Ik scan ook inderdaad op x dagen na checken dat ei weg is/inseminatie datum. Even afhankelijk van en hoe. Ongeveer tussen de 15 en 18 dagen.
kiki1976
Geplaatst: 28-04-22 16:10
suffie ik duim voor je dat je zondag weer groen licht krijgt.
Kabayo hopelijk is het nu klaar en kan je naar het wachtbankje. Ik scan op advies van de da op 15 dagen. Donderdag begin van de avond geïnsemineerd, vrijdagochtend gescand en ei was weg. Idd gerekend vanaf vrijdag. Maar Bo heeft al eerder een tweelingdracht gehad, en nu zat er nog een flink ei achter het ei wat er daarvoor zat. Dus nu weer het risico als die ook alsnog gesprongen was.
jennyk hopelijk is Picture drachtig en Sjanty ver genoeg om te insemineren.
AM bijzonder dat ze steeds van die grotere eieren heeft.
Kayley95 ik snap het helemaal, je wilt zo graag. Maar idd wat je zegt, is niet heel handig. Verder geen ervaring mee omdat bij Bo het vruchtje weg was. Maar jaar erna wel in 1x drachtig, maar ze had geen bevalling doorgemaakt natuurlijk.
Nobel01
Geplaatst: 28-04-22 17:07
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Cynthia82
Geplaatst: 28-04-22 17:15
Muronia, jammer weer van Wainonia, je plan klinkt wel goed en gefeliciteerd met Veronia!!
Suffie, door wie laat je Happy dekken?
Kabayo, ik zou inderdaad voor de 16 dagen gaan
Begin volgende week ga ik even de hh bellen om te vragen hoe het allemaal in z'n werk gaat. Maar ze wordt sowieso pas over een week of 4/5 geinsemineerd, dus ik heb nog alle tijd. Wat ook wel fijn is. Ze zijn vandaag naar de zomerwei gegaan, kunnen ze daar even wennen, kan ik Blue leren aan een touwtje meelopen, want voor scannen en insemineren moeten we tien minuutjes naar stal lopen. En Idris wordt volgende week gecastreerd, dus zo heb ik niet alles tegelijk gelukkig
Muronia jammer van Wainonia maar fijn dat de Veronia wel drachtig is.
Kabayo hopelijk is het nu klaar.
GA is het nog gelukt met insemineren of is het nu echt te laat? Wat een gedoe zeg.
Cynthia goede hengst voor Fi, ik ven benieuwd wanneer ze hengstig wordt als het mag en fijn, Idris gecastreerd, kan maar gedaan zijn.
En voor alle andere dames duim ik!
Vanmiddag is Sanaa gescand, het follikel is mooi gesprongen en de baarmoeder zag er ook goed uit, nu dus echt op het wachtbankje! Op dag 18 na het insemineren gaan we scannen op dracht (14-5). Ik ben wel blij dat haar cyclus netjes loopt zo natuurlijk, zonder poespas. En nu maar hopen dat ze drachtig is.
Ik zorg dat ik morgen om 8u bij de dierenarts ben, dan kijken hoe het sperma nog is, kijken of de merrie nog hengstig is en insemineren. Hengstenhouder had vanochtend naar een klein restje van de sprong van gisteren gekeken en toen was het nog mooi levend, maarja, een dag later en je weet het niet. Maar ik denk eerder dat de merrie het probleem gaat zijn dan de hengst, dus echt duimen dat ze nog hengstig is morgenochtend.
Mocht deze ronde nou niet lukken dan ga ik waarschijnlijk toch weer voor de hengst uit Italië. De hengst uit Amerika gaat hem waarschijnlijk pas volgend jaar worden, want eer daar diepvries van is vind ik het voor ons te laat in het seizoen worden.
Cynthia je bent er maar druk mee . Toen Veroon veulen was, moesten we ook altijd een stukje (langs een rustig weggetje) lopen van en naar de wei. Daar heeft ze heel veel van geleerd moet ik zeggen.
LaDonna fijn dat het er allemaal goed uitziet. Nu op het wachtbankje tot de 14de, hopen dat het gepakt heeft!
GA sjonge zonde dat het zo moet zeg. Dat voelt al gelijk niet goed. Ik hoop toch dat de moeite niet voor niets gaat zijn.
Nu alles hier een beetje gezakt is moet ik zeggen dat ik er sterk over nadenk om het voor gezien te houden met Wainoon. Ik wou dit seizoen al niet meer dekken met haar, maar mijn vader heeft me (goed bedoeld) overgehaald om het toch te doen. Als ik nu terugkijk dan heeft me deze ene cyclus met haar zoveel energie en stress gekost en is de teleurstelling toch weer erg groot. Ik weet niet of ik er nog puf voor heb om dat nog een keer opnieuw te doen in een cyclus die minstens zoveel energie gaat kosten. Eerst de swab bij de kliniek, dan zouden we er deze keer voor kiezen om met haar naar de hengst te reizen (ruim een uur rijden) en vers te insemineren. Daarna moet ze de volgende dag op de kliniek nagespoeld worden. Dan nog een paar dagen pyton spuiten (dat vind ik nog wel het vervelendste, want dat vindt ze echt niet leuk). Dan weer 18 dagen in de stress om de volgende teleurstelling (waarschijnlijk) te krijgen. Merrie is 19, is al 3 jaar gust na alle inspanningen en dat zal vast niet voor niks zijn. Hoe zeer ik ook 2 veulentjes wens voor volgend jaar, is het dat allemaal waard he?
