Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 20:36

Vankies buik vandaag Cool
Afbeelding

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:32

hmm nou ok ik kon vandaag niet bellen had les van half 9 tot 5 uur Scheve mond
maar een stalgenootje ide moest toch nog daarheen bellen dus die had het gelijk voor mij gevraagt, en dit is wat hij dr over zei:
"het is niet gevaarlijk, opvoelen neemt altijd risico's met zich mee, maar in de zin van infecties, en die kans is bij een pony van 1,5 net zo groot als bij oudere"
dus laat haar dan wel opvoelen denk ik, maar dan word het denk ik volgende week, aangezien mijn rooster van deze week flink poedersuiker is...

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 21:53

de mijne ziet er zo uit op 6 maanden en 2 weken Haha!

Afbeelding

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:16

@Tinne, dat dekje zit in de weg van haar buik. Haha!

@Quirina, amai die haar buikske is ook hard gegroeit! En wat glimt ze als een glimworm. Bloos!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:19

De hormonen bij mijn merrie vallen trouwens goed mee, ben paar dagen terug met een vreemd paard gaan wandelen en ze vond hem zowaar lief. Bloos!
Daarstraks ramde ze wel Xen weg van de drinkbak zonder enige duidelijke aanleiding, toen heb ik wel een bidonneke tegen haar kont gegooid want ik stond er bijna tussen. Clown
Verder is ze lieffff. Lovers

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 22:22

Loolapelooza schreef:
@Tinne, dat dekje zit in de weg van haar buik. Haha!

@Quirina, amai die haar buikske is ook hard gegroeit! En wat glimt ze als een glimworm. Bloos!

Whaha Haha! ja eh ze is heeeel goed gegroeid zie zelfs al beweging erin Knipoog haha Haha! en ja Haha! ze glimt altijd Verward Is dat nog wel gezond Knipoog whaha Haha! nee maar krijg er heel veel complimenten over Haha! is wel leuk Knipoog

Edit: sorry voor me vele emoticons, maar Bloos ik ben er aan verslaafd Bloos

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 00:10

Mooie buiken komen er weer voorbij OK dan!
Zelfs eentje met een rode stip! Gefeliciteerd Loolapelooza Haha!

Ik zal morgen ook weer eens wat foto's van Copper maken, zij zit dan op 175 dagen.
Vandaag had Macy een flinke baaldag volgens mij. Ze liep de hele tijd de anderen te vervelen in de wei. Om niets wegjagen, klieren met voeren, Sammie platwalsen...
Als Copper en Sammie het konden, hadden ze Afbeelding gedaan.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 01:24

Loolapelooza schreef:
WIIIIIIIIII!!!!!! EIN_DE_LIJK heb ik mijn lieve kleine veullie weullie zien én voelen boksen in de buik. Haha! Haha! Haha! Haha!
Vanta was aan het eten en ik stond zoals gewoonlijk weer naar der buik te gapen. Ik dacht wat te zien maar ging er maar van uit dat het overmatige darmactiviteit was, totdat de buik wel héél hard bewoog en heus trilde en er iets tegen m'n hand stompte toen ik ging voelen. Haha!
Het leeft, LEEFT! *LOL*

Baby trapte trouwens veel lager dan waar de rode stip van Macy zit, daarom dat ik eerst aan darmactiviteit dacht. (want je ziet daar sowieso wel een hoop beweging)
Maar ik ben er 100% zeker van dat het veullie weullie was. Haha!

[image]

Ik ben zo blijijijijijijijijijijijijij!!!!! Lalalalalaaaaaaa. Haha!

Jippie!!!!!!!!!! Wat een heerlijk gevoel he?! Ik ben heel blij voor je!! Super Avatar trouwens!!
@Tinne, die buik wordt ook mooi "rond"!
@Quirinake, wil je voortaan wel even waarschuwen dat ik mijn zonnebril op moet doen! Wat een glans! En echt al een baby buik!

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 10:35

Nou, morgenmiddag (woensdagmiddag) komt de dierenarts uitsluitsel geven of mijn paard wel of niet drachtig is... Mocht ze wel drachtig zijn, dan zit ze op 4,5 maand...

Ben toch wel benieuwd hoe hij dat gaat doen... Kan iemand vertellen hoe dat in zijn werk gaat? Gaat hij dan scannen, of opvoelen, en hoe gaat dat opvoelen?
Zitten hier veel risico's aan verbonden?

Hoezo zenuwachtig!!!!

Cindy

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:46

Goh op 4.5 maand heb ik er nog nooit een VA bij gehad, het veulen past sowieso niet meer op de scan dus hij zal waarschijnlijk gaan opvoelen. (gaan ze met hun hele arm ingesmeerd met vaseline en verpakt in een lange handschoen in het rectum van de merrie en dan voelen ze al dan niet of er een veulen in zit.)
Dit is meestal zo gebeurt en beetje goeie VA voelt het meteen, die van mij voelde indertijd zelfs dat ze hengstig was en bij de 2e scan voelde ie meteen dat ze drachtig was. Tong uitsteken
Je hoeft niet bang te zijn voor risico's, die zijn echt minimaal en er gebeurt zelden wat ten gevolge van.

@alle kraamstal-gangers, merci voor jullie medejuichen. Hyper! Haha!

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:50

Bedankt voor je antwoord!
Ben nu toch wel erg nieuwsgierig of ze drachtig is......

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 11:56

Ik heb op ongeveer 4 maanden een da bij mijn merrie gehad, omdat ze hengstig gedrag vertoonde. Hij heeft haar toen ook opgevoeld en dat was idd zo gepiept. Weet je tenminste waar je aan toe bent!

