[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:00

Even in pb :)
Laatst bijgewerkt door Vulina op 12-05-19 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:07

Ik ben benieuwd naar jouw veulens, Faline!

Wat een knappe hengst CP!

Ik ga voor je duimen voor woensdag, Evelien!

Dat jklinkt goed, salatiga1995!

Enne, TiSento zou vandaag jarig zijn (voor degene die hem nog kennen), dus als dit geen palomino wordt! :D

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:28

Iedereen op het wachtbankje succes en de drachtige merries; gefeliciteerd. *\o/*

Vervelend dat na de scan niet gelijk duidelijk is of je paard drachtig is of niet. Denk je na 18 dagen spanning het verlossende antwoord te krijgen, moet je nog langer wachten. :(:)

Sierou is gister gescand. Ze had een eitje van 4cm maar deze was nog niet rijp genoeg voor de inseminatie. Ze had daarnaast ook nog een klein eitje maar we hopen dat die wat achterblijft qua rijping. Morgen weer scannen.
Ik had gister een andere dierenarts en hij zag dag haar vulva wat openstaat? Ze zal dan wanneer het eitje weg is wat dichtgenaaid moeten worden. Ik zag dat hier in het topic bij een aantal
van jullie ook al voorbij komen. Hierdoor was mijn schrikreactie wat milder. ‘Ooo komt wel vaker voor’. :j

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:34

Cynthia82 schreef:
Fiore heeft het juiste standje gevonden en heeft zojuist seks gehad! *\o/*

*\o/* :))
Productieve dag vandaag wbt standjes haha

@salatiga, hij heeft een hengstenbitje in. Hij heeft er altijd wel heel veel zin in en zo is hij wat beter te sturen :D

Tinniie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:40

Jade vandaag op dag 20 nog steeds niet hengstig naar Mo.. straks terug scannen.

Evelien jij ook succes he :P

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:48

Thornforest deze week ronde 2, veel succes!

Cynthia gelukkig weet ze hoe het hoort en is het gelukt. Duimen dat het raak is!

Tinniie veel succes met scannen! Klinkt toch voorzichtig positief.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:49

Oh vandaar Faline, begrijpelijk haha

Spannend tinnie! Klinkt toch heel positief!

Hier ook nog steeds geen hengstigheid, morgen ga ik scannen...

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:34

Haha, wat een leuke standjes zie ik voorbij komen!

Tinnie spannend!Hopelijk straks goed nieuws, klinkt goed iig!

Salatiga dat klinkt ook positief! Spannend!

Alle anderen die aan het wachten zijn, sterkte ermee! Ik zit op dag 5 na insiminatie dus nog even te gaan :').

Gistermiddag wel even lekker een buitenritje gemaakt met mijn merrie, wat was ze blij dat ze haar benen weer mocht strekken, blij ei haha. Merkt dat het hier beetje onrustig is in de 'kudde' (2 merrie's en 1 ruin), omdat ze een weekje weg is geweest of toch door de dracht? Kreeg gister ook een hap in mijn hand tijdens het voeren omdat ze met z'n allen aan het klooien waren, dik en blauw nu... Als het een teken is van de dracht teken ik ervoor, ook al kreeg ze toch even goed te horen dat dit niet mocht.

Kan het uberhaubt dat ze/'de kudde' na 5 dagen al ander gedrag gaat vertonen? Lijkt me vrij snel...

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:47

Vanochtend bij Nina 1 van de twee vruchtjes weggehaald, vrijdag weten we of het andere vruchtje is blijven zitten. Nog even spannend dus.

Rose haar dingetje is naar mijn mening niks meer, maar vrijdag scannen we die ook weer met Nina. Ik denk dat ik haar dan hengstig laat spuiten en spoelen.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:53

Zo wat gaan jullie snel haha voor iedereen die al een merrie drachtig heeft gefeliciteerd en voor wie op het wachtbankje zit ik ga heel hard duimen :D

Hier hebben we sita hengstig gespoten. We gaan donderdag weer scannen heeft iemand een idee hoe snel dat gaat voor dat ze geinsimineerd kunnen worden ? Ik moet namelijk 2 dagen van te voren bestellen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:13

paardje2013 schreef:
Zo wat gaan jullie snel haha voor iedereen die al een merrie drachtig heeft gefeliciteerd en voor wie op het wachtbankje zit ik ga heel hard duimen :D

Hier hebben we sita hengstig gespoten. We gaan donderdag weer scannen heeft iemand een idee hoe snel dat gaat voor dat ze geinsimineerd kunnen worden ? Ik moet namelijk 2 dagen van te voren bestellen.

Waarom moet je 2 dagen van te voren bestellen?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:15

Dat is handig omdat de eigenaar met de hengst naar het station moet rijden

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:31

Het lijkt mij juist super onhandig

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:35

Succes voor alle scanners vandaag. Hopelijk veel goed nieuws.

