Veulentje zakt in elkaar :(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:56

Zulk nieuws en zo'n filmpje maakt een zonnige dag nog mooier *\o/*

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 13:04

Kan alleen maar dit zeggen :

*\o/* *\%/* *\o/* *\%/* Go Opium Go *\o/* *\%/* *\o/* *\%/*

esje01

Re: Veulentje zakt in elkaar :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 14:30

Ook hier een opium verslaafde :+

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 14:48

esje01 schreef:
Ook hier een opium verslaafde :+

Sluit me hierbij aan :D

Mooi om te zien hoe dartel ze op de filmpjes rond hupst *\o/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 14:50

Wat een heerlijk gezicht, zo'n blije Opium.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 14:52

Oh happy Opium <3 , kan begrijpen dat je daar voor vecht maar een prachtig meisje en wat een sterke wil ! Als Opium dit jaar niet goud krijgt op de veulenverkiezing dan weet ik het niet meer :P

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:11

Hoe dan ook, Opium IS het gouden Bokt veulen van 2014 en Evikes het gouden Bokt baasje!

Prachtig filmpje, geweldig om te zien dat ze zelf zo vol vechtlust zit en echt niet laat merken dat ze eigenlijk zo ziek is. Geweldig diertje en als ze er helemaal door komt zeker weten met een geweldig karakter die er ALTIJD voor zal gaan en doorzettingsvermogen waar je u tegen zegt!

Duim nog altijd en elke avond brand er een kaarsje voor haar!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:34

Super leuk om te zien. Begrijp het volkomen beter zo dan gekke kuren. jouw weekend is goed geweest met zo'n blij veulen, lekker in de zon goed voor vitamientjes. We duimen lekker verder.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:13

Heerlijke filmpjes <3

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:52

Wat een kanjer is ze toch. :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:27

Dat is toch zo mooi..
ondanks haar 'beperkingen' laat ze zich echt niet tegenhouden en galoppeert ze vrolijk in de wei.

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:39

Ik ben ook verslaafd aan Opium! De filmpjes zijn hoopgevend! Zet hem op Opium!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:03

Deze filmpjes maken mijn dag goed. Ik hoop en duim dat het de goede kan op blijft gaan. :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:15

Ik ben blij dat het zo veel beter gaat dan eerst...
Maar de filmpjes maken me ook wat onrustig... ik zie een vrolijk veulentje op wel heel zwakke, nog niet zo mooi rechte beentjes... tel daarbij op dat ze al zo oud is dat er al groeischijfjes gesloten raken....

Nou ja, het is beter dan wat het had kunnen zijn. Maar er is nog een lange weg te gaan.
Zou het niet beter zijn om ze gewoon overdag de hele dag naar buiten te laten? Het veulentje heeft beweging nodig om sterker te worden.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:17

ThreeFingers schreef:
Denk dat zo'n beetje half Bokt aan de Opium zit :+

Opium wierrook :))
Wat doet ze het goed! *\o/* *\o/*

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 20:21

Dees schreef:
Ik ben blij dat het zo veel beter gaat dan eerst...
Maar de filmpjes maken me ook wat onrustig... ik zie een vrolijk veulentje op wel heel zwakke, nog niet zo mooi rechte beentjes... tel daarbij op dat ze al zo oud is dat er al groeischijfjes gesloten raken....

Nou ja, het is beter dan wat het had kunnen zijn. Maar er is nog een lange weg te gaan.
Zou het niet beter zijn om ze gewoon overdag de hele dag naar buiten te laten? Het veulentje heeft beweging nodig om sterker te worden.

is ook een beetje mijn mening, maar ze mag niet teveel lopen.. een heel moeilijke 2 strijd. Waar doe je goed aan.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:09

Het is inderdaad beter niet te veel beweging en als ze er door komt komt dat met die beentjes echt wel goed. Het is een vechter deze mooie dame en ik blijf duimen dat ze inderdaad straks rond rent in de wei gezond en wel naast haar lieve mama.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:41

Gewoon lekker op je eigen gevoel afgaan, je doet het super hoor. In over leg met je dierenarts weten jullie wat het het beste is. Ik vind de filmpjes er super uitzien. Door te veel te beweging zijn ze denk ik bang dat de ontstekingen zich uitbreiden en daar zit je niet op te wachten. We duimen lekker verder.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:11

Zou me over die groeischijfjes nog maar even geen zorgen maken, 't prulleke is nog geen maand oud :?

En de behandelende artsen lijken toch ook heel goed te weten waarmee ze bezig zijn, anders was de kleine in zo'n relatief korte tijd niet zover vooruitgegaan !