@ Loolapelooza: dat is de plek waar ik het veulen van Lee ook heb gevoeld/gezien. Grappig eigenlijk, want als je op de veulen-in-de-baarmoederplaatjes kijkt, zou het hoger moeten zitten en het lijkt me dat je dat nog bijna niet voelt. Toch weet ik ook zéker dat ik het veulen voelde!

Oh enne: meeleven is makkelijk hoor! We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Dus: JIPPIEIEIEIE ... proficiat!! Bestaat er geen Boktpsycholoog of zo ... we moeten nog een x aantal maanden Clown !!

Wat een buiken ... en met een zadel erop lijkt het wel of je het nog beter ziet ... zoals op de AnkyVankie Knipoog foto.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 15:14

Haha, dat vond ik ook al Mac *LOL* Ik kan niet wachten tot de buik van AnkyVankie pas echt rond wordt Party!!!
Ik heb trouwens het vermoeden dat zij best wel eens flink uit kan gaan dijen, aangezien ze ook wel breed gebouwd is en nja.. ik denk dat er een huge toeter aan komt Haha!.

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:03

Ikke heb ook een dikke buik paaard Tong uitsteken
Ik weet niet wanneer ze uigerekend is want ik heb haar 3 maanden geleden gekocht en was al drachtig.
ze heeft al een beetje n uier Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding
je ziet het op de foto niet zo maar wel een beetje Tong uitsteken
Vind ik
in t echt heeft ze eingelijk al best n buikje Lachen

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-04 18:04

jeddah schreef:
Jippie!!!!!!!!!! Wat een heerlijk gevoel he?! Ik ben heel blij voor je!! Super Avatar trouwens!!
@Tinne, die buik wordt ook mooi "rond"!
@Quirinake, wil je voortaan wel even waarschuwen dat ik mijn zonnebril op moet doen! Wat een glans! En echt al een baby buik!

Wahahah Haha! oké ik zal het verwittigen Cool hahaha Haha! Ja écht een baby buikje Lovers

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 17:26

Wat een super starkke buikjes!! Haha! en ze glimmen allemaal zo mooi! Haha!:D

Ook ik heb weer wat foto's genomen van vreya! Ze groeit zooo snel!
Afbeelding
Afbeelding
Niet echt een goede foto maar wel grappig Haha! mevrouw was meteen gaan rollen na het rijden! Boos! Tong uitsteken
Afbeelding

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:27

WAUW Quirinake, wat een buik maar vooral wat een GLANS!!!

Super!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:58

Konigin Famosa vind zich zelf heel snielig. Ze legt haar hoofd op mijn schouder en zoekt steun Ach gut . Het hoofd is nogal zwaar na 5 min. en dat snapt ze nu net niet Verward . Ze is dan zwaar teleurgesteld als ik weg ga Huilen .
Ik stap haar aan de hand elke dag een min. of 20/30 en dan s'middags een uurtje of hoelang madam het wil de kleine paddock in. Haar buik groeit en groeit. Volgens mij zit er een 6 ling in. Clown

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:02

Hoe lang is Koningin Famosa ( Tong uitsteken ) nu al drachtig?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:16

Mausie schreef:

Super!

inderdaad zeg!! prachtig! Kwijl

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:17

PhiaBink schreef:
Konigin Famosa vind zich zelf heel snielig. Ze legt haar hoofd op mijn schouder en zoekt steun Ach gut . Het hoofd is nogal zwaar na 5 min. en dat snapt ze nu net niet Verward . Ze is dan zwaar teleurgesteld als ik weg ga Huilen .
Ik stap haar aan de hand elke dag een min. of 20/30 en dan s'middags een uurtje of hoelang madam het wil de kleine paddock in. Haar buik groeit en groeit. Volgens mij zit er een 6 ling in. Clown

ahh... wat zielig. Heeft ze het er zo zwaar mee? Ach gut
Je hebt haar wel laten scannen neem ik aan Tong uitsteken je weet maar nooit wat er allemaal in die buik groeit Tong uitsteken Wel lief dat ze je zo goed vertrouwt! Lovers

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:19

Tinne schreef:
Haha, dat vond ik ook al Mac *LOL* Ik kan niet wachten tot de buik van AnkyVankie pas echt rond wordt Party!!!
Ik heb trouwens het vermoeden dat zij best wel eens flink uit kan gaan dijen, aangezien ze ook wel breed gebouwd is en nja.. ik denk dat er een huge toeter aan komt Haha!.

Ja! Ik zeg ook altijd dat ik het zo leuk vind als de buik echt groeit! Haha! En dan zeggen ze: ' Ik hoef dat niet hoor! Heb je er minder last van met rijden enzovoort'. maar ik vind het juist leuk! Haha!

oja, hoe zat het ook alweer? Brede buik=merrie, hangbuik=hengst? Tong uitsteken:P

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:24

Famosa is drachtig. Ze is gescant op 18 dagen en op 2 maanden is ze opgevoelt. Je ziet "het" soms bewegen. Het is een Andalusische fokmerrie en ze heeft geloof ik al 8 veulens gehad. Dit jaar heeft ze een veulen verworpen Huilen . De navelstreng zat helemaal om het merrie veulentje heen. Ze weet eigenlijk niet beter dat ze drachtig is en een veulen aan de voet te hebben. Ze is niet zadelmak en er wordt niks mee gedaan. Als ze drachtig is, dan is ze heel lief en heeeeeeeeeeeeeel aanhankelijk en als ze niet drachtig is ..... Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:38

oja, je hoopt toch wel op een veulentje of niet? Klinkt net zo in die laatste zin.. Wat jammer zeg dat ze haar vorige veulen heeft verworpen Huilen

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:46

Mausie schreef:

Super!

Dank je zeg Bloos Hou op of ik begin te bloze Tong uitsteken Haha!