Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
frenia schreef:waar heb je het vandaan marije en hoeveel kost het?
ik vind het namelijk wel leuk![]()
hier trouwens weer wat van mijn perikelen.
Ten eerste: de angelsound werkt oorverdovend veel beter mét gel (in mijn geval glijmiddel)
Ten tweede: hup bij angel in stal: eerst een fikse poetsbeurt moeten geven, want mevrouw had zich rondomrond gepanneerd met modder en vlas en beh!
Veulenlief vond die poetsbeurt gigantisch leuk (of net niet?) en hotste en botste van links naar rechts, schommelde van voor naar achter, wat veulenlief en mij enkele kwaaie blikken van moeders opleverde
en op de koop toe... besloot veulenlief dan maar weer tot rust te komen van zodra ik de angelsounds in de aanslag hadtypisch...
resultaat: niks te horen, enkel de diepe ademhaling van angel was waar te nemen toen zij aangaf er nu ook stilletjesaan genoeg van te hebbenmaar dus ook haar eigen hartslag vind ik niet
2de poging bij Tinkerbell: deze keer slimmer geworden en uiteraard ook geholpen door het feit dat Tinkerbell niet zo'n verschrikkelijke smeerpoets is, meteen de angelsound ertegen en ja! hebbes!!!!!!!!!
alleen niet de harttonen die ik eigenlijk wilde horen
maar wél een hoop gezwem en geblubber van het veulen dat de buik ook heen en weer deed gaan en dat kon ik nu dus voelen én horen (beste te vergelijken met hetgeen je hoort als je onder water in het zwembad zwemt en dan met geblub ertussen).
Het was heel duidelijk het veulen, want als het stil lag, hoorde ik weer niks meer.
Ook Tinkerbell heeft geen hartslag
Ten 3de bij Siuan geprobeerd, maar veulen was niet actief en is zo al moeilijk te voelen, dus ook bij haar niks te horen met de Angelsound.
Tot slot ook mijn hoogzwangere cavia onderworpen aan een medisch onderzoek
(ik dacht nog even: ocharme... maar dan kreeg mijn wetenschappelijke neiging de overhand)
maar ook daar: geen baby's en geen hartslag, hoewel ik het hartje zo voelde slaan tegen mijn handpalm!
Conclusie: de vacht is een zeer sterk beperkende factor!!!
Wat je met een gewone stethoscoop wél kan horen, hoor je met de angelsounds dus niet
bovendien brengt het een hoop geklieder met zich mee
frenia schreef:nicole: stukje scheren... mhmmmmm daar zeg je me wat!
heb alleen geen scheerapparaat... zou je paardenhaar ook kunnen scheren met een gewoon scheermesje*gaat er ernstig over denken
*
Nicole288 schreef:frenia schreef:nicole: stukje scheren... mhmmmmm daar zeg je me wat!
heb alleen geen scheerapparaat... zou je paardenhaar ook kunnen scheren met een gewoon scheermesje*gaat er ernstig over denken
*
Dat kan, denk maar aan het chippen, dan wordt die dikke veulenvacht met een paar haaltjes zo weggeschoren
ponyparadijs schreef:MarijeR waarom doe jij je merries testen met de melk? Is dat nu voor jezelf een proef om te zien of het werkt?
Heb je vanwege het melktesten ook de uiers geschoren?
En waar haal je die tests? En zijn ze erg duur?
Nicole288 schreef:Marije: Het meet de concentratie IgG in de vloeistof, aan de mate waarop het licht doorlaat? En dat IgG is?