[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:14

Vulina schreef:
wij hebben elk jaar wel een paar latere veulens. Die komen dan gewoon mooi bij elkaar. Zelf heb ik dit jaar ook 3 in maart/april en 2 in augustus..

Zou wel gewoon moeten kunnen dan?
Zal eens gaan rondkijken voor opfok in Friesland!

Crines.. Eerlijk antwoord wat je geeft zo!
Zo is het ene kant ook.. Andere kant alles is terug te vinden maarja.. Blijft denk ik lastig!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:25

Crines schreef:
Sorry Azmay, maar dat vind ik echt flauwekul. Mensen zien hem toch tijdens het dekken dan? Dus als hij dan alsnog iel blijkt te zijn... Ik kan hier inderdaad de foto's uitkiezen waarop hij er het beste uit ziet, maar zo ben ik nu eenmaal niet. Zo ziet hij eruit (met korte manen nu dan wel) dus zo stel ik hem ook voor :)

Hij is nu eenmaal ook echt iel nog :') Dat steek ik echt niet onder stoelen of banken. Hij is dan ook maar liefst 1m70 en heeft net een hele zware periode achter de rug (ziekte van Lyme). Op deze foto' was hij 4 jaar oud. Een jonge hengst van 4 die dan ook nog eens reusachtig groot is (volgens de rasstandaarden) is nu eenmaal nog niet op zijn top. PRE's zijn nu eenmaal sowieso al laatbloeiers en beginnen maar goed uit te zwaren op 8 jaar. Hij heeft dus nog wel wat tijd. Ik ben er dan ook heel gerust in dat dit lelijke eendje ooit weer heel mooi wordt :)

Aangezien hij nu nog niet 100% terug de oude is en ook nog eens in de knoop ligt met zijn hormonen en puberteit, wordt hij in ieder geval nog niet extern aangeboden. Misschien maak ik wel eens een uitzondering als er iemand hem echt graag wil gebruiken, maar dat zien we dan wel weer. Zijn gezondheid gaat nu voor op alles :)

Maar je kiest een hengst van tevoren uit, niet tijdens het dekken.
Ik snap jou ook wel hoor, het is heel begrijpelijk maar zo vanaf de eerste foto zou ik best met hem willen dekken. Vanaf de tweede foto heb ik dat gevoel totaal niet.

Hij word zeker nog wel veel mooier, gezien zijn toestand. Maar ik ben gewend dat mensen met dekhengsten enorm opletten wat voor beeldmateriaal verschijnt dus ik wilde je de tip geven ;)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:35

Wat doet iedereen met beschuit met muisjes bij een veulen? Dat hoort bij mensen baby's.
Bij veulens hoort toch een flinke borrel? Zeker als ze in de nacht geboren zijn :D
Zo heb ik het vroeger geleerd tenminste :=

Woogy dat wordt vast snel een veulen!

Las al een hoop over 2017 dekkingen.
Na de ellende hier was ik er wel ff klaar mee maar nu begint het toch weer te kriebelen :P
Heb gisteren ook nog een jonge hengst naar huis gehaald van de opfok weide en deze week maar eens kijken of hij idd kandidaat is voor een paar merries. Qua beweging zit het zeker goed, deze week nog kijken of hij vet. ook goed is.
Verder nog 2 oudere dekhengsten die ieder een paar merries krijgen en 1 merrie misschien buiten de deur dekken.
En in april nog een veulentje van Dynamic natuurlijk.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:43

Spannend marije!

Pepper is het helemaal zat.(ze verhaard veel en een beetje raar op haar hoofd dus ze ziet er wat mottig uit)
Ben nu weer terug in limburg en zie ze 4 maart pas weer.
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:46

Had verwacht nog een arabierenveulen te treffen, maar nog niet dus, maar het begint wel spannend te worden.

Over hengstenkeuze, ik ben er nog niet uit. Eerst deze maar eens afwachten. Vond vorig jaar de jonge hengst van Du Bois wel een match bij Neon, en die is dus nu goedgekeurd. Maar wel iets groter als ik hoopte. Zou toch graag een D fokken, maar Neon geeft met haar 1.49m toch altijd kanonnen van nakomelingen, allemaal uit grote D-hengsten tot nu toe, en het zijn allemaal pony's geworden die groter dan Neon zijn. Goldstar, waar ze nu drachtig van is, is net wat kleiner.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:50

Twee dagen terug.
Afbeelding

Vandaag.
Afbeelding

Volgens mij hebben we ieniminieharsjes.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:50

Vulina schreef:
Geaa schreef:
Interessant, ik ben ook wel erg benieuwd hierna.
Als alles goed gaat ben ik ook 'laat' in het seizoen en met inscharen.

wij hebben elk jaar wel een paar latere veulens. Die komen dan gewoon mooi bij elkaar. Zelf heb ik dit jaar ook 3 in maart/april en 2 in augustus..

