[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:10

Sue_ schreef:
Spanning is nu wel weer weg :+
Uier lijkt wat minder strak dan afgelopen dagen. Verder toont ze er wel klaar voor maar is ze helemaal niet meer onrustig. Ik denk dat ze het nog even ophoudt. ;) Maar je weet het idd nooit.

En dan juist wanneer je denkt ik hoef er nu niet bij te blijven zo rustig als ze is.. boem, dan gaan ze ;)

Blijf op je hoede hoor, het hoeft niet, maar het kan maar zo van wel!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:15

Sue_ schreef:
meike_s schreef:
Sue, ze maakt het wel spannend he.

Spanning is nu wel weer weg :+
Uier lijkt wat minder strak dan afgelopen dagen. Verder toont ze er wel klaar voor maar is ze helemaal niet meer onrustig. Ik denk dat ze het nog even ophoudt. ;) Maar je weet het idd nooit.

Als het uier minder strak word na een poosje strak te zijn geweest, dan schiet vaak de biest erin. kan zo binnen een paar minuten gebeurt zijn. Ook nog eens rustig geworden? ik zou haar niet meer uit het oog verliezen de komende uurtjes!

sietske83

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:18

Bedankt voor de vele reacties.
Ze maken het allebij goed en het veulenprikje heeft ze vanmiddag gekregen.

Er komen weer mooie buiken en uier veranderingen voorbij.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:39

Merrie wordt in de gaten gehouden hoor!!
Ben benieuwd of er nog meer knappe veulens bijkomen vannacht! :)

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:45

Iedereen weer van harte gefeliciteerd met de nieuwe aardbewoners.. :+

Hier wordt het ook steeds spannender.. uiertjes worden al wat dikker en buik veranderd enorm de laatste dagen. Momenteel draagt ze een puntbuik..

Eten gaat wat moeizamer, d'r hooi smaakt niet zo, geloof ik.. Alles gaat 3x langzamer dan voorheen.. het waggelt maar wat rond..

Nog een paar weekjes geduld hebben.. al heb ik zelf het idee dat het toch wat eerder komt dan de geplande datum..

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:51

heb er helaas geen foto van marlijn, maar een paar maanden geleden was het helemaal erg, je zou bijna een bh voor dr kopen. gelukkig heeft ze er zelf geen last van, hopelijk het veulen ook niet.
vind het wel heel typisch dat ze nu al hele inieminie druppels heeft, van mij mag ze die schijnbewegingen wel weg laten, dan slaap ik een stuk beter.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:52

Met gevaar voor eigen leven en een praampje er op heb ik uierfoto's van Judith(die was vooral om de ranzige plukken vervilt haar weg te trekken zonder hoeven in mijn gezicht te krijgen, maar als je toch sta kon er ook meteen een foto'tje gemaakt worden ;) ).
Judith op 305 dagen:
Afbeelding

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:52

Hoi allemaal,

Ff een dagje weggeweest en jullie zitten alwee op blz 34..
ik moest nog vanaf 26 bijlezen maar heb dat niet gedaan,
alleen ff plaatsjes gekeken,

een keukenprins gezien, een paar dikke dames,
nogmeer theezakjes, 3 pups En een Veulentje!

GEFELICITEERD !!!!

Hier geen bijzonderheden, saar heeft ietsje meer uier gekregen
en haar buik zakt naar beneden, bovenaan bij de ribben is ze
wat dunner geworden en alles hangt nu aan onderkant!

Grtjsss Tineke

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:04

Dennis schreef:
Met gevaar voor eigen leven en een praampje er op heb ik uierfoto's van Judith(die was vooral om de ranzige plukken vervilt haar weg te trekken zonder hoeven in mijn gezicht te krijgen, maar als je toch sta kon er ook meteen een foto'tje gemaakt worden ;) ).
Judith op 305 dagen

Al die moeite en het risico van levensgevaar voor zo'n klein beetje uier :D ! Geintje hoor, ik vind het erg dapper.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:14

Erg he :P.
Merrie is echt niet lief, singel kan je poetsen, maar verder naar achter nauwelijks. Ze verhaart goed (ze had een langere vacht dan de manen van menig wedstrijd paard!) en wou even de ergste plukken tussen haar achterbenen vandaan hebben.
Als je dan toch al met een praampje sta en je camera in je zak heb om je kleuters op de foto te zetten dit ook meteen maar. Zelfs toen stond ze nog te stampen. Ze springt alle kanten op, maar haalt gelukkig niet gericht uit.
Het lijkt echt een rotzak als ik haar zo beschrijf, maar dat is het echt niet, kijk maar:
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:22

Ach, ze is gewoon een beetje preuts. :+

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:23

haha ja inderdaad.
En ze is natuurlijk ook gewoon erg klein. Dus als je bij dr uier wil komen dan moet je gewoon al op je knieën ernaast. haha.
Maar inderdaad wel dapper hoor! haha

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:31

Neonlight schreef:
Ach, ze is gewoon een beetje preuts. :+

Hahahaha zo'n merrie heb ik dus ook. met het temperaturen knijpt ze de staart tussen de benen en trekt ze heel haar kont het liefst onder haar voorbenen. :+
En als ik haar uier wil voelen dan gaat ze heel boos doen. Ze doet het wel alleen met het been aan de andere kant. Dus als ik links sta gaat ze staan dreigen, stampen en maaien met haar rechter been. }> Het is me een duiveltje hoor!

