's van Dora! Ik hoop dat ze over de longschade heen groeit. Lastig he als ze er pas over een paar maanden iets van kunnen zeggen, afwachten en niets kunnen doen is niets voor mij.
Pretty gefeliciteerd met de kleine man!

Hier hebben we momenteel nogal veel veulenpech, jullie weten vast nog wel dat Rahnanah laatst zo hard gevallen was? Nou de laatste 2 weken liep ze dus weer helemaal goed, kom ik gister, weer hartstikke kreupel! Waarschijnlijk is ze wel weer onderuit gegaan, of heeft ze iets anders geks gedaan. Dus nu maar weer afwachten tot het weer over gaat. Ik heb Aziza vandaag hengstig gespoten, dus die moet als alles goed gaat maandag gescand worden, als Rahnanah dan nog niet goed loopt laat ik de DA er ook nog maar ff naar kijken. Al kan hij er waarschijnlijk net zo weinig aan doen als wij.

En de DA is vanochtend bij Shoukran geweest, hij had lichte verhoging, heeft nu antibiotica gehad, en moet nu dagelijks getemperatuurd en in de gaten gehouden worden. Ook de hartruis is jammer genoeg nog steeds aanwezig, dit moet binnen een paar maanden toch echt minder of weg zijn, indien het hetzelfde of erger is, is de prognose niet goed, zegmaar gewoon heel slecht |( De benauwdheid (het snurken) wil de DA verder gewoon afwachten, aangezien hij nog fit en energiek is. Ze zouden evt bloed kunnen afnemen en foto's kunnen maken, maar of daar iets uit zou komen is onzeker. Zijn longen klonken verder goed, dus waar het dan precies vandaan komt?
Ik vind het echt vreselijk vervelend dat hij dus niet hier staat, en dat ik dus (buiten wat ik te horen krijg) niet weet hoe het precies met hem gaat. Gelukkig gaan we zaterdag weer bij hem langs, dan kunnen we met eigen ogen zien hoe het gaat.

Heeft iemand hier misschien ervaring met hartruis bij veulens?
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 27-05-10 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:45

A_Z Wat een pech voor jullie zeg!
Hopelijk loop Rahnanah snel weer goed en komt het met Shoukran toch ook nog goed!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:01

Pretty gefeliciteerd ben benieuwd naar de foto's :D

Neon het is inderdaad een minder jaar voor mij nu maar de gezondheid van Floor gaat me nu even voor op een veulentje van haar.
Dus volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Kan dan ook weer vroeg in het jaar beginnen met haar want vorig jaar is het natuurlijk ook niet gelukt bij haar. Ik denk nu dat dat komt omdat ze in zeer korte tijd te vaak verhuist is. Ze stond toen bij een handelaar heeft daar een maand gestaan, is toen naar een andere handelaar gegaan heeft daar 2 weken gestaan, toen weer naar een andere handelaar daar heeft ze een kleine week gestaan en toen kwam ze bij mij heeft een maand bij mij gestaan en is toen naar de HH verhuist waar ze vervolgens ook weer 2 maanden heeft gestaan. In augustus is ze weer thuis gekomen maar helaas is ze dus net voor ik haar weer weg zou brengen naar de HH eind april spierbevangen geworden waar ze nu nog last van heeft. Maar er zit vooruitgang in dus het gaat goed komen dat weet ik zeker. :D

AZ: Afwachten en niets kunnen doen is ook niets voor mij maar ik kan even niets anders dus zal wel moeten. ;)
Balen zeg dat het bij jou ook niet lekker gaat met Rahnanah en Shoukran veel sterkte met hun.
Dora heeft ook kreupel gelopen (waarschijnlijk heeft Floor op haar beentje gestaan) na overleg met de DA heb ik toen haar beentje 2 á 3x daags met koud water afgespoten en er koelingsgel opgesmeerd. Na een week zag je er gelukkig niets meer van.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:13

Pretty: proficiat met je hengstveulentje!
Christie: sterkte :(:) !

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:16

bah zeg wat een gedoe AZ...heb er geen ervaring mee,gelukkig zal ik maar zeggen. :(:)

Hier dan de fotos van onze naamloze K.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo een "vers" veulen is toch een lijkje op stelten hé? :o Bij de shetlanders is dat toch héél anders!

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:46

Pretty, wat een prachtig veulen!! Gefeliciteerd en heel veel geluk!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:48

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:03

Pretty gefeliciteerd! Wat een mooierd!

Tjolieke, dat had die van mij ook de tweede dag. Daarna is het weer goed gekomen.