[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:52

Nog zo iets, paard had een wond die gehecht was, als het te dik wordt bellen. Dus ik bellen, DA komt kijken, echt letterlijk, een blik erop vanuit de gang, door het traliehek: 'oh ja, da's wel dik'. Kreeg een flesje Metacam om te geven. Voorrijkosten + iets van 22 euro voor 'wondcontrole'.
Dat vond ik echt niet tof. Had ik beter dat flesje zelf kunnen gaan ophalen, dat het dik was, had ik immers zelf al gezegd aan de telefoon.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:01

Nicole zo heb ik en wij hebben geloof ik dezelfde veearts al een paar keer gehad: Jet hoestte en ik moest hem doortrainen voor de keuring of ik een pot cubarmix kon komen halen.. neee dan moet je eerst langskomen of hun naar ons.. Nou Jet meegenomen en kon gelijk weer consult en het kijken/luisteren van longen en inderdaad een pot cubarmix afrekenen(potje kost geloof ik 30,- en moest 50/60 afrekenen).

Zo ook toen hij en mijn grote merrie een ontstoken oog had.. Ja dan moet ik ze eerst zien voordat je dat zalfje krijgt.. Jaa daag he, heb via een vriendin die het zo meekreeg en heeft het naar mij opgestuurd..

Het leuke met die cubarmix dat ze zeggen van ja heb je nog staan dan geef dat maar zo en zo veel.. dan denk ik echt van grrr :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:01

mijn vorige stal lag ook op 500 meter van de kliniek af, kreeg dan halve voorrij kosten van 17,50 maar als we met meerdere mensen de VA nodig hadden moesten we allemaal 17,50 betalen...alsof hij heen en terug reed tussendoor...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:02

Dat is ook krom woogy!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:09

Jee woogy, dat is helemaal bizar!

Nee, dat doen ze hier wel, gedeelde voorrijkosten. Dus als we de paarden allemaal laten enten, dan zijn we met 4 eigenaren en dan komt er een kwart op jouw rekening. Of bij buurman scannen en bij mij ook iets komen bekijken, dan betalen we ieder de helft.
In het dekseizoen, eerste scan gewone voorrijkosten, vervolgscans (dus om de twee dagen terugkomen) is steeds een halve visite.
Wat fideel is moet ook gezegd worden :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:11

Dat is zeker zo Nicole en de dierenartsen kunnen er niks aan doen die moeten ook gewoon rekenen wat hun opgedragen word. heb het ook wel eens gehad met een gebit wat ontzettend lang duurde en rekenende ze maar een half uur voor in plaats van 1 uur :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:15

is een heel apart iets, al moet ik ook eerlijk zeggen dat ik de rekening voor twee weken op de kliniek staan en dagelijks onderzoeken voor kreupelheid nog altijd niet heb gehad, snap dus waarom de prijzen soms zo raar zijn als er meer van zulke fouten worden gemaakt ;)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:48

Afbeelding

:D

Stoere vent ;)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:15

Mooie foto pletje! Echt een vader dier om te zien!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:55

hij ziet er super uit zeg, ontzettend gaaf! Eerlijk is eerlijk, vind ze echt het mooiste als ze zichzelf zo laten zien :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:26

Ja.. hij dacht: "Laat ik nou eens zien hoe veelzijdig ik ben en dat ik naast springen, dressuur en mennen ook ontzettend goed ben ik vrijheidsdressuur!"

:D :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:29

Deze vind ik ook nog stoer:

Afbeelding

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:37

Hoe komen jullie aan jullie voorbrengers? ben op zoek naar een goede voorbrenger.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:56

Hij is gaaf Pletje!! +:)+

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:15

Mooi hoor Pletje!

Ik heb gelukkig niets te klagen over mijn Da praktijk.
Natuurlijk zijn ze niet 'goedkoop' maar wel eerlijk.
Zo kreeg ik een uurtje na het drachtig scannen van Princess een sms van de assistente, dat ze nogmaals naar de rekening gekeken hadden en dat het voordeliger voor mij zou zijn om de losse kosten toch om te zetten naar een pakket voor dracht.
(ik had eerder die week contact gehad, maar besloten om het los te laten aangezien ik grote twijfel had dat ze ineens drachtig zou zijn.) Scheelt me ruim € 150,00....

