[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:58

Gefeliciteerd Muronia, al blijft het natuurlijk wel jammer dan wainona niet drachtig raakt.

GA: jeetje.. dat is wel ontzettend balen.. gelukkig zitten we nog redelijk vooraan het seizoen maar toch

Desi: nog even spannend dus. Hopelijk wel mooi drachtig

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 14:21

16 dagen na ei sprong, maar je weet dus niet precies wanneer ze eisprong had.. sommige merries zijn nog wel 4 dagen hengstig, na ei sprong...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 14:34

Dit is echt erg. Ik moet er zo inkomen weer _O-

Ik scan ook inderdaad op x dagen na checken dat ei weg is/inseminatie datum. Even afhankelijk van en hoe. Ongeveer tussen de 15 en 18 dagen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:10

suffie ik duim voor je dat je zondag weer groen licht krijgt.

Kabayo hopelijk is het nu klaar en kan je naar het wachtbankje.
Ik scan op advies van de da op 15 dagen. Donderdag begin van de avond geïnsemineerd, vrijdagochtend gescand en ei was weg. Idd gerekend vanaf vrijdag.
Maar Bo heeft al eerder een tweelingdracht gehad, en nu zat er nog een flink ei achter het ei wat er daarvoor zat. Dus nu weer het risico als die ook alsnog gesprongen was.

jennyk hopelijk is Picture drachtig en Sjanty ver genoeg om te insemineren.

AM bijzonder dat ze steeds van die grotere eieren heeft.

Kayley95 ik snap het helemaal, je wilt zo graag. Maar idd wat je zegt, is niet heel handig.
Verder geen ervaring mee omdat bij Bo het vruchtje weg was. Maar jaar erna wel in 1x drachtig, maar ze had geen bevalling doorgemaakt natuurlijk.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 17:07

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 17:15

Muronia, jammer weer van Wainonia, je plan klinkt wel goed :j
en gefeliciteerd met Veronia!! *\o/*

Suffie, door wie laat je Happy dekken?

Kabayo, ik zou inderdaad voor de 16 dagen gaan :j

Begin volgende week ga ik even de hh bellen om te vragen hoe het allemaal in z'n werk gaat. Maar ze wordt sowieso pas over een week of 4/5 geinsemineerd, dus ik heb nog alle tijd. Wat ook wel fijn is. Ze zijn vandaag naar de zomerwei gegaan, kunnen ze daar even wennen, kan ik Blue leren aan een touwtje meelopen, want voor scannen en insemineren moeten we tien minuutjes naar stal lopen.
En Idris wordt volgende week gecastreerd, dus zo heb ik niet alles tegelijk gelukkig :)

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 18:55

Muronia jammer van Wainonia maar fijn dat de Veronia wel drachtig is.

Kabayo hopelijk is het nu klaar.

GA is het nog gelukt met insemineren of is het nu echt te laat? Wat een gedoe zeg.

Cynthia goede hengst voor Fi, ik ven benieuwd wanneer ze hengstig wordt als het mag ;) en fijn, Idris gecastreerd, kan maar gedaan zijn.

En voor alle andere dames duim ik!

Vanmiddag is Sanaa gescand, het follikel is mooi gesprongen en de baarmoeder zag er ook goed uit, nu dus echt op het wachtbankje! Op dag 18 na het insemineren gaan we scannen op dracht (14-5). Ik ben wel blij dat haar cyclus netjes loopt zo natuurlijk, zonder poespas. En nu maar hopen dat ze drachtig is.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:33

Ik zorg dat ik morgen om 8u bij de dierenarts ben, dan kijken hoe het sperma nog is, kijken of de merrie nog hengstig is en insemineren. Hengstenhouder had vanochtend naar een klein restje van de sprong van gisteren gekeken en toen was het nog mooi levend, maarja, een dag later en je weet het niet. Maar ik denk eerder dat de merrie het probleem gaat zijn dan de hengst, dus echt duimen dat ze nog hengstig is morgenochtend.

Mocht deze ronde nou niet lukken dan ga ik waarschijnlijk toch weer voor de hengst uit Italië. De hengst uit Amerika gaat hem waarschijnlijk pas volgend jaar worden, want eer daar diepvries van is vind ik het voor ons te laat in het seizoen worden.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:50

Nobel heel veel succes morgen!

