[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:17

Mooie merrie en ook zeker een knappe papa!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:34

Echt hele mooie combi hoor.
Ik vind dat deze goed bij elkaar passen van type.
Ik ben benieuwd naar her resultaat hiervan :)

Silly1972

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:47

Ja ik vind het ook een erg mooie combi

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:03

Myrthe, ik snap dat je weer hoop hebt!! Hou je me op de hoogte van zijn kleurontwikkeling? :)

Eva schreef:
Knap dier cynthia, ze begint wel steeds meer op het plaatje te lijken die je graag wou :D

Zeker ja, ook in gedrag. Ze wordt steeds liever en braver en heeft het strijden opgegeven <3
Is je merrie inmiddels hengstig?

DL, beide merries voorbij de 18 dagen nu. En?
Edit; Gefeliciteerd met Bo! En nieuwe ronde voor Spook :)

Anniek, ik zou haar ook laten staan tot de 18 dagen scan. Is ook voor haar rustiger en als ze er toch goed staat..

Setteli, klinkt als een fijne plek waar je staat!
O, wat irritant zeg dat je nog geen zekerheid hebt! Wat wordt jouw geduld op de proef gesteld!

sultan15 schreef:
Cynthia haha je het was echt serieus zielig! :+ Die arme Fair liep maar wanhopig met haar staart omhoog over het erf te lopen. Ik denk dat ze zich dit weekend wel vermaakt heeft naast dat hengstje!
De rede dat Wish eigenlijk een ronde eerder zou gaan was omdat ze vorige keer zo moeilijk drachtig werd. Maar uiteindelijk zijn ze nu dus dezelfde ronde gegaan omdat het eigenlijk voor mij beter uitkwam als Fairy ook deze ronde mee zou gaan. Bij wish hebben we gewoon minder kans dat het gaat lukken, maar in principe elke ronde evenveel kans! dus we proberen het gewoon :)

Wat een mooie foto van Fiore! Ik vind haar zo’n heerlijk stout koppie hebben!

Heeft iemand van jullie wel eens meegemaakt dat een merrie 3x geinsemineerd moest worden in 1 cyclus? Wish is dinsdag, donderdag en zatedag geinsemineerd :? Zij heeft echt een beetje een gekke cyclus... Ze is 4 april hengstig gespoten en p[ 16 april dus nog steeds geen eisprong gehad... Ga zo bellen hoe ze er nu voor staan! hopelijk is bij beide het ei weg en kunnen we ze vanavond ophalen!

Hahaha, arm dier! :')
Fijn dat ze nu op dezelfde dag geinsemineerd zijn. Is toch makkelijk bijhouden en met een beetje geluk niet al te lang waken!

Daisy is altijd natuurlijk gedekt, maar dat werd rustig 6 keer hoor. Die bleef maar doorgaan, slettebak :+

Ik test ook niet met melkstrips, ik beoordeel het van de buitenkant. Ik heb niet zo veel met die tests. Ik blijf er liever zo veel mogelijk van af, ondanks dat ik weet dat het geen kwaad kan.

Heb jij uierontsteking gehad, Fotsy? Auw auw...
Geen auto.. balen... dan maar de volgende ronde. Dan ben je nog niet laat.

Melkstrips, birthalarms... Ik merk dat het van mij allemaal niet zo hoeft. Tot nu toe.. Maar misschien komt dat omdat ik Daisy zo goed ken en hangt Fiore volgend jaar helemaal vol met birthalarm, hartslagmeter, camera, melkstrips :+

Zo, dat is een flinke wond, Setteli. Enig idee hoe ze eraan gekomen is? Hoe gaat het nu met haar?

Gave hengst, Murosch!!

Crines, je hengst is echt een knapperd!

Welkom, Carmuh, mooie combi!

Fiore is afgelopen woensdag 3 jaar geworden! *\o/* En over een weekje gaat ze al naar de hengst. Het lijkt voor mijn gevoel nog heel ver weg, maar het gaat zo snel!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:22

Toch vind ik de melkstrips tot nu toe een goed extra hulpmiddel :o al hoor je ook wel verhalen van merries die nog heel hoog testte en toch gingen bevallen, maar wat ik begrijp zijn de merries dan meestal uren voor de bevalling niet meer getest... Ph kan heel snel dalen :)

Sloerie1 hier heeft zich ook vandaag weer laten dekken (om de dag, al vanaf 12 april :') )
Ben benieuwd of sloerie2 zich morgen ook nog laat dekken of dat die nu wel een keer gaat af slaan :')

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:36

Even geprobeert om op iedereen te reageren :o

Cynthia82 Lijkt mij echt een spannende tijd zo je eerste veulen, van je eigen gefokte merrie. Welke datum word ze gebracht?