Hmm, en jullie hebben een opfokbedrijf in Friesland begrijp ik? Ben nl ook die kant op aan het kijken qua opfok voor Pinda :)

Priska schiet op dus!! *\o/*

Amai die buik van Kelly, gut arm ding!

Pepper idd knorrig :(:)

Ik vind de tweede foto van de hengst ook ongunstig. Het straalt geen werkwilligheid uit en hij lijkt idd ieler dan op de eerste foto. Zou zelf ook een andere keuze maken daarin :) Maar dat is ieder voor zich om te beslissen!

Hier komt er beschuit met muisjes en een bak pinda's :P
Laatst bijgewerkt door Vientje op 24-02-16 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:53

Ik heb de hengst voor 2017 al op stal staan :) Dek er dit jaar 4 merries mee. Toch extra leuk om zijn karakter ook te leren kennen, maakt het net even wat leuker.

Nog 2 maanden te gaan tot de uitgerekende datum en hier ook een Big Momma:
Afbeelding

Afbeelding

Niet de meest voordelige foto's hierboven dus hierbij de combinatie op z'n best:

Afbeelding x Afbeelding

@Inowa; heb het idee dat Pepper niet meer zo hard groeit of wel? Ze heeft op deze foto nog een "schappelijk buikje".

@Vrouwke; dat ziet er al veelbelovend uit!! Spannend he ;) En wat een buik heeft Kelly, bijna te rollen.

@Woogy; succes de komende uurtjes. Melk druppelen kan natuurlijk altijd nog even duren, maar de eerste tekenen heb je nu in ieder geval!

Luna2006

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 13:55

Ik meld mij voorlopig af, heb een rot keuze om te maken dus mijn hoofd staat niet naar vrolijke veulentjes...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:03

Ceasar: veulen groeit in de laatste periode ook niet meer.
In principe is hij/zijn nu helemaal volgroeid,elke verandering in buik vanaf nu is afhankelijk van de ligging van het veulen.

Ik merk dat haar buik nu zakt,dus veulen gaat in positie liggen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:05

sterkte Luna.

Oh zeg Cesaer God die is al dik ook!! Leuk 4 merries laten dekken volgend jaar?

Crines ik ben zeker dat hij een knappe man wordt,dat is hij namelijk nu al! De eerste foto komt hij inderdaad beter tot zijn recht maar ik word er een beetje zat van zelf als je alleen maar super mooie foto's van je paarden zou mogen plaatsen als fokker. Ze zijn nu eenmaal zoals ze zijn en we gaan niet allemaal een beroepsfotograaf inschakelen. Maar ik snap het reclame-plaatje zeker ook wel.

Inowa ik zou het echt niet kunnen verdragen mijn hoogdrachtige merrie een week of langer niet kunnen zien. :o :')

Vrouwke oeh die is DIK!!! Serieus bijgegroeid nog die laatste dagen.

Gea wat zit ze mooi in haar vacht,mooie tint bruin ook weer!

Angelpam ze is goed bijgekomen! Lekker dik al!

Woogy vandaag moet het er toch van komen! Succes!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:08

Kan ik ook niet pretty maar op het moment heb ik ook totaal geen andere keuze.

Gelukkig is mijn vriend heel erg ervaren met bevallingen van koeien,schapen en pony's dus ik vertrouw hem dat het allemaal goed komt en dat hij alles doet wat hij kan moest het toch mis gaan.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:15

Ik begrijp de goedbedoelde tips wel hoor. Ik zie hem gewoon niet echt als 'dekhengst'. Allé toch niet commercieel. Voor mij is hij gewoon mijn kleine pluisje :o
Ik begrijp ook niet zo goed waarom hengsten er altijd perfect moeten uitzien, terwijl een modderfoto van je hoogdrachtige merrie geen probleem is. De merrie zit er voor minstens evenveel tussen als de hengst hoor :') Mensen die hun veulens willen verkopen moeten dan ook maar gaan opletten met de foto's van de moeder.
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben om een foto te tonen van hoe hij zopas door de weide liep: één brok energie, kracht en balans maar wel met een paneerlaagje _O-

Azmay: werkwillig was hij toen enorm hoor. Altijd meedenken en meewerken. Die oortjes naar achter zijn pure concentratie.