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 22:32

Nog even kort gedag gaan zeggen in de stal!
Zowel opium als mama Amie lagen rustig neer te slapen naast elkaar.
Door teveel beweging kan het zijn dat de ontstekingen erger worden.
Ik let morgen goed op of ze ergens op zou manken. Zo niet, ga ik heeeeeeel rustig proberen opbouwen naar wat meer wandelingen per dag. Indien ze ergens last zou hebben morgen, weet ik ook dat ze überhaupt niet buiten mag. Eigenlijk mocht dit al niet. Maar ik vond het zonde om met zo'n mooi weer eens geen kwartiertje buiten te gaan :).
Ik wil ook blijven denken aan de mentale gezondheid van m'n beestjes dus daarvoor het kwartiertje speeltijd op de wei vandaag.
Uiteraard ben ik ook bang dat haar benen nog zwakjes zijn. En dat zich dat later misschien niet kan herstellen... Maar dan langs de andere kant, ze is geboren met heel zwakke achterbeentjes. Ze zakte echt bijna door tot op de kogel. Volgens de DA kan dat tot 3 - 4 maanden duren vooraleer ze mooi recht staat op der benen.
Daar vind ik dan weer wat hoop in dat de benen zich toch nog zouden herstellen.
En natuurlijk in eerste instantie is er nog steeds het overleven dat primeert bij me!
Want die kans is en blijft heel klein, aldus mijn DA.
We houden er de moed in! Zeker na zo'n fijne dagen als vandaag!
:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:49

Moed verloren, al verloren en hoop doet leven !

Wij blijven voor jullie duimen :*

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:54

Mijn Shetlander hengst die ik verloren ben aan iets totaal anders was ook doorgezakt op de kogel omdat Tot hij bij ons kwam opgehokt heeft gestaan.
Hij was toen 8 maanden denk Ik.
Met een goede smid en goede verzorging was dat na een paar maanden weer helemaal bij.
Wonderbaarlijk goed zelfs.

Je hebt een vechter ts, blijf haar met grote interesse volgen.
Ik heb goede hoop!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:00

Heb de filmpjes nog niet bekeken (doe ik morgen), maar dat doorzakken tot bijna op de kogel hebben bijna al mijn veulens hier gehad. Die moesten van de DA vooral veel buiten en bewegen, en ja, dat is van allemaal goedgekomen, ik denk na amper een weekje of zo. Waren natuurlijk gezonde veulens, dus er was geen reden om hen die beweging niet te geven.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:18

Evikes niet twijffelen aan je eigen gevoel en zoals ik al eerder zei je doet het super. In het belang van Opium kan je hem nu misschien niet geven wat je graag zou willen weidegang. Maar wat je al zegt het overleven is nu belangrijker. Als dat lukt kunnen Amie en Opium hun tijd buiten vast inhalen.
We duimen gewoon verder hoor. En ook al zou je graag willen, doe maar rustig aan niet te snel opbouwen hoor. Je krijgt nu ook reacties die misschien niet het volledige verhaal gelezen hebben,

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 09:37

Vanmorgen alweer met veel spanning naar de stallen gegaan. Opium lag nog te slapen en Amie begroette mij met volle overgave! Gelukkig lag ze nog neer, Opium! Dat is voor mij wat makkelijker om die spuiten medicatie in haar mondje te proppen :). Als ze rechtstaat, amai! Wat wordt ze sterk! Dat is een ander verhaal om haar haar medicatie toe te dienen dan! Even in het gangpad laten lopen (dat vindt ze suuuuuper fijn!!) en ze mankt nergens! Oef! Dat is goed! Dan mag ze vandaag weer een kleine wandeling maken als het niet begint te regenen.
Ik merk dat ze de voorbije 2 dagen erg gegroeid is en heel nieuwsgierig wordt! Dat doet mij plezier en geeft ons hoop.
Ik heb wel een verbandje moeten leggen aan haar rechtervoorknie. Ze heeft zitten bijten aan de wondjes van de operatie. Met als gevolg dat de korstjes die er al op stonden, er af zijn. Alles ontsmet van hoef tot schouder (voor de zekerheid), een steriel kompres opgelegd en een zelfklevend verband rond gedaan. Ik zou niet willen dat er nu langs daar bacteriën het lichaam kunnen binnen dringen! Leuk zal ze het niet vinden want dat kietelt volgens mij wel erg! Maar het is in haar eigen belang natuurlijk!
Ik bel straks even naar mijn DA. Ik zou graag volgende week maandag een nieuw bloedstaal willen nemen en opsturen naar het labo om te controleren of haar waarde van infectie (SAA-waarde) gezakt is of niet.
Tegen dan staat ze 2 weken thuis en heeft ze alle nieuwe medicatie 2 weken gekregen. Normaal zou het tegen dan wel al wat beter moeten zijn, als het aanslaat. Fingers crossed want dat wordt wel een heeeeeeeeeel belangrijk moment!
En voor nu: verder doen zoals we bezig zijn! :) En genieten van haar!