Eva Veel merries dragen dit jaar over of doen eens gek met hun cyclus :+

Dustinlover Fijn dat er toch 1 merrie drachtig gescand is, hopelijk worden de andere snel drachtig. Zou gewoon je grote laten dekken door de hengst waar je je zelf het best bij voelt. Hoeveel merries dekt Benja dit jaar van jezelf?

Murosch Knap combi en volgens mij een zeer goede keuze, toch voor toekomst gericht te denken. Gaat het veulen voor aan te houden zijn?

linda2008 Star word weer door Bentley gedekt? Gaat het veulen voor jezelf zijn of voor de nieuwe eigenaren? Ze heeft wel een knap veulen aan de voet nu! Je merries doen er eerst lang over om hengstig te worden en nu genieten ze ervan hihi, hopelijk zijn ze nu al afgedekt? :P

hinte Knap combi! Is het veulen voor aan te houden of voor de verkoop?

Silly1972 Spannende tijd word het voor je, wanneer word ze gescand?

Woogy Ben benieuwd naar Zaar zijn veulens, zullen zeker knappe worden. Hopelijk word hij goedgekeurd komende hengstenkeuring.

Ennasil92 Leuke merrie, hoe oud is ze nu als ik vragen mag?

Setteli Bah wat een wonde, dat ze er snel van geneest. Hopelijk is je merrie alsnog drachtig, lijkt mij lastig die onzekerheid.

AniekR Knap veulen en ben net zoals de rest ook benieuwd naar de overgebleven hengst :P

sultan15 Fijn dat ze terug bij je staat

Carmuh Knap combi, hoe groot is je merrie? :)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:37

Ik heb er een combi bij, dus volgend jaar 3 veulens in plaats van 2. Kan al niet wachten hihi

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:52

Nette bijleespost, Memere!

Ik vind het ook een stuk spannender nog dan bij Dais :)

Volgende week zondag, 1 mei, gaan we haar brengen.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:40

Thanks allemaal!!

Cynthia....ik ken jou fiore nog als veulentje van de topics, wat bijzonder dat je haar nu laat dekken!
Linda....En liet nummer 2 zich nog steeds dekken?
Memere....wat leuk zeg volgend jaar 3 van die ukkies!! Mijn merre is overigens 1.70 m

Nou hier vanmorgen weer gescand en het ei was mooi weg. Nu dus 9 mei weer terug om te kijken of het daadwerkelijk gelukt is!! Spannend hoor....

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:21

Cynthia spannend zeg!

memere, leuk dat je tzaneen hebt gekocht, die is ook nog van mij geweest. (Foto op fb heb ik ook gemaakt :) ) Benjamin dekt dit jaar 2 merries. Bo en Empty

Carmuh ben benieuwd!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:27

Ja inderdaad Memere, ze wordt as dinsdag gescand.
Maar ze deed vandaag raar....we waren op buitenrit met een ander paard waar ze altijd op buitenrit gaat en ze heeft de halve rit lopen hinniken :?
Dat heeft ze nog nooit gedaan! Dan denk ik toch gelijk....... zou dat de drachtigheids hormonen zijn? hahaha

Nou ja, we weten het snel genoeg.

Maar welke combi heb je er bij dan?

Carmuh, dat wachten is vreselijk haha, maar wel leuk spannend!

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:39

Carmuh, leuk! Nu ff geduld tot 9 mei!
Silly, oeh dinsdag al schiet op! Ander gedrag dus al... Zou dat wat betekenen.

Zijn er hier ook die met de merrie in de sport rijden? En dan welk niveau?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:51

Haha ja inderdaad bij elk gedrag wat anders is als normaal denk ik daaraan, maar ik niet alleen hoor stalgenootje zei dat ook gelijk, maar ook dat haar merrie nu anders op Harmony reageert.

Ik rij haar niet in de sport, ik ben wel met haar aan het trainen, maar ze is nog geen 4 en met het oog op haar drachtigheid wilde ik geen startkaart aanvragen, vond ik zonde van het geld.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:19

Cynthia82 Zou ze dan hengstig staan denk je? Mijn merrie word de 30e gebracht, zouden ze gelijk lopen. :P

CarmuhOw dacht dat ze kleiner was hihi

Dustinlover Komen er veel bij jou vandaan haha. Dekt hij nog gastmerries dit jaar?