Cynthia je bent er maar druk mee :) . Toen Veroon veulen was, moesten we ook altijd een stukje (langs een rustig weggetje) lopen van en naar de wei. Daar heeft ze heel veel van geleerd moet ik zeggen.

LaDonna fijn dat het er allemaal goed uitziet. Nu op het wachtbankje tot de 14de, hopen dat het gepakt heeft!

GA sjonge zonde dat het zo moet zeg. Dat voelt al gelijk niet goed. Ik hoop toch dat de moeite niet voor niets gaat zijn.

Nu alles hier een beetje gezakt is moet ik zeggen dat ik er sterk over nadenk om het voor gezien te houden met Wainoon. Ik wou dit seizoen al niet meer dekken met haar, maar mijn vader heeft me (goed bedoeld) overgehaald om het toch te doen. Als ik nu terugkijk dan heeft me deze ene cyclus met haar zoveel energie en stress gekost en is de teleurstelling toch weer erg groot. Ik weet niet of ik er nog puf voor heb om dat nog een keer opnieuw te doen in een cyclus die minstens zoveel energie gaat kosten. Eerst de swab bij de kliniek, dan zouden we er deze keer voor kiezen om met haar naar de hengst te reizen (ruim een uur rijden) en vers te insemineren. Daarna moet ze de volgende dag op de kliniek nagespoeld worden. Dan nog een paar dagen pyton spuiten (dat vind ik nog wel het vervelendste, want dat vindt ze echt niet leuk). Dan weer 18 dagen in de stress om de volgende teleurstelling (waarschijnlijk) te krijgen. Merrie is 19, is al 3 jaar gust na alle inspanningen en dat zal vast niet voor niks zijn. Hoe zeer ik ook 2 veulentjes wens voor volgend jaar, is het dat allemaal waard he?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:30

Hier Poppy en Vita weer hengstig. Dat is al vrij snel. Of de vorige hengstigheid heeft lang zitten uitlopen.
Was nog een heel gesukkel, want 2 jonge hengsten en merries wiens geduld opgeraakt :')
Nu duimen dat Quinn wel raak is. Die zit op dag 11.

Muronia wat jammer van Wainona, maar gefeliciteerd met de dracht van de andere!
Hopelijk wijst de swab iets uit war je kan verhelpen en je de volgende kans optimaal kan benutten.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:00

muronia: ja wat is wijsheid, moeilijke keuze!

ga: duimen dat ze morgen nog hengstig is!

la donna: welkom op het wachtbankje!

nobel: succes morgen, wel fijn zo vroeg, zit je tenminste niet de hele dag te wachten.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:19

Ik zou er gewoon voor gaan Claudia. Als je hebt gedaan wat je nu allemaal moet gaan doen dan heb je echt alles gedaan. En dan is het niet van wat als ..

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 22:34

Muronia als je maar geen spijt krijgt, het lijkt met toch wel een laatste kans dit jaar.. en dan heb je er iig alles aan gedaan... maar ik begrijp wel je redenen..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 23:10

Muronia, je moet doen wat voor jouw goed voelt. En daarbij denken aan je merrie. Dat kunnen wij niet voor je beslissen.
Maar ik snap je wel, maar wat andere zeggen. Dit is misschien wel echt de laatste kans.
Heel veel sterkte met deze beslissing.

Nobel, succes morgen

La Donna, welkom bij de rest op het wachtbankje

Knolselder, succes met wachten. Hopelijk schieten de andere dames ook op nu.

goldenarrow, wat een gedoe, maar hopelijk nog op tijd

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 00:06

Suffie dat zou mooi zijn dat ze dan gedekt kan. Medicatie was voor een bacterie dacht ik?

Kabayo. Lastig om te zeggen wanneer te scannen. Ik zou denk ik 26 dagen na de laatste dekking doen. Sommige merries zijn nog gewoon een paar dagen hengstig na de eisprong.

Jennyk. Duimen op dracht

Desi. Hopelijk maandag gewoon een mooie vrucht

Muronia. Lastig. Nu je eenmaal begonnen bent. Wil het dan niet weten of er idd niks van bacterie of schimmel in de baarmoeder zit? Sls dit niet het geval is houdt het op. Is het wel het geval kan je hier nog wat aan doen en weet je de reden.