Phoe, Pepper is echt huge 8-)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:16

Heey ik was jullie kwijt, ineens een nieuwe topic en ik was natuurlijk ook al een eeuwigheid niet geweest om mee te kletsen :D

Gefeliciteerd met de prachtige eerste veulentjes *\o/*

En helaas ook minder nieuws gelezen... sterkte degene die hun veulentje verloren zijn... ;(

Knolselder, hoe is het met je? Bijna uitgerekend toch? Mijn mensenbaby is alweer 6 maanden!! En de meest lieve, altijd vrolijke en knapste baby die er is, we zijn zo ontzettend blij met haar, ze krijgt wel duizend kusjes per dag ofzo hihi, zou nog wel een keer willen in de toekomst :P

Mijn eerste veulentje komt begin mei pas, dus dat duurt nog even en het gaat goed met mijn merrie's, de Pjotr en Nimroos veulens bij anderen verwacht ik al eerder maar moet even kijken wanneer precies.

En ik heb zulke leuke dekplannen voor dit jaar, eens heel wat anders en heb daar zoveel zin in, ik heb een dekking geruild :):)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:28

Ook ik was jullie kwijt, maar dat komt omdat ik er dit jaar ook niet zo naar uitkijk. Ik heb in juni 1 veulen en die is voor de helft van mij(niet mijn merrie, wel mijn hengst). Dus ik ben vooral erg bezig met 2017 combinaties te maken. Vandaag eerst de dierenarts of mijn WPBR hengst goedgekeurd zal worden en ik zal als alles lukt zo rond de 6 a 7 veulens hebben dan. Dit jaar is bijna alles leeg.

Gefeliciteerd met de veulentjes die geboren zijn!

Zag ook al verschillende dikke buiken en ook al uier foto's voorbij komen!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:34

Ohh Luna, vervelend. Heel veel sterkte. :(:)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:35

Die wordt wel goedgekeurd Dustinlover, je moet wel echt dat klinisch formulier van het stamboek zelf laten invullen maar dat weet je vast (neem aan dat je bij het WPCV gaat?).
Mijn beide hengstjes heb ik ook bij dat stamboek.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:36

Cesaer whow dikke dame.

Inowa. fijn dat je gewoon erop kunt vertrouwen dat ze in goede handen zijn. Hopelijk ben je net in Drenthe als de veulens komen. Zou toch de kers op de taart zijn.

Vrouwke nog al een dikke dame.

Gea ze ziet er goed uit hoor.

Woogy vanavond een veullie??

Marije fijn dat het toch weer iets begint te kriebelen. Zou te begrijpen zijn als je niet wilt dekken maar ook eeuwig zonde met die gave minis van jou.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:44

Pris, je mag ook gewoon overdag veulenen hoor. Vinden wij niet erg :D

Luna, geen idee waar het over gaat maar in ieder geval sterkte

Zow vrouwke, dat is met recht een bol op pootjes :wow:

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:52

Ik ook al. Maar weer gevonden. (vond het al zo rustig hihihi).

Mag ik vanaf hier weer inhaken? Misschien vermand ik me nog een keertje, maar 34 pagina's lezen is best heftig hahaha

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:04

Manda, inderdaad hier laatste loodjes. Morgen controle op 38 weken... Ik ben het goed zat :P

Dit weekend verhuis ik Charlie naar huis. Samen met een of die die ik ga dekken.

Ik let bij de dekhengst wel op dat de foto's iets of wat leuk zijn, maar ik schrik er ook niet van terug als dat in wintervacht is of onder het vuil of gewoon in de wei. Hoeven voor mij geen professionele foto's te zijn.

Hier deze keer zelfs geen suikerbonen bij de baby, maar Jelly beans en mini-marshmallows :P

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:08

Wat een dikke buiken! Lekkere broedmachientjes...
Caesar, prachtfoto's van haar in topvorm.
Luna, dat klinkt naar. Sterkte.
Manda, dat klinkt enthousiast! Zowel over de a.s. dekkingen als over je kleine meid :D Heerlijk, zo'n lief meisje in huis. Overlaad 'r maar met kusjes zolang ze nog wil :P En ook ik ben alweer benieuwd naar veulens van je hengsten. Niet mijn ras/kleur, maar die van jóu vind ik gaaf.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:01

Vrouwke en Caesar wat zijn jullie merries dik :oo

Sterkte Luna Y;( klinkt niet fijn

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:14

Luna veel sterkte en wijsheid

Vrouwke...jouw pony is gigantisch!!!! :o

Die tweede foto van de hengst vind ik tenenkrommend beroerd. Hij knikt in z'n nek, loopt scheef, jouw houding is niet best en geen enkele highlight van het paard springt eruit.

Ik schat zelf morgen of misschien zelfs vrijdag pas in voor Priskaatje, maar we wachten braaf af :D

Afbeelding
De druppel die de uier doet overlopen hehe
Laatst bijgewerkt door Woogy op 24-02-16 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:17

Sterkte luna.

Knolselder succes met de laatste loodjes