Silly1972 Kan zeker hormonen zijn! Mijn (hoog)drachtige merrie was een knuffel in omgang met mensen en een bitch tegenover andere paarden, nu zit ze liever in haar eentje zonder geknuffeld te worden of andere paarden in de buurt, als ze komen dan is ze zo onderdanig als iets. Heel apart wat de hormonen allemaal met een dier/persoon kan doen. :)

Volgende week word de 1e merrie hier gescand, hopelijk gelijk drachtig *\o/*

1e veulen word hier eind februari/begin maart verwacht. Moeder is zwart sabino splash en vader smokey black bont. Veulen is voor verkoop. 2e veulen word als ze gelijk drachtig word, eind maart/begin april verwacht. Moeder is zwart en vader Silverdapple. Veulen is voor aan te houden mits het een merrie is. 3e veulen word als ze gelijk drachtig word, eind mei/begin juni verwacht. Moeder word kleurgetest gezien het nog een raadsel is (moeder silverbay, vader zwart roan). Vader is Perlino splash. Veulen word aangehouden mits het een valk merrie word, palomino is nog twijfel.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:13

Silly....Spannend hoor, ik duim voor je!! Klinkt inderdaad als hormonen....
Liaan....Mijn merrie loopt ook in de sport op het moment op L1 niveau...
Memere...Klinkt als een aantal leuk kleurtjes die je kan verwachten volgend jaar

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:22

Linda, hoe is het met Sloerie2 gegaan vandaag?

Spannend, Memere, nog een combi erbij! Ga je ze aan ons voorstellen? :D

Carmuh schreef:
Thanks allemaal!!

Cynthia....ik ken jou fiore nog als veulentje van de topics, wat bijzonder dat je haar nu laat dekken!

Thanks. Ik ben ook zo benieuwd. Weer een mooie primeur volgend jaar; Een baby van mijn baby :)
Spannend afwachten tot 9 mei! In mijn onderschrift kan je dagelijks zien hoeveel dagen dat nog is :D

Memere schreef:
Cynthia82 Zou ze dan hengstig staan denk je? Mijn merrie word de 30e gebracht, zouden ze gelijk lopen. :P

Ik hoop het :) Ik heb haar 18 maart voor het eerst echt hengstig gezien, maar dat hield ze ook gelijk 2 weken vol. Het begin toen ze voor het eerst met een nieuwe pony (ruin) in de bak stond.
Op haar eerste en tweede verjaardag heb ik haar volgens mij ook hengstig gezien. Beide keren kwam ze toen ook net in contact met nieuwe paarden. Dus ik zorg er nu voor dat haar date het eerste nieuwe paard is dat ze ziet :D
Na die 18 maart - 1 april heb ik haar niet hengstig gezien, dus ik hoop dat ze zondag gelijk hengstig wordt en niet net als haar moeder ineens haar cyclus 1,5 week uitstelt _-:(
Leuk als ze gelijk zouden lopen!
Bijzondere kleurcombi's heb je voor volgend jaar. Ik ben nu al benieuwd!
Over een week of twee verwacht ik een SB/palomino/valk, Vol broertje/zusje van Fiore.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:05

Carmuh, spannend!!

Cynth, zo leuk!! Ben heel benieuwd!
En euh sloerie2 heeft zich ook vandaag weer gewoon laten dekken :') maar ze was wel wat pittiger dan anders (bleef niet meer door haar achterbenen gezakt staan) dus denk dat het er bij haar nu wel op zit.
Morgen sloerie1 nog eens kijken... Ze nemen het er van zullen we maar zeggen :')

Memere, leuk! Ga je de combi's (met foto's) voorstellen? Ben benieuwd!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:26

Ff ego, maar hier is de eerste vandaag drachtig gescand! Crome is dus 11/03/2017 uitgerekend :D :D
Over 10 dagen Jade scannen, en aangezien zij steeds veel vroeger bevalt en ik voor haar 330 ga aanhouden, zou zij ook 11/03/2017 uitgerekend zijn... :P nog even spannend afwachten....

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:54

Haha Linda, ze genieten er wel van he :+

Proficiat Tinniie!

