Wil wel graag meedoen, maar moet dan werken. Tenzij ik iemand bereid vind om te ruilen..... Ps.; bied je je aan als groom;-)???
Maseike
Geplaatst: 24-05-12 23:53
De pup.
Maar idd ik vondt dit belangrijker omdat er zoveel gemis en verdriet in mijn gezin was na het weg vallen van mijn hond. Er bleven nog twee andere honden over en twee kinderen met veel verdriet dus ook daar moesten wij aan denken. Mijn hond is op de zelfde dag gecremeerd en op de zelfde dag ook weer thuis gekomen en de wensen die ik had voor mijn hond waren niet mis, maar zal zo zeggen ze is als Beatrix ooit gekomen en ook zo gegaan. Maar dat was ook zo,n kosten plaatje maar dat waren mijn wensen en die heeft ze gekregen.
Ik heb dekgeld aan mijn kinderen gegeven die ik had en daar kunnen ze leuke dingen voor doen in de zomer. Ik heb weer smile op mijn gezicht met pup en wat meer rust en Mon is happy op de wei. Ze was maandag ontsnapt uit de wei want ja die laat altijd wel iets van der horen dus het is goed zo voor ons. Mon happy en wij hebben na een droevige tijd.
wat een schatje mon! Ik moet binnenkort ook maar eens uitkijken naar een maatje voor mijn hond.nu weer wat meer tijd nu alle jonge spul weer op het land staat.
Maseike
Geplaatst: 25-05-12 00:23
Dank je meiden. Is echt een heel lief diertje die ook veel geluk en onze smile laat terug komen. Ik heb mijn hart gevolgt in de keuze en hij is juist. Monchique is ook happy en mijn kinderen ook, vind wel jammer dat er geen Girlie twee komt maar als ik nu zie hoe mijn honden 2 stuks nu 3 dan en mijn twee kinderen happy zijn daar kan geen Girlie twee tegen op Misschien ook hier laten zien en dan stop ik ermee want dit is het topic er niet voor maar vind dit dan ook plaatsing waard de hond die ik 14 jaar had.
Wij gaan volgende week zondag weer scannen, zitten dan op 16 dagen na de inseminatie.
Gister ben ik mee geweest met vriendlief op visites, kwamen we bij een oudere man met percherons, kerel leek al weinig verstand van paarden te hebben. Vertelt hij doodleuk: "Vorig jaar had ik een merrie, en die werd ineens uit zichzelf hengstig, en na het dekken was ze nog drachtig ook!". Kerel gebruikt altijd eerst regumate, daarna een prosta en daarna chorulon, en was dus zelf in de overtuiging dat een merrie zonder dat alles niet hengstig of dragend kan worden Gister ook een hoop gedoe, want de merrie's moesten hengstig gemaakt worden ( ) en vriendlief moest ze dan insemineren, hij had zelf de hengst etc... Na doorvragen bleek dat hij bedoelde dat ze dus prosta moesten hebben en dat hij zelf een hengst had waar ze bij konden
Ahh wat een cutie Maseike!! Je andere hond was ook echt een lieverd zo te zien, maar dat hij al 14 was zie je er niet vanaf! En een Girlie 2 kan daar inderdaad niet aan tippen.
Hier dadelijk scannen op 2 kloppende hartjes bij Upona en Elianne
pretty
Geplaatst: 25-05-12 10:04
spannend weer Joyce! Succes!
Tjinta op naar de 2e poging dus,succes ook voor jou!