Knolselder
Geplaatst: 28-04-22 21:30
Hier Poppy en Vita weer hengstig. Dat is al vrij snel. Of de vorige hengstigheid heeft lang zitten uitlopen. Was nog een heel gesukkel, want 2 jonge hengsten en merries wiens geduld opgeraakt Nu duimen dat Quinn wel raak is. Die zit op dag 11.
Muronia wat jammer van Wainona, maar gefeliciteerd met de dracht van de andere! Hopelijk wijst de swab iets uit war je kan verhelpen en je de volgende kans optimaal kan benutten.
Ik zou er gewoon voor gaan Claudia. Als je hebt gedaan wat je nu allemaal moet gaan doen dan heb je echt alles gedaan. En dan is het niet van wat als ..
Muronia als je maar geen spijt krijgt, het lijkt met toch wel een laatste kans dit jaar.. en dan heb je er iig alles aan gedaan... maar ik begrijp wel je redenen..
Muronia, je moet doen wat voor jouw goed voelt. En daarbij denken aan je merrie. Dat kunnen wij niet voor je beslissen. Maar ik snap je wel, maar wat andere zeggen. Dit is misschien wel echt de laatste kans. Heel veel sterkte met deze beslissing.
Nobel, succes morgen
La Donna, welkom bij de rest op het wachtbankje
Knolselder, succes met wachten. Hopelijk schieten de andere dames ook op nu.
goldenarrow, wat een gedoe, maar hopelijk nog op tijd
AM_Horses
Geplaatst: 29-04-22 00:06
Suffie dat zou mooi zijn dat ze dan gedekt kan. Medicatie was voor een bacterie dacht ik?
Kabayo. Lastig om te zeggen wanneer te scannen. Ik zou denk ik 26 dagen na de laatste dekking doen. Sommige merries zijn nog gewoon een paar dagen hengstig na de eisprong.
Jennyk. Duimen op dracht
Desi. Hopelijk maandag gewoon een mooie vrucht
Muronia. Lastig. Nu je eenmaal begonnen bent. Wil het dan niet weten of er idd niks van bacterie of schimmel in de baarmoeder zit? Sls dit niet het geval is houdt het op. Is het wel het geval kan je hier nog wat aan doen en weet je de reden.
Kayley. Verschilt per merrie. Je hoort wel eens dat veulen hengstigheid beter bevrucht. Zelf deze ervaring nog niet gehad
Nobel duimen dat ze gewoon drachtig is
Cynthia. Ik ben benieuwd welke hengst het uiteindelijk wordt...
Kiki spannend of ze drachtig is
Muronia. Hopelijk nog optijd
Kabayo
Geplaatst: 29-04-22 06:38
Claudia ik snap je overweging heel goed. Veel wijsheid gewenst.
Amhorses 26 dagen Typfoutje denk ik? Ik hoop dat Liezella nu klaar is
Goldenarrow pff zo ik dekken niet leuk meer. Hoop dat je nog op tijd bent. Gelukkig heb je wel "reserve" hengsten op je lijstje
Knolselder niet drachtig dus? Of nog niet gedekt geweest? Hopelijk nu in 1x raak!
Cynthia fijn dat je nog even de tijd hebt. En inderdaad goede training voor blue.
Nobel01 succes zo
Cioccolato herkenbaar hoor Dat je er weer even in moet komen haha
Kayley95 heel herkenbaar. Vooral die 18 dagen en de laatste weken van de dracht zijn het zenuwslopendste haha Ik weet niet of het dan makkelijker gaat. Vorige keer wel in 1 cyclus (3 dekkingen) dragend.
Ladonna super. Nu wachten, das het ergste haha. Ik duim dat het gelukt is
Bedankt voor de tips. Zilver net geschouwt en niet meer hengstig. Ze heeft 0 interesse in hem en plast niet meer. Dat betekend over 16 dagen scannen. En jawel... dat is vrijdag de 13e Dusse... is er nog plek op het wachtbankje?
Knolselder jammer dat ze niet drachtig zijn, hopelijk nu een goede ronde.
Nobel nog een dik uur wachten voor jou, ik duim voor je!
Elina fijn dat ze niet meer hengstig is, succes op het wachtbankje!
Ik ga straks om 8 uur bellen voor een afspraak voor de swab. Die wil ik toch nog laten nemen, al is het inderdaad maar om antwoord te krijgen. Anders blijf ik me afvragen of ik niet nog iets anders had moeten proberen.
We mogen zo direct heen ervoor, dan hebben we dat maar gedaan. Ja zoiets zal het duren, maar omdat er gisteren al een ei van 4,2 zat is deze ronde sowieso verloren. Die blijft niet nog 5 dagen zitten gok ik hoor. Geeft ook niets, ik wil eerst weten hoe of wat nu.