Eliene doet ontzettend lelijk tegen de hengst die tegenover haar staat en ze is ook superbeschermend voor Angeliene naar andere paarden toe, alles wordt echt lelijk aangekeken. Dat doet ze sinds een week of 2,5, daarvoor was ze juist na de eerste "bezitterige" dagen een stuk relaxter richting Angeliene geworden. Maar nu moet alles kilometers afstand houden, anders wordt mama boos! Ik heb stille hoop dat dat komt door de hormonen omdat ze drachtig is... maar goed, mss heb ik het helemaal mis. Ze is iig nog niet hengstig. Wel verliest ze al wekenlang druppeltjes als ze knipoogt en nijdig met haar staart zwiept omdat ze zich opwindt over andere paarden die te dichtbij komen, maar dat gedrag had ze d'r vorige dracht ook. Veel mensen dachten dat ze niet drachtig was, want ze deed hengstig. Ja, Eliene doet vaak genoeg hengstig, ook al zit er geen ei, is ze drachtig, whatever. Ik zie wel verschil met als ze écht hengstig is, maar dat zien andere mensen natuurlijk niet.
Ik heb vannacht zelfs gedroomd van het scannen, heel bizar...
Ben blij Rinske dat het met Nicole allemaal goed lijkt te gaan. Hoe gaat het met jou, trek je het allemaal een beetje?
Over fotoboek: wij maken zat buikfoto's (en vele andere foto's...
) en ik heb Eliene vorig jaar vanaf een maand of 4 gemeten rondom de singelplaats en de plek waar de buik zeg maar het grootst gaat worden en dan steeds die omvang genoteerd. Zo noteer ik nu ook de hoogte van Angeliene, ze was gisteren alweer ruim 1.16 m! (6,5 week oud) En ik heb een map van Angeliene aangelegd met daarin nog apart wat foto's van pa en ma, een folder van de hengstenhouder waar Koss staat, ik heb gegevens van Koss en nog wat opa's en oma's van Annie van de verrichtingsonderzoeken bij het KWPN, dat soort dingen. Oja, daar zitten ook de foto's bij van de scans op 3 en 6 weken! Al m'n andere foto's zitten in van die flipover-albums met onder de foto's op het karton data geschreven van wanneer de foto's (ongeveer) zijn. Zo heb ik alle paardenfoto's bij elkaar, foto's van andere onderwerpen zitten apart. Dat werkt wel lekker.