Maseike je pupje is een schatje,zo was je vorige hond ook. Je hebt goed gehandeld hoor
Saffier dat zou wat zijn als dat met elke merrie zo zou moeten gaan
Vandaag Kikkie op dag 19 na de laatste dekking en ze is nog steeds erg rustig. Zou het? Het andere merrietje is vandaag ook niet meer hengstig,2 dagen gedekt,hopelijk is dat ook een goed teken. Kikkie is maar één dag gedekt geweest. Hopelijk hebben we er dan toch al 2 dragend,misschien 3.
maseike wat een dotje! wel jammer van je andere hondje..... joyce gefeliciteerd! fijn dat de hartjes het deden! wij volgende week maandag of dinsdag scannen...
hier vannacht een mini merrie geboren! zooooo lief ik ga vanmiddag fotos maken nog 1 te gaan
De VA wou niet meer na 5-en komen, dus ik moet wachten tot ik weer een vrije dag heb. Hier op m'n werk zijn ze behoorlijk stug qua werktijden. Dus donderdag zal ze weer voor een 2e keer gescand gaan worden. Ze zal dan op 32 dagen zitten (mocht ze van de 2e keer gehouden hebben). Anders zit ze op 34 dagen.
Mocht er onverhoopt een 2-ling zitten in de andere hoorn dan is dit echt de laatste mogelijkheid. De DA heeft me wellicht onbewust toch een beetje ''angstig'' gemaakt. Door te melden dat als ze niet op het ei gescand was voor insemineren er toch een 2-ling kan zitten (op dag 18)
pretty
Geplaatst: 25-05-12 14:52
Ik hoop voor je dat alles gewoon in orde is en er één vruchtje zit,vast wel hoor! Ik kan zelfs nooit scannen op 2-lingdracht bij de shetjes,gezien ze zulke kleintjes dus niet inwendig scannen hier. Gelukkig nog nooit meegemaakt in die 6 jaar dat we al eens iets fokken maar het blijft toch een risico!
Het vervelende is gewoon dat 1 in vruchtje zag zitten in de linker hoorn. Maar omdat ze dus geen zekerheid heeft wat betreft scannen voor insemineren houd ze de optie 2-ling open. Ergens zeg ik dat het er gewoon 1 is, maar goed, jammer dat ze je toch onzeker maakt.
Pretty, hoe scannen jullie dan? Uitwendig is nog lastiger te bepalen dan inwendig?
BL, gefeliciteerd!!! Drie daagjes na Dais, maar Dais houdt van overdragen
Joyce, dat is vast super om te zien!
Maseike, wat een heerlijk hondje!
pretty
Geplaatst: 25-05-12 15:46
annastacia hier kunnen we helaas alleen scannen,uitwendig,na 5 maanden dracht. Vroeger kon zelfs dat niet langshier,dus ik ben al heel blij met deze optie! Belgjes staan helaas wat achter op dit gebied,maar goed,we maken vooruitgang
Gefeliciteerd BL! vanavond hengstenhouder ff bellen om te vragen hoe wessa erbij staat
Tjinta
Geplaatst: 25-05-12 17:03
Maseike dat een prachtige hondenbaby.... daar kun je fijn van genieten en je kids ook. Perfecte keuze toch?
Pretty je moet dus nog wachten voordat je zekerheid krijgt. Is dat uitwendig scannen omdat het bij jouw pony's gewoon niet kan omdat ze klein zijn dat dacht ik te lezen... of omdat de DA de mogelijkheden niet heeft. Belgjes zijn toch niet zooooo achter of wel..
BL gefeliciteerd... altijd perfect nieuws.
Joyce en Nicole hebben ook al kloppende hartjes...
Annastasia mmmm dus nog afwachten. Geloof maar in je gevoel, druk maken terwijl je niks kunt doen is niet fijn. Eerst de scan afwachten.
Mmm ik heb Cantate vanochtend laten opvoelen. Was helaas een nieuwe DA in de praktijk. Ach niet dat het een nadeel is, maar een relatief jong meisje die bleef en bleef voelen, nog eens voelde en toen helemaal niks vaststelde...tja. Er was dus nog niet veel gaande bij haar. Geloof dat ik zelf de boel nu maar heeeeel goed in de gaten moet gaan houden. jammere is dat ik onze toch wel aardig betrouwbare schouwruin niet thuis heb staan maar op de zomerweide... Na ja nog even afwachten dus.