[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:41

Maseike: spannend hoor, ben zo benieuwd of er weer een mini in monnie zit :D

Mijn merrie is gister gedekt met amazing star.
Nu nog 17 dagen in spanning.
Wel komen ze vandaag al scannen of het ei weg is, (omdat het maandag al zo mooi zacht was.)

Dus mischien voor mij in 2011 een Amazing Star X Jazz :D :D :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:52

gr_roos schreef:
Charaz schreef:
Waarom zou dat nadelig zijn voor de vrucht?

Weet ik niet, daarom vraag ik het ;) Als het aan mij ligt plaats ik een camera in de baarmoeder :P

:D :D
Je zou het hartje wel moeten zien kloppen hoor Roos!
Maseike & Manueeltje zitten nog even in spanning... :(:)

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:57

Hallo allemaal ik mag me hier ook melden *\o/*
Mijn merrie is zaterdag op 32 dagen drachtig gescand. :D

Arc de triomph (v. tchaikovsky) x broere valdez uitgerekend op 28 maart 2011

Ze werd dit jaar wat moeilijk hengstig maar heeft wel in 1 x gepakt dus daar ben ik heel blij mee. En nu maar duimen dat het zo blijft natuurlijk.

_Noor

Re: Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:08

Gefeliciteerd!:)

Paint_LoverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:14

Gefeliciteerd!

Spannend voor manueeltje en maseike...

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:38

gefeliciteerd! Spannend Maseike, maar je ziet straks of er weer een beeb in Mon zit. En Manueeltje hopen dat t ei weg is, anders nog een keer insemineren.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:12

Nou ladies, ik kom me hier ook weer melden. Limited Edition is in 1x drachtig van Azteca weer. Wilde eigenlijk Zirocco Blue maar daar waren helaas geen rietjes meer van. Helaas heeft ze het veulen van dit jaar in de 9e maand verworpen, dus we hopen op een gezond veulen voor 2011..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:29

hee gefeliciteerd! (heb ik daar in het andere topic nou overheen gelezen, of gewoon niet onthouden :o )

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:33

Overheen gelezen denk ik :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:44

Sokje, gefeliciteerd!

Deze vraag zet ik hier ook even uit:

_Noor schreef:
Edit: voor degenen die er verstand van hebben...
Als merrie en hengst dezelfde opa hebben, lijkt mij dat geen wenselijke combinatie. Is dat zo? Hoe zit dat met "terugfokken"

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:47

_Noor, dat gebeurt regelmatig hoor. Zeker als je bepaalde kenmerken wilt verankeren is het een veel gebruikte praktijk. Terugfokken is iets wat veel mensen doen. :j

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:47

mwa dat is nog niet zo heel erg, ligt eraan welke opa het is :Y) of het echt interessant genoeg is

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:58

Kostolany.
Maar dat zou dus niet te dichtbij zijn? Om het zo maar te noemen..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:18

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:33

Als ik het goed begrepen heb, dus niet Roos. Dan zou je de bepaalde eigenschappen van Cantus meer verankeren toch?

Trouwens, je gaat je veulen als het een merrie is géén Gabette noemen toch?! := Gezien de namen van de merries op paardenfokken :) Doe dan Gazette ;)

Edit: typo

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:28

Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries.
Hengst x Merrie met beide dezelfde opa is geen probleem hoor. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat van die lijnen niet alleen de pluspunten maar ook de minpunten duidelijker in het veulen aanwezig kunnen zijn. Bij Arabieren wordt er heel veel aan Linebreeding en Inbreeding gedaan. Ook wel halfbroer x halfzus of zelf nog dichterbij, al ben ik daar niet zo voor, aangezien het inteelt percentage bij Arabieren al hoog ligt.

gr_roos schreef:
Al_zawraa, hoe is het met je "regumate"merrie (weet ff niet meer hoe ze heet :o )

Bedankt voor de interesse. Aziza is nog steeds niet hengstig |( Ik ga er nu maar vanuit dat het dit jaar niets meer gaat worden, verder gaan we gewoon afwachten, ga niet verder meer proberen.. Als ze dus echt niet meer hengstig gaat worden, wordt het weer 1 veulentje volgend jaar..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:34

Balen Al_zawraa! Heb je enig idee hoe dat komt, dat ze niet hengstig wordt?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:49

Nee, geen enkel idee. Ze heeft haar veulenhengstigheid gehad en is daarna niet hengstig meer geworden. Eerst een tijdje afgewacht, toen een keer hengstig gespoten, toen weer een tijd gewacht, toen toch maar op de Regumate+daarna hengstig spuiten, en nu dus nog niets. Ook is de osteopaat in tussen tijd nog geweest.
DA dacht dat het misschien aan het veulen ligt wat erbij loopt, maar ze heeft nog nooit problemen gehad met de hengstigheid, ook niet met een veulen aan de voet. Baal er wel van want als ze dit jaar niet drachtig wordt, wordt het volgend jaar waarschijnlijk insemineren met diepvries (hengst gaat waarschijnlijk terug naar Qatar), en daar ben ik niet zo voor. Al helemaal niet omdat dat hier niet op stal kan, en ze dan dus ergens naar een stal/kliniek moet waar ze wel diepvries insemineren, en die zijn er niet op Texel..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:54

_Noor schreef:
Als ik het goed begrepen heb, dus niet Roos. Dan zou je de bepaalde eigenschappen van Cantus meer verankeren toch?

Trouwens, je gaat je veulen als het een merrie is géén Gabette noemen toch?! := Gezien de namen van de merries op paardenfokken :) Doe dan Gazette ;)

Edit: typo

Waarom denk je dat ik een probleem heb :D Pony begint trouwens ook met een G (Gomie van de trudieshoeve ) dus dat maakt het allemaal niet makkelijker....

Misschien maar de oplossing van van de eigenaar van haar zus, dus ...... de Rabette. Maar dat is dan ook weer niet orgineel tov hun.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:06

Al_Zawraa schreef:
Nee, geen enkel idee. Ze heeft haar veulenhengstigheid gehad en is daarna niet hengstig meer geworden. Eerst een tijdje afgewacht, toen een keer hengstig gespoten, toen weer een tijd gewacht, toen toch maar op de Regumate+daarna hengstig spuiten, en nu dus nog niets. Ook is de osteopaat in tussen tijd nog geweest.
DA dacht dat het misschien aan het veulen ligt wat erbij loopt, maar ze heeft nog nooit problemen gehad met de hengstigheid, ook niet met een veulen aan de voet. Baal er wel van want als ze dit jaar niet drachtig wordt, wordt het volgend jaar waarschijnlijk insemineren met diepvries (hengst gaat waarschijnlijk terug naar Qatar), en daar ben ik niet zo voor. Al helemaal niet omdat dat hier niet op stal kan, en ze dan dus ergens naar een stal/kliniek moet waar ze wel diepvries insemineren, en die zijn er niet op Texel..

Ik bots hier heel toevallig op dit topic bij het zoeken naar 'Regumate'. Ga het nu ook een keertje proberen bij mijn merrie, die vorig jaar maar niet drachtig werd en het ziet er naar uit dat het dit jaar ook niets wordt. Ze wordt wel elke keer (goed!!) hengstig dus op aanraden van de dierenarts start ik vandaag een kuur..

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:18

vanessakusje schreef:
Ja essiesilly, zou ik ook doen, gezien ik de voorwaarden heb gelezen! Dan wil je wel dat t goed gaat.

Wat fijn maseike! Wordt weer een mooie beeb.
Ik wou dat ik zulke signale kon opvangen.. ik zag gelijk met dag 16 dat dr benen enorm vies waren dus wist dat ze niet drachtig was. En op 18 inderdaad mooi hengstig. Balen maar ja, hoop dat t nu gelukt is.

Antoontje van Barbara toch? Een ooseven merrie. Spannend voor jou donderdag. Toont ze nog erg hengstig?

Klopt ja :D

Ze leek nog wel hengstig vandaag zei mijn moeder. Ik ben heel benieuwd morgen..

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:13

Wel een leuke hengst noor! ;) is ook de opa van een van de merries hier :) (en sinds zondag de overgrootopa van het merrieveulen wat nog geen naam heeft :+ )

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:06

sokje87 schreef:
Nou ladies, ik kom me hier ook weer melden. Limited Edition is in 1x drachtig van Azteca weer. Wilde eigenlijk Zirocco Blue maar daar waren helaas geen rietjes meer van. Helaas heeft ze het veulen van dit jaar in de 9e maand verworpen, dus we hopen op een gezond veulen voor 2011..

Gefeliciteerd Sokje! Hoop voor je dat je volgend jaar een springlevende Aztecababy krijgt. Die van mij is nou vier weken, en t is een behoorlijk brutale jongen. Vind t 'm wel ontzettend gaaf, dikke nek erop, dikke kont eraan....

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:16

Gefeliciteerd Sokje. Op naar een gezonde dracht.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:22

Wow top Sokje! Heb er denk ik ook overheen gelezen dan! :j
Super zeg!