Faline: spannend zeg!

Dolce moet morgen gescand worden. Maar zojuist zet ik de kudde op de wei. Begint mevrouw te plassen en te knipogen. Ik ben dus iets minder positief nu.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:35

Dat moet bij ons ook, maar als ik s ochtends bel, dan gaat de hengstenhouder die dag naar het station om de hengst te laten springen en komt de eigenaar van het station diezelfde avond insemineren. Ik snap dat het vervelend is als je planning voor die dag in de war geschopt wordt doordat je opeens met je hengst naar het station moet, maar dat hoort wel een beetje bij het vak hengst-houden en is er nu het seizoen voor. Daarbij heb ik zelf contact met de hengstenhouder en ik heb hem laten weten dat merrie hengstig is en hij wist dan ook dat hij binnen enkele dagen bericht zou krijgen dat ze geinsemineerd kon worden.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:56

Ja ik hou de hengstenhouder ook op de hoogte en mocht het zo zijn dat ik het niet eerder kan laten weten dan is het niet anders. maar hij wil graag een beetje weten wanneer hij het kan verwachten zeg maar.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:56

Faline, nu hopen dat het andere vruchtje blijft zitten.
Marije, dat is een minder goed teken. Maar wie weet houdt ze iedereen voor de gek. Succes morgen.

Vandaag is Sierou weer gescand en het eitje is rijp genoeg voor inseminatie. Vanavond komt de hengstenhouder weer langs. Ze had wel een bloed-ei? Ze heeft een spuit gekregen waardoor ze vandaag gaat ovuleren vanwege het bloed-ei. Dat had ik dan zelf nog niet ergens gehoord, iemand ervaring mee? Is de kans op bevruchting dan even groot als bij een ‘normaal ei’? Ikzelf kon er vanmorgen niet bij aanwezig zijn, een stalgenoot was er dus ik kon de da niks vragen.

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:02

Ik ken een bloed ei alleen uit de gewone gynaecologie als een ei blaasje dat langer blijft zitten dan normaal. Geeft heftiger menstruatie klachten maar kan geen gevaar en staat een normale bevruchting niet in de weg.
Maar of dat bij paarden ook zo werkt.... geen idee geen ervaring mee

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:26

Hier helaas weer niet drachtig. Had al een onderbuik gevoel. Kwamen gisteravond scannen. Volgens da ei van 4.8 :oo op 16 dagen. Ik vroeg nog is ze al hengstig? Niet echt antwoord op gehad. Maar ze moest vandaag gedekt. Overlegd met dekstation en haar gelijk gebracht. Is ze vannochtend vroeg gecontroleerd daar door de dierenarts. Wat denk je alleen maar kleine eitjes en geen hengstigheid. Tja zo krijg je ze nooit drachtig. Ze wordt daar nu goed in de gaten gehouden.

Ik houdt er een vervelend gevoel aan over. Voorgaande keren altijd in één keer drachtig en nu poging 3....

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:37

Wat vervelend AM_horses, hoe kan dit dan? Heeft de DA dan een beetje zitten slapen en een cyste voor een ei aangezien zonder op andere hengstigheid-tekenen te controleren? Of ligt het probleem bij de HH denk je?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:39

Baarmoeder is mooi schoon. Zat ook geen geel lichaam of iets van kenmerken dat er een einde is geovuleerd. Als merrie niet hengstig is heeft het ook geen zin om te insemineren. Dus tja ik weet het ook niet meer!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:51

Kabayo schreef:
paardje2013 schreef:

Waarom moet je 2 dagen van te voren bestellen?

Ik had vorig jaar een hengst uit Italië waar ik 5 dagen op voorhand moest bestellen.. :/ das dus niet gelukt en uiteindelijk na 1 poging niet meer doorgegaan.

Wij vragen de avond op voorhand bestellen, maar moeten dikwijls ‘nu meteen’ zaad leveren :P met beide ook onze gewone jobs soms moeilijk, maar we doen ons best :D

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:01

Ja dat lijkt mij ook lastig. Daarom snap ik ook dat hij graag wel een beetje voorbereid wil worden vooral als dit niet je echte beroep is kan het lastig zijn om zo snel alles te plannen

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:24

AM wat vervelend... Zeker dat je niet precies weet wat het is. Als ze nu bij de hh goed in de gaten gehouden wordt zou het nu toch moeten lukken? Proberen beetje hoop te houden!

En idd lastig van beide kanten: hh om zo snel te moeten leveren, maar ook lastig als je het al 2, of zelfs 5?! dagen van te voren moet bestellen. Dat verhoogd toch het risico dat het niet gaat lukken

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:41

Wat vervelend zeg AM!

Hier gelukkig geen last met zaad bestellen :) alles gaat zijn natuurlijke gangetje

Kato is eergisteren voor de laatste keer gedekt. Nu het lange wachten