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:08

Wauw!! Indrukwekkend Pletje123. Hij is prachtig en weet het ook zo te zien.
Wel groot pff zijn wij niet gewoon met ons paardjes van 1m50. _/-\o_

Vandaag weeral slecht nieuws zeg, follikel niet goed, baarmoeder niet rijp, tralala, kheb de rest al niet meer gehoord, _-:( , maar volgende week terug poging zeggen ze, ocharme mijn merrie.
De hengst die heeft nog niet eens zijn werk moeten doen, toch oneerlijk he, het leven als vrouw.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:24

Fotsy wat balen! Met dit weer schiet het ook niet op. . Het regent hier al twee dagen. Bah!

Floris staat op papier als 1, 66 m maar is wel iets groter inmiddels hoor :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:30

Balen Fotsy!!

Wij hadden nog een dame staan die 'drachtig' bij ons kwam(te leen van een kennis) echter toen bij de hengstigheid uit bleef maar ze wel heel erg flirtte met de hengsten lieten we haar scannen, vol cystes, baarmoeder en eierstokken. zou ruim 1200 per veulen worden om haar vol te stoppen met hormonen en haar dus chemisch hengstig maken, dekken, drachtig maken, drachtig houden en maar zien of het lichaam het zou overnemen op punt van de bevalling. Dat gingen we niet doen, we wilden haar wel een kans geven en zijn er homeopatisch mee aan de slag gegaan. Ze kreeg mooie regelmatige cyclus, makkelijk te dekken en ineens midden in de cyclus na één dekking niet meer hengstig. Ze is sinds die dag enorm fel en kribbig naar de anderen, vreet voor 100. Alles wees erop, gisteren toch maar stoute schoenen aangetrokken en laten scannen. Helaas...nog steeds cystes, wel een stuk minder maar nog altijd niet mogelijk om haar drachtig te krijgen. Waarschijnlijk als we haar langere tijd laten behandelen wordt het weer beter, maar deze meid is 21 en voor haar dringt de veulentijd wel een beetje.
We gingen er absoluut niet van uit dat ze droeg, maar toch is het wel een domper.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:45

stoere hengst Pletje nou was hij in mijn gedachten een bruine weet ook niet waarom maar hij maakt echt indruk. Ja jammer woogy maar 21 is al best op leeftijd en mischien geeft ze hier wel mee aan dat het genoeg is geweest.

Hoe oud zouden jullie stoppen met de merrie?

Balen Fotsy .

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:09

grote kans van wel. wij gaan in elk geval niet door met haar en heb nu overleg met de eigenaren wat er verder moet gebeuren met de mooie prinses. Had het haar wel heel erg gegund, maar ja, helaas heeft de kosmos redelijke maling aan gun factoren.

Wij zijn van plan de merrie per jaar aan te kijken hoe ze is. Is ze fit en gaat alles soepel en gemakkelijk mag ze dragen, is ze een jaar wat minder dan hoeft het niet. Zeker niet bij Pony, ben veel te bang haar ooit te verliezen door een domme fout van mezelf

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 06:46

Oh Pletje!! Hij is knap....
Ik vervloek het als ze zo doen maar stiekem vind ik ze ook op hun mooist zo... :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:04

Hij is jong en hengst he ;) Je kunt het hem niet helemaal kwalijk nemen, want er liepen allemaal ponies om hem heen. Als je pas begonnen bent met dekken (al is dat dan zonder merrie erbij op het fantoom), dan zijn al die ponies wel verwarrend. Onder het zadel doet hij dit niet :) En dit was tevens de enige steiger van de hele dag.

Er kwam aan het einde van zijn presentatie plots een ander paard de baan in, toen deed hij dit:

Afbeelding

Super braaf toch? ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:14

knap is hij hoor! Heel benieuwd hoe zijn nakomelingen gaan zijn.

Overigens iemand vroeg over voorbrengers, wij gaan onze arabieren zelf voorbrengen. Mijn vriend vind het helemaal leuk om te doen en eerlijk gezegd zijn wij zo kritisch dat niemand het naar onze zin doet.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:18

Daar ben ik ook heel benieuwd naar Woogy :j

Wij hebben gisteren zelf aangejaagd en we hadden dus twee voorbrengers. De merrie (Floris' moeder) deden we helemaal zelf :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:52

Knappe Floris!

Fotsy dat is echt hartstikke balen :(:) !

Woogy kan me voorstellen dat je toch baalt ondanks dat je niks meer verwachtte.

Wij hebben hier ook een 20 jarige dame met cystes. Na haar veulen twee jaar geleden niet drachtig gekregen.
Vorig jaar nog wel weer geprobeerd en prachtig 2x drachtig gescand... helaas uiteindelijk geen veulen, waarschijnlijk geresorbeerd.
Daar gaan we ook echt niet meer mee aan de slag.