Hier zijn mijn combi's voor 2017:

Tzaneen is mogelijk silverbay,91cm groot en word gedekt door Dream, perlino splash hengst van 91cm.
Kans dat het veulen aangehouden word mits het een valk merrie word.
Tzaneen word in de loop van het jaar kleurgetest voor zekerheid te hebben.
Ze is volgende week uitgerekend.
Afbeelding

Joy is een 1e premie merrie van 84cm, zij word gedekt door Silver Moon die 89cm is.
Veulen word aangehouden mits het een merrie is.
Afbeelding

Dani is een 4 jarige zwart sabino splash merrie van 87cm,
zij is gedekt door Peeka die zelf maar 85cm is. Veulen is voor de verkoop.
Ze word deze week gescand en mocht ze drachtig zijn dan is ze 320 dagen op 13 februari.
Afbeelding
goede foto moet nog gemaakt worden van Dani

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:48

Ik vind die mini's zo gaaf he, al die kleurtjes.
Die foto van het zwarte merrietje, is die gemaakt bij stal zegwaard? lijkt namelijk sprekend op de foto's die wij daar knipten van de pony's.

Nog 1 week en dan weten we of Pris drachtig is. Nog anderhalve week voor de andere merrie

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:39

Tinniie, gefeliciteerd :D

Memere, maar zoals je eerste combi, hou je het veulen alleen als het een valk is? Zou het niet belangrijker moeten zijn dat het veulen een verbeterde versie van de ouders is? Of fok je alleen op kleur?

Woogy, tja al die kleurtjes bij mini's, ik vind mijn "normale bruine" juist zo apart omdat je het nauwelijks ziet bij die kleintjes :') haha

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 09:43

Hahaha inderdaad vos en bruin zijn er nog maar heel weinig meer bij minis. Zwart heb je iets meer gelukkig. Maar de rest zijn speciale kleurtjes.
Hoop uit mijn 2017 combi een hele mooie bruine of vos te fokken. Kans is groot uit een vosbonte merrie en bruine hengst. En natuurlijk genoeg kwaliteit al twijfel ik daar niet aan als ik de veulens van dit jaar zie. Zeker opfok materiaal

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:08

Cynthia, Nog gefeliciteerd met Fiore!
Lijkt me dubbel spannend een baby van je kind.

Linda, Je hebt gewoon een te leuke vent voor de dames, kunnen er gewoon geen genoeg van krijgen!

Carmuh, Spannend hoor!

Silly, Ook voor jou spannend!

Tinnii, Gefeliciteerd!

Woogy, Ook voor jou spannend!

Memere, Gave kleurtjes gaan dat worden!
Leuk, ik hou er wel van.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:50

Joy komt inderdaad van stal zegwaard. Veulens zijn niet gefokt op kleur maar speelt toch wel een beetje zijn rol. Kwaliteit gaat ten alle tijden voor bij mij. Joy haar dekking heb ik gewonnen aan halve prijs, dus hengstenkeuze voor volgend jaar is normaal gezien am besloten gezien ik die normaam dit jaar ging doen. Dani haar veulen is voor verkoop, dit omdat ik helemaal geen fan ben van bont. Znaneen word gedekt door Dream omdat hij haar kan verbeteren buiten het hoofd, verwacht hier dan ook een veulen van zelfde maat want interessant zou zijn om te verkopen. Mijn doel is niet alleen voor show en fokkerij fokken maar ook voor veelzijdigheid voor de wagen bijvoorbeeld. Hier in BE is NMPRS al niet bekend gezien het een nederlands stamboek is en er zijn ook zoveel shetjes die voor lage prijzen weggaan, hiervoor fok ik dan ook niet waardoor ik toch iets 'exclusief/anders' wil hebben om te verkopen. Deze zomer word alles winterproof gemaakt en alles verbouwd waardoor er extra stallen zijn, omdat het toch de bedoeling is om kleinschalig te fokken. Wel zal ik op een gegeven moment aan de hand van keuringsresultaten moeten kijken wie ik aanhoud of verkoop.

Ik hoop wel volgend jaar een normale bruine te hebben voor te showen,omdat deze weinig voorkomend zijn, toch met goede kwaliteit.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:22

Memere, Tzaneen is overduidelijk vos. Moeder was geen silverbay dit staat op het papier, maar iedereen weet dat die kleuren die op het papier staan niet altijd even goed kloppen. Testen is dan ook geld verspilling ;)