Kayley. Verschilt per merrie. Je hoort wel eens dat veulen hengstigheid beter bevrucht. Zelf deze ervaring nog niet gehad

Nobel duimen dat ze gewoon drachtig is

Cynthia. Ik ben benieuwd welke hengst het uiteindelijk wordt...

Kiki spannend of ze drachtig is

Muronia. Hopelijk nog optijd

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 06:38

Claudia ik snap je overweging heel goed. Veel wijsheid gewenst.

Amhorses 26 dagen :wow: Typfoutje denk ik? :P
Ik hoop dat Liezella nu klaar is :j

Goldenarrow pff zo ik dekken niet leuk meer. Hoop dat je nog op tijd bent. Gelukkig heb je wel "reserve" hengsten op je lijstje

Knolselder niet drachtig dus? Of nog niet gedekt geweest? Hopelijk nu in 1x raak!

Cynthia fijn dat je nog even de tijd hebt. En inderdaad goede training voor blue.

Nobel01 succes zo *\o/*

Cioccolato herkenbaar hoor :+ Dat je er weer even in moet komen haha

Kayley95 heel herkenbaar. Vooral die 18 dagen en de laatste weken van de dracht zijn het zenuwslopendste haha
Ik weet niet of het dan makkelijker gaat. Vorige keer wel in 1 cyclus (3 dekkingen) dragend.

Ladonna super. Nu wachten, das het ergste haha. Ik duim dat het gelukt is

Bedankt voor de tips. Zilver net geschouwt en niet meer hengstig. Ze heeft 0 interesse in hem en plast niet meer. Dat betekend over 16 dagen scannen. En jawel... dat is vrijdag de 13e :=
Dusse... is er nog plek op het wachtbankje?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 07:02

Knolselder jammer dat ze niet drachtig zijn, hopelijk nu een goede ronde.

Nobel nog een dik uur wachten voor jou, ik duim voor je!

Elina fijn dat ze niet meer hengstig is, succes op het wachtbankje!

Ik ga straks om 8 uur bellen voor een afspraak voor de swab. Die wil ik toch nog laten nemen, al is het inderdaad maar om antwoord te krijgen. Anders blijf ik me afvragen of ik niet nog iets anders had moeten proberen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 07:18

kabayo: Ik schuif wel een stukje op, kom er maar bij!

muronia: hopelijk komt er iets uit de swab en kan ze toch nog drachtig worden

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 07:35

Ik rij zo naar de DA, duimen jullie met me mee dat het ei er nog zit := En dat er nog wat fatsoenlijks over is van het sperma...

Snap wel dat je nog eerst een swab af wil laten nemen hoor! Al is het maar om iets van antwoorden te krijgen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 07:38

Tuurlijk duim ik!!

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 07:55

Succes GoldenArrow en Nobel!

Elina en Ladonna welkom op het wachtbankje, ik ga wel op het hoekje.... wachten duurt altijd lang...

Kabayo tot wanneer blijft de hengst nu? hij is bij jou wel opgeknapt! dus goed kosthuis

Muronia goed plan die Swab, geeft iig meer info, uitslag duurt 5 dagen?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:28

We mogen zo direct heen ervoor, dan hebben we dat maar gedaan. Ja zoiets zal het duren, maar omdat er gisteren al een ei van 4,2 zat is deze ronde sowieso verloren. Die blijft niet nog 5 dagen zitten gok ik hoor. Geeft ook niets, ik wil eerst weten hoe of wat nu.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:29

Nee die merries waren gedekt, maar dus helaas niet gelukt! Duimen dus dat Quinn dan wel gelukt is. Anders een compleet mislukte ronde :(

Succes GA! En iedereen die nu een insemineren is: ik duim voor snel zaad!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:34

Succes Muronia en GoldenArrow!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:39

Kabayo, welkom op het bankje waar we alle (on)geduldig afwachten. Duim dat het gewoon in 1x raak is.

Muronia, succes!

Goldenarrow, succes en ook hier duimen we voor je

Knolselder, ik duim voor je!