Trouwens dames. Ik heb geprobeerd uier foto's te maken maar krijg alleen maar zwart beeld of (als ik flits) heel wit beeld. Hoe doen jullie dat?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:14

uhm, ik lig zowat onder de buik en dan klik ik :P maar je kan de camera er gewoon onder houden en op goed geluk klikken. wat wel kan schelen is om even buiten te gaan staan, heb je wat meer licht.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:18

Bij Whitney ga ik er gewoon onderliggen, die tilt ook alvast een been op zodat ik er beter bij kan (die raakt helemaal in trance als ik tussen haar benen kriebel :P). Altijd in 1x goed raak.
Bij Judith was het op hoop van zege, heb wel 15 scheve foto's gemaakt voor 1 redelijke :P (allemaal scheef of alelen maar haar omdat ik er amper onder kon komen).

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:25

Ik zag een ontzettend mooi veulentje voorbijkomen en een paar schattige pups :+:

Hier is het denk ik ook stilte voor de storm. Had van Pippalex de camera overgekocht, nu hoef ik 's nachts helemaal niet meer mijn bed uit :o Had al een draadloze cam, die hadden we aangesloten op onze kleine tv in de keuken en als het echt spannend werd kon ik op de bank slapen en kon ik die tv net zien. Maar nu ik mijn nachtrust eigenlijk zelf wel heel goed kan gebruiken, vooral een goed bed, heb ik dus nu een cam met een beeldscherm op mijn nachtkastje! Helemaal handig als straks mijn kleine er is en er moet nog een paard veulenen, kan ik lekker toch alles in het achterhuis in de gaten houden :j

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:45

Bij Pipje hou ik altijd de camera onder haar buik, en dan gauw KLIK!
En gauw camera weg trekken voor ze gaat meppen...

Wat is dat toch met die kleine dames.. Ben nu steeds voelen aan dr kont, banden zeg maar, om te oefenen. Is nog een beste opgave..

Wil proberen van de week dr staart te kammen, dat is pas wat.. Pff.. Wil dr ook niet te veel in de stress krijgen, voor het weer mis gaat.. Maar hij is zooo vies..

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:47

Leuk veulen Sietske!

Ook 3 hele mooie pups gezien...

Super zeg!!.. Hier verder geen nieuws. Ulphi is een hele goede moeder. Heeft alleen per ongeluk al op euforia gestaan. Nu twee schaafwonden op dr knie, maar loopt prima. Verder nog een hoog drachtige merrie maar die laat ons nog even in spanning denk. Ze is 6 mrt uitgerekend van delatio. Zelf van Cocktail..

Sue, let op je merrie hoor.. ik dacht ook dat het later zou komen en opeens was de kleine er. Maar dat weet je vast zelf ook wel. EN je zal dr ook wel goed in de gate houden :) Zelfs nu is de uier van ulpfi nog klein vergleken met sommige hier. Maar als de kleine goed zuigt komt er gewoon uit!

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:51

draaakje schreef:
uhm, ik lig zowat onder de buik en dan klik ik :P maar je kan de camera er gewoon onder houden en op goed geluk klikken. wat wel kan schelen is om even buiten te gaan staan, heb je wat meer licht.

Zo heb ik het wel gedaan inderdaad, camera op afstandje eronder houden en klikken maar. Ze stond zo mooi stil maar elke keer als ik een foto wilde maken liep ze weg 8)7. Toen vriend lief aangekeken die heeft haar vastgehouden :D. Ze kon er niet meer onder uit

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:51

Jolliegirl en Vanneke veel sterkte!!

sietske gefeliciteerd!! mooi veulen

ben even bezig geweest met bijlezen, internet heeft enkele dagen tegengewerkt (en niet een beetje)

ook gefeliciteerd met de pups!!

'iemand' (van de friezen) heeft het trukje gevonden om de staldeur open te krijgen met gevolg dat er gister 2 op wandel waren, gelukkig een eind in de wei achter het huis, wij dachten dat we het slot waren vergeten dicht te doen, maar vanmorgen hadden ze het bont gemaakt, om 5u toen ik vertrok was alles ok en om 7u belt de buurvrouw met de melding dat ze vanuit der slaapkamerraam een paard zag staan met 1 been in de kruiwagen :? bleek 1 van de 2 dames de kruiwagen nader onderzocht te hebben en daarbij tussen het ijzer van het wiel en de bak zelf met 1 been klem te zitten, ze stond daar maar te wachten tot iemand haar kwam helpen, gelukkig zonder gevolgen
we hebben onmiddellijk beveiliging aan de sloten gemaakt, ongelofelijk toch!!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:53

hahaha wat een boeven, silketje. hahaha...

fijn dat alles goed lijkt te gaan, vanessa! :)
Laatst bijgewerkt door Sue_ op 04-03-09 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:00

draaakje schreef:

Ik ga tussen vier benen liggen..... :o

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:03

Gelukkig dat de buuf het zag silketje, soms zou je ze ook.

edit typfout
Laatst bijgewerkt door Fantast op 04-03-09 22:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:06

Ik kom net van de merrie thuis.
Uijers zijn onwijs hard.
Merrie is het zat, en er zaten wat dopjes op der uijers.
Ik heb ze weg gehaald en daarna kwamen ze weer vrolijk terug.
Denk dat het dus in het weekend slapen wordt bij de merrie.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:07

zoooow, klinkt veelbelovend zeg, ben jaloers, zou willen dat ik de 320 gepasseerd was!( nou ja, de merrie!! )