Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
frenia schreef:nicole: wel je neemt zo'n pendel en dan hou je die normaal boven de foto van de betreffende drachtige merrie
vorig jaar heb ik het gewoon boven mijn eigen hand gedaanen dat klopte toen wel, dus dit keer ook weer zo geprobeerd
je vraagt de pendel eerst naar zijn "ja"-antwoord, de pendel gaat slingeren (bij mij was ja = rondjes draaien)
vervolgens vraag je de pendel naar zijn "nee"-antwoord, de pendel slingert opnieuw (bij mij was nee = over en weer slingeren)
tot slot stel je een vraag waarop je het antwoord weet, ter controle, bv: ben ik een vrouw? de pendel antwoordde bij mij met rondjes draaien = ja
en dan start je, ik hou de pendel dus vast met mn rechterhand boven mijn linkerhandpalm en concentreer me sterk op de vraag die ik stel
Krijgt Angel een merrieveulen? pendel draait rondjes = ja
Krijgt Angel een hengstveulen? pendel slingert heen en weer = nee
Is Tinkerbell nog drachtig? pendel draait rondjes = ja
Krijgt Tinkerbell een merrieveulen? pendel draait = ja
Krijgt Tinkerbell een hengstveulen? pendel slingert = nee
en zo verder:
Krijgt Angel een zwartbont merrieveulen? pendel draait = ja
Krijgt Angel een vosbont merrieveulen? pendel slingert = nee
Krijgt Tinkerbell een bont veulen? pendel draait = ja
Krijgt Tinkerbell een bruinbont veulen? pendel draait = ja
Dus als het goed is, win ik qua kleuren en geslacht komend jaar de hoofdprijs
2 merries en beiden bont
Typisch natuurlijk, de hoop bij Tinkerbell was een bruinbont merrieveulen om aan te houden, maar aangezien ik dit jaar Illian al aangehouden heb, zou die wens misschien beter niet uitkomen
aan de andere kant zou het wel leuk zijn eens een bruinbontje in de wei te hebben na al die jaren zwart en zwartbont
nu maar hopen dat alles goed gaat he met de dracht, de bevalling en het verdere verloop...dat is iets wat ik niet durf te vragen aan de pendel
edit: dit is dus "mijn" manier, ik heb verder echt geen